Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.09.2009, 21:42
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Nissan Navara kokemuksia


Onko kokemuksia tästä uuden mallisesta navarasta? Jos nyt vanha pick uppi menee kaupaksi niin tällaista olen miettinyt tilalle. Onko näissä samaa laakerivikaa koneen kanssa kun noissa vanhemmissa oli? Onko nämä kaikki tuolla 171hp koneella? Mikä on vanteen pulttijako? Onkohan tähän saatavana suomesta valmiita korotussarjoja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.09.2009, 21:57
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

en minä ainakaan ole kuullut tai tullut vastaan että olisi juu navaroissa koneessa laakeri vikoja.
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.09.2009, 22:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Kannattaa harkita muitakin. Navarakin varmasti ihan hyvä,

Navarassa hyviä puolia on ulkonäkö, moottori tietyiltä osin, ja maks. perävaunuamssa, mutta esim. EuroNCAP testissä sai aika huonot pojot verrattuna muihin.

Sitten listaan vähän muita ja niiden hyviä puolia.

Ford Ranger: Hyviä puolia: saa vetää 3000kg, ja kaiketi ihan pirteä moottori, huono EuroNCAP tulos tälläkin.

Mitsubishi L200: Ainoa pickuppi jossa ESP ja luistonesto sekä 100% takalukko ja keskilukko on vakio. Paitsi luxus malleissa takalukko korvattu luistonestolla ja elektronisesti ohjatulla takalukolla. Samoin ainoa pickuppi jolla EuroNCAP tulos hyvä, eli 4 tähteä viidestä. Vetopaino 2700kg. Valittu vuoden lavanelikoksi mm. Saksassa ja Iso Britanniassa. Paremissa malleissa myös keskitasauspyörästöllinen neliveto, eli voi käyttää maantielläkin maastoajon lisäksi, tätäkään ei mistään muusta pickupista löydy.

Toyota Hilux: Vetopaino 2200kg, kaikista tehottomin, mutta samalla kuluttaa vähiten ja takalukko pitää ostaa lisärahalla, mutta käyhän se niinkin. Plussia tojotasta kaiketi hiljaisuus, ja ulkonäkö. Luotettava maine.

Moottoreista, Navara taitaa olla vielä tällä hetkellä tehokkain, samalla janoisin. Mutta Tojotalta ehkä tulee Suomeen kohta kolmelitrainenkin mallii. Ja myös Mitsun 2,5:n päivitetään 180hp ja 400Nm lukemiin piahkoin. Samalla saattaa vetopaino nousta 3000kg:en ja tulla jotain muutakin muutosta.

Itse harkitsisin Navaran lisäksi ainakin Mitsua. Siinä tosin ulkonäkö ei miellytä kaikkia, mutta kannattanee ainakin koeajaa muutkin ja valita sitten itse mieleisensä.

Sitten noista offroad hilppeistä: eiköhän niitä saa uusin pickuppeihin kaikkiin aika hyvin, koska maailmalla niitä kyllä käytetään varsin paljon tuossa käytössä ja osaa näyttää olevan hyvin saatavana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2009, 06:12
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Tuo navara miellyttäisi noin ulkoisesti eniten ja tehokas moottori kiinnostaa. Tällä hetkellä ajossa -99 ford ranger, jossa tehoa aika paljon enemmän kuin vakiossa, niin ei viitsis laiskenpaan vaihtaa. Hiluxi olis varmaan kestävyydeltään parhaan maineessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2009, 08:16
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Ite en navaran moottoria pitänyt kovin kummosena.. Kyllähän se vetää, mutta aika pieni ero esim. hiluxiin käytännössä, vaikka paperilla onkin 50hv. Ite päädyin hiluxiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.09.2009, 12:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Käy itse koeajaan kaikki 5. Eli Navara, Ranger, Mitsu, Isuzu ja Hilux Ja voi niitä muitakin piristää.

Itse ainakin harkitsisin tuota Mitsua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Nissan Navara osina. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 34 27.09.2012 19:48
Myydään Nissan navara 02 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 02.09.2008 15:12
Nissan terrano 2,7 td Gsx vm.94? kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 28.06.2008 14:31
Myydään Nissan king cab navara 2002 Unregistered O/M/V Ajoneuvot 0 10.06.2008 23:22
Nissan Navara 2.5 Dci kokemuksia/tietämystä? Jan79 Tekniikka & Jutustelu 6 27.09.2007 09:23


Sivu luotu: 04:57 (GMT +2).