Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 11.03.2010, 00:28
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Smile

Tämäkin japanilaisen moottoriosaamisen huipentuma tuli mullekkin todeksi tuossa mennäviikolla. Tuttu kiinteistöhuoltomies tuli juttelemaan, että Nissanin kone pitää ihme naputusta, et viititkö tulla kuuntelemaan. Firman moottori ekspertin kanssa käytiin kuulostelemassa ja laakerivialtahan se vaikutti. Tässä kohtaa totesin, et pääsinpähän sanomaan, kun olin kaveria varoittanut siinä vaiheessa, kun näistä moottori ongelmista ensimmäisen kerran kuulin.
Tais olla sillä kaverilla kans ensimmäinen ja viimeinen Nissani. No myydään kaverille jotain luotettavampaa tilalle (enkä tarkota mitään toiotan romua).
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 11.03.2010, 10:28
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Näyttää nissanin tekniikka olevan ihan chevrolettien tasolla. Onko uusi koppaisten Navaran koneiden kanssa samaa ongelmaa. Nettiautossa näytti olevan -07 navara 100 tkm ja hintaa 20 kiloeuroa. Luulis, ettei liki tuplasti uutena maksavaa lavamaasturia viattomana myytäs tuohon hintaan.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 11.03.2010, 11:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Appiukon -03 200Tkm ajettu pikkari poksahti eilen aamulla.

Kiertokanki tuli väärälle puolelle lohkoa...
Vaihdoin öljyt siihen noin 1000km sitten eikä silloin ollut kuultavissa mitään ylimääräisiä ääni, nyt on.

Onko tietoa mistä sais järkevällä hinnalla (alle 5000€) ehjää konetta? Käteismaksu.

044-0246872
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 11.03.2010, 12:39
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Appiukon -03 200Tkm ajettu pikkari poksahti eilen aamulla.

Kiertokanki tuli väärälle puolelle lohkoa...
Vaihdoin öljyt siihen noin 1000km sitten eikä silloin ollut kuultavissa mitään ylimääräisiä ääni, nyt on.

Onko tietoa mistä sais järkevällä hinnalla (alle 5000€) ehjää konetta? Käteismaksu.

044-0246872

http://fin.auto24.ee/used/537343
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 11.03.2010, 18:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Unhappy

pick up men


uskaltaakohan tässä ostaa enää mitään peltihevosta kun kaikissa tuntuu olevan enempi ja vähempi ongelmia,toisissa toista jne...vaan pitäis sinne työmaa nimiseenkin paikkaan jollain päästä,on sen verran kaukana et kävellen ei jaksa eikä julkisten aikataulut sovi.
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 11.03.2010, 20:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Appiukon -03 200Tkm ajettu pikkari poksahti eilen aamulla.

Kiertokanki tuli väärälle puolelle lohkoa...
Vaihdoin öljyt siihen noin 1000km sitten eikä silloin ollut kuultavissa mitään ylimääräisiä ääni, nyt on.

Onko tietoa mistä sais järkevällä hinnalla (alle 5000€) ehjää konetta? Käteismaksu.

044-0246872
ei taida suomesta ehjää löytyä, saksasta olis saanu alta sata tonnia ajetun alle 5000€. jälkeen ku olin jo autosta eroon päässy, haaparannassa 1 kone kauppias tarjos jotain uutta 3 litran nissanin konetta aika edullisesti, verrattuna suomesta kysyttyyn räjähtäneen myllyn malliseen hintaa ku uus puolimoottoriki tais olla 7500€
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 12.03.2010, 01:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos laakerit pelottaa


Laakerivaivojen pelossa kannattaa runtata satsi RVS:sää (www.rvs.fi) koneeseen. Pieni hinta ja ainakin mulla on jo monessa autossa kilinät vähentynyt. Joka kerralla on muutaman desin tippunut kulutuskin, joten käytännössä ilmainen kokeilu.
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 12.03.2010, 07:34
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Laakerivaivojen pelossa kannattaa runtata satsi RVS:sää (www.rvs.fi) koneeseen. Pieni hinta ja ainakin mulla on jo monessa autossa kilinät vähentynyt. Joka kerralla on muutaman desin tippunut kulutuskin, joten käytännössä ilmainen kokeilu.

