Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2020, 22:34
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Viemärin sukitus vai täysi viemäriremontti?


Tervens.

Olen aikeissa ostaa ensimmäisen omakotitalon ja tiedossa olisi putki- ja viemäriremontti koska nämä ovat alkuperäiset vuodelta - 69. Onko täällä viemärin sukittaneita asunnon omistajia? Helppous houkuttaisi sukituksen suhteen mutta kun en oikein ymmärrä näistä asioista niin kokemukset helpottaisi valinnan tekoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.05.2020, 22:50
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ei missään nimes sukitusta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Tervens.

Olen aikeissa ostaa ensimmäisen omakotitalon ja tiedossa olisi putki- ja viemäriremontti koska nämä ovat alkuperäiset vuodelta - 69. Onko täällä viemärin sukittaneita asunnon omistajia? Helppous houkuttaisi sukituksen suhteen mutta kun en oikein ymmärrä näistä asioista niin kokemukset helpottaisi valinnan tekoa.
Tee kaikki samalla kerralla samaan härdelliin. Jos kerran omakotitalo. Suunniitele huolella. Tee itse tai teetä. Säästät tonneja ja saat käyttöikää x2 tai x3 ku sukituksel. Saat viemärit, kättövedet, ja lämpöverkoston just sellaseks ku haluut. Ja pienemmil kustannuksil ku pelkkä viemärien sukitus. Jos talo on vähänkään oikein suunnieltu nii nousut menee kaikki samas tilas. Jos nyt oot huolissaas viemäreist, niin parin vuuen ppäst oot huolissas lämpö verkost ja siit muutama vuos eteenpäin onkin jo käyttövesiputket vaihdon tarpees. Kaikki noi löytyy helosti. Viemärit betonist vaikeimpia, mut nekin löytyy helposti induktiosilmukalla.....Sähkö löytyy aina. Tarvii ehkä piikata jostain samoin kun sukitukses. Mut oikeel tavalla lopputulos on sitä mitä pitää. Laitat raudat, muovit tai kuparit kaikki käy mikä suunnitelmaan sopii. Viemärit on vaan kolmasosa koko reissust.
Jos et oo joppari ja laitat ns. hyvän kiertoon. Eli meinaat itse asuu taloo.
Toi mahdollistaa myös enregian vaihdon taloudellisemmaks jos rahkeet riittää.

ps.
Toi sukitus on mun mielestä sama ku kortonki persiis tai ressu kankaat talvivaaran altais.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 12.05.2020 23:53
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.05.2020, 23:38
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Kyllä toi sukitus on ihan hyvä vaihtoehto, kaiken uusimiselle. Omaan tölliin tehtiin jokunen vuosi sitten viemäriverkon sukitus ja loppui tukkeutuneen viemärin kanssa pelleily kuin seinään. Tosin kannattaa kilpailuttaa ja ottaa tarjouksia useammalta alan toimialta, hinnat kun tuppaa olemaan ihan mitä sattuu. Ensin kannattaa toki viemäri kuvauttaa, jotta selviää mitä yllätyksiä siellä piilee ja voiko ylipäätäänsä selvitä pelkällä sukituksella. Oma epäonni oli, kun pelkkä sukitus ei riittänyt, mutta tuli kuitenkin puolet halvemmaksi, kuin viemärin uusiminen kokonaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2020, 04:20
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Heguli nimimerkillä taitaa olla tästä hommasta aika reiluati tietoa joa en ihan väärin muista
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.05.2020, 05:38
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Jep, olen ollut sukituksessa mukana reilut 10 vuotta. Ensin urakointipuolella ja nyt suunnittelun & valvonnan puolella (Sukitusvalvonta Pro Oy). Tuossa aikaisemmin sukitusta moitittiin, 100% harhaluulo. Tekijöillä on VTT:n sertifikaatit ja sukka kestää todistetusti saman mitä uusi muoviputkikin. Pitää vaan olla kunnon tekijä niin homma rokkaa.

Omakotitalossa on paljon remontoitavaa ja usein ihmiset tekee niitä osissa. Eli ensin vaikka sukitus, sitten vesiputket, perään katto tai miten nyt itse kullakin tilanne on. Toki voi kaiken tehdä kerrallakin mutta en näe siinä kauheesti etuja.

