Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #351  
Vanha 28.01.2012, 20:57
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No piru, oisko se sieltä sitten kopioitukkin?

Ei ole koskaan tullut FSM:stä luettua vaihteisto- osuutta, kun on tuo AW4- manuaali ollut myös koneella
Ei oo suoraan sieltä kopioitu. On sivujen ulkoasu erilainen, mutta sisältö on sama.
Vastaa lainaten
  #352  
Vanha 28.01.2012, 21:19
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Mulla ainakin sellainen FSM, jossa toimii siällysluettelot suoraan klikkaamalla ja helpottaa kovasti. Varsinkin noissa laajoissa osiaoissa, kuten nyt vaikka vaihteistot.. Sellainen siis kannattaa ladata.
Vastaa lainaten
  #353  
Vanha 28.01.2012, 21:39
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Mulla ainakin sellainen FSM, jossa toimii siällysluettelot suoraan klikkaamalla ja helpottaa kovasti. Varsinkin noissa laajoissa osiaoissa, kuten nyt vaikka vaihteistot.. Sellainen siis kannattaa ladata.
Mulla luultavasti samanlainen PDF-tiedosto...
Vastaa lainaten
  #354  
Vanha 29.01.2012, 11:01
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sulaketaulun "trans"- sulakkeen funktiosta en muista, mutta ei se ainakaan tuohon vaikuta.
Näyttäis kuvissa syöttävän NSS:lle jännitettä. Saattaa siis hyvinkin vaikuttaa toimintaan.
Vastaa lainaten
  #355  
Vanha 29.01.2012, 11:23
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Sitäkautta menee nss kyllä virta. Ja pakkivaloille kans.
Vastaa lainaten
  #356  
Vanha 29.01.2012, 12:36
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Jos en nyt ihan väärin muista, niin minulla takkusi aikoinaan myös laatikko ja jäi joku outo pykälä päälle, kun konehuoneessa laatikon mittatikun lähettyvillä olevat johtoniput liittimineen makasi koneen kantta vasten ja oli hinkkautunut yksi johto puhki, joka yhdisteli ajoittain maihin ja teki kaikkea kivaa .....Poltti sulaketta siltä PowerTrans napilta koetaulussa ja sekoitti laatikon toimintaa, ja menihän siinä joku ehtoo että pääsi syyn jäljille
Vastaa lainaten
  #357  
Vanha 30.01.2012, 08:55
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Nonii, nyt on se lämppärin alipaineventtiili ohitettu ja kennot huuhdottu. Seuraus muutoksesta oli sellainen, että kenno toimii nyt aktiivisesti syylärin jatkeena, kun lämmitys on päällä.
Tossa illalla kokeillessa en saanut enää tyhjäkäynnillä lämpöjä nousemaan kuin n.90 asteen tasolle. Aikaisemmin on noussut n.100 asteeseen, missä flektikin lähtee jo käyntiin.

No pääasia, että lämmintä ilmaa riittää nyt sisällekin saakka. Pitää tänään lähteä ihan vaan ajelemaan ja ihmettelemään, että tarkeneeko siellä jo ilman kaksia toppahousuja.

Ainiin, se muoviventtiili jonka poistin, oli muuten aivan puhdas ja hyvässä kunnossa. Ne letkukarat tietenkin katkesivat melkein kaikki, joten ainakaan sitä ei olla kesäks laittamassa takasin. Vika lämpöjen katoamiseen ei kuitenkaan voi olla ollut tuossa venttiilissä.
En myöskään tiedä oliko kennon huuhtomisella suurta merkitystä. Vaikka mulla olikin ämpäri alla ja poistoletku ämpärissä, niin sinne tipahteli alustasta reilusti offausjäänteitä. Mahdotonta sanoa tuliko sieltä kennosta klönttejä vai ei.
Vastaa lainaten
  #358  
Vanha 04.02.2012, 10:39
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Tuli hankittua viestiketjun otsikon mukainen kulupeli ja olen pitänyt hyvänä tapana alkuun vaihtaa kaikki nesteet niin tietää mitä missäkin on.. Foorumilta ja Jamantin sivuilta olen löytänyt aika hyvin perien ja jakolaatikon, yms. öljytyypit, mutta ajattelin kysellä vielä suosituksia moottoriöljyksi. Viskositeetit ja api-luokitukset on toki kerrottu käyttöohjekirjassakin mutta noita api- luokituksia ei tahdo oikein kaupasta löytyä.. en ole koskaan sen paremmin aiheeseen perehtynyt, mutta olisiko joku luokitus korvannut jonkun aiemman, tms.? Kokemuksia, mitä olette itse käyttäneet?
Vastaa lainaten
  #359  
Vanha 04.02.2012, 12:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Täyssynteettistä 5W-30, tai jos on perkeleen kylmä niin vähän notkeampaa kylmän koneen voitelemiseksi.