Tuskin tuo kuitenkaan huonosta materiaalista tehtyjä laakereita korjaa. Eikö ole vaan helpompaa vaihtaa laakerit ja pultit parempiin ennen koneen hajoamista
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 12.03.2010, 08:39
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Laakerivaivojen pelossa kannattaa runtata satsi RVS:sää (www.rvs.fi) koneeseen. Pieni hinta ja ainakin mulla on jo monessa autossa kilinät vähentynyt. Joka kerralla on muutaman desin tippunut kulutuskin, joten käytännössä ilmainen kokeilu.
Motoruppikauppiaat ilmesty tällekkin haaskalle... Pulloista löytyy apu kaikkeen sanoi juoppo...
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 12.03.2010, 09:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Lightbulb

lisäaineet


sitten on vielä nämä teflonpohjaiset lisäaineet kuten x1r:ät ja muut saman sorttiset liemet.
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 15.03.2010, 18:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nissanin morkkaajat


älkää toki toiota jos et muuta saa miehet moittiko nissania siitä että väärä käyttö tuhoaa myös toi ota jos et muuta saa merkkisen ali tehoisen 1800 luvulta olevan "moottorin" jos sitä nyt sillä nimellä voi kutsua niin sekin menee rikki niin kuin mikä tahansa muukin ihmisen tekemä laite kun sitä väärin käytetään!olen itse käynyt ajamassa kaikki uudet pick upit ja voin rehellisesti sanoa että muissa ei ole edes moottoria,kun vertaa nissaniin!toi ota jos et muuta saa merkkisessä 1800 luvun "autossa" ei ole muuta hyvää kuin ylihinnoittelu!maksoin paljon ikivanhasta kotterosta,joudun myymään sen halvalla!vetokykykin on 1800 luvulta.tosta vielä kirjoitellaan tällä palstalla!älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset!kai te olette kasvaneet ulos niistä potkuhousuista jo ajat sitten!2200 kiloa vetokykyä ei mulle riitä!
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 15.03.2010, 18:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
älkää toki toiota jos et muuta saa miehet moittiko nissania siitä että väärä käyttö tuhoaa myös toi ota jos et muuta saa merkkisen ali tehoisen 1800 luvulta olevan "moottorin" jos sitä nyt sillä nimellä voi kutsua niin sekin menee rikki niin kuin mikä tahansa muukin ihmisen tekemä laite kun sitä väärin käytetään!olen itse käynyt ajamassa kaikki uudet pick upit ja voin rehellisesti sanoa että muissa ei ole edes moottoria,kun vertaa nissaniin!toi ota jos et muuta saa merkkisessä 1800 luvun "autossa" ei ole muuta hyvää kuin ylihinnoittelu!maksoin paljon ikivanhasta kotterosta,joudun myymään sen halvalla!vetokykykin on 1800 luvulta.tosta vielä kirjoitellaan tällä palstalla!älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset!kai te olette kasvaneet ulos niistä potkuhousuista jo ajat sitten!2200 kiloa vetokykyä ei mulle riitä!
No osta se Datsuni.
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 15.03.2010, 19:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Laakerivaivojen pelossa kannattaa runtata satsi RVS:sää (www.rvs.fi) koneeseen. Pieni hinta ja ainakin mulla on jo monessa autossa kilinät vähentynyt. Joka kerralla on muutaman desin tippunut kulutuskin, joten käytännössä ilmainen kokeilu.
Kannatan myös! Ja tämähän ei ole mikään öljyn lisäaine kuten MotorUp
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 15.03.2010, 20:07
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Merkkiliikkeen varaosamyyjä kyseli jotakin numeroita vanhoista laakereista ja akselista, 0, 1 tai 2 pitäis löytyä, että osaisivat myydä uudet laakerit... voisko joku valottaa mitä tämä oikein meinaa????
-J-

Joskus vuonna 1 ja 2 hämmästelin jonkin Nissan bensiini moottorin laakereita ja hienoja taulukoita, uskon... että nämä liittyy niihin taulukoihin.

