Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2018, 22:51
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.002
Perusasetus

Taitto-ovista kokemuksia...


Pariovista oli palstalla juttua, mutta taitto-malleista en löytänyt... Eli käytön kannalta pitäs hommata hallille yks 3mx3m taitto-ovi. Onks noissa mitä huonoja tms ominaisuuksia, mitä pitäs ottaa huomioon...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2018, 01:01
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 889
Perusasetus

Mie juuri syksyllä 3x3 metrisen Findoorin asensin, lopullisesti on vielä säätämättä kun laitoin vain kiinni sen että sain talliin (rakenteilla) lämmöt päälle.
Aika vakuuttava on, tosin ei miulla mitään näkemystä muista ole.
Hinta oli jotain luokkaa 1700-1800e rahteineen, 3 lehtinen ja ilman kulkuovea ja ikkunoita.

Jos ajelet savonlinnan suuntaan niin saa tulla katsomaan (enonkoskelle).

Asennusohjeet on hyvät, samoin karmien rakenteille annetut ohjeet/vaatimukset. Ne miulla on pdf:nä, laita sposti jos haluat.

Viimeksi muokannut riude : 19.12.2018 01:10
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2018, 05:45
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Älä osta "kiinalaista"
Mitä paksumpi sen paremmin pitää muotonsa ja kylmän ulkopuolella
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2018, 07:27
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.002
Perusasetus

Just tuota Findooria aika moni suositellut. Ja kiinalaista en oo ees ajatellut

Virosta otin yhen tarjouksen, mutta oli samaa hintaluokkaa kuin tällä puolella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2018, 18:16
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mulla kans Findoor n. 3mx3m. Ihan OK ollut, suhteellisen jämyä tekoa tuntuu olevan. Kynnys ja oven tiivistäminen voi olla konstikasta, varsinkin jos ovet aukeaa ulospäin. Mulla oven alaosassa kumihuullokset 2kpl alaspäin asfaltin reunaan ja sitten vielä putkimallin kumitiivisteellä tiivistyy n. 5cm kynnykseen oven alaosan takapinnasta. Talvella oven eteen pakkautuva lumi voi tuoda haasteita ulospäin aukeavassa ovessa, jos talli on päivittäisessä käytössä. Mulla ei ole jokapäiväisessä käytössä ja edessä on vielä kahden auton katos niin ei ole ollut ongelmia. Vajaan 2000€ luokkaa taisi olla, itse asennettiin timpurin kanssa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2018, 19:54
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kiinasta ei taida taitto-ovea saada, Virosta mkdoorilta tullu tilattua nosto-sekä taitto-ovia mielestäni ihan järki hintaan ja kotimaasta kannattaa kysyä myös prodoor.fi oli aika järkevät hinnat kun kyselin viime vuonna
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2018, 15:57
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mulla kans Findoor n. 3mx3m. Ihan OK ollut, suhteellisen jämyä tekoa tuntuu olevan. Kynnys ja oven tiivistäminen voi olla konstikasta, varsinkin jos ovet aukeaa ulospäin. Mulla oven alaosassa kumihuullokset 2kpl alaspäin asfaltin reunaan ja sitten vielä putkimallin kumitiivisteellä tiivistyy n. 5cm kynnykseen oven alaosan takapinnasta. Talvella oven eteen pakkautuva lumi voi tuoda haasteita ulospäin aukeavassa ovessa, jos talli on päivittäisessä käytössä. Mulla ei ole jokapäiväisessä käytössä ja edessä on vielä kahden auton katos niin ei ole ollut ongelmia. Vajaan 2000€ luokkaa taisi olla, itse asennettiin timpurin kanssa.
mie onneksi tajusin ottaa sisäänpäin avautuvat.
sellainen moka kävi lattian teossa, että ulompi huulitiiviste jäi ulospäin kallistuvan luiskan päälle, jolloin se jää vähän ilmaan jos korkeus on säädetty oikeaksi sisemmän tiivisteen mukaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2019, 00:01
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.342
Perusasetus

Mä vaihdoin työmaalla nosto-oven findoorin taiteoveen, ensimmäinen havainto oli että hallin lämpötila nousi 4 astetta ekan vuorokauden aikana ilman että lämmitysvehkeitä piteli.

