Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1051  
Vanha 20.01.2013, 00:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
oon just miettinyt jeepin suhteen, mitä jos laittaskin sen oikein Bling Bling kuntoon. Nätti maalaus, kauniit irtokapselit tavipyöriin ja jne. Semmonen oikein City maasturi luukki
Janne
Mulla ois sulle sellainen helma - puskurisarja, jos tuollaiseen päädyt.
Vastaa lainaten
  #1052  
Vanha 20.01.2013, 13:41
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Nooo... Sattaa olla mun puskin ja helmasarja kuiteski Vinssipuskin ja palkkihelma juttuja.. Kyllä tuon lumessakulku kykyä pitäs pikkasen paremmalle tolalle laittaa. Toissatalvena jäin nolosti kiinni, kun joku päräytti mökkitietä kelkalla, ja mä olin mökillä. yön aikanahan se kelkan jälki kovettu, ja sitten jeeppi kiikku siinä jäisen kelkanuran päällä kaikki renkaat ilmassa. No traktori vetäs metrin ja sitten mentiin taas itte. Mulla oli ennemuinoin pikkasen korotettu hj, se meni lumessa hyvin, ja toinen joka mulla oli yllättävän hyvä talvenauto, oli Isuzu avolava, Campo. Muuten se kyllä oli karmea paska!
Tosin se on sillointällöin tullu aina nettiautossa vastaan, että sisua joillakin on...
Olen muuten miettinyt, mikäpä se vaikuttaa eniten lumessa kulkuun? renkaat, niiden kuvio, korkeus, vai auton korkeus, kun aksulat kuiteskin kyntää aina siellä lumen keskellä???
Vastaa lainaten
  #1053  
Vanha 20.01.2013, 16:42
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Mistä ootte noita Quick disconnect:a tilannu?
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82
Jeep Cherokee 4.0 vm.-91
Vastaa lainaten
  #1054  
Vanha 20.01.2013, 22:00
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.880
Smile

Testailtu lounaslaatikkoa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Ei eilen kerinnyt paljoa kokeilemaan, mutta pikaisesti kokeiltuna ei ajo-omituisuudet huonontuneet.
Tuntui vetävän molemmilla etusilla kun tarjosi toista puolta hankeen.
Takavedolla ei vaikutusta.
Nyt on testailtu umpisessa ja tiellä.
Ei kaduta!
Pikkaisen veto tuntuu erillaiselta ja ohjaus jämäkämmältä tiellä.
Umpisessa meneeeee hyvin!
Ei puskemista, putosin tallatuilta jäljiltä ja kallistus oli samaan suuntaan, niin nousi kun käänsi vaan renkaita.

Nyt täytyy hommata taaksekkin joku automaattinen lukko!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #1055  
Vanha 21.01.2013, 17:34
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Nyt täytyy hommata taaksekkin joku automaattinen lukko!
Niinhän sitä sanotaan että nälkä kasvaa syödessä Hyvä jos joskus saa halvallakin hyvää, tai edes käyttökelpoista. Pitäisköhän itsekin vaan laittaa tilaukseen ja lopettaa jossittelu..
Vastaa lainaten
  #1056  
Vanha 21.01.2013, 20:41
siffo siffo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
Mistä ootte noita Quick disconnect:a tilannu?
Tilasin www.4wd.com. Sillon niillä tais olla -5% alennus kaikesta ja neljä iskaria kolmen hinnalla. Tuli halpa paketti.
Vastaa lainaten
  #1057  
Vanha 22.01.2013, 18:01
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Rupesin juurikin temuamaan sitä koeranluuta (kiitos Jamant) niin hämmennystäni herätti se pultti jolla se on kiinni sieltä alhaalta. Siinä oli sellanen tähti pää, ja se mikä oli minust kummallisin asia, oli se että siinä oli kierteet koko matkalla. Ja se oli sitten tietysti väljä!. Myös yläpään kumet oli mun mielestä vikapäin asenneltu Eli olenkohan oikeassa jos eppäilen että 5 markan seppä. on ensin katkassut oikean pultin, ja sit vielä huiskinut luun paikalleen miten sattuu? Ei me mun järkeen että tossa olis piltti jossa on kierteen juureen asti. Laitoin siihen nyt normi 8.8 pultin. semmosen että siinä on se tasanen osuus.. Kaipa tuo kestää? Mut jos siinä ois pitäny olla joku muu? niin mikä??
Vastaa lainaten
  #1058  
Vanha 22.01.2013, 18:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
kiitos Jamant
Ole hyvä!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti

