Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 02.12.2017, 19:38
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Tarkotin lähinnä tämmöstä (varsinkin kohdasta 1:45):
https://www.youtube.com/watch?v=fN5QI-nQhsc

Mutta minä tykkään pitää vehkeet ehjänä. Voihan sitä tietysti joskus polkasta huvin vuoksi. Silti on tyylikkäämpää mennä pidolla hissuksiin siitä mistä muut ei pääse edes hapella. Sit jos on tarvis niin tehoa löytyy. Ja sekös kännistä apinalaumaa v***taa, kun jättää yllytysyrityksistä huolimatta tehot käyttämättä ja näyttämättä. Siinä vasta on tyyliä!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 02.12.2017, 20:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mutta minä tykkään pitää vehkeet ehjänä. Voihan sitä tietysti joskus polkasta huvin vuoksi. Silti on tyylikkäämpää mennä pidolla hissuksiin siitä mistä muut ei pääse edes hapella.
Kyllä, ihan täysin samaa mieltä. Tosin kasin kanssa ne paikat välillä paukkuu vaikka menee nätistikin

Lainaus:
Sit jos on tarvis niin tehoa löytyy. Ja sekös kännistä apinalaumaa v***taa, kun jättää yllytysyrityksistä huolimatta tehot käyttämättä ja näyttämättä. Siinä vasta on tyyliä!
Noooh.. tuosta olen osittain eri mieltä. On sitä välillä toisaalta kiva polkaista kasista voimat ja äänet ulos silloin kun tarvii Aina ei joka paikasta vaan hiipimällä ja pidolla pääse, jos ei sitä pitoa ole kun kuvio tukkeutuu lumesta tai savesta ilman happea, tai kallionoususta tarvii kaivaa pito lämmön avulla kitkakerrointa lisäten
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 02.12.2017, 21:41
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Sutiminen on ydin jos sen niin haluaa. D
No ei nää tietysti mitään driftaus autoja ole. Mutta pakko se nyt on myöntää että tässä elämässä on muutama maallinen juttu joka laittaa hymyilemään.
Toinen on se kun iso nelivetoinen maastoauto lyö tyhjää.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 02.12.2017, 21:45
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Myrskylyhdyt VS. Lepakkovalo 5000

Löysin ylimääräisen toimivan releen ja sain tänään ton Lepakkovalon kytkettyä. Orkkis valot on niin paskat että hirvittää mennä pimeällä. Lepakkovalolla alkaa. Näkemään, pitäis vielä laittaa pari tollasta lyhyempää tankoa katolle ja sitten olis 3kpl pyöreitä 9” joihin meinasin laittaa retrofit xenonit.
Samoin meinasin nyt mennä asentamaan noihin vakiovaloihin retro xenonit, että mukavaa illan jatkoa vaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	03CA7CF2-18D5-48A8-A74A-D7E5137DA1F7.jpg‎
Views:	115
Size:	30,8 Kt
ID:	82503  
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 02.12.2017, 22:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noooh.. tuosta olen osittain eri mieltä. On sitä välillä toisaalta kiva polkaista kasista voimat ja äänet ulos silloin kun tarvii Aina ei joka paikasta vaan hiipimällä ja pidolla pääse, jos ei sitä pitoa ole kun kuvio tukkeutuu lumesta tai savesta ilman happea, tai kallionoususta tarvii kaivaa pito lämmön avulla kitkakerrointa lisäten
Joo, sillon kun tarvii polkasta niin sillon tarvii polkasta ja sen määrää ja maksaa kuski, ei apinalauma.

Ajoin kerran Punkalla keulan kiveen, kun apinalauma päätti sanojensa mukaan saada mukavaa nähtävää ja olla kertomatta kivestä. Tyrkkäsin jo takavedon päälle ja olin polkasemassa V8:lla apinoille nähtävää, kun päätin olla ottamatta riskiä saattaa nyrkin kokonen kivi jonkun silmään. Ehkä niin oli parempikin, vaikka apinoita olis saanu kyllä v**ttaa enemmän kun mua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
No ei nää tietysti mitään driftaus autoja ole. Mutta pakko se nyt on myöntää että tässä elämässä on muutama maallinen juttu joka laittaa hymyilemään.
Toinen on se kun iso nelivetoinen maastoauto lyö tyhjää.
Jokainen tyylillään.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 03.12.2017, 03:48
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Joo, sillon kun tarvii polkasta niin sillon tarvii polkasta ja sen määrää ja maksaa kuski, ei apinalauma.

Ajoin kerran Punkalla keulan kiveen, kun apinalauma päätti sanojensa mukaan saada mukavaa nähtävää ja olla kertomatta kivestä. Tyrkkäsin jo takavedon päälle ja olin polkasemassa V8:lla apinoille nähtävää, kun päätin olla ottamatta riskiä saattaa nyrkin kokonen kivi jonkun silmään. Ehkä niin oli parempikin, vaikka apinoita olis saanu kyllä v**ttaa enemmän kun mua.
On aina parempi jättää apinoiden suun soitot sikseen.. Voi apinat sitten itse sutia itse, jos on jotain vehkeitä mitkä sutii.