Nosto-oveen verrattuna kätevämpi kun ovea voi aukoa vain vähän kerrallaan, tarpeen mukaan.
Meillä keskimmäiset aukea ulospäin vähän normaalien pariovien tapaan, yhdestä jo mahtuu normiauton ja pikkutrukin kanssa. Ovilehtiä on 6.

Tuulella vähä vaikea sulkea, moottorilla ottaisin jos omaan talliin laittaisin, toki tossa työmaan ovessa on normaalia leveämmät, 2400 leveät ovilehdet, oven päällä oleva c kiskoa jouduin alkuu käydä korjailemassa kun se irtosi muutaman kerran, mutta findoorin porukka kävi lisäämässä kannakeita niin nyt on pysynyt.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2019, 07:29
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 889
Perusasetus

Toisaalta pienemmissä ovissa, nosto-ovea voisi avata vain sen verran että auto mahtuu alta sisään, vähemmän menisi harakoille?
Ainakin itsellä kun tuon 3x3m findoorin käyttää auki näin pakkaskeleillä, käy melkoinen tuuli kun 11x7m tallin toinen pääty on melkein kokonaan auki.

Lienee muuten aivan normaalia, että nuo findoorin ovien alumiinikehykset hikoilee pakkasella, ja kovalla pakkasella alkavat alareunasta huurtua?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2019, 22:32
Juha Vuorinen Juha Vuorinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.01.16
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 128
Perusasetus

Findood ovet


Meillä on töissä Findoorin ovet ja ne ovat vetelät.Tosin ovi koko on 10m leveät ja 8m korkeat.Vetelyys varmaan johtuu osittain oven koosta.Muuten hyvät.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.01.2019, 07:06
MetAxi MetAxi on kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 492
Perusasetus

Mulla on hallissa Prido- taiteovet.

Ruotsalaisten tekosia, Turner Door (Kalajoella) toimii maahantuojana ja jälleenmyyjänä. Ei ollut varastotuotteena, piti muutama viikko odotella.

Aukeavat sisäänpäin, toimivat hienosti. Siistin näköinen paketti, ainakin omaan silmään.

Itse asensin, toki kavereita mukana. Vanhat oviaukot piti muokata isommiksi ja siinä omat touhunsa.

Viimeksi muokannut MetAxi : 10.01.2019 12:43 Perustelu: korjattu ajatusvirhe
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.01.2019, 11:00
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.002
Perusasetus

Virosta tosiaan on jo nyt tarjous, kalliimpi kuitenkin kuin tuon Findoorin tarjous. Ja samalla suosii suomalaista...
Muualla mulla Turnerin nosto-ovet, ja ainakin ne huurtuu ja hikoilee kovalla pakkasella. Tossa mullahan ei ole kokoa kuin 3m x 3m, eli isoista ovista ei puhuta. Noi varmaan kestää ryhdissään hyvin.
Ja sisäänpäin aukeevat aioin ottaa, toimii kuulemma meidän ilmastossa paremmin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.01.2019, 22:20
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juha Vuorinen Näytä viesti
Meillä on töissä Findoorin ovet ja ne ovat vetelät.Tosin ovi koko on 10m leveät ja 8m korkeat.Vetelyys varmaan johtuu osittain oven koosta.Muuten hyvät.
Kuinka vahvat ovielementit, meillä on sama korkeus mutta 14.5 leveä reikä eikä kyllä ole mitään sen jäykkyyden kanssa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.01.2019, 08:20
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 889
Perusasetus

Tuon kokoisissa ovissa lienee jo aivan "hirveät" vaatimukset oven pielille?
Monellako saranalla?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Crawford nosto ovista. tapsa4x4 Chit-Chat 5 07.07.2012 22:26
Nosto-ovista joppeoo Chit-Chat 12 09.03.2012 00:51
Huluxin penkin taitto. mikok Tekniikka & Jutustelu 3 18.01.2010 00:04
Nosto-ovista tietoa,mitkä edullisimpia? isuzubj Chit-Chat 25 28.01.2009 19:25
auton ovista. RR82 Tekniikka & Jutustelu 25 30.10.2006 05:58


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).