Sinerenog, soittele jos kaipaat Offipalstan ilmaista konsultaatiota, 045-358 2526.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.05.2020, 05:50
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Perkules, tämä talo homma on vähän maaliviivalla vielä ja odotellaan kädet syyhyten kuntotarkastusta jonka jälkeen sitten pankki kertoo rahoittaako vai ei. Kaikkea ei vaan tavan duunarilla oo varaa tehdä kerrasta mutta ajatus on kyllä että kaikki putket ja sitten se viemäri laitettaisiin asap. Lämmitysmuotoon ei toivottavasti tarvi ainakaan muutamaan vuoteen koskea kun talo on muutettu kaukolämmöllä, löytyy varaavatakka ja ilmalämpöpumppu. Katsotaan millaiseen talousahdinkoon itsensä järjestää tuollaisen vanhan talon kanssa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.05.2020, 06:24
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 956
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Tee kaikki samalla kerralla samaan härdelliin.
ja jotta perhe ja vaimo suhteet säilyy....remppaa KAIKKI ENNEN kuin muutat tupaan. helpompaa kun ei tarvi "huonekalu"ym härdelliä pyörittää...nim kokemusta on! asu vanhassa kunne kaikki on tehty!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.05.2020, 08:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
ja jotta perhe ja vaimo suhteet säilyy....remppaa KAIKKI ENNEN kuin muutat tupaan. helpompaa kun ei tarvi "huonekalu"ym härdelliä pyörittää...nim kokemusta on! asu vanhassa kunne kaikki on tehty!

//Janne
Tässä tavassa on hyviä puolia, vaatii tietty paksun lompakon. Ite olen hoitanut parikymmentä omakotitalon sukitusta ja kaikissa noissa remppoja tehdään koko ajan. Eli sellasia elinikäisiä projekteja nuo vanhat talot omat monille, vähän sellainen elämäntapa. Mutta jokaisella on oma tyylinsä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.05.2020, 10:45
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Mä taas sanon että jos käytetyn ostaa, ja ei ole pakollista ennen asumista tehtävää remonttia tiedossa, niin asustaa ensin hetken jotta saa ajan kanssa suunnitella remontit ja hommata kamat. Toki pientä pintafiksiä voi tehdä, se ei vaadi hirveitä.

Omalla kohalla suurin moka oli kämpän oston jälkeen "tekasta" kylppäriremontti ennnen muuttoa. Amattilaiselta ois voinu onnistua, ei minulta. Tovin aikaa sai lopulta asua remontin keskellä. Ei olllu lapsiakaan haitolla, silti itseäkin vitutti.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.05.2020, 10:50
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.214
Blog Entries: 5
Perusasetus

"Asukasystävällisyys. Urakan ajaksi asuntoon tuodaan kuivakäymälä, jonka tyhjennyksestä huolehtii urakoitsija. Talon alla olevien pohjaviemäreiden kunnostuksen ajaksi taloyhtiön kellariin asennetaan viemäreiden ohipumppausjärjestelmä, minkä ansiosta asuntojen viemärit toimivat normaalisti pohjaviemäreiden saneeraamisen ajan. Vesi tulee hanoista normaalisti koko urakan ajan."

Tämä ei taida toimia omakotitalossa 1-kerroksinen, jossa viemäri menee talon alla, eli vesi ja viemärit (lavuaarit ja suihku) on pois käytöstä koko remontin ajan?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.05.2020, 14:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
"Asukasystävällisyys. Urakan ajaksi asuntoon tuodaan kuivakäymälä, jonka tyhjennyksestä huolehtii urakoitsija. Talon alla olevien pohjaviemäreiden kunnostuksen ajaksi taloyhtiön kellariin asennetaan viemäreiden ohipumppausjärjestelmä, minkä ansiosta asuntojen viemärit toimivat normaalisti pohjaviemäreiden saneeraamisen ajan. Vesi tulee hanoista normaalisti koko urakan ajan."

