Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2009, 12:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Perämoottoria hankkimassa.


Ois tarkoitus hommata uusi perämoottori, luultavasti 2,5 hevosvoimalla pärjää, niin mikä merkki olisi "paras" tuossa koko luokassa?
Pitäisi olla sillä lyhyellä varrella (rikikö se nyt oli) sekä halpahinta ja luotettavuus on määrääviä tekijöitä.
Esim honda 2,5hp 795e maahantuojan sivuilla...ei taida merkkien välillä kauheita heittoja olla, mutta jos joku sattuu tietämään liikkeen mistä esim tuon hondan saisi halvemmalla niin ilmoituksia.
Niin ja myös muut merkit kiinostaa! Itellä vain kokemusta tuosta hondasta. Sekä Tomoksesta 4hp joka oli aika heikkoa tekoa, viime kesänä meni rikistä laakerit ja booritukset eikä moottori ehtiny palvella kuin 30vuotta

T:Masa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2009, 13:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin ja ite asustan tässä oulun lähellä niin ketkä täällä myy ja mitä merkkiä?

Honda:Konevenesuni, muita?
Suzuki:Pohmarin Santapankki Oy, muita?
Yamahajanrauta kempele, muita?
Mercury:konevenesuni, muita?
Tohatsu:kärkkäinen, muita?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2009, 14:37
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.461
Perusasetus

Minulla on Honda 2,3 hv 4-tahti kumiveneen perässä ja olen siihen tyytyväinen. Oli pari vuotta sitten ainoa kokoluokassaan jossa on vapaakytkin, eli potkuri pyörähtää vasta kun antaa kierroksia. Tosi hyvä ominaisuus uistellessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2009, 14:55
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Niin ja ite asustan tässä oulun lähellä niin ketkä täällä myy ja mitä merkkiä?

Honda:Konevenesuni, muita?
Yamahajanrauta kempele, muita?
Varmaan Kempeleestä Oulun Honda Power Centeristä löytyy myös perämoottoreita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2009, 15:48
Hujane Hujane ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 07.09.04
Sijainti: Juuka/Savo
Viestit: 896
Perusasetus

Tiedossa olisi uusi 2.3 honda Juuassa jos sattuisi vaikka jonkun ohvimiehen mukaan....500,- lähtee ja kaikki mukana 0400-279054(välitetty tieto,ei ole minulla)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2009, 18:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Russian_Rocket Näytä viesti
Tiedossa olisi uusi 2.3 honda Juuassa jos sattuisi vaikka jonkun ohvimiehen mukaan....500,- lähtee ja kaikki mukana 0400-279054(välitetty tieto,ei ole minulla)
Takuut voimassa ja silleen?
T:Masa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2009, 10:12
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Minulla on Honda 2,3 hv 4-tahti kumiveneen perässä ja olen siihen tyytyväinen. Oli pari vuotta sitten ainoa kokoluokassaan jossa on vapaakytkin, eli potkuri pyörähtää vasta kun antaa kierroksia. Tosi hyvä ominaisuus uistellessa.
Minulla on samanlainen Honda soutuveneen perässä (Terhi 385 kopio) ja sanoisin sitä vapaakytkintä uistelussa enemmän haitalliseksi. Tuollainen kevyt kippo vene on yhden kuormalla niin herkkäkulkuinen, että sopivan uisteluvauhdin löytäminen on hankalaa, kun kytkin tahtoo päästää irti. Pitää ottaa täyskavuinen kaveri kyytiin tai nakata ankkuri metrin köydellä laidalle roikkumaan tai laittaa pohjasta rei'itetty ämpärin narun päässä perään ajoankkuriksi, että saa vastusta menolle. Muuten vapaakytkin on kyllä kätevä, kun rantautuessa voi vetoa ohjata yksinkertaisesti kaasukahvan avulla.

Pikku-Hondaan on muistaakseni saatavilla maahantuojalta osat sen vapaakytkimen vaihtamiseksi kiinteään vetoon, jos sellaisen muutoksen haluaa tehdä.