Kiertokankia valmistetaan kokoon X (osa on koossa X ja osa on pari satkua isompi tai pienempi)
Kampiakseleita hiotaan kokaan Z (osa on koossa Z ja osa on pari satkua isompi tai pienempi)

Kuitenkaan mitään ei heitetä hylkyyn... vaan valitaan sopivat parit...
0 iso kaula ja pieni kangen alapää (ohut)
1 kun molemmat ovat mitoissaan (tai saman verran pielessä samaan suuntaan)
2 pieni kaula ja iso kangen alapää (paksu)

Saman tyyppiset taulukot löytyy runkolaakereihin sekä mäntiin... Korjaamokäsikirjasta löytyy mitat...

Käytetyyn moottoriin ottaisin sen paksuimman vaihtoehdon (tai pykälää alkuperäistä paksumman), sillä erot ovat aika pieniä. Mitaten tietenkin paras...


j.h

Kun ei viitsitä tehdää tarkkaa koneistusta, niin korjataan se sovittelemalla sopivasti virheellisiä osia toisiinsa, homma näyttää hyvältä (ja myös onkin...)
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 15.03.2010, 20:35
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
...2200 kiloa vetokykyä ei mulle riitä!
Sun täytyy sit ostaa Defe
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 16.03.2010, 10:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

öljyistä


vihjaisiko joku jolta on nissanin kattila porsinut,että millaisilla öljyillä ovat ajaneet?nykyään kun noita moottoriöljyjä saa vaikka lidlistä,mitä tosin en itse käytä.mobilin ykkösillä oon ajanut tähän saakka,eikä ainakaan vielä ole ongelmia tullut.eräs tapaus oli sellainen että ajossa hävisi tehot koneesta,mutta kaveri vaan jatkoi ajamista aatellen että katotaan sitten kotona mikä sitä vaivaa,mutta ennenkuin pääsi kotiin niin tuli kiertokanki kattomaan ulkopuolelle,että kuka sitä kiusaa.tuosta vois päätellä,että antaa se jonkinmoisen varotuksen,ennenkuin leviää
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 17.03.2010, 01:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
älkää toki toiota jos et muuta saa miehet moittiko nissania siitä että väärä käyttö tuhoaa myös toi ota jos et muuta saa merkkisen ali tehoisen 1800 luvulta olevan "moottorin" jos sitä nyt sillä nimellä voi kutsua niin sekin menee rikki niin kuin mikä tahansa muukin ihmisen tekemä laite kun sitä väärin käytetään!olen itse käynyt ajamassa kaikki uudet pick upit ja voin rehellisesti sanoa että muissa ei ole edes moottoria,kun vertaa nissaniin!toi ota jos et muuta saa merkkisessä 1800 luvun "autossa" ei ole muuta hyvää kuin ylihinnoittelu!maksoin paljon ikivanhasta kotterosta,joudun myymään sen halvalla!vetokykykin on 1800 luvulta.tosta vielä kirjoitellaan tällä palstalla!älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset!kai te olette kasvaneet ulos niistä potkuhousuista jo ajat sitten!2200 kiloa vetokykyä ei mulle riitä!
oli siinä king kräpissä mukavasti tehoa ja oli riski vetämään, tuskin räjähtäminen johtu väärästä käytöstä, kun oman räjäyksen lisäksi viikon sisällä räjähti tutuilta 2 samaan aikaan, ennemmin kyllä maksan ylihintaa toyotasta. nissan näkyy pitävän arvonsa melko huonosti.
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 17.03.2010, 01:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
vihjaisiko joku jolta on nissanin kattila porsinut,että millaisilla öljyillä ovat ajaneet?nykyään kun noita moottoriöljyjä saa vaikka lidlistä,mitä tosin en itse käytä.mobilin ykkösillä oon ajanut tähän saakka,eikä ainakaan vielä ole ongelmia tullut.eräs tapaus oli sellainen että ajossa hävisi tehot koneesta,mutta kaveri vaan jatkoi ajamista aatellen että katotaan sitten kotona mikä sitä vaivaa,mutta ennenkuin pääsi kotiin niin tuli kiertokanki kattomaan ulkopuolelle,että kuka sitä kiusaa.tuosta vois päätellä,että antaa se jonkinmoisen varotuksen,ennenkuin leviää
mobilin öljyillä ajelin, juuri siinä vähän ääni muuttu ennemmin ja sitte alko kuulumaan nakutus. tehoissa ei tuntunu olevan hävikkiä, polttoainetta alko syömään lopussa. varmaan meni 60L 300KM lenkillä, ja sitte se kone laukes.
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 22.03.2010, 20:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