Tämä ei taida toimia omakotitalossa 1-kerroksinen, jossa viemäri menee talon alla, eli vesi ja viemärit (lavuaarit ja suihku) on pois käytöstä koko remontin ajan?
Yksikerroksisessa talossa ohipumppaus ei ole mahdollista, niissä kaikki talon viemärit ovat työn aikana käyttökiellossa. Vesi tulee hanoista koko ajan normaalisti ja kuivakäymälä sisältyy urakkaan. Yksikerroksisen talon sukittaa viikossa, kaksikerroksiseen on hyvä varata 1.5 viikkoa. Noin karkeasti heitettynä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.05.2020, 15:06
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Pahoittelut offtopikista, mutta kiinnostaisi kuulla miksi joku ostaa 50 vuotta vanhan talon johon aikoo heti teettää laajoja remontteja?
Paljonko on loppusumman erotus jos tekee uuden? Kun vielä ottaa huomioon, ettei vanhasta tule uutta remontoimalla niin onko siinä mitään järkeä?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.05.2020, 17:12
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Tilannehan on siinä mielessä mainio ettei ole vaimoa tai edes tyttöystävää häiritsemässä puuhasteluja. Ja miksi ostaa vanha ja remontoida selittyy vain ja ainoastaan sillä että rahaa seinässä on vain rajallinen määrä varsinkin kun rahaa hakee yksin, vanhaa voi remontoida ja hieroa sitten siihen tahtiin kun rahat riittää, tällä hetkellä kuitenkin maksan kiinteästi kohtuu suurta vuokraa joka on aivan turha kuluerä vs. Lainan lyhentäminen. Vähän kun auton kanssa, ajaisin varmaan uudella autolla jos siihen olisi taloudellisesti mahdollisuus.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.05.2020, 17:45
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 653
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Pahoittelut offtopikista, mutta kiinnostaisi kuulla miksi joku ostaa 50 vuotta vanhan talon johon aikoo heti teettää laajoja remontteja?
Paljonko on loppusumman erotus jos tekee uuden? Kun vielä ottaa huomioon, ettei vanhasta tule uutta remontoimalla niin onko siinä mitään järkeä?
Mitä se uusi sitten lopulta maksaa? Aika hinta haitarin saa jos selvittelee. Onko tässä porukassa tai sinulla tarkkaa euro summaa mitä uuden rakentaminen kaikkine mausteineen piha valmiiksi asti on maksanut. Paikkakunta kannattaa mainita koska se vaikuttaa paljon, jopa sijainti paikkakunnalla.

Vanhassa varmasti monta houkuttaa helppous ja hinta. Ja onhan ne vanhat yleensä niille parhaille tonteille rakennettu.
Arkkitehtuurikin saattaa miellyttää ja onhan se vanhan kunnostaminen eräänlainen harrastus siinä missä ruosteisen tojotan.

Itse asun "vanhassa" ja syyt aikanaan oli tontti,sijainti,talo,talli,hinta itse talon osalta ja uuden rakentamisen kohalla liian suuri hinta haitari kokonaiskustannuksissa ja olihan tämä helpompaa muuttaa sellaiseen missä tekniikka on nykyaikaista ja ite tarvitsi tehdä vain pintaremontti minkä aikana asunto oli täysin asuttava, eli pääsi muuttamaan suoraan eikä tarvinnut vuotta-kahta kituuttaa hirveissä veloissa kahden asunnon loukussa.