Ei nyt ihan onnistunutkaan xenonien sovitus noihin orkkis umpioihin. Niissä on joku jenkkimallin polttimo ja mulla hyllyssä on H4, H3, H7 ja H1 settejä. Niillä ei nyt sitten oikein taida olla käyttöä mulla, eli jos jollain on tarvetta niin saa jotain kivaa vastaan hakea pois. Voin tuoda vaikka kulmakorpeen mukanani ensi viikonloppuna. Ne on seissyt mulla nyt hyllyssä jo pari vuotta tarpeettomana. Ostin joskus kasan niitä ja Fleetside letukkaan laitoin lyhkäsiin ja pitkiin sellaset, mutta muuten ei oo ollut käyttöä eikä varmaan tule olemaankaan käyttöä. Niihin 9" meinasin tosiaan laittaa xenonit, mutta huomasin ettei ollutkaan H7 kuin yksi setti, ja katolla nyt 3kpl lisävaloja joten päätin mennä ihan halogeeneilla. . perseelleen meni sekin.

Otin etupuskurin irti ja maskin irroitin puskurista, vinssipuskurin suunnittelua varten. Keksin sitten laittaa eteen poikittaispalkkiin alapuolella ne lyhyemmät leditangot ja kytkeä ne sumareihin. Mutta ei tosin ole esteettisesti kovin silmiä hivelevä ratkaisu, eikä maastossa ehkä edes toimiva. Joten ei oo varmaan mikään pysyvä ratkaisu tuokaan, kunhan mallailin. 9" valot on nyt kattokaiteessa joka sekään ei tosin tunnu kovin tukevalta joten pitänee rakentaa se safariteline jossain kohtaa. Mulla ei vaan täällä himassa ollut nyt hitsauskoneita eikä vannesahaa, vaan ne on meidän firmalla hyllyssä joten sen aloitus lykkääntyy myös keväämmälle. Ei noita maalaushommiakaan ajatellen oo paras vuodenaika tehdä tuossa pihalla. Ollaan kaverin kanssa miettimässä kimppatallia Nummelasta, sitten olis sitten vähän paremmat lähtökohdat metallitöille. Huonekaluputkea löytyy kyllä iso nippu eikä sen telineen värkkäys taida iso työ olla loppujen lopuksi.

Onko ketään rakentanut WJ:hin itse vinssipuskuria ?
Jenkeistä saisin kyllä tilattua koneistetut palaset valmiina, jotka joutuu hitsaamaan itse mutta nekin tekee äkkiä muutama sata dollaria. RC:lla olis Bolt on pelkkä vinssipeti ~200€ + rahdit. En sitten tiedä olisko fiksumpaa ostaa parin millin peltiä ja askarrella paskarrella itse, ostaa RC:n peti vai puskuri valmiina palasina.
Tuo muovinen puskurihärpätin varmaan on aika äkkiä palasina metässä möyriessä niin pitäisi se varmaan kunnollinen metallinen vinssipuskuri saada.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 03.12.2017, 08:13
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Onko ketään rakentanut WJ:hin itse vinssipuskuria ?
Katteles tän projektikuvauksen loppupuolelta. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98263

Kannattaa myös katella mitä uusimmat pykälät sanoo puskurien muuttamisesta. Puskuri kun ei ole se muovinen ulkokuori, se on muotopelti. Puskuri on se, mikä ottaa vastaan törmäysvoimat. Näin oli viimeksi kun tätä konttorilta kysyin ennen 10/2015 muutoksia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 04.12.2017, 01:06
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Katteles tän projektikuvauksen loppupuolelta. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98263
Yes, tätä juttua selailinkin, ja hiukan samalla linjoilla ollaan toteutuksen kanssa mutta mulla alkaa olemaan suht selkeä visio siitä mitä tuleman pitää ja miten kiinnityksen kanssa tehdään. Kun alan työstämään niin pidän sitten päiväkirjaa.
Ja vaikken hitsausmestari olekaan niin ajatus on nyt kyllä askarrella paskarrella peti ja puskuri ihan itse, käyttäen mielikuvitusta. Vinssi ei tule menemään piiloon ja en tuota RC:n valmista petiä varmaankaan osta. Vaikka oma aikani onkin aika kallista, mutta mä en ole väkerrellyt oikein mitään yli vuoteen ja nyt on tämmönen maaninen Jeeppi kausi alkanut...... se on kamala aika ihmiselle jolla pitää olla koko ajan hupiprojektia. Tosin, on mulla työmaata töissä ihan tarpeeksi Ja sähkömiehistä on täällä pulaa, asennushousut menee jalkaan tiistaina ja tiedossa siis taas 18 tuntisia työpäiviä

Siitä miten tuo itse peti tulee kiinnitettyä, on mulla jo ihan selkeä visio. Tosin simppeli ratkaisu. Muotojen teko on vaan toinen stoori..
Just katselin plasmaleikkureita, mutta täytyypi varmaan jättää sekin investointi tulevaisuuteen, eli rälläkkä ja hemmetisti katkaisulaikkoja vaan ja töihin. Kulmakorpeen nyt tullaa ilman puskuria etupuskuria.


Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä :

- Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten.
- Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään. Nyt talvella ajan noilla BF AT kun niillä on yllättävän hyvä pito, ja keväällä mutiaiset alle. Tuolla on myynnissä yhdet 15"x7" peltivanteet, ilmeisesti ZJ:n alta mutta ilmoituksessa on ET40 joten ei taida mennä tohon WJ:hin ? ?
- Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi.
- Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle.
- Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös.
- Roof Rack DIY
- Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä.
- Auton pimeänäkö kuntoon lisävaloilla.
- Valotehoa myös Halo projektorivalot ja taakse LED valot ( toinen takaumpio halki niin on hyvä syy vaihtaa ja etu-umpiot alkaa taas sumentua vaikka ne kerran olen jo kiillottanut. . ). Samaan sarjaan saa Halo sumarit mutta toi puskuri katoaa tosta joten ne sumarit jää sitten ylimääräisiksi.
- Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi. Miten olis Raimbow alustanosat ? Jokainen olis vähän ikään kuin oma värinsä ? Samalla sitten ulos- ja sisäänjoustot asialliseen säätöön.
- Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen
- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.
- Alustan ja voimansiirron komponenttien suojien väkerrys.
- Snorkkelssoni.
- REMMIAHDIN

Nämä kaikki siis kun talous antaa myöden, eikä varmaan ennenkuin saadaan ensi kevään Aurinkopaneelirytäkkä käyntiin eli siihen asti tehdään itse niin paljon kuin pystyy. . . Ja kaikki mikä tässä välissä hajoaa hidastaa luonnollisesti näitä rakenteluita.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kannattaa myös katella mitä uusimmat pykälät sanoo puskurien muuttamisesta. Puskuri kun ei ole se muovinen ulkokuori, se on muotopelti. Puskuri on se, mikä ottaa vastaan törmäysvoimat. Näin oli viimeksi kun tätä konttorilta kysyin ennen 10/2015 muutoksia.
Täytyy tässä välissä todeta etten oikeastaan välitä lainkaan noista pykälistä, ja jos tulee ongelmia niin tulkoot. Arkiajossa kuitenkin mulla on paku, ja vaimo surffailee tolla lantikalla. Jeepillä ajelen aina kun mieli tekee ja haluan vapauttaa serotoniinia... Kilometrejä mulla tulee kuitenkin vuodessa se vähintään 60 000km joten tuolla V8:lla saa maksaa pitkässä juoksussa itsensä kipeäksi vrt. paku joka syö 6-8l/100km naftaa.
Jeeppi siirtyi sen jarruongelman ilmaannuttua ns. reserviin ja voi olla että teen kuitenkin näistä kilkkeistä sellaisest bolt-on systeemit mitkä saa sitten leimaa varten just ja just pois. Tai sitten tulee sellanen hirvitys ettei enää vaan kannata muuta kuin ajaa kalliolta alas.
Nyt on vuoden leima alla, ja jos vuoden päästä ei syystä tai toisesta tule leimaa niin asiaa harkitaan sitten silloin uudelleen. Tuosta on nyt tarkoitus tulla ihan ensi kertaa ihan oikea rakentelun kohde jolla on resurssit lähteä lapasesta. Muutenkin haluan vapaat kädet, toimivuus ja ulkonäkö merkkaa enemmän kuin kilvet. Aiemmin ei oo raaskinut alkaa tekemään mitään isompaa kun autojen on pitänyt olla päivittäisessa ajossa. Aiemmin en ole raaskinut ottaa rälläkkää käteen ja raa-asti silpoa näitä vehkeitä saatikka pultata lisävaloja konepeltiin kiinni...... nyt raaskin ja nyt tehdään.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 04.12.2017, 07:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Nyt oli kyllä sen verran pitkä ja villi "toivelista", että mun ja kaikkien muidenkin Jeeppimiesten leimalle hyväksyttävät rakennusvinkit menee romukoppaan. Vaikka mm. remmi menee jo vähän vitsin puolelle - mm. vakioakselit/vetarit ei tule kestämään - niin minusta tuohon palaa jo niin paljon rahaa, että itse sijoittaisin sen sellaiseen aihioon, jonka saa lailliseksi ja ominaisuudet vastaamaan paremmin kokonaissijoitusta. Muuten iso rahamäärä seisoo tieliikenteen puolesta käyttökelvottomana ja tarvitaan kuljetuskalusto sen liikuttamiseen. Sehän voi tietysti jo olla olemassa, ja monet kisakuskithan tekee just niin.