Enpä ole tuon koneen kanssa ollut erityisen kiinnostunut luokituksista muuten, kuin että katsoo jotain "riittävän laadukasta". Tohon työkonemoottoriin kannata mitään hipoöljyjä tunkea Itellä tainnut viimeiakoina mennä niin 5.9 Magnumiin kuin tuohon 4.0 koneeseen Fordin täyssynteettistä 5W-30 öljyä, Motonetissä ei paljon maksa 5 litran pönttö. Vaihtaa ne öljyt riittävän usein niin taatusti pärjää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #360  
Vanha 04.02.2012, 14:59
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Vaikka tuota:
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-9501

Hyvin tuntuu öljynpaineet nousevan pakkasessakin nopeasti ja toisaalta myös kone kuumana pysyvät tyhjäkäynnilläkin ylhäällä. API-luokitus on taaksepäin yhteensopiva, joten uudemmat luokitukset täyttää myös ne vanhemmat.
Vastaa lainaten
  #361  
Vanha 04.02.2012, 17:16
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Ok, kiitosta vaan molemmille. Juurikin noita samoja pönttöjä tuli Motonetissa nosteltua. Toi api- luokituksen yhteensopivuus on hyvä tieto, ilmankos niitä Jeepin suositusluokkia 90- luvun alkupuolelta ei tahdo löytyä Sillä vaan kyselen tyhmiä kun esim. Volkkarit olen huomannut hyvinkin krantuiksi öljyn suhteen.. niin bokserin kuin pumppusuutindieselinkin.
Vastaa lainaten
  #362  
Vanha 04.02.2012, 17:48
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Jamantilta itsekin joskus aikoinaan kyselin noista API-luokituksista ja siitä, mitä öljyä se itse Jeepeissä käyttää. Vastausta en nyt ihan kirjaimellisesti muista, mutta idea oli, että pääasia, että öljyä on ja että on riittävän notkeata pakkasiin nähden.

Itse olen käyttänyt kesällä semi-synteettistä 10W-40 öljyä ja vaihtanut 5tkm välein. Paksumpaa siksi, että epäilen RearMainSealin pettäneen ja jostain tihkuu öljyä koneen alle ja kytkinkopan kaulukselle. Paksummalla öljyllä tihku jää lähes olemattomiin kesälläkin. Jos vaikka ens kesällä sais ongelman alkulähteenkin korjattua tai ainakin tarkastettua...
Talvikaudella käytän 5W-30/40 täyssynteettistä hiukan pidemmällä vaihtovälillä. Aika nopeasti vetää mustaks öljy näissä kattiloissa vaikka tiuhaankin vaihtais. Liekö sitte ennemmin ominaisuus ku mikään vika.

Ei mun Jeeppi kyllä tunnu mikään kranttu olevan öljyn suhteen. Kaikki on kelvannu hyvin, eikä oo käynnissä eroja huomannu.
Vastaa lainaten
  #363  
Vanha 04.02.2012, 18:31
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Nonii, nyt on se lämppärin alipaineventtiili ohitettu ja kennot huuhdottu.
Minkäs vuotisissa XJ:ssä tuommonen venttiili on? En muistaakseni tuommoista ole omassani nähnyt.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #364  
Vanha 04.02.2012, 18:37
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Minkäs vuotisissa XJ:ssä tuommonen venttiili on? En muistaakseni tuommoista ole omassani nähnyt.
Valmistettu -91 ja käyttöönotettu -93. En nyt tarkemmin muista, mutta jostain vuosimallista eteenpäin noita venttiileitä ei ole asennettu enää tehtaankaan toimesta.
Vastaa lainaten
  #365  
Vanha 05.02.2012, 08:03
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Anteeksi tyhmiä kun kysyn mutta harkitsen jeepin ostamista enkä siitä vielä mitään tiedä enkä ole edes vielä ajanu cherokeella. Eli voiko niissä vaihtaa vauhdissa nopealta nelivedolta takavedolle ja päinvastoin? Miten noi jarrut on tehostettu? Tätä topikkia ku lukenu niin oon pääsy sellaiseen ymmärrykseen et ne ei ihan toimi samoin ku "normaalit" eurot/japsit. Syöpyykö niissä lohkot vai miksi nesteet paskottuu niin paljon että tukkii kennostot ym? Ite kuitenkin monenlaisia romuja omistaneena ihmettelen sitä ku ikään oo ollu tarvetta huuhdella jäähdytysjärjestelmää. Tollainen 300tkm on kuitenkin mun mittapuun mukaan vähän ajettu auto.
Vastaa lainaten
  #366  
Vanha 05.02.2012, 10:56
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Anteeksi tyhmiä kun kysyn mutta harkitsen jeepin ostamista enkä siitä vielä mitään tiedä enkä ole edes vielä ajanu cherokeella. Eli voiko niissä vaihtaa vauhdissa nopealta nelivedolta takavedolle ja päinvastoin? Miten noi jarrut on tehostettu? Tätä topikkia ku lukenu niin oon pääsy sellaiseen ymmärrykseen et ne ei ihan toimi samoin ku "normaalit" eurot/japsit. Syöpyykö niissä lohkot vai miksi nesteet paskottuu niin paljon että tukkii kennostot ym? Ite kuitenkin monenlaisia romuja omistaneena ihmettelen sitä ku ikään oo ollu tarvetta huuhdella jäähdytysjärjestelmää. Tollainen 300tkm on kuitenkin mun mittapuun mukaan vähän ajettu auto.
-voi vaihtaa ku höllää vedon siksi hetkeksi