pultti jolla se on kiinni sieltä alhaalta. Siinä oli sellanen tähti pää, ja se mikä oli minust kummallisin asia, oli se että siinä oli kierteet koko matkalla.
On siellä alunperin Torx -päinen pultti ja taitaa olla kierrekin loppuun asti, mitäpä se kierre siellä haittaa, kun ruuvi on kireällä, se holkki sen voiman välittää...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1059  
Vanha 22.01.2013, 18:36
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Niinno.. Totta tuokin! No ens kertaa varten siellä on nyt normi pultti.
En minä kyllä mitään muuta väljää sieltä löytänyt, kun sen pultin...
Vastaa lainaten
  #1060  
Vanha 22.01.2013, 19:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

..ja se alkuperäinen pultti on itse asiassa päästään pinnapultin tyyppinen mikä on tehtaalla vetäisty siihen akselin kiinnikkeeseen enemmän tai vähemmän pysyvästi. Reilulla lämmöllä se sieltä yleensä lähtee.

Ideana lie se, että koiranluun alapäätä (akselin puoli) ei kuulu vetää kovin kummoiseen momenttiin, jolloin on riskinä että normipultilla se kiinnitys pikkuhiljaa löystyy. Näin myös usein käy, jos on korvannut alkuperäisen normipultilla eikä käytä lukkomutteria koiranluun kiinnitykseen. Samoin se reikä voi hakkaantua soikeaksi. Toisaalta, ZJ:ssä ko. kiinnitys on pultilla, mutta siinä on akselin kiinnikkeen osalla tehtaan pultissa hyvin tarkka sovite.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1061  
Vanha 22.01.2013, 20:46
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Jepulis, tuo miun pultti oli kyllä ihan löysä Ja kyllä, korvaus pultissa on nylokki. juurikin siks... Nyt pittääpi ihmetellä sitä takajarrun itsetyydytys, eiku, säätö systeemiä?. Pähkäilin että voisiko se pikkuriikkinen vaijeri joka itse säätötoimen suorittaa, olla venynyt, ja se peltiläpyskä siis päästä liian alas siinä säätöpyörykällä, ja sitten sen tekemä liike pyöräyttää sitä säätöä liikaa? Tämä oli minuutin suunnitelun jälkeinen aivomyrskypieru.. No, siltikin taidan heittää koko säädön huitsin vaginaan...

Niin siitä pultista vielä, kun nopeasti sitä vilkasin, nin onko se normi torxi, kun se on niin isokin? T65? mun isoin on T55..Piti pitää lukkopihdeillä kiinni kun avasin.

Viimeksi muokannut nyyperi : 22.01.2013 20:50 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #1062  
Vanha 23.01.2013, 08:09
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Niin siitä pultista vielä, kun nopeasti sitä vilkasin, nin onko se normi torxi, kun se on niin isokin? T65? mun isoin on T55..Piti pitää lukkopihdeillä kiinni kun avasin.
On se normi Torx, koko on kyllä 55, just tarkistin kun sisällä on kaks missä on tommonen (1 kpl XJ ja oma MJ).
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1063  
Vanha 23.01.2013, 11:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Jepulis, tuo miun pultti oli kyllä ihan löysä
Veikkaan että väljä koiranluun pusla pikkuhilja nylkyttänyt pulttia -> löystynyt (mahd. reikäkin mennyt vähän soikeaksi)..