Jos ei tosiaan ole väliä meneekö vuoden päästä läpi leimasta, niin saahan tuossa ainakin toteuttaa hurjia ideoita. Jään mielenkiinnolla seuraamaan. Mutta älä nyt sentään niitä ZJ:n vanteita siihen laita, kun pulttijako on väärä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 04.12.2017, 08:57
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Nyt oli kyllä sen verran pitkä ja villi "toivelista", että mun ja kaikkien muidenkin Jeeppimiesten leimalle hyväksyttävät rakennusvinkit menee romukoppaan. Vaikka mm. remmi menee jo vähän vitsin puolelle - mm. vakioakselit/vetarit ei tule kestämään - niin minusta tuohon palaa jo niin paljon rahaa, että itse sijoittaisin sen sellaiseen aihioon, jonka saa lailliseksi ja ominaisuudet vastaamaan paremmin kokonaissijoitusta. Muuten iso rahamäärä seisoo tieliikenteen puolesta käyttökelvottomana ja tarvitaan kuljetuskalusto sen liikuttamiseen. Sehän voi tietysti jo olla olemassa, ja monet kisakuskithan tekee just niin.
Toivelistat on toivelistoja, mutta ei kait tuo nyt niin pitkä ole...
Listasta puuttui muuten myös niiden CV nivelten heittäminen romukoppaan
Iso osa noista muutoksista tulee kuitenkin väkerrettyä itse.
Ei remmiahdin ole vitsi, mutta se on nyt noista kaikista kuitenkin se epätodennäköisin muutostyö koska varsinkin valmiit bolt-on remmiahtimet on aika tyyriitä.
Ehkä mun ei kannattais katsella noita jenkkien rakentelukeskusteluja ja videoita


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos ei tosiaan ole väliä meneekö vuoden päästä läpi leimasta, niin saahan tuossa ainakin toteuttaa hurjia ideoita. Jään mielenkiinnolla seuraamaan. Mutta älä nyt sentään niitä ZJ:n vanteita siihen laita, kun pulttijako on väärä.
Katos katos... mä jostain syystä luulin että ZJ:ssäkin on 5x5".... No, ne mitkä on myynnissä on 5x127 ja kuulemma Grand Cherokeesta Mutta ET40 ?
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2510932
Kysyin vielä erikseen että tosiaan on ET40 ja myyjän mukaan olisi Grand Cherokeesta. Tuskin WK:sta on kyse
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 04.12.2017, 10:40
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Vain ZJ:ssä on Grand Cherokeista tuo pikkujako, kaikissa muissa on 5" jako...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 04.12.2017, 12:36
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Toivelistat on toivelistoja, mutta ei kait tuo nyt niin pitkä ole...
Listasta puuttui muuten myös niiden CV nivelten heittäminen romukoppaan
Iso osa noista muutoksista tulee kuitenkin väkerrettyä itse.
Ei remmiahdin ole vitsi, mutta se on nyt noista kaikista kuitenkin se epätodennäköisin muutostyö koska varsinkin valmiit bolt-on remmiahtimet on aika tyyriitä.
Ehkä mun ei kannattais katsella noita jenkkien rakentelukeskusteluja ja videoita
Toi maksaa kokonaisuutena jo niin paljon ja johtaa mm. järeämpien akselien vaihtoon, akselilukkoihin ym. kalliisiin tykötarpeisiin, että sillä rahalla saa jo jonkun muun kokonaisuutena paremmin toimivan laitteen valmiina. Kun sulla ei ole vielä paljoa kokemusta näistä, niin suosittelisin pistämään vähän jäitä hattuun, ettei homma sitten kuse alleen ja jää kesken liian vaikeana, aikaavievänä ja kalliina. Yksi helpompi projekti ensin valmiiksi, niin hyvä tulee. Erinäisiä projekteja nähny vuosien varrella, mitkä on kapsahtaneet katajaan ja harrastus vaihtunut kuviokelluntaan, tms. Mutta kukin tyylillään. Mää voin sitten ostaa sulta se keskeneräisen raadon. Johan noita ex-omistajilleen epätoivoiseksi muodostuneita projekteja on tällä hetkellä jo 11. meneillään!



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Katos katos... mä jostain syystä luulin että ZJ:ssäkin on 5x5".... No, ne mitkä on myynnissä on 5x127 ja kuulemma Grand Cherokeesta Mutta ET40 ?
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2510932
Kysyin vielä erikseen että tosiaan on ET40 ja myyjän mukaan olisi Grand Cherokeesta. Tuskin WK:sta on kyse
Orkkis on ET56, joten kyllä toi ET40 vielä toimii ja sopii myös WK:hon. ET-44 on jo eri juttu, kun levittää orkkiksesta 100mm/puoli. Ja sitä sitten ei muuten saa leimaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 04.12.2017, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä :

- Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten.
- Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään.
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.

Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)

Lainaus:
- Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi.
Kannattaa ehdottomasti jos metsässä meinaa ajaa.

Lainaus:
- Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle.
Ks. yllä

Lainaus:
- Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös.
Ks. kohta "vinssipeti ja peltipuskuri"

Lainaus:
- Roof Rack DIY
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin

Lainaus:
- Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä.
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)

Lainaus:
- Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi.
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista

Lainaus:
- Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).

[quote]- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.

Lainaus:
- REMMIAHDIN
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 05.12.2017, 00:45
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Toi maksaa kokonaisuutena jo niin paljon ja johtaa mm. järeämpien akselien vaihtoon, akselilukkoihin ym. kalliisiin tykötarpeisiin, että sillä rahalla saa jo jonkun muun kokonaisuutena paremmin toimivan laitteen valmiina. Kun sulla ei ole vielä paljoa kokemusta näistä, niin suosittelisin pistämään vähän jäitä hattuun, ettei homma sitten kuse alleen ja jää kesken liian vaikeana, aikaavievänä ja kalliina. Yksi helpompi projekti ensin valmiiksi, niin hyvä tulee. Erinäisiä projekteja nähny vuosien varrella, mitkä on kapsahtaneet katajaan ja harrastus vaihtunut kuviokelluntaan, tms. Mutta kukin tyylillään. Mää voin sitten ostaa sulta se keskeneräisen raadon. Johan noita ex-omistajilleen epätoivoiseksi muodostuneita projekteja on tällä hetkellä jo 11. meneillään!
Olet tuossa ihan oikeassa ! Mutta toinen tosiasia on se että en oo usein kovinkaan järkevä ihminen
Ei vaan, on mulla jäitä hatussa ja tässä nyt tutustun pikkuhiljaa tän lajin sielun elämään ja en mä ole koskaan oppinut muuta kuin kantapään kautta asioita ja todennäköisesti pistän ton auton ihan paskaksi vuoden sisään, joka johtaa kalliisiin remontteihin. Järkevää olis korjat ton Transporterin moottori, mutta ei kun nyt on Jeeppi Mania taas päällä niin ei tollasilla pikkuseikoilla oo niin väliä.
Mulla oli joskus taannoin, noin 7 vuotta sitten 2004 mallinen Rami Hemi koneella, ja sen myyminen on ollut sellainen asia mikä mua on jäänyt vaivaamaan ja siitä lähtien olen innostunut isoista renkaista ja maavarast. Ja jenkeissä kun on tullut oltua, niin meinaan aina laskea alleni näen korotetun ÄIJÄ pelin....... tosin siellä nähnyt kyllä yhtä sun toista mitä en olis ehkä halunnut nähdä
Et sä tota halua ostaa, se on muutenkin vähän niin ja näin... tää on just täydellinen peli mun harjoitteluun ja mielikuvien toteutukseen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Orkkis on ET56, joten kyllä toi ET40 vielä toimii ja sopii myös WK:hon. ET-44 on jo eri juttu, kun levittää orkkiksesta 100mm/puoli. Ja sitä sitten ei muuten saa leimaan.
Ymmärsin että 15" peltivanne ei oikein mahdu sisäpuolelta pyörimään. Alumiinisia 15" ei ilmeisesti ole toivoakaan saada menemään. Ja nyt jätetään ne leimahommat muille tyystin... Leimalle voi sitten mennä sirkkelinterillä

Sain myyjältä tällaisen viestin : Laskin et luvun ohjeen mukaan eli kiinnityksestä takareunaan miinus
kiinnityksestä etureunaan jaettuna kahdella.105-77/2 tekee 14


Tuo ei kyllä tällä hetkellä vielä kerro mulle että mahtuuko se vanne pyörimään vai ei. Ei maksa paljoa, melkeenpä käy niin että tilaan ne ja sitten ihmetellään meneekö ja jos ei mene niin kaipa ne jollekin käy tai sitten levitän ne. Mutta sanokaa nyt jos ei ole mitään toivoa saada pyörimään ?
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 05.12.2017, 01:20
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.
Hiominen ei oo ongelma.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)
- Virkavalta ei oo ongelma.
- Renkaat kaarien sisällä on ongelma.
- Tila ei oo ongelma. Rälläkkä ja leka on ja löytyy ja osaan jopa laittaa rälläkän päälle
-Scrub Radius on outo käsite. Eli ei ongelmaa




