Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2009, 23:08
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Daihatsu


Jos jollain on rockysta kokemusta niin saa kertoa. Onko tekniikka kestävä?? Ja varaosien saanti olis hyvä tietää. Ja ihan ylipäätään että tekeekö sillä offi käytössä yhtään mitään??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2009, 23:12
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.601
Perusasetus

kone vaparina suht ikiliikkuja turbolla kansi ongelmia.uusien osien saanti vaatii hieman metsästystä.menee metsässä suht mukavasti kokonsa ja painon puolesta.

Lahden seudulla on parinkin pitkää rockyä projekteina,kumpaakin on tehty soa ja vaihdettu hj60 akselit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2009, 18:53
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Kohtuu kestäviä turbollaki, jos osaa sitä käyttää.. (ei sammuta heti moottoritieajon jälkee, eikä lähe kylmänä iha heti polkemaan)
Rungo säilyy kohtalaisesti tai jopa hyvi ruosteetta. Korista takapää märäntyy aika iloseen.
Edesaä on jäykkä akseli, joten ihan maastokelpoinen tuollainen on. Tai siit ainaki saa tehtyä.

Ikävät puolet on se varaosasaanti, kun ei iha joka tarvikkeessa löydy kaikkia hiluja. Mut noita kuiteki tehää viel, ni jonkunnäköisel vaivalla noita osia kyllä löytää.
Ja 5-pulttinen vanteiden puolesta. Se o hyvä puoli, jos on talli täynnä nivan ja suizan vanteita, mut jos varastos ja kavereil ym on vaan 6-pulttisii vantei, niin ei niit voi pölliä toho.. Tää on siis sekä hyvä et huono homma.. Riippuu tilanteesta ja kuitenki järjestelykysymys..

Itellä oli moinen pätkälaite pari vuotta sitte, mut sit tuli yks mersu eteen ja toi jäi sit projektiks (mersu lunnaiks ja toho oikomista..), joka tuli myyty liia halvalla. Ikävä on sitä laitetta vieläki.

Siinä ne tärkeimmät tuosta omalta osalta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2009, 20:55
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

No yhenlainen kikotinhan tuo tohatsukin on, kovin syvällä rintaäänellä ei pysty kokemuksia latomaan kun ei ole kokemusta kertynyt kuin n,10v ja 150000 km.

Mutta joo kone tuntuu kestävän, nuista TD,n kansi ongelmista en osaa sanoa kun ei ole yhtään tullu vastaan. Omalla TD,llä on ajettu vajaa 400000km, hehkutulpat olen kerran vaihtanu ja venttiili välykset meinasin yhesti säätää mutta ei tarvinu.
Vaihelootassa ei meinaa pääakselin päätymutteri pysyä kiinni millään, vika ilmenee kakkosvaihteella (ei meinaa mennä päälle) sähköliima auttaa tässä ongelmassa.

Koppa herkkä ruostumaan, runko taas kestää todella hyvin.
Välitykset maastoon surkeat, latijousiseksi alusta melkonotkea (jos kunnossa), kääntyy huonosti "kiitos leveän rungon" , kevyt ja kapea, kohtuu kulutus maantiellä ja teho on mulle ainakin riittänyt.
Kohtuu pienellä vaivalla kevyeen offiin toimiva, mutta jos meinaa tosissaan rymytä niin akselit menee ensimmäisenä vaihtoon.

Vara-osista senverran että, ilmeisesti tarvikeliikkeissä on suuria eroja koska tähän asti kaikki kulutus osat joita olen tarvinu olen paikallisesta putiikista saanu. Ja käsittääkseni daihatsulla on yhä suomessa vara-osa sekä huolto edustus.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.03.2009, 21:22
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ROCKY Näytä viesti
No yhenlainen kikotinhan tuo tohatsukin on, kovin syvällä rintaäänellä ei pysty kokemuksia latomaan kun ei ole kokemusta kertynyt kuin n,10v ja 150000 km.

Mutta joo kone tuntuu kestävän, nuista TD,n kansi ongelmista en osaa sanoa kun ei ole yhtään tullu vastaan. Omalla TD,llä on ajettu vajaa 400000km, hehkutulpat olen kerran vaihtanu ja venttiili välykset meinasin yhesti säätää mutta ei tarvinu.
Vaihelootassa ei meinaa pääakselin päätymutteri pysyä kiinni millään, vika ilmenee kakkosvaihteella (ei meinaa mennä päälle) sähköliima auttaa tässä ongelmassa.