Lainaus:
Nyt pittääpi ihmetellä sitä takajarrun itsetyydytys, eiku, säätö systeemiä?
Katoppas vaikkapa www.rockauto.com ja sieltä etsit "CARLSON Part # H2309"... siinä pitäisi olla kaikki namiskuukkelit ja nippelit, sikäli kun sulla on 9" x 2.5" kengät niinkuin pitäisi ('90-> on noi pienemmät rumpujarrut jos en väärin muista). Toinen vaihtoehto on sitten hommata levyjarrullisesta Grandistä esim. hilppeet ja vaihdat rumpujen tilalle oikeat jarrut.

edit: Tai sitten vaikka tällainen Quadratecistä (tosin toi nimenomainen on merkattu '84-'91, mutta pitäisi löytyä uudempaankin jos tarvetta) Jarrun pikkunippelit
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.01.2013 11:45
Vastaa lainaten
  #1064  
Vanha 23.01.2013, 12:19
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
On se normi Torx, koko on kyllä 55, just tarkistin kun sisällä on kaks missä on tommonen (1 kpl XJ ja oma MJ).
jepujep, eli kuitenki olin ainakin osittain oikeessa, se on nimittäin jotensakin oudon näköinenkin torxiks? Onko joku vieläkin enempi tähtisakaroita omistava kanta ku torksi? Ja tuo on reilusti isompi kuin torx 55..

Ja jarrut.. Ne on nyt auki, ja kyllä ne säätö judanssit on ihan ok näköiset, mut pitääpi vaan keksiä, miks se toinen kirraa liikaa niitä kenkiä. Tuo kyllä houkuttaa, tuo levyjen vaihto. kunhan saapi jostain halavalla, eli lähes ilmatteeks.. Mulla on niin helkutin pienet tulot, ja paljon harrastuksia ja nuo käyttö rumutki vaatii välillä osia.
Vastaa lainaten
  #1065  
Vanha 23.01.2013, 19:38
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

mistäs löytyykään syy siihen, kun lämppäristä lakkas toimimasta kaikki muut nopeudet, paitsi max? Muistelen samaan ennenkin jossain törmänneeni, mutten nyt tietty enää löytäny ku arvailuja...
Vastaa lainaten
  #1066  
Vanha 23.01.2013, 19:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
mistäs löytyykään syy siihen, kun lämppäristä lakkas toimimasta kaikki muut nopeudet, paitsi max? Muistelen samaan ennenkin jossain törmänneeni, mutten nyt tietty enää löytäny ku arvailuja...
Vastus poikki sieltä vastussarjasta, eli tuosta: ööh, minkä vuotinen sulla on??, tossa nyt tuo 87-96: http://www.jamant.fi/vastus-xjmj-mop...00-p-1128.html ja uudempi: http://www.jamant.fi/vastus-xjtj-oa1790903-p-2278.html . EDITTIÄ: No höh, osaa sun allekirjoituksesta kattoo, eli -93:nenhan sulla, eli tuo ensimmäinen on se mikä sulla on!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1067  
Vanha 26.01.2013, 18:30
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Mikäs perkkele renixiä vaivaa. Välillä rupiaa booaamaan, paukuttaa putkessa ja välillä ampuu takas imusarjalle, välillä tahtoo sammuillakkin. Antureita on vaihdeltu, uuet kynttilät, tulpanjohdot v-jakajan kansi, pyörijä on varmasti toimivat.

Sytkä tarvihee nyt tarkistaa ja alipaine(helvetti)letkut...?