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin
Lisävalo- ja vararengasteline. Ulkonäköjuttuja.
Onhan noille Esson urpoilla nahkasia matkalaukkuja ja neuvostoliittolaisia puisia suksia vanhojen volkkarien katollakin......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)
Sulla on kyllä hemmetin komeat putket mitä katselin sun rakennustopikkia. Kumilirpatin ei vaan ehkä oo se juttu.... Tuossa tuli vastaan edullisesti, muistaakseni Puolasta muoviset levikkeet ihan muutamalla satasella. Hävitin kyllä jo sen linkin. Ja olen melko varma ettei ollut lasikuituset vaan mainostettiin just muovisina. Sen nyt tietää kuka vaan ettei lasikuidulla tee metässä hevon p*******n.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista
Tää on edelleen se aihe-alue missä mä teen koko ajan opintoja. Alusta geometria ja muu on sellasta..... No, varmaan sama kun koittaisin merkonomille selittää miten aurinkopaneeli toimii ja mikä on vaihtosuuntaajan rooli ja miten Azimut kulma vaikuttaa sarjaan kytketyn aurinkopaneelikennoston vuosituotantoon. Ei vaan, oppia ikä kaikki ja tekemällä oppii... oon koittanut aina pysytellä noista alusta-asioista erossa, mutta tuossa nyt videoita ahmimalla alkaa hahmottumaan aika paljon.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).
Rälläkkä löytyy ja tilaa tehdään tarpeen vaatiessa.
Mutta kyllä 6,5" korotus on vaan brassailua, kyllä mä sen tiedän ettei siinä mitään varsinaista järkeä ole
Mä otin jo sen yhden haasteen vastaan että laitetaan tähän 2" BB nyt ja ajetaan CV nivel paskaksi, jonka jälkeen laitan sen 4" ( kun on löysää rahaa sitä varten ja löytyy sopivasti 4" korotus setti ) ja muutoskatsastan sen

Lainaus:
- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.
Tässä on vain tuo Quadra Trac ||


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.
Kun sopivan hintainen setti tulee joskus vastaan niin laitan tähän sen remmin. Remmiahtimen asennuksesta ei oo kokemusta, mutta eipä tuo nyt pitäisi kovin kummoinen operaatio olla varsinkaan jos on valmiit osat. Ainakin tähän on tehty valmiita bolt-on sarjoja.
Tää remmiahdin osasto menee kans vähän kyllä järjettömyyden puolelle kuten WinChester tuolla asiasta protestoi, mutta olen ajanut yli 1000heppaista supraa, ei siinäkään enää mitään järkeä ole mut silti niitä tehdään ja onhan se nyt vaan vähän ***** päheetä.



No, ehkä tässä on nyt tarpeeksi lätinöity jo ja on aika ryhtyä toimeen.
Koitan nyt asentaa tosiaan ihan alkuun sen 2" korotuksen, mutta en usko että saan sitä ennen viikonloppua alle tuossa pihalla asennettua kun tuntuu taas satavan joka päivä. Voi olla että itsenäisyyspäivänä jollen ole töissä niin voisin saada sen. Katselin BB:n asennusvideoita ja ei se kyllä tosiaan mikään temppu ole sinne taittaa jos pultit vaan aukee. Ja lämpöä mulla ei ole paitsi hitsausvehkeissä.
Ja noita karkeampia (ja isompia) renkaita olen käytettynä Suomesta sekä uutena ulkomailta silmäillyt tässä samalla mutta nekään ei kulmakorpeen kerkiä ellei ihmeitä tapahdu.

Projekti kuitenkin etenee sillä tavoin että kävin tänään hakemassa lamellilaikkoja ja katkaisulaikkoja sekä uuden verkkovirta lälläkän jotta voin aloittaa ton rotiskon silpomisen ihan tosissaan. Puskuri on irti, ja pedin / metallipuskimen suunnittelu aloitettu. Seuraavana mittaukset ja leikkaukset. Paksua lattaa löytyy, ja taitaa olla myös 100x100x5 RHS putkeakin.
Pari tuikkuakin tuli pikaisesti viritettyä jotta näkee taas vähän paremmin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Photo 3.12.2017 2.42.52.jpg‎
Views:	171
Size:	87,3 Kt
ID:	82546  
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 05.12.2017, 07:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.

Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! Ja juu 2JZ-GTE on parempi juu. Hieroin kauppaa yhdestä raadosta, jonka omistajan tuttu oli just räjäyttäny 20k€ vastarakennetun 2JZ-moottorin koeajolla, kun oli jääny yksi kierokanki löysälle! Poika oli jo ostanut uudet osat, jotka makasi tallin hyllyssä odottaen vain kasaamista! No, joillain on rahaa ja hermoja.

Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 05.12.2017, 07:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen
Ei tarvitse, vaan vaatii vain uduen softan nykyiseen.

Lainaus:
muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi.
Tankilta koneelle vaikkapa AN6- linjana niin riittää putkistossa paksuus, isompia suuttimia saa näihin vehkeisiin ihan uutena ~350$/ sarja (+ tulli & alv.).
RE85, softaus onnistuu ihan hyvin.