Uuden hintaa sillon koetti ynnätä niin tontti 30-80t€, talo 200-400t€ ja talli 50-100t€. Kaikki tämä oletuksella että olisi itse tehnyt niinpaljon kuin voi. Tämmösen vanhan sai aika pienellä rahalla verrattuna uuteen vaikka ajattelisi sen optimistisella budjetilla.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.05.2020, 18:13
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Noist ykskerroksistakin löytyy kaikki....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Yksikerroksisessa talossa ohipumppaus ei ole mahdollista, niissä kaikki talon viemärit ovat työn aikana käyttökiellossa. Vesi tulee hanoista koko ajan normaalisti ja kuivakäymälä sisältyy urakkaan. Yksikerroksisen talon sukittaa viikossa, kaksikerroksiseen on hyvä varata 1.5 viikkoa. Noin karkeasti heitettynä.
Viemäriputket induktiosilmukalla, jotka kaikki menee samaan poistoyhteeseen.
Ja tohon ykskerroksisen poistoonkin pääsee perustuksen läpi alakautta.
Viemäriremontin tekijälle vielä. vrt. muovisen viemäriputken hintaa vs. sukitusta kuinka paljon sun tapauksessa tulee metrihintaa.....
Normi omakotitalos viemäreitä noin max 50m+tuuletusviemäri tai kaks.
Riippuu viemärien pituuksist.
Ja betoni tottelee piikkauskonetta, ja uudet saa säkeis rautakaupast.
ps.
Jos helpolla ja kalliilla meinaat selvitä. Sukita tai teetä jollain.
Hyvän ja varman jos haluut saada niin vaihda putket muoviin, tai teräkseen.
Mä oon ollu monet kerrat availemas reittei paska-auton painehuuhtelu/imu kuskeille kun noi sukitetut viemärit on romahtanu ja paska tulvii lattioille.
Ja siinä vaiheessa ne jotuu tekeen uusiks, nopeesti, ja se yleensä maksaa.
Sun ja mun ja muidenkin tapaukses sanoisin et köyhäl ei varaa tehdä huonoo, eli kahteenkertaan.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 13.05.2020 18:20
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.05.2020, 18:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Viemäriputket induktiosilmukalla, jotka kaikki menee samaan poistoyhteeseen.
Ja tohon ykskerroksisen poistoonkin pääsee perustuksen läpi alakautta.
Viemäriremontin tekijälle vielä. vrt. muovisen viemäriputken hintaa vs. sukitusta kuinka paljon sun tapauksessa tulee metrihintaa.....
Normi omakotitalos viemäreitä noin max 50m+tuuletusviemäri tai kaks.
Riippuu viemärien pituuksist.
Ja betoni tottelee piikkauskonetta, ja uudet saa säkeis rautakaupast.
ps.
Jos helpolla ja kalliilla meinaat selvitä. Sukita tai teetä jollain.
Hyvän ja varman jos haluut saada niin vaihda putket muoviin, tai teräkseen.
Mä oon ollu monet kerrat availemas reittei paska-auton painehuuhtelu/imu kuskeille kun noi sukitetut viemärit on romahtanu ja paska tulvii lattioille.
Ja siinä vaiheessa ne jotuu tekeen uusiks, nopeesti, ja se yleensä maksaa.
Sun ja mun ja muidenkin tapaukses sanoisin et köyhäl ei varaa tehdä huonoo, eli kahteenkertaan.
Olet aika lailla pihalla, jos nyt edes ymmärsin mitä tarkoitat.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.05.2020, 18:56
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Oon ollu jo pidemmän aikaa.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Olet aika lailla pihalla, jos nyt edes ymmärsin mitä tarkoitat.
Mut mitäköhän sä tarkoitat......ja meinaat?
Mä vaan laitoin faktoi tyrkylle......
Kerro sä mitä sukitttu viemäri maksaa metri, jonka jotuu viel korjaan kun se romahtaa.
Mä oon sitä mieltä et uus on ain uus niin kauan ku se tulee vanhaks, ja paskast ei saa ku paskaa....
Tos viel normi kansalisen hinta 6m 110mm putkelle. Tosta isompii tuskin omakotitalois tarvitaan.
Mutkat ja yhteet täytyy viel lisätä hintaan, sekä työkustannus jos ei oo DIY.
https://www.taloon.com/viemariputki-sn8-110x6000
Kaikkee hyvää sukitus busineksel......ja höynätettävil, mistään mitään tietäville.....
Ja silti teidän suurin asiakaskunta taitaa olla teidän maasuttamien isännöitsijöiden hallinnoimat kerrostalot.
Noi menee läpi ku metrin halko, ku takoo yhtiökokoukses.
Jotka täynnä paperinpyörittelijöit jotka ei kustannuksista ja käyttöiästä välitä, kuhan on helppoo......