Veikkauksia? Ehdotuksia?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #1068  
Vanha 26.01.2013, 20:51
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Mikäs perkkele renixiä vaivaa. Välillä rupiaa booaamaan, paukuttaa putkessa ja välillä ampuu takas imusarjalle, välillä tahtoo sammuillakkin. Antureita on vaihdeltu, uuet kynttilät, tulpanjohdot v-jakajan kansi, pyörijä on varmasti toimivat.

Sytkä tarvihee nyt tarkistaa ja alipaine(helvetti)letkut...?

Veikkauksia? Ehdotuksia?
Onkos pakopuoli kunnossa? Joku ahistus/särkyny katti saattaa aiheuttaa vastaavia oireita.
Vastaa lainaten
  #1069  
Vanha 26.01.2013, 22:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Mikäs perkkele renixiä vaivaa. Välillä rupiaa booaamaan, paukuttaa putkessa ja välillä ampuu takas imusarjalle, välillä tahtoo sammuillakkin. Antureita on vaihdeltu, uuet kynttilät, tulpanjohdot v-jakajan kansi, pyörijä on varmasti toimivat.
Tarkistappas bensapaineet vielä.. itsellä joskus oireili huonon bensansyötön takia juuri tuolla tavalla. Mulla vika oli löystynyt bensapumpun kiinnitys ja hörppi ilmaa väliin tankista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1070  
Vanha 27.01.2013, 13:34
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarkistappas bensapaineet vielä.. itsellä joskus oireili huonon bensansyötön takia juuri tuolla tavalla. Mulla vika oli löystynyt bensapumpun kiinnitys ja hörppi ilmaa väliin tankista.
Samoja oireita täälläkin, oli bensapumpun ja tankin läpiviennin välisen letkun klemmari löysällä eli vuosi paineet tankkiin.
Vastaa lainaten
  #1071  
Vanha 29.01.2013, 13:51
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Taispas mun jeepin jarrujen outoudet ainakin vähän selvitä? Siellä oli vaan vaijerit hyvinkin jumeksessa. Että Herra Jamant, pistää sen mun tilauksen nopiasti postiin Pistäähän se, aina. Onkos muilla merkeillä muuten näin hyvää palvelua kuin Jeepisteillä?
Nyt pitää vielä keinotella ne vanhat vaijerit alta poies, mä kun joudun tekemään jutut lattialla maaten, niin se on vähän hankalan tuntunen se korin alla oleva kiinnike...
Mutta en kyllä silti aio laittaa niitä automaatti säätöjä takas...
Vastaa lainaten
  #1072  
Vanha 29.01.2013, 15:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Että Herra Jamant, pistää sen mun tilauksen nopiasti postiin
Öööh, Matkahuoltoon lähti just, Postiin vaikea laittaa, kun tilasit MH:ssa... Pitäis olla huomenna siellä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1073  
Vanha 29.01.2013, 16:35
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Niinpä.. taispa olla alle puol tuntia tilauksesta kun tuli viesti että män jo.. Hienoa, oikein hienoa.. Minä todellakin arvostan tuommoista toimintaa, sitä kun ei täällä myhäilevässä savossa kovin usein tapaa... ja tuo neuvonta ja muu sellainen, sekin on 10++...

ja huom. en pummi enkä o pumminut alennuksia, vaan olen oikeasti tuota mieltä..
Vastaa lainaten
  #1074  
Vanha 29.01.2013, 17:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
enkä o pumminut alennuksia
No hyvä, ne oliskin ollu loppu...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #1075  
Vanha 29.01.2013, 18:27
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Panhard tanko


Irroittelin tuossa päivällä varaosakulkineesta(XJ-92) panhardin korin pään kiinnikkeen.Mikä idea siinä kiinnityksessä on,että toinen niistä alimmaisista kiinnitys "muttereista" on sellainen pyöreä Oli pienet talkoot että sain irti kun pyöri tietysti eikä oikein meinannut saada millään siitä kiinni.

Onko tuo vakio panhardi putki vai kanki??
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:30 (GMT +2).