Koppa herkkä ruostumaan, runko taas kestää todella hyvin.
Välitykset maastoon surkeat, latijousiseksi alusta melkonotkea (jos kunnossa), kääntyy huonosti "kiitos leveän rungon" , kevyt ja kapea, kohtuu kulutus maantiellä ja teho on mulle ainakin riittänyt.
Kohtuu pienellä vaivalla kevyeen offiin toimiva, mutta jos meinaa tosissaan rymytä niin akselit menee ensimmäisenä vaihtoon.

Vara-osista senverran että, ilmeisesti tarvikeliikkeissä on suuria eroja koska tähän asti kaikki kulutus osat joita olen tarvinu olen paikallisesta putiikista saanu. Ja käsittääkseni daihatsulla on yhä suomessa vara-osa sekä huolto edustus.
Neljästä eri _tarvike_liikkeestä kyselin,ni jokaine (paitti yks) tarjos eioota vesipumpun kans.
Sanoivat kaikki (se neljäskin), et ei ole edustusta tuolle merkille enää tässä maassa, ni aika hiljaista on. Mutta en tosin ite ottanu selvää tuosta. Kun Daihatsun nettisivuilta katoin, ni lähin jossa on edustusta on ruåtti..

Jarrulelut sain kyllä paikallisesta tarvikeliikkeestä, mut just nuo hiuka harvemmin hajoavat voi vaatia ettimistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2009, 21:48
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

kone on pirun kestävä .
yhen murroksen oon saanu rikki kolmen vuoden aikana alla33x12.5 renkaat.
kakonen ei mee kunnolla päälle tarttee aukasta laatikko ja kattoo mikä vikana.
kohtalaisella offi käytöllä ollu.
enempi olen renkaita puhkonu rockysta ku osia hajottanu .
ja kaikki osat olen tarvike myyjältä saanu kytkin vesipum
ppu ja murros vaihdettu (murros kalliimpi ipefixillä ku tornion ojanperällä) tamgearsillta löytyy kaikki voiman siirron osat.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia

Viimeksi muokannut rocky86 : 28.03.2009 22:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2009, 22:06
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

niin ja tankki meinaa ruostuu puhki vetu puolelta.
mutta aina voi tehä uuden
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2009, 08:39
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Juu kiitti kommenteista. Sehän voi olla hyvin mahdollista että lata vaihtuu joskus tohatsuun Riippuen siitä haluaako kukaan lataa ostaa Pari fiksua olis kiikarissakin jo. Mutta nehän tietty ehtii mennä ennen ku mulla on auton vaihto edessä..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2009, 09:47
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Juu kiitti kommenteista. Sehän voi olla hyvin mahdollista että lata vaihtuu joskus tohatsuun Riippuen siitä haluaako kukaan lataa ostaa Pari fiksua olis kiikarissakin jo. Mutta nehän tietty ehtii mennä ennen ku mulla on auton vaihto edessä..
Se oliskin jännä nähdä, kun joku ajelee perämoottorilla metsässä.. www.tohatsu.fi
Kaverin rockyistä jäänyt mieleen hirvittävät ruostevauriot ja aivan liian pitkät välitykset 33" renkailla. Ikinä ei kyllä mitään hajonnut..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2009, 15:12
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Noh Noh eipä aleta pilkkua viilaan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.03.2009, 19:57
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Mää ajelin tollasella vaparilla vajaat neljä vuotta , ja ei kyllä ollut mitään vikaa .

Tiätty noi pitkät välit isommilla pyörillä ja mun yksilöö vaivas pyöränkaarien " karies "
Kaaret korjaantu Parlokeilla

Vanteet oli hakusessa ( yli 8 tuumaa leveet )
Nii ja varaosia ei ole kaikissa putiikeissa hyllyssä , tilaten saa lähes kaikkee ...

Ihan kelpo peli
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.03.2012, 19:10
jyrki rocky jyrki rocky ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.03.12
Sijainti: sievi finland
Viestit: 1
Perusasetus

rocky88


löytyskö rocky takavaloja joltaki
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.04.2012, 22:49
Roffi Roffi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.08
Sijainti: ilmajoki, Finland.
Viestit: 116
Perusasetus

ilmajoelta löytyy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan daihatsu rocky Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 26.12.2008 14:17
M: Daihatsu rocky tdic-89 O/M/V Ajoneuvot 2 04.06.2008 21:56
o: Daihatsu rocky raihatsumies O/M/V Ajoneuvot 4 01.08.2007 22:03
M: Daihatsu Rocky O/M/V Ajoneuvot 1 11.02.2007 21:36
M: daihatsu O/M/V Muut 4 30.09.2004 15:24


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).