nissanin laakerit


täytyypi laittaa tänne sitten tällainenkin terveinen.nissanin 130 000t:km ajettuun moottoriin vaihdettiin ne kuuluisat laakerit,ja vanhat oli täysin virheettömät.auto on vm.2003 että sillee....
Vastaa lainaten
  #95  
Vanha 23.03.2010, 00:07
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Tuollaiseen Nissaniin voisi olla hyvä henkivakuutus öljynpainemittari. Sillä eiköhän se paljastaisi ongelman jo ennen kuin moottori on vainaa, jos vain muistaa sitä seurata.

j.h
Vastaa lainaten
  #96  
Vanha 23.03.2010, 01:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
täytyypi laittaa tänne sitten tällainenkin terveinen.nissanin 130 000t:km ajettuun moottoriin vaihdettiin ne kuuluisat laakerit,ja vanhat oli täysin virheettömät.auto on vm.2003 että sillee....
oho, taitaa kuulua niihin harvoihin jotka olis saattanu kestää yli 300 000km
Vastaa lainaten
  #97  
Vanha 23.03.2010, 06:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pultit myös


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
täytyypi laittaa tänne sitten tällainenkin terveinen.nissanin 130 000t:km ajettuun moottoriin vaihdettiin ne kuuluisat laakerit,ja vanhat oli täysin virheettömät.auto on vm.2003 että sillee....
Vaihdoitteko pultit myös/mittasitteko alkuperäiset?
Vastaa lainaten
  #98  
Vanha 23.03.2010, 06:15
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

mitä eroa on vetokyvyllä ja valmistajan ilmoittamalla suurimmalla sallitulla vetokoukkupainolla??

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.03.2010 06:17
Vastaa lainaten
  #99  
Vanha 23.03.2010, 12:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

pultit


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Vaihdoitteko pultit myös/mittasitteko alkuperäiset?
pultit vaihdettiin myös,vanhoja ei hokattu mitata,mutta silmämääräinen tarkistus kyllä tehtiin,eikä eroja vanhoihin silmä erottanut.
Vastaa lainaten
  #100  
Vanha 14.04.2010, 08:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

2005 pick up


Pääsin 199tkm ja sit poks, huollettu 20tkm välein myyjäliikkeessä. Moottori pysyi koossa kun lopetin ajamisen kun "jumina" alko vähänkään isommilla kierroksilla. Kampiakseli meni silti vaihtoon, ottivat myös yläkerran auki tarkistusta ja puhdistusta varten. Auto ei ole ollut raskaassa käytössä, lähinnä matka-ajossa käsityökaluja lavalla. Nyt vääntö päällä kuka maksaa ja kuinka paljon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: nissan pick up lava Erion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.02.2009 22:28
Nissan Pick-up Unregistered Tekniikka & Jutustelu 6 15.06.2008 03:30
M: Nissan Pick-upp 4x4 myyty Ramo82 O/M/V Ajoneuvot 14 07.05.2008 20:03
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e psychobilly O/M/V Ajoneuvot 8 05.12.2007 10:05
M: Nissan pick-up:n penkit L-200 O/M/V Muut 1 05.12.2006 11:18


Sivu luotu: 14:26 (GMT +2).