Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Niilo Paasivirta - Correct Opinions

Niilo Paasivirta - Correct Opinions Tänne on koottu Niilo Paasivirran kirjoittamia mielipiteitä.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 05.03.2008, 10:06
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Kyllä minä Raamattuni olen lukenut ja jotain ymmärtänytkin. Kyselyikä on muuten koko ikä. Miksi ihmeessä tiedonhalun jossain vaiheessa pitäisi loppua? Olen utelias ja kiinnostunut asioista ja siksi sinulta kysyin niitä. Eivät nuo kysymykset mitään hankalia ole, vaan ainakin minusta selkeitä.
Totisella kristityllä on jo vastaukset, muilla ei!
Lainaus:
quote:
Halusin vain vaihtoehtoisen näkemyksen ja herättää sinua ajattelemaan vauhkoamisesi sijaan. Kyllä sinä nuo mainitsemani kohdat Raamatussa tiedät, eli miksi turhaan viitteitä antaisin.
Mitäpä jos kuitenkin laittaisit aina ne tarkat viitteet, kun kerran ne tarkalleen tiedät. Muut lukijat eivät nimittäin välttämättä niitä tiedä ja haluaisivat varmasti myös tarkistaa totuuden Raamatusta.
Lainaus:
quote:
Minä en väittänyt mitään, vaan esitin kysymyksiä. Kiitos muuten antamistasi vastauksista. Esittämieni kysymysten tarkoitus oli yrittää osoittaa, kuinka ihminen ei yksinkertaisesti pysty täydellisesti toteuttamaan kaikkia Raamatun käskyjä. Myönnän toki, että olivat huonoja esimerkkejä mutta pointtini tuli varmaan kuitenkin selville.
Ne olivat tosiaan erinomaisen huonoja esimerkkejä, sillä Jeesus sanoi: "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." (Matt.5:48)
Lainaus:
quote:
Senkin sinä tiedät mikä Raamatussa olevien käskyjen tarkoitus on, eli ei siitä sen enempää. Ja toinen kysymyksieni tarkoitus oli yrittää saada sinut ymmärtämään, ettei sinulla/teillä ole ole yksinoikeutta totuuteen. Voitko muuten ystävällisesti antaa "oikean" tulkinnan noista kohdista jos kerta minun tulkintani oli väärä. Vaikka en edes esittänyt mitään tulkintaa. Olen ihan vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen, eikä tarkoitukseni ole rienata.
Katsotaan siinä vaiheessa, kun laitat ne Raamatun kohtien viitteet jokaiseen kohtaan mukaan. Siitä nimittäin näemme, oletko edes lukenut Raamattua. Anonyymin nimimerkillä nimittäin lähes yksinomaan valehdellaan ja rohkean sankarillisen urhean uljaasti herjataan ja rienataan, joten enpä ihan heti usko, että puhut tottakaan.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 06.03.2008, 14:14
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin, mutta ideahan on siinä, että Niilo tietää kaiken ja on aina oikeassa.Ainoa oikea kristitty ja ainoa oikea tulkinta raamatusta ja ellei ole Niilo kirjoittaa itse raamatun.Minä ole Niilo, sinun JUMALASI älä pidä muita Jumalia. Ei noh.. totta puhuen älkää lähtekö tähän provosaatio kirjoitukseen mukaan ollenkaan.Käykää tuolla Niilon kotisivuilla, niin näette mikä "kristitty" tämä on.Älkää lähtekäö näihin väittelyihin ollenkaan, ihan pelle juttu.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 07.03.2008, 13:03
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Niin, mutta ideahan on siinä, että Niilo tietää kaiken ja on aina oikeassa.Ainoa oikea kristitty ja ainoa oikea tulkinta raamatusta ja ellei ole Niilo kirjoittaa itse raamatun.Minä ole Niilo, sinun JUMALASI älä pidä muita Jumalia. Ei noh.. totta puhuen älkää lähtekö tähän provosaatio kirjoitukseen mukaan ollenkaan.Käykää tuolla Niilon kotisivuilla, niin näette mikä "kristitty" tämä on.Älkää lähtekäö näihin väittelyihin ollenkaan, ihan pelle juttu.
Eli toisin sanoen jouduit hirvittävään paniikkiin, koska et oikeasti tiennyt hölkäsen pöläystä Raamatusta, ja kun niitä Raamatun kohtia kysyttiin, niin nyt on pakko hämätä keinolla millä hyvänsä ja siirtyä mahdollisimman kauas käsitellystä asiasta esimerkiksi ad hominem -argumentteihin, jotka tietenkin luonnollisesti taas jälleen kerran tulevat urhean sankarillisen rohkean uljaasti anonyymin nimimerkin takaa. Tunnustit siis täten hävinneesi keskustelun täysin perinpohjaisesti ja lopullisesti. M.O.T.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 07.03.2008, 13:24
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niilo Paasivirta-Wikipedia

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 07.03.2008, 17:19
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Niilo Paasivirta-Wikipedia
Nyt meni jo ihan höpönpöpöksi. Aiheesta ei selvästikään ole mitään sanottavaa, ja yhä vain selvemmin varmistat sen, että hävisit keskustelun totaalisesti.


Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 05.04.2008, 22:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mielestäni ihminen ei voi todistaa onko Jumalaa olemassa tai mikä uskonto on oikea. Muuten, jos tuota wikipediaa on uskominen ^ ,niin olet muuten Niilo AIVAN sekaisin! Rupesit jopa hieman minua pelottamaan. Mutta joskus ihmiset (nyt puhun kaikista ihmisistä) ärsyttävät, kun sanovat, 'pitää suvaita tms.'. Mutta sitten kun tulee oikea paikka niin eivät itse suvaitsekaan mitään! Ja hei kristityt, lopettakaa sillä Helvetillä pelottelu. Jos ihminen ei ole kristitty, ei hän silloin edes Helvettiin usko. Sama kuin sanoisin tässä tuolle Niilolle että hänestä tulee seuraavassa elämässä hämähäkki, jos tuollaisella asenteella on liikkeellä. En muuten osaa sanoa mikä siinä on, mutta minusta tuntuu, että monoteistiset uskonnot ovat jotenkin, kirottuja tai jotain.Niilo, luin tuossa kitosivuiltasi jotai ulkomaalaisen Suomi-opasta, jossa puhuit 'Sauna-spirit'-asiasta. Sain käsityksen, että se tarkoitti jonkinlaista saunatonttua. Tiesitkös, että tontut kuuluivat vanhaan suomalaiseen mytologiaan ja ovat siten pakanallisia? Taidat itse joutua helvettiin ja palaa kiirastulissa miljoona vuotta. Hei kaikki pakanat ja anti-Niilot, rukoilkaamme yhdessä Kristittyjen yhteistä mielikuvitusolentoa: Jumalaa, että Niilo tosiaan joutuisi sinne Helvettiin, jotta voisi nalkuttaa siellä oleskeleville saatananpalvojille, että 'told you so!'. Olen jo kauan halunnut kirjoittaa tähän foorumiin, ja nyt kirjoitin vihdoin. Hauska päästä lukemaan, mitä rakas pedofiili, tai siis anteeksi! Tarkoitin tekosyynä Jumalan sanan levittäminen -Niiloa. Lisäksi, mikä tekisi Raamatusta uskottavamman kuin esim. Koraani tai Tipitaka? Kiitos rakas Niilo! Kiitos tästä ihanasta footumista ja sinun ihanista vastauksista, pakko myöntää, osaat kyllä väitellä. Mutta, rakkautta maailmalle, rakastan teitä kaikkia!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 06.04.2008, 20:39
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mielestäni ihminen ei voi todistaa onko Jumalaa olemassa tai mikä uskonto on oikea. Muuten, jos tuota wikipediaa on uskominen ^ ,niin olet muuten Niilo AIVAN sekaisin!
Avainsana "jos".
Lainaus:
quote:Mutta joskus ihmiset (nyt puhun kaikista ihmisistä) ärsyttävät, kun sanovat, 'pitää suvaita tms.'. Mutta sitten kun tulee oikea paikka niin eivät itse suvaitsekaan mitään!
Niinpä. Sinustakin melko selvästi huomaa, että et suvaitse kristinuskoa ja/tai luonnollisesti rohkean urhean uljaan sankarillisesti anonyyminä lähdet tuomitsemaan ihmisiä Helvettiin - se on jotain, mitä kristityt eivät koskaan tekisi, koska sehän ei ole ihmisten päätettävissä.

Foreigner's Guide to Finland -sivulla mainitaan kyllä suomalaisten saunatonttu, mutta mielestäni siellä ei kehoiteta palvomaan saunatonttuja, päinvastoin. Mutta tietenkin on tarkoitushakuisesti yritettävä käännellä ja väännellä ja vääristellä kaikki mahdollinen, anonyyminähän ei asialliseen keskusteluun tietenkään koskaan voi lähteä. Varmaankin kun esim. luet Oikeista Mielipiteistä artikkeleja esim. huumeista ja pedofiliasta tulkitset sen heti huumeiden ja pedofilian kannatukseksi. Mainitsit muuten itse saunatontun, joten joudut siis oman logiikkasi mukaisesti Helvettiin.


Edited by - np on 06/04/2008 21:39:46
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 18.04.2008, 21:01
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vähän hyvä sanoo jollekkin että ne menee helvettiin, jos ne ei ees usko että se on olemassa. Mutta muuten ihana vastaus ja muutenkin hyviä nää sun kommentit. Jos vaan osaisit käyttää tota sun väittelytaitoa johonkin millä on oikeesti väliä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 19.04.2008, 07:46
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Vähän hyvä sanoo jollekkin että ne menee helvettiin, jos ne ei ees usko että se on olemassa.
Tarkoittanet "Vähän hyvällä" ilmeisesti Jumalan sanaa eli Raamattua, joka näin sanoo.
Lainaus:
quote:
Mutta muuten ihana vastaus ja muutenkin hyviä nää sun kommentit. Jos vaan osaisit käyttää tota sun väittelytaitoa johonkin millä on oikeesti väliä.
Kyllähän sillä kai noille nuorille periaatteessa voisi olla pikkuriikkisen väliäkin, meneekö Taivaaseen vai Helvetin iankaikkiseen kidutukseen...

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 08.02.2015, 22:41
Kissankakka Kissankakka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.09.07
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1
Perusasetus

Great ! Täysin sinun sanojesi puolella. Ei ole tervettä kuvata nuoria tyttöjä tai poikia alastomana ja siihen päälle vielä vetästä parit Jeesukset ja raamatun sanoja.
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 08.02.2015, 23:08
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

melekeen 7 vuotta vanhaa viimeinen postaus, ei huono nosto.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 26.02.2015, 20:24
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Perusasetus

ei todelakaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:27 (GMT +2).