Ja jos ei luota amerikan- Joen taitoihin, niin sitten laittaa megaruutan.

Lainaus:
Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms.
Ehdottomasti.

Lainaus:
Vakiotulpat pitää vaihtaa.
En tiedä WJ:n 4.7:n tulpista, mutta liekö ne olisi muutaman euron kappale. Vaikka olisi iridium- tulpat, niin ei ole kovin kallista siltikään.

Lainaus:
Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää.
Tulee siinä samalla lootan softa kun moottorisoftakin. Shift kitin tosiaan vaatii ehdottomasti.

Lainaus:
Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
Juu.. ja mulla ne on sentään hajonneet ihan puhtaasti väännöllä, ei millään hullulla hapetuksella. Vaikka kaasua tuleekin välillä polkaistua, niin järkeä käyttäen.


Lainaus:
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin!
Kandee vaan muistaa, että kalliskin jenkkikone tuntuu olevan puolta halvempi rakentaa kuin euro- ja japsikoneet. Ja onhan se toisaalta aivan täysin eri asia lyödä remmiahdinpaketti kylkeen ja ottaa siitä pienillä ahdoilla se 100-150 heppaa lisää, kuin virittää joku kolmelitrainen tuplaturboilla +1000hp tehoihin..


Noihin saa jotain valmiita/ puolivalmiita paketteja, hintaa on jenkeissä joku 4000-5000$. Siihen sitten softa + muut jutut päälle, ja tullit & alv.:t, niin onhan sekin toki jo sen 10k€ helposti. Sinänsä huvittavaa, koska esim. uuden Hemi SRT8- koneen saa halvemmalla
Tosin jos ajattelee, että mulla meni 360- koneen uusimiseen n.4000€, ja siinä on vain uudet Edelbrockin alukannet, uusi nokka, uudet rullalifterit, uudet cromo- tönärit, uudet lifterit ja muuta pientä silppua... Jos olisi ostanut päälle laadukkaan stroker- kitin (esim. Scat:in sarja takokampuralla ja hyvillä veiveillä) niin se olisi ollut n.2000€ lisää, ja siihen vielä moottorin koneistus ja kasaus.


Tällä hetkellä esim. Moparin 5.7 Hemi crate- kone on ~6000$ uutena, 6.4 crate- kone on n.-9500$. Heppoja onkin sitten ihan eri tavalla..
Hellcatista joutuu jo sitten pulittamaan vähän enemmän, se olisi ~15k$.

http://www.hotrod.com/articles/facto...ts-from-mopar/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 05.12.2017, 08:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Tässä on vain tuo Quadra Trac II
Tuskin sulla niin hyvä tuuri on, että takaperä olisi avoin.. sinne on meinaan helppo ja survoa se aussie locker. Mä ostin jokunen vuosi sitten Winchesteriltä D44HD:n avoimen murikan, niin sain palalukon taka-akselille. On se vaan hyvä

Lainaus:
Ymmärsin että 15" peltivanne ei oikein mahdu sisäpuolelta pyörimään. Alumiinisia 15" ei ilmeisesti ole toivoakaan saada menemään. Ja nyt jätetään ne leimahommat muille tyystin... Leimalle voi sitten mennä sirkkelinterillä
15" x 8" peltivanne mahtuu pyörimään pienen satulan siistimisen jälkeen, jos se vanne on -12ET:llä/ 4" back spacing. Mutta tulee tosiaan WJ:ssä sitten aika reilusti kaarista ulos.
Tuo leimajuttu on vähän sellainen, että ei sitten ainakaan kannata jäädä kiinni. Päiväsakkoja tulee, ja mahdollisessa kolaritilanteessa aika isot kulut itselle maksettavaksi.
Ajoinhan mäkin kyllä monta vuotta 35" renkailla XJ:llä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 05.12.2017, 09:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kandee vaan muistaa, että kalliskin jenkkikone tuntuu olevan puolta halvempi rakentaa kuin euro- ja japsikoneet.
Maksaahan se motti juu, mutta sportti-Japsiin ei tartte uusia niin paljoa kaikkia muita osia, kun ovat tehtaalta asti jo valmiiksi vahvoja. Jenkkeihin joutuu uusimaan paljon muutakin kuin koneen osia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ja onhan se toisaalta aivan täysin eri asia lyödä remmiahdinpaketti kylkeen ja ottaa siitä pienillä ahdoilla se 100-150 heppaa lisää, kuin virittää joku kolmelitrainen tuplaturboilla +1000hp tehoihin.
Lähes samat temput joutuu molemmille tekeen, mutta Japsiosat on vain NIIN paljon kalliimmat. Supra ja WJ on tietysti ihan eri tarkoitukseen tehtyjä autoja, mutta tuo vertaus olikin tehty nyt sen rakentamisen päättömyyden suhteen.