2.3 Honda on ollut kyllä luotettava kone, ei siinä mitään. Kevyt on ja siten hyvä pienen veneen perään. Ääni vaan on ikävän kova, kun on ilmajäähdytteinen. Edellinen 2-syl vesijäähy-kaksitahtari oli miellyttävämpi ääniltään.

Alkuun pikku-Honda voi tuntua ehkä vähän konstikkaalta käynnistettävältä, kun siinä on kiinteä sytkäennakko ja siksi tahtoo käynnistäessä herkästi "polttaa väärin päin", kiskaisten narun näpeistä. Pitää olla sellainen riuska nykäisy, eikä veltto veto. Moottorin takaosassa oleva kaasutin kuivuu moottori kipattuna jotenkin ja aiheuttaa lisää nykimistä, ellei anna koneen olla käyttöasennossa hetkeä bensahana auki. Itse asiassa se kone tuli minulle lähes uutena vaihdossa (päikseen siihen kaksitahtariin) juuri käynnistyshankaluuksien vuoksi.

Sopivalla tavalla toimien on pikku-Honda ollut yleensä laakin peli. Kippaan koneen alas ja avaan ensimmäiseksi bensahanan. Annan ilmaruuvin olla hetken vielä kiinni, jolloin tankissa olevan kaasunpaine ajaa bensaa kuivaan kaasuttimeen. Pientä kurinaa kuuluu, kun bensa menee minne pitää. Sitten ilmaruuvi auki ja riuska nykäisy - ylensä lähtee tulille jo sillä yhdellä nykäisyllä. Jos ilmaruuvin avaa ensimmäisenä, saa nykiä usein kymmenkunta kertaa tai odottaa kaasuttimen täyttymistä pidempään.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2009, 15:47
Mazatus Mazatus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: oulu
Viestit: 22
Perusasetus

Kiitoksia ylle vastauksesta, se hondahan on aika kova ääninen päkyttäjä, onko markkinoilla alle 3hp vesijäähdytteistä konetta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2009, 14:55
Hujane Hujane ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 07.09.04
Sijainti: Juuka/Savo
Viestit: 896
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Takuut voimassa ja silleen?
T:Masa
On se jumalauta kumma juttu kun johonkin rupeaa avuksi,antaa puhelinnumeron nii vielä pitäs selvitellä takuut....vittu teijän kanssa!!

Ei pahalla mutta liekkö lama vai mikä saanut ihmiset uusavuttomiksi!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.08.2009, 20:10
Mazatus Mazatus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: oulu
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Russian_Rocket Näytä viesti
On se jumalauta kumma juttu kun johonkin rupeaa avuksi,antaa puhelinnumeron nii vielä pitäs selvitellä takuut....vittu teijän kanssa!!

Ei pahalla mutta liekkö lama vai mikä saanut ihmiset uusavuttomiksi!!
No ohhoh en tiedä olisiko tämä vastaus pitänyt jättää omaan arvoonsa mutta provosoidutaan sitten, jos kerran välittäjäksi rupiat ja tiedät tuommosen moottorinkin olevan myynnissä niin ei varmaan ole ihan kauhea homma tuttavasi avuksi selvittää että paljonko moottoria on käytetty ja onko takuu voimassa ja kuitit tallessa, ja vielä kirjoittaa se tänne, täällä siitä voi keskustella "ilmaiseksi" eikä tarvitse soittaa jo sattuu vielä turha soitto tulemaan.
Kyllä muaki vituttas jos kymmenkunta kaveria soitaa luullen että olen myymässä muoveissa olevaa moottoria puoleen hintaan ja kun kuulevat todellisuuden niin homma tyssää siihen...Kylläpä osaa ihmiset pienestä suuttua kai se tämä lama tai jokin sen tekee.

Viimeksi muokannut Mazatus : 23.08.2009 20:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taskulamppua hankkimassa... Päksi Chit-Chat 299 18.01.2017 19:51
Myydään 3 kpl PERÄMOOTTORIA, 350e Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 23.07.2009 09:51
Rangea hankkimassa?. fomoko Tekniikka & Jutustelu 20 07.03.2009 22:28
Samuraita hankkimassa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 19.01.2009 12:19
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).