Viimeksi muokannut uteiN_H : 13.05.2020 19:38
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.05.2020, 19:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.256
Perusasetus

2000-luvun alussa asuimme 1964 tehdyssä talossa. Viemäri oli betoniputkea, ja talon alla valurautaa. Välillä oli tukoksia, kun muun muassa orapihlaja-aidan juuret tunkivat putkiin sisälle.

Ratkaisu oli seuraavanlainen: Naapurin mies tuli valmetilla, ja kaivoi putken pois. Betoniputki meni vaikka pistolapiolla poikki. Tuttu putkimies tuli datsun pikupilla, lava täynnä uponaalia, ja laittoi ne kaivannon pohjalle. Kunnan mies kävi siunaamassa liitoksen kunnan isoon betoniputkeen. Ite sitten lapioittin kaivannon täyteen. Lyhyt matka ja hiekkamaa.

Ja kas, hyvää tuli halvalla.

Silloin sukitus oli tiedossa, mutta se olisi ollut kalliimpaa ja työläämpää.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.05.2020, 19:38
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Mut mitäköhän sä tarkoitat......ja meinaat?
Mä vaan laitoin faktoi tyrkylle......
Kerro sä mitä sukitttu viemäri maksaa metri, jonka jotuu viel korjaan kun se romahtaa.
Mä oon sitä mieltä et uus on ain uus niin kauan ku se tulee vanhaks, ja paskast ei saa ku paskaa....
Tos viel normi kansalisen hinta 6m 110mm putkelle. Tosta isompii tuskin omakotitalois tarvitaan.
Mutkat ja yhteet täytyy viel lisätä hintaan, sekä työkustannus jos ei oo DIY.
https://www.taloon.com/viemariputki-sn8-110x6000
Näkyvillä oleva putki on tietty halvempaa uusia, on paljon halvempaa kuinnsukittaminen. Sitten kun se putki on rakenteissa muuttuu tilanne täysin. Just tänään kävin yhden kohteen läpi ja sukituksen hinta on 9000-10000 euroa. Uusiminen vaatisi lattioiden avaamisen saunassa, pesuhuoneessa, kylpyhuoneessa, pikkuveskissä, keittiössä ja käytävillä. Maksaisikohan tuo kaikkine märkätilasaneerauksineen 50 000 e ? Revi siitä.

Itse olen ollut mukana reilussa 500 kerrostalon sukituksessa ja tuhansissa pienemmissä urakoissa, eikä yksikään sukka ole vielä romahtanut. Mitähän ihmeen pinnoituksia sää olet taas nähnyt ??
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.05.2020, 19:44
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.924
Perusasetus

Heguli ehti ensin mainitsemaan noi kustannukset rikotuista pinnoista. Tuohon päälle sit vielä vähääkään vanhempiin taloihin vaadittavat asbestitutkimukset ja mahdolliset löytöjen mukanaan tuomat erikoistyöt niin hinta pomppaa helposti.
Ja toki sekin pitää huomioida että kaikkea ei saa tänä päivänä tehdä itse ellei löydy tarvittavia papereita taskusta.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.05.2020, 19:47
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Sorry et avauduin.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Näkyvillä oleva putki on tietty halvempaa uusia, on paljon halvempaa kuinnsukittaminen. Sitten kun se putki on rakenteissa muuttuu tilanne täysin. Just tänään kävin yhden kohteen läpi ja sukituksen hinta on 9000-10000 euroa. Uusiminen vaatisi lattioiden avaamisen saunassa, pesuhuoneessa, kylpyhuoneessa, pikkuveskissä, keittiössä ja käytävillä. Maksaisikohan tuo kaikkine märkätilasaneerauksineen 50 000 e ? Revi siitä.

