Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 18.08.2015, 05:40
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Koskaan ei ole liian vanha menessään alttarille sen oikean kanssa Mukula hommia en kommentoi mutta tuskin mahdottomuus sekään
Joku lahjonut sua Mun pitäis täs joku kerta saada aikaiseksi museokilvitys omaan pappikseen 62vm sinivalkoinen täysin entisöity niin sillä tulis ajeltua kesässä muutaman isomman lenkin kera tekis hyvää sillekkin
No eiku ei mitään semmosia. Jos huomaisin 40-vuotiaana olevani naimisissa ja pienen lapsen äiti, niin se olis kyllä sama ajaa Läjällä rotkoon saman tien.
Ei mitenkään pahalla tai väheksyen niitä kohtaan ketkä on naimisiin päätyneet tai sellaisesta haaveilee, mutta ei se mulle ole mikään juttu. Avioliitto on minusta vähän sellainen uskonnollisten perheiden vanhentunu tapa...eikä mulla todellakaan ole perhesuunnitelmia.
Lapset on ihan ehdoton nou nou tässä vaiheessa, kun vapaus kolkuttelee jo mutkan takana. Oon jo niin hyvässä vaiheessa menossa, että nykyisin se on meilläkin mie joka kysyy jälkikasvulta, että saanko olla yötä pois kotoa.
Sitten kun se muuttaa jonkun lissun perässä pois kotoa niin aion lähteä reissuhommiin ja varmaan luopua asunnosta kokonaan ja vuokrata sen sijaan vaikka autotallin. Joten ei mitään vauvoja ja kahleita vaan vapaus. Jos joku samoin ajatteleva haluaa pitää kädestä kiinni niin hieno homma. Mut mitään perheenäitiä minusta ei saa.

Mulla kummittelee sielä Trafin rekistereissä mun vanha PV, oon ite siirtynyt autoon jo 20v sitten (oli muuten niin hyvä mopo, että sillä tuli ajettua ikävuodet 14-19v ), mutta PV jäi sukuun pyörimään ja lienee tuon velipojan ranchilla nykyisin odottamassa, että meijän jälkikasvut siirtyy mopoikään. Täytyy ehkä siitä hieman jotain virityksiä purkaa sitä ennen...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö
En mä pelotteeks tuota kirjoittanut vaan sillä että leuka rintaan ja ääntä kohti, ties kuinka hyvin tai huonosti kemiat kohtaa... Ei siinä juuri mitään menetä vaikka toista käy jeesaamassa..
No juu ja kunhan miekin vaan irvistelen, kuten tapana on.
En nyt ainakaan uskois että siinä mitään menettää. Ja ilahduttavan hyvin täältä Offipalstalta on apua löytynytkin, siis tää on aivan mahtava yhteisö! Aina on löytyny joku joka on edes yksityisviestiä laittanut ja kertoillut juttuja ja joidenkin kanssa ollaan jo ehditty juoda kuusi litraa kahvia ja höpöttää maastureista ja hitsaamisesta suu vaahdossa ihan livenäkin. Miten musta muuten tuntuu, että en ole ihan ainoa täällä jolla on "vähä" ADHD? Tuntuu että maasturit (ja kamppailulajit) vetää puoleensa tällaista keskimäärin vähän levottomampaa ja puheliaampaa porukkaa.

Edit: ettei oo taas pelkkää offtopiccia, niin eilen ei päässyt pajalle, eikä tänäänkään. Ehkä jos huomenna saisi Lälliä vähän muotoiltua.
Edit2: eilen joku random-setä ihmetteli parkkipaikalla kun on tytöllä iso auto. Ei se nyt minusta NIIIIN iso ole.
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 18.08.2015 06:14
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 19.08.2015, 12:57
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Hienoo!!


Mukavan tuntuisen soljuvan threadin sit saanu täs jossain välis tänne aikaan
Kohtuu hyväkuntoisen oloinen on lähtökohta(Lälli)
Tarvii todellaki jäädä seuraa,mitä seuraavaksi,hyvältä näyttää..Tsemppii isosti!!!
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 19.08.2015, 17:23
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

^ Kiitti G280E! ...omistajan kunto onkin vähän Lälliä heikompi.

Noniin, niin. Enpä ole koko viikkona päässyt rapsuttamaan Lälliä, kun ei nyt taas yhtään pajan kanssa sovi aikataulut kohdalleen.
Miehän muutes tuoreen offihulluuteni lisäksi yritän urheillakin, joten menee noihin treeneihinkin aikaa.
Eilen olis ollut pajalla mahdollisuus ruopia Lälliä, mutta miepä olinkii sitte maksullisen naisen luona. Hän kehotti mua riisumaan housut ja käymään sitten makuulleni. Hän hieroi käsiinsä öljyä, lähestyi minua hymyillen ja seuraavan tunnin ajan huusinkin tuskasta, sillä hän oli nähkääs urheiluhieroja. Sanoi, että oon takakiree ämmä ja käski käydä useammin.

