Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2013, 07:40
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Venttiilinostajista


Hieman mietteissä tehdä Rangen koneelle yläpääremppaa, vaihtaa nokka-akseli vanhan kuluneen tilalle, nostajat siinä samalla etc.

Tutkailin osia ja sattui silmiin kolmenlaisia nostajia. Ne normaalit hydrauliset, täysin kiinteät ja sitten tämä 'välimalli'. http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=77

Onko kellään kokemusta tuon tyyppisistä nostajista vaikka jossain toisessa koneessa? Toimiiko ne ollenkaan kuten tuossa puhutaan ja onko noista hyötyä/haittaa offikäytössä? Itse kun en ole koneen sielunelämään niin tarkasti tutustunut.


Viimeksi muokannut pee : 27.11.2013 15:37
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2013, 22:49
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Oma kohtasta kokemusta ei noista ole pätkääkään. Oon siinä uskossa, että noilla on tarkoitus miedontaa tujua nokkaa pienillä kierroksilla. Kovemmilla kierroksilla nostajat ei kerkee enään päästään öljyä pihalle, jolloin kaikki asteet ja nostot käytössä. Mun mielestä hukkaan heitettyä rahaa jos ei ole "ralli" nokkaa käytössä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2013, 00:42
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Katos juutuupista bleeder cams haulla?

Sen verran voin sanoa, jotta koneesta tulee "kalkattaja", kun nuo pumput alakierroksilla on vajaat tai jopa tyhjät, niin saattaa hieman kolista käydessään....

Toisaalta kun Roverin kone on vähän huono rasvaamaan muutenkin nostimiaan, niin en nyt ihan parhaina/kestävimpinä pitäis näitä offikikkailussa. Enemmänkin himpun enemmän viritetyssä katumoottorissa olis tarvetta, jos haetaan rauhallista tyhjäkäyntiä ja katsastukseen kelpaavaa päästölappua kireän nokan kanssa...

Jos alapäähän haluat lisää vääntöä, niin ennemmin sitten kannesta lastu pois ja lisää lastua ohjainlaitteeseen. Sekä bensanpainetta lisää ja jos taskussa kokoa, niin uudet suuttimet samalla...

Ja tasku jos tarpeeksi iso, niin sitten:
http://www.nelsonracingengines.com/a...47-n2o-chr.pdf

Tolla kerkee ja jaksaa vääntääkkin jo kivasti...

TAI sama hinta, MUTTA se pienen pieni ero...
http://www.nelsonracingengines.com/a...72-n2o-chr.pdf

Videota:
http://www.youtube.com/watch?v=arCSRPnHzzc#t=463
ja ajasta 6:00 eteenpäin... 6:50 ja napista painamalla 400hp 200rpm nousulla!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2013, 06:33
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Mopo lähti keulimaan jo kolmannessa viestissä.

Joo, tiedän kyllä mikä tuossa toimintaperiaatteena on. Tiedustelinkin vain jos on kokemuksia. Mut joo, tiedossahan tuo on että Roverin kone ei oo niitä kovimpia rasvaamaan nokkaa muutenkaan joten jos tuota yläkertaa päädyn remppaan niin taidan laittaa stanu-nostajat sinne miedosti viritetyllä nokalla.

Lastua tuohon värkkiin ei saa vaan täytyy vaihtaa koko purkki. Se_kin_ on käynyt mielessä, mutta toisella kertaa sit.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2013, 14:59
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Mopo lähti keulimaan jo kolmannessa viestissä.
Aina...

Ja kun mahdollisuus, niin V8 sinfoniaa PITÄÄ aina soittaa!!!!

http://www.nelsonracingengines.com/v...Turbo-632.html

1900hp ja vain ½ kaasulla ettei penkki hajoa...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2013, 18:36
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

jos nyt pysytään roverin v8:ssa ja budjetti-systeemeissä niin olen tuossa tutkailemassa josko laittaisi chevyn sbc:n nostimet, tangot ja 1.6:1 rullakeinut. Olen vähän mittoja tutkinut että pitäisi saada viritettyä paikalleen mutta lopulta sitten näkee kun osat on käsissä.

Jos toi onnistuu niin yläkerran orkkis-voitelun voi tulpata koska sbc:n yläkerta voideltuu nostimien ja onttojen työntötankojen kautta.

T/P
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.11.2013, 22:19
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Itse olen miettinyt pysyä ihan perinteisessä ratkaisussa. Kuitenkin jos vakionokkakin sen 150-200tkm kestää niin ei tuolla enää moisia ajoja tuu lähellekään.

Mutta jos päädyt tuohon mainitsemaasi ratkaisuun niin kerro kuinka siinä kävi. Kiinnostaa kuulla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2013, 23:24
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

No ihan turhaa sinne roverin yläkertaan sitä öljyä enään on tuoda tönäreiden läpi. Se öljy pitäs saada suoraan sinne nokalle kuten BMW:n M20 sarjan moottoreissa semmosen pikkusen putken kautta jossa reikiä.. Keinuille tulee muutenkin liikaa öljyä. Kannessa on muistaakseni 4.5mm reikä joka syöttää öljyn keinuille joissa on ollut välystä jotakin satkuja tehtaalta lähtiessään. Keinut saa tarpeeksi voitelua, muttei nokka. Ja yleensä kaikissa on keinut/akseli väljiä, niin sitä öljyä tulee liikaa keinuille, ja paineet karkaa muualta moottorista. Uudet tarvikekeinut tarjosivat uudella akselilla 0.2mm välystä, joka on ihan triplaten liikaa..

Ja jos keinulle menee liikaa öljyä, rupee sitten moottorissa muut paikat kärismään paineen puutteesta, kuten ne tärkeimmät kuten runko ja veivinlaakerit jotka tuossa moottorissa ei muutenkaan ole riittävän pitkäikäiset johtuen pienestä koostaan. Sinne se isoin rasitus tulee kuiteskin. (joten miksi sitä nokkaa säästää, kun kallein osa on alakerta) Ja jos hifistellä haluaa. Kannattaa vaihtaa nokkalaakerit, porata niihin uudet pienemmät öljyreijät ja kohdistaa kohdalleen, laittaa pikkuchevyn nostajat jotka ovat malia cam saver. Eli nostajan pinnassa on pikkunen reikä nokkaa kohden josta öljy menee nokalle. Maksavat hitusen enempi, mut ehkä on sen arvoset?

Mulla on nyt työn alla SBC keinujen sovitus roverin V8siin. Koneistaja kun vaan kerkeis tekemään työnsä noiden osalta loppuun. Niin homma rupeis toimimaan. Sanoin aikanani että ei kiire, mut nyt alkas oleen tarve. Kuvat kyseisistä kiinnityspalikoista on tehty, ja kaikki osat valmiina muuten. Tässä virityksessä pitää tulpata kannessa oleva öljyreikä, ja käyttää chevyn nostajia ja tönäreitä. Homma tulee maksamaan osien kanssa satasia, sama vaikka ostas halvimmat 1.6vipusuhteelliset keinut. Mutta mulla on tarve 1.65-1.7 vipusuheella oleville keinuille.

Mulla on tällä hetkellä tossa omassa "hipo" koneessa rullakeinut jotka on ihan orkkis akselilla. Öljykanava kannessa on kuristettu 1.5mm, ja öljyä tulee ihan tarpeeksi keinuille.
Chevyn tönärit myös, mutta mekaaniset nostajat joissa ei reikää. Konetta huudatetaan +6000rpm..

Vuosien takainen rojetkikuva..


Uploaded with ImageShack.us
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hydraulinen, venttiilinostaja


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:07 (GMT +2).