Itse olen ollut mukana reilussa 500 kerrostalon sukituksessa ja tuhansissa pienemmissä urakoissa, eikä yksikään sukka ole vielä romahtanut. Mitähän ihmeen pinnoituksia sää olet taas nähnyt ??
Silti -69 omakotitaloon DIY viemäriremontti halvempi ku sukitus.
Ja toimintavarmempi pidempään........
Eikä metrihintakaan päätä huimaa......
Saa samas myös märkätilat ja ja muut tilat uuteen uskoon samal kustannuksel. Ja kehtaan sanoo et toimii.
Kokemuksel, vaikka mä tein kaikki putket uusiks. Käyttövedet, viemärit ja lämpöverkoston.
kakskerroksiseeen kompleksiin 2x120m2 joka oli rakennettu vuonna 1978.
Silti päättäjän vastuu on jokaisella työn tilaajalla ei tekijällä........jos ei oo sovittu kirjallisesti.
Onko järkee vai ei.......
Toisille sopii helppous, toisilla vaaka kääntyy luotettavuuden ja alhaisimpien kustannuksien puolelle.
BTW. Tolla 50K€ ostaa jo talopaketin....... ..... Ja laittaa kaikki 2020 luvul......
Mulla ei enempää tähän topicciin.......

Viimeksi muokannut uteiN_H : 13.05.2020 20:16
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.05.2020, 19:48
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Paljonnon kuulunut näistä remontteja tarjoavista yrityksistä jotka myy ovelta ovelle esim. Viemärisukituksia... ei niitä ainakaan voi suositella!!! Samojen firmojen viemärikuvakset on kyllä samaa huijausta, tästä on omakohtaista kokemusta. Kyllä näiden hinnat on ainakin sitä luokkaa että heikompaa hirvittää. Ja hyvin useasti on myös muut viemärilinjat mahdollisia kuin alkuperäiset, kuten aiemmin todettiin niin näkyvissä olevat on edullisempaa uusia...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.05.2020, 19:57
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Paljonnon kuulunut näistä remontteja tarjoavista yrityksistä jotka myy ovelta ovelle esim. Viemärisukituksia... ei niitä ainakaan voi suositella!!! Samojen firmojen viemärikuvakset on kyllä samaa huijausta, tästä on omakohtaista kokemusta. Kyllä näiden hinnat on ainakin sitä luokkaa että heikompaa hirvittää. Ja hyvin useasti on myös muut viemärilinjat mahdollisia kuin alkuperäiset, kuten aiemmin todettiin niin näkyvissä olevat on edullisempaa uusia...
Totta turiset. Jättäkää nämä ovelta ovelle kauppiaat väliin, esimerkiksi Kotisun, LVI-turva ja Vesitekniika Oy. Myyvät kallista paskaa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.05.2020, 20:11
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Joo meidän ukolla kävivät kuvaamassa viemärit, ja oli tosi huonossa kunnossa...yllätys yllätys! Mutta se mikä sai vanhan herran lämpenemään oli se että viemärissä on 90 mutkat mitkä on lähes tukossa. Mutta kun video ei oo kyseisestä talosta, ukko on itse asentanut viemärit siihen ja vessa keittiö ja sauna osasto on samassa kompleksissa ja viemärit lähtee siitä suoraan pihalla olevaan kytkentä kaivoon joka on 5m seinästä, oli kyllä tarjous valmiina uusimisesta heti kuvauksen jälkeen
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.05.2020, 20:52
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Talking

Näistä ovella kiertävistä olen myös kuullut samallaista palautetta ja oon kyllä hyvin skeptinen muutenkin kulkukaupustelua kohtaan. Toinen wc olisi myös mukava joka taas puoltaisi täyttä remonttia mutta suunnitellaan tässä nyt. Hyvä että tämä herättää keskustelua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hiilidioksidi pullo,täysi. 6kg. 200e(Kuvat lisätty) tonnisata O/M/V Muut 0 04.01.2013 01:07
Patrolin(vm.91 2.8td GR pätkä) ilmaaminen?? TÄYSI MYSTEERI!!!! Arttuperkule Tekniikka & Jutustelu 64 30.08.2012 10:24
Ostettu täysi sarja nopealla kaupalla nastarenkaat vanteineen hj;n alle, halvat mallia puli. VonLeka O/M/V Renkaat ja vanteet 6 22.06.2010 22:08
Ostettu 35X12.5X15 MUD TERRAINIT TÄYSI SARJA, VAIN HYVÄKUNTOISET VonLeka O/M/V Renkaat ja vanteet 3 09.04.2010 17:22


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).