Taidan jättää Punkan offipäivän väliin, jotta pääsen edes lauantaina pajalle.
Sitä odotellessa kävin ottamassa Lällistä vähän "nollakuvia", sillä senhän tietää että ne unohtuu ottaa sitten kun vihdoinkin pääsee jotain aloittamaan. Toistaiseksi siis "to do"-listalta on poistunut vasta virtalukko joka uusittiin kokonaan, niin ja ralliratista minulla on kaupat sovittuna muttei vielä tehtynä.
Mutta tässä siis tätä lähtökohtaa, paljonhan tuosta ruosteesta poistuu kun vähän avartaa pyöränkaaria ja riisuu keulaa, lommoille sitten tuskin mitään viitsii edes tehdäkään kun niitä saa metästä lisää kumminkin. Mutta on siellä nyt jotain kukkaa ja kökköä mitä pitää rapsutella.


Kuskin ovi + helma



Kuskinpuolen takanurkka



Ikkunoiden alareunatilanne



Repsikan etuhelma



Repsikan takahelma + ovi



Konepelti hilseilee


Kuskinpuolen ikkunannurkka



Tankin luukku.



Ainahan mie haaveilin mettänvihreestä maasturista, mutta tartteeks tuosta nyt sitten SERMAXin kopiota tehdä kun melkein samoilla kylilläkin pyöritään ja toisekseen nythän mulla on oma maasturi joten voin vaihtaa väriteemaa just niin usein kun huvittaa. Hetken mietiskelin maalaisko sen vaikka hehheh Nescafén taikka Kempin väreihin, sitten mietin hetken jotain lentokoneteemaa, mutta sitten tajusin että jumankauta, homman nimihän on IN THE NAVY!
Juu että hänest tulee nyt sitten laivaston harmaa, pikku lisämausteilla...

Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii.

Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!



Eiku edit: tää unohtu!


__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:25
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 19.08.2015, 18:11
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.

Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.

Nimim. Liika remppa vie motin.
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 19.08.2015, 18:24
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.

Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.

Nimim. Liika remppa vie motin.
Joo just silleen on tarkoitus tehdäkin. Eikä mitään turhan tarkkaa, en mie noita lommoja ala sipistelemään, mutta ruostekohdat tietty, ennenku vetäsee uuden maalin.
Pätkä ihan asiallista panssariahan siellä onkin jo:

__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:22
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 20.08.2015, 14:53
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Täytyy kyllä myöntää että kuvia kun katselee niin mulla näyttäis olevan ihmeen siistissä kunnossa tuo oma koppa tos pihalla. Runko tosin olikin sen edestä sit pilalla Ps panssarit kans tehtävä tuolla nyt ei ole minkäänlaista panssaria
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 20.08.2015, 15:06
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.560
Perusasetus

se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 20.08.2015, 17:07
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi
Joo huomenna tehään kaupat! Kiitti jeesistä Lepa! Aivan mahtava homma. DX:t onkii kovii pelei.
Mie pääsen Vantaalta töistä 15:30 ja tuun varmaan suoraan sinne Saloon, mutta moottoritie sinnepäin on perjantaisin täysin tukossa ja täytyy mun pysähtyä matkalla jonnekin syömään ja kahville ainakin. Joten en tiiä monelta oon Salossa + sitten pitää vielä etsiä sinne mestoille. Mutta soittelen teille sitten kun oon hukassa jossain kuusessa.
On kyl ihan horror-aikataulu tulla suoraan työmaalta, varautukaa siihen että mie oon hikinen ja kyrsiintyny ja makaan jossain kuusen alla voivottelemassa kesän kurjuutta...

jesse89, en mie tiiä onks toi IHAN niin paha kuin se näyttää. Tai siis että oikein etsimällä etsin kuviin kaikki pahimmat paikat. Onhan se vähän metässä jo kuhmua saanut, mutta kuten jo todettua niin metsähenkiset muokkaukset poistaa jo itessään suurimman osan ruosteongelmaa.
Haluan hetken ainakin vielä olla auvoisassa luulossa, että runko tossa olis hyvä. Ees pienen hetken, pliis. Katon sitä joskus...joskus sitten.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 21.08.2015, 00:07
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Sen verta kantsii katsoa ettei runkoon ole paljoa massaa laitettu. Mulla meinaa kaikki hyvin massatut paikat oli ihan lahoa jotka oli kertaalleen korjattuja kun taas etupäässä jossa ei pahemmin massaa vain pientä pinta ruostetta niin se olikin kuin uus tuossa kuva kopasta ja rungosta alku vaiheessa ja viimeinen kuva toissa päivältä kohta maalausta vaille
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20140828_062946.jpg‎
Views:	484
Size:	152,0 Kt
ID:	62672   Click image for larger version

Name:	20140927_161437.jpg‎
Views:	529
Size:	123,9 Kt
ID:	62673   Click image for larger version

Name:	20150819_234330.jpg‎
Views:	472
Size:	102,9 Kt
ID:	62674  
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 21.08.2015, 07:59
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti

Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii.

Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!

..keles! Olihan video!
Ihan tuli lapsuus mieleen!

..Ja selkis mistä oon viiksityylini kaapannu.. Huh!

Mutta rojektiin:
On kyllä tosissaan hyväkorinen tojo sulla. Äkkiä vaan rapsutteleen ja peitteleen sitä ettei vähät kukat puhkea kupaksi..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 21.08.2015, 13:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Sitten kun uskallat katsoa tarkkaan, niin kattelepa ajatuksella se takarunko, sieltä poikittaisen palkin, iskarien ja jousien luota ...

Ja kahvi valmiiks ennen alle ryömintää ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 21.08.2015, 15:24
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

rungon puhallus


Nii mainittakoon vielä että itsellä runko sai rae puhalluksen periaatteessa kaikki paikat mitä kerkesin joskus aikoinaa tekemään 2mm tavarasta niin pölly vain kävi kun rakeet meni läpi nuin ohkaisista aineista. Toisaalta kaikki paikat mitkä kesti puhalluksen reikiintymistä oli hyvää rautaa viel Ja tosiaan nyt tuo kuvassa näkyvä rungon jatko on toteutettu rhs palkista 5mm seinämällä olevasta että ei varmaan tarvi mun aikana uusiks tehdä
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 21.08.2015, 23:17
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Uuh nyt on meidän yhteinen neitsytmatka metsässä suoritettu ja meni se ainaki paremmin kuin Titanicin matka.
Salossa ajoin mukavaa mettätietä, mutta jännittihän se kun ekaa kertaa ja ihan yksin siitä lähti yrittämään. Saavuin paikalle reilusti myöhässä ja läksin yksin etsimään muita metsästä. Kerran ajoin kantoon mut pääsin pakilla pois. Molemmat peilit hivautin petäjään muttei onneks hajonnut. Ja se helvetin vetokoukku pitää repiä sieltä hanurista pois nyt niiku ASAP, eli vaikka huomenna. Koukun jysäytin kiveen, kun en tietty yhtään muistanut että se on vielä matkassa mukana.
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo.
Kotimatkalla kävin ABC:lla ostamassa helevetin pitkän kahvin ja hihittelin miten hyvä fiilis tulee kun hieroo vasta ostettua autoa mäntyyn. Vähän kyllä matkamukavuutta himmentää kun en osaa käyttää Lällin mankkaa. Mullahan oli Corollassa joskus 90-luvulla nännimankka, joka pyöritti c-kasetteja. Audiotietämykseni on edelleen sillä tasolla. Lällin mankka soittaa muistitikkua, jossa on melkein 500 biisiä, mutta mankka soittaa silti vain pariasataa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä ja loppuja se ei löydä. "Uuden" corollani mankka löytää sitten taas ihan eri biisejä siitä tikulta ja se osaa soittaa randomillakin. En ymmärrä.
Huomenna aattelin mennä jonkun nurkkiin irrottamaan perskoukun.