-alipainetehostin jarruille

-iso vaulurautalohko, aina siitä vesitilasta jotain sontaa irtoaa etenkin huonoilla nesteillä kun ajellaan, riippuu aina vaan vähän autosta ja jäähdytysjärjestelmän mallista mihin sitä kertyy, useemmin mä passattien, cruiserien ja bemarien kennoja olen huuhdellut kun jeepin.
Vastaa lainaten
  #367  
Vanha 05.02.2012, 11:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Tarkennetaan vielä, että alipainetehostin jarruille on kaikissa absittomissa vuosimallista riippumatta, sekä '92 alkaen myös absillisissa.

'91 ja vanhemmissa absillissa on sitten se helvetinkone pellin alla (bendixin paska viritelmä), mitä kannattaa välttää viimeiseen asti. Sinällään helppo vaihtaa tavis- jarruihin mutta on vaan turhaa työtä ja kulua.

Muutenkin suosittelen kattomaan noita HO- koneisia, halvemmat osat ja muutenkin parempia, ja '92 alkaen muistaakseni ei missään versioissa ole sitä katkeavalla vetarilla olevaa etuperää (vikaherkkä). Absillisten hyvä puoli on isoilla ristikoilla olevat vetarit, '95 uudemmissa on sitten taas kaikissa isoilla ristikoilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #368  
Vanha 05.02.2012, 12:34
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ja '92 alkaen muistaakseni ei missään versioissa ole sitä katkeavalla vetarilla olevaa etuperää (vikaherkkä). Absillisten hyvä puoli on isoilla ristikoilla olevat vetarit, '95 uudemmissa on sitten taas kaikissa isoilla ristikoilla.

Ja tuohan ei muuten pidä paikkaansa.. esim. yhdessä 97 Wranglerissa noilla isoilla vetarin ristikoilla eivät ole muka katkeavat vetarit jos vuoden aikana vaihdettu 3kpl etuvetareita kun ei vakiot eivät kestäneet. Ongelma poistui vasta kun kyseiseen autoon pistettiin oikeasti vahvemmat vetarit eteen.
Vastaa lainaten
  #369  
Vanha 05.02.2012, 13:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Niinno, katkeaviin vetareihin hyvä ratkaisu on vaikka 2.5t rockwellit

Mutta jos puhutaan tuosta CAD- systeemistä niin siihen auttaa vähän uudempi jeeppi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #370  
Vanha 05.02.2012, 15:36
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Sitäkautta menee nss kyllä virta. Ja pakkivaloille kans.
Onko vika selvinnyt/korjaantunut?
Vastaa lainaten
  #371  
Vanha 05.02.2012, 16:21
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Ei ole. Enkä ole kerennyt oikeen paneutumaankaan

Suoraansanottuna vituttanut koko keksintö niin paljon että ennemmin olen tehnyt klapeja, ne hommat kun ei juuri hermoja kiristä!


Mutta pakkokai sitä olisi aktivoitua ja alkuviikosta taas ruveta miettimään mitähän seuraavaksi.
Solenoidien testaus ensin
ja sitten pyörimisanturin testailua.

Mulla ei kone jostain syystä avaa noita greatlakesxj.com remppamanuaaleja?
Oisko jollain heittää isompi kuva tuosta TCU:n pinnien järjestyksestä, tuo lavanelikon linkittämä on niin pirun pieni.
Vastaa lainaten
  #372  
Vanha 05.02.2012, 17:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Mulla ei kone jostain syystä avaa noita greatlakesxj.com remppamanuaaleja?
Oisko jollain heittää isompi kuva tuosta TCU:n pinnien järjestyksestä, tuo lavanelikon linkittämä on niin pirun pieni.
Vilkaiseppa sitä minkä linkitin, siinä on mun mielestä noi TCU:n pinnit myös mainittu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #373  
Vanha 05.02.2012, 17:30
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Profiilissa näkyy isompana...
Vastaa lainaten
  #374  
Vanha 05.02.2012, 18:47
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No siinäpä se onkin ku rahna ei riitä uudempiin kamppeisiin. Tollaista 90vuosimallin kinneriä oon katellu.
Vastaa lainaten
  #375  
Vanha 05.02.2012, 19:10
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Profiilissa näkyy isompana...
Kiitoksia, huomenna pajottamaan!




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
No siinäpä se onkin ku rahna ei riitä uudempiin kamppeisiin. Tollaista 90vuosimallin kinneriä oon katellu.

Mulla olis tuo oma -90 mahdollisesti kaupan, heti kun löydän vaan tuon vaihdevian...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 02:01 (GMT +2).