Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2005, 07:56
Mikke Mikke ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Pickupiin helmaputket


Mitenkähän olis paras laittaa Pickupiin helmaputket? Palkkiakaan ei oikein voi laittaa, ainakaan niinkuin maasturissa, tuon lavan ja hytin välisen raon vuoksi..Vai täytyyköhän tuo kiinnitys tehdä runkoon. Kertokaappa viisaammat, kun tuo hakukaan ei tuota oikein tulosta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2005, 08:24
A45 A45 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.457
Perusasetus

No mulla on ainakin HiLuxissa suoraan runkoon tehdyt kaaret/putket ja koria on 3" nostettu eli mahtuvat olemaan. Ja olen niitä muutamien asiakkaidenkin autoihin väännellyt.
Kun tekee kunnolliset kiinnikkeet ja tuet niin kestää nostella putkista ja nojailla kiviin. Engl.nimike on noille Rock Slider.

-Maastoautossa on jäykkä etuakseli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2005, 08:29
Mikke Mikke ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Tuota olen miettinytkin, että runkoon kait ne täytyy kiinnittää. Jos jollain ois kuvia miten on toteuttanut nuo, niin se vois auttaa vähän suunnittelussa.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2005, 08:34
Mikke Mikke ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Googlen kuvahaku auttoi, löyty hyviä kuvia. Nyt pitäis alkaa vaan suunitteleen toteutusta.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2005, 10:56
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.313
Perusasetus

Entä kävisikö tämmöinen, mitä itse suunnittelin (ajanpuutteen vuoksi vielä toteuttamatta):

Miten jos laikkaa lavasta helmapellit pois ja laittaa vain hytin kynnykset palkista? Yleensä siellä lavan helmojen takana on tyhjää tilaa, eikä juuri mitään suojaa kaipaavaa juttua. Jos palkista viistoaa vielä takapään, että nousee helpommin kivelle tai kannolle peruuttaessa, niin ei tökkäise niin pahasti. Näin saa lavan helmat 15-20cm ylemmäs ja hytin kynnykset vahvistettua ilman maavaran menetystä ja ilman korotustarvetta.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2005, 18:40
Numppa:n Avatar
Numppa Numppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.05
Sijainti: Mäntsälä, .
Viestit: 313
Perusasetus

Tota JiiPeen suunittelemaa zysteemiä oon kans miettiny, ku chevystä mätänee helmat pois, ja korjata tarvis. Mut meinasin jos sen putken sais taivutettua ässälle hytin ja lavan katkolta sen verran ettei tarvis lavan helmoja leikkaa. Kyllähän jostain konepajalta sellanen palkintaivutin varmaan löytyy et joku 3-5mm seinämäinen profiili siististi taipuu.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Helmaputket: runkoon vai koriin? JF Tekniikka & Jutustelu 27 26.02.2009 20:01
Helmaputket Tekniikka & Jutustelu 19 11.04.2007 09:00
M: Lavakaari pickupiin ,rosteri HIRMU O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.11.2006 11:59
Nivaan helmaputket? jsn Tekniikka & Jutustelu 3 07.08.2006 19:37
M: Helmaputket asennettuna JERKKU O/M/V Muut 0 17.01.2006 17:26


Sivu luotu: 05:41 (GMT +2).