Jos haluaa upottaa +20k€ äijäautoon, niin ostaa vaikkapa HEMI-WK:n, jossa on kaikki isot palikat jo valmiina. Tuunaa sitten renkaita, putkia sun muuta tingeliä kateellisten kiusaksi. Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #95  
Vanha 05.12.2017, 10:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Juu, tai sitten vaikka ZJ, kun siihen saa 6,7 litraisen ja on jäykkäakselinen.

Toki tehojen ja,konetilavuuden puolesta WK tarjoaa vielä vähän paremmin varaa ja tuoreemmat bolt-on osat koneen puolseta, tosin sit tarttis laittaa WK SRT8:n jarrut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #96  
Vanha 05.12.2017, 22:13
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
En ole vielä ottanut huomioon Tuo remmi nyt ei ole tämän päivän asia onneksi, mutta se on haaveena.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! Ja juu 2JZ-GTE on parempi juu. Hieroin kauppaa yhdestä raadosta, jonka omistajan tuttu oli just räjäyttäny 20k€ vastarakennetun 2JZ-moottorin koeajolla, kun oli jääny yksi kierokanki löysälle! Poika oli jo ostanut uudet osat, jotka makasi tallin hyllyssä odottaen vain kasaamista! No, joillain on rahaa ja hermoja.

Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
Älä turhaan jätä kommentointia.
Tuli ajeltua sillä aika useinkin, kunnes kampe päätyi moottoritien kaiteeseen. Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla, aika mielenkiintoinen laite. Liikennevaloista lähtiessä 4500rpm asti auto sanoi BOOOOOOOOOO mutta sen jälkeen..... Eli auto oli mallia "tähtää ja laukaise". Ainut auto minkä kyydissä olen istunut kun mittari kelaa yli 300km/h. Olis kulkenut kovempaakin, mutta pakokaasulämpöjä ei saatu kuriin.
http://www.speedconcept.fi/speedpart...05-qfirstrunq-
http://web.archive.org/web/200502140...ite/index.html
Vähän offtopiccia....
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #97  
Vanha 05.12.2017, 22:29
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH!
Ei sen tarvii kuulemma olla iso vika jos se on päässä


Tuo on kyllä toisaalta totta, että jos haluan rahaa polttaa älyyttömyyksiin, niin fiksumpaa olis ostaa se WK SRT:nä ja laittaa sitä maastokelpoiseksi. Oli tosin lähellä etten hankkinut WK:ta, tosin se olis ollu ihan vaan CRD:llä.. mutta sitten tuli Range.
Toisaalta, joskus sitä haluaa olla erilainen kuin muut kanssakulkijat ja kun nyt kirjoitin just kirjan valmiiksi jonka nimi on "elämä pienen munan kanssa" niin pakkohan se on jollain itsetuntoaan kohottaa... ? Veikkolan snägärillä ei tosin oo ku teinejä fillareilla ja olen ehkä kasvanut noista jo ulos mutta kun ei muuten ihailua saa niin . . .

Toisaalta kun ajattelee asiaa, niin järkevää olis vaan myydä kaikki muut autot pois ja ostaa Rinta-Joupilta pidennetyllä takuulla oleva uusi Kian pieniruokainen nafta farkku ja ajella peltivanteet alla ja kiillotella viikonloppuisin Kian kojetaulua. Mutta kun ei ole järkevä ihminen ilman sopivaa lääkitystä niin en voi asialle mitään. Joskus vaan diapamit on loppu eikä lääkäri suostu uusimaan reseptiä ja silloin kun eksyy jenkkivoorumeille selailemaan muiden mielenvikaisten ihmisten aikaansaannoksia niin sitä luulee itsekin olevansa voittamaton ja kunnioitus kaikkea järkeä kohtaan jännästi katoaa
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #98  
Vanha 06.12.2017, 10:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.464
Perusasetus

Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #99  
Vanha 06.12.2017, 11:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
En mä ainakaan ole tässä rakentamista estämässä, lähinnä että osaisi välttää pahimpia sudenkuoppia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #100  
Vanha 06.12.2017, 12:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla...
Ei muuten ole off-topic! MK3 ja MK4 Suprissa on sama automaattiaski kuin kuutoskoneisessa Jeepissä eli AW4, mutta on vain Toyotan omalla koodilla. Mulla on siitä oma vankka ei niin kovin mairitteleva näkemys, mutten viitsi siitä sen enempää kun joku kuitenkin taas suuttuu!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
Täytyy koittaa vähän toppuutella ettei moinen rakenteluinto pääty ennenaikaisesti. Muuten äijä alkaa tehdä jotain TODELLA typerää kuten hävittää muijan painostuksesta romut, alkaa kirjottaa rakkausrunoja ja ommella verhoja!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).