__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:23
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 22.08.2015, 10:29
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
- Ikkunoiden tummennus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo.
Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 22.08.2015, 12:04
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 22.08.2015, 12:06
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.214
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo
Niihin kun vaihtaa hapokkaat A4:set niin lähtee auki. Itellä itseasiassa vaan yhdellä se kiinni, niin nopeempi vielä irrottaa, ei se johto niin paljon sitä väännä jos on oikean mittainen....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.
Vähän samoilla linjoilla, itekin meinasin laittaa tummennukset, mut sitten kun muutama syksysafari pimeessä, niin vaikka valojakin on taakse ja sivuille niin paremmin näkee ilman tummennoksia.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 22.08.2015, 21:36
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Tänään irrotin sen vetokoukun vihdoin. Lisäksi siirsin vararenkaan takapenkin taakse ja heivasin vararengastelineen hiiteen, kuten myös sen peltilämiskän joka oli typerästi rekkarikilven alla. Oikeanpuolimmaiseen takaoveen pitäisi löytää alempi sarana jostain. Oma on rikki.
Vaihdoin ralliratin paikalleen ja muotoilin uuden ratin takia uusiksi ne muovikikkareet, jotka irrotin silloin kun virtalukkojumppa alkoi. Luonnollisestikaan kiinni en vieläkään saanut niitä muoveja, kun oli kiire mettään ajelulle...
Metässä oli mukavaa, eikä tullut damagee. Nyt otti sitten takapuskuri yhden osuman, kun vetokoukkua ei ollut. Aina pitää hakata persettä kiveen?!
Jarrut pitäis ilmata ja moottoriöljyä lisätä (mitä öljyä tuonne muuten kuuluu kaataa???) kohtapuoliin. Jos ei jarrujen ilmaus auta niin täytyy niitäkin sitten vilkaista tarkemmin. Jotenkin tuntuu että ne ois hiipumaan päin...
Ralliratti on superkiva ajaa tiellä, ei ala enää huimata niinkuin sen vanhan laivaruorin kanssa. No metässä se on tietty vähän hankalampi, mutta selvisin silti ja laskin suosiolla irti jos meinasi lähteä käpälästä. Sitä urakkanuppia täytyy alkaa nyt metsästämään, niin jaksaa metässäkin veivata paremmin.
Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian!








Ps: oon muistanut huolehtia myös riittävästä kofeiinitasosta.
Kiitti tästä päivästä niille jotka olivat läsnä!
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:12
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 22.08.2015, 22:43
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Tuli yks DinGon biisi just mieleen
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 23.08.2015, 08:46
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.560
Perusasetus

totta niin tulee viimisestä kuvasta
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 23.08.2015, 09:05
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

^ Sitäki biisiä eilen Lällin kanssa soitettiin!
Mulla on vasen käsi palanut, oon ajellu allit pokalla eilen koko päivän.

Pikakysymys: mitä öljyä tuonne kaadetaan? Oon kohta lähössä kauppaan,pitäis vaan tietää mitä ostaa.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 23.08.2015, 10:10
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

"parhaasta" öljystä on mielipiteitä lähes yhtä monta kuin on vaihtoehtojakin.

Mut näitä on ite tullut käytettyä omissa kotteroissa mm. hiacessa, läjässä, pajerossa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...sasynteettinen
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790364227
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790365224

Viimeksi muokannut Micco : 23.08.2015 10:32
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 23.08.2015, 10:18
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

No sitä mie pelkäsinkii.
Mutta tosiaan mulla ei ole pienintäkään aavistusta mitä sinne pitäisi kaataa. Mulla ei ole koskaan ollut edes dieselautoa. Vanhassa Corollassa oli 10w/30 mineraalit ja uudemmissa on ollut 0w/40 tai 5w/40 synteettiset. Nyt vaan aloin pohtia, että ei hitto mitäs tuonne Läjään laitetaan?!
Kyseessä olis nyt vaan sellainen "sekaan lorautettava" öljy, eli taidan valita tuon Motonetistä löytyvän edullisen Mobil Super2000, mikä linkissäsi oli. Kiitos!
Sitten kun suoritan öljynvaihdon, niin siihen mennessä olen varmaan ehtinyt oppia aiheesta lisää ja kykenen omiin päätöksiin. Eli ilmeisesti sen verran pitää ainakin purkin kyljestä osata tavailla, että "sopii turbodieseliin"!?
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 23.08.2015, 10:21
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.214
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jep.

Vanhempaan autoon/moottoriin tollanen 10W-40 puolisynteettinen on ihan kelpo perusöljy, Mobilin ja Teboilin öljyt on ihan hyviä.

Itse kaatanu noihin vanhempiin Teboilin Silver 10W-40, saa monesta paikasta ja kohtuuhintainen.

Ihan toiminut hyvin. Mutta kuten edellä, onhan noita mielipiteitä yhtä paljon kuin öljyjäkin, puoli/täyssynteettinen jne, mut vanhaan koneeseen en laittais mitään kovin ohkasia 0W- tai 5W- ölppiä ainakaan kesällä....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 23.08.2015, 10:32
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Noni, hyvä. Kiitos.
Nyt vaan öljykaupoille, steppaamaan hyllyriviä eestaas ja hokemaan itsekseen, että "10w/40, osasynteettinen, sopii turbo dieseliin - muista ostaa myös se urakkanuppi"
...pitäiskö kirjoittaa muistilappu...
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 23.08.2015, 11:02
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis vv87 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.04.2015 05:24
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.09.2013 19:02
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2013 23:51
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli koboltti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 15.06.2013 22:31
Myydään Lj70 startti ja laturi. ToyotaHj60 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 17.05.2012 15:41


Sivu luotu: 08:59 (GMT +2).