Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Technology / Motoring / Computers > Hardware

Hardware Computers and accessories, AV-equipment, HiFi, consumer electronics

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2007, 18:22
MäIte MäIte ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.01
Sijainti: Iceland.
Viestit: 959
Perusasetus

Biopassi


Aloitin tänään Biopassi-testin valmistelut.

Kävin passikuvassa, joka oli todella nopeaa toimintaa. Sain kuvat kouraani noin viidessä minuutissa ja kuvaaja valkkasi neljästä otoksestaan sen jonka uskoi kelpaavan poliisiviranomaiselle. Pasikuvassa ei saa hymyillä ja kuva on todellakin vain kasvoista.

Passikuvan jälkeen ajattelin mennä maistraattiin hakemaan virkatodistusta, koska en omista vanhaa passia tai uutta henkilöllisyystoditusta, joilla henkilöllisyyden voi todistaa passiaan hakiessa.

Maistraatissa kuulin, että virkatodistusta ei voi vaatia viranomainen suomalaiselta, että pelkkä sosiaaliturvatunnuksen muistaminen riittää.

Poliisilaitoksella koin todellisen järkytyksen, sillä passia hakiessa tarvitsee vain ottaa vuoronumero. Tiskillä nainen pyysi nähtäväkseen ajokortini, sekä kelakorttini ja uskoi minun olevan minä. Neljästä kuvastakin hän vain otti yhden. Täytti hakemuksen, vaati kaksi allekirjoitustani ja scannasi hakemuksen tietoverkkoon.

Passini tuli maksamaan 46 euroa, koska jaksan odottaa sitä viikon. Passin saa kuulemma muutamassa tunnissakin, mutta silloin joutuu maksamaan hivenen extraa.

Viikon päästä tulee kuvia, kun passi on minulla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Biopassi

keywords

Biopassi , biometrinen, uusipassi , passi , passin , passport

---MäIte---

*Let's kill them all and let Gods sort them out*

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2007, 19:49
Elmo Elmo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.09.01
Sijainti: Tre, Finland.
Viestit: 404
Perusasetus

Uskomattoman helppoa siis uskotella olevansa joku toinen ja saa omalla naamalla varustetun vieraan henkilön passin. Tästä täytyy soittaa uudelle hallitukselle

Help me and BenDover reopen Ristiässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2007, 23:10
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.785
Perusasetus

Tyypillistä amerikkalaisten huuhaata. Jos minulle sanotaan sana, biotunniste, niin se ei todellakaan tarkoita kasvokuvan digitaalista muotoa. Ehkäpä sormenjälki, iiriskuva tai DNA tunniste kuvaisi paremmin mielikuvaa biotunnisteesta.

Jälleen tuntuu jonkun ämerikanpojan onnistuneelta rikastumishaaveelta.

--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2007, 20:53
MäIte MäIte ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.01
Sijainti: Iceland.
Viestit: 959
Perusasetus



---MäIte---

*Let's kill them all and let Gods sort them out*
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:11 (GMT +2).