Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2007, 01:25
dimmy dimmy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.02.07
Sijainti: suomi
Viestit: 17
Perusasetus

mettään mennään


moi kaikille olen aloitteleva maastoautoilija ja tarviisiin vinkkejä ja tietoa lisää?
eli auto olis dodgen ramcharger 76 eessä dana 44 takana 9 3/4 lukot kummassakin akselissa. jakolaatikkona 203. pulttijako 5x4.5

ihan mahottomiin muutoksiin ei alkuun ole ensinnäkään varaa ja jos tällä kokoonpanolla olis mahollista päästä kokeilee taitoja mettään! vinnsiä oon jo katellut ja jakiksessa ois voiman ulosotto mut sähköinen kuulostaa paremalta?

miten isot kumit saa tuohon katsastettua?

takajouset vois kaivata pientä ryhtiä lisää eli mistä kävis sopivasti ne tuohon? (tiedän että takomosta saa mitä tilaa.. budjetti mönkijä!)

jos joltain löytyisi kasaukseen vinkkejä tuplanivel etukardaanille ( 3 ni9veltä) kun kaikki osat on pussissa ja näyttää olevan kuulaa, jousta ja muuta sälää niin paljon että sormi meni suuhun.

pahoittelen kirjoitushäröjä mutta tää keskiviikko olut näin lomalla tekee sitähttp://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_15.gif
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_15.gif


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2007, 18:30
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Ainakin oikeaan paikkaan kysymykset olet laittanut.Vastauksia täältä varmasti saa...sen verran minäkin tiedän,että tötge on amerikanauto......Saa täällä asiallisiakin vastauksia,siitä olen varma.

...on tosta joku menny..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2007, 23:40
dimmy dimmy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.02.07
Sijainti: suomi
Viestit: 17
Perusasetus

no niin nyt on neitsyys korkattu maastoautoilun osalta.. rotke meni kunnasniemen mettään ihan kiltisti ja tuli sitten mitsun ja suikin avustuksella pois kun jäi vähän nakeliin ajotaidon puutteen vuoksi! no oli siinä vähä etuperän huonon lukon syytäkin vähä.....
oli oikein antoisaa touhua niinkuin olin kuvitellutkin. reitit oli mukavia ja alkuun vähä hirvitti miten tuosta voi mennä!!! mutta pitää vaan rueta näyttämään lepikko tuolle ja parantaa huimasti auton varustusta ja ajotaitoa. sitten vois siirtyä jo kunnon reiteille

onpa rankkaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2007, 00:03
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.785
Perusasetus

Tervetuloa vaan.
Ei siitä rakentelubujetista ja auton rakentamisesta kannata liian huolissaan olla. Mee metsään vaan ja ajele. Siitä se pikku hiljaa selviää mitä autoltaan haluaa kun alkaa ajotaito ohittamaan auton kyvyt. Ite olen vasta 3-4 vuotta aktiivisesti harrastanut ja vieläkään ei ihan selvää ole mitä autolle pitäisi oikeasti tehdä. Paljon vinkkejä kokeneemmilta olen saanut ja jotain toteuttanutkin mutta ehdottomasti parasta kokoonpanoa ei kai kukaan ole vielä keksinyt mihinkään autoon. Itse se pitää pähkiä itselleen sopivin ratkaisu. Kyselemällä tosin monesti välttyy pyörän uudelleen keksimiseltä. Mulla taktiikaksi kehittyi ensipelin melko täydellinen tuhoaminen ja siitä saatujen kokemuksien perusteella uusiksi rakentaminen. Ajattelen, että näin vois päästä helpommalla kun koittaa muutoksia ensin ja sitten jos ne osoittautuu hyviksi niin tekee ne sitten kunnolla ja ajan kanssa. Tässäkin saa taas tehdä oman ratkaisun.

Pointtina tässä on se, ettei kannata ihan aina lähteä kaikkiin juttuihin mitä kuulee vaan ihan itse päättää mitä siltä kikottimelta haluaa ja toimia sen mukaan. Mm. täältä saa hyviä vinkkejä mutta kannattaa aina miettiä kannattaako tuota tehdä omalle autolle.

Edit: Aina paremmin se ajotaito kehittyy heikommalla autolla kuin viimeiseen rakennetulla.
Se on monesti nähty kun ns. monsteri jää siihen mistä melko vakio auto ja hyvä kuski jatkaa.

--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta

Edited by - -MAKE- on 10/02/2007 00:08:29
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2007, 00:33
dimmy dimmy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.02.07
Sijainti: suomi
Viestit: 17
Perusasetus

panssarointi ja vetopisteet on nyt ainakin ensimmäinen mitä pitää rueta rakentamaan. löpötankki on aika otollinen saamaan kolhuja ja kunnon kiinnitykset löpö letkulle. kun kusitauolla kattelin auton alle niin letku reuhotti irti samoiten käkkärin vaijerit oli löytäny uuden paikan

ps. 3 päivä lomakaljaa aika hyvää on! karua maanantaita odotellen


onpa rankkaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Range V8 -77 mettään tai tielle solihull O/M/V Ajoneuvot 7 07.03.2008 15:41
Maasturi mettään Tekniikka & Jutustelu 6 16.01.2007 10:45
Telttasauna safareille/mettään? Olppa Tekniikka & Jutustelu 10 29.08.2004 01:22
Suznalla mennään eikä meinata Nerd-O Linkit 5 10.03.2004 19:36
LJ 70.llä mettään ......... Palde Tekniikka & Jutustelu 0 30.09.2003 18:56


Sivu luotu: 10:47 (GMT +2).