Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #676  
Vanha 13.11.2013, 19:37
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Tuolta http://slck.net/viewtopic.php?t=9592 tulostat pari lappua ennen konttorille menoa.

10" ET -44 vanteet ja levikekumit lokarin reunoihin on se yleisin konsti.

Jos en muista väärin niin 8" vanne on normikirjan mukaan liian kapea 12.5" leveälle renkaalle ja 10" ET -44 raideleveys kasvaa sen verran ettei pitäis saada muutoskatsastettua mutta ei niihin katsuri puutu.
Vastaa lainaten
  #677  
Vanha 13.11.2013, 20:14
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 156
Perusasetus

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #678  
Vanha 13.11.2013, 22:37
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henaa Näytä viesti
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta!
Mulla oli vaikeaa mutta lahdesta vesijärven autosta pojat tulostivat lapun jossa näkyi renkaat joilla myyty ja niiden leima siihen. sit katsuri ei lappuun ekana noteerannut mitään käskin soittaa trafille ja kysyä sieltä kun se heppu kiven kovaa väitti et muutos rengas on se mitä rek otteeseen on merkattu. et kova kovaa vasten niin kyl se leima sieltä niille pyörille tulee. pääasia on se että itse olet enemmän ottanut tietoa siitä asista kuin itse katsuri
Vastaa lainaten
  #679  
Vanha 14.11.2013, 16:34
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Mulla oli vaikeaa mutta lahdesta vesijärven autosta pojat tulostivat lapun jossa näkyi renkaat joilla myyty ja niiden leima siihen. sit katsuri ei lappuun ekana noteerannut mitään käskin soittaa trafille ja kysyä sieltä kun se heppu kiven kovaa väitti et muutos rengas on se mitä rek otteeseen on merkattu. et kova kovaa vasten niin kyl se leima sieltä niille pyörille tulee. pääasia on se että itse olet enemmän ottanut tietoa siitä asista kuin itse katsuri
Joo sama mulla kävi oriveden a- katsatus asemalla. Menin reteenä että pistetääs tuosta muutoskatsastaen 33 12,5 15 nappulat alle ja maksoinn 80e siitä ilosta. ja lopputulos oli ei voi kun menee yli mittojen....... no parin päivän päästä menin kyseisten lappujen kaa konttorille ja sanoin jos näillä ei tuu merkkiä otteeseen niin vaadin rahat. no sen reissun ne hyvittivät mulle ja merkki tuli otteeseen ja katsuri haukku trafin että " tämä on niiden syy kun meidän kirjoissa ei ole tämmöistä poikkeusta laisinkaan" . Vaikeeta välillä noitten kaa.

Mites on muuten asian laita paljoko nuo läjän sähköhässäkät antaa virtaa/voltteja hehkuille ku vaihoin uuet ja panin startaten niin aika vaikeesti lähti. no ei muutaku irti ja katoin niin olivat 11v mitkä ostin ja vanhat mitkä oli kiinne oli 7v bossilaiset. no ei muutaku palautin ostamani tilasin tilalle denso merkkiset 6volttiset tikut että kai se sitten nuillä lähtee paremmin kun lämpenee :P
Vastaa lainaten
  #680  
Vanha 14.11.2013, 16:45
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 156
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista.

Tuosa olis kuva kyseisestä autostani.

Onko auto sen näköinen että voisi saada alle nuo 33"? (takaa puuttuu levikeet vielä)





Edestä.
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #681  
Vanha 14.11.2013, 16:51
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

kyllä minun ymmärtääkseni saa jos on ne laput tulostettuna matkaan ja nu levikkeet kiinne niin ei pitäs olla mitään onkelmii.
Vastaa lainaten
  #682  
Vanha 14.11.2013, 17:04
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 156
Perusasetus

Eli siis ens viikolla katsomaan katsuria.

Kiitoksia esko90.
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #683  
Vanha 14.11.2013, 20:42
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 284
Perusasetus

nonniiin! pitkästä aikaa tännekki joutaa kirjoittaan

elikkäs meikäläisen läjässähän alkoi se syöttöpumppu tiputtaan naftat ulos.. tuossa viikonloppuna nykäsin pumpun irti ja maanantaina lähin työntään tuonne rovaniemelle pumppu mukana ja roi dieselille tieni kävi... ukolle sanoin että alkoi naftat valuttaan pihalle että miten kuiten kunnostettu pumppu voi alle 28tuhatta kestää... noh ukko siihen että kyllähän tuo ei oo kunnostamista ikinä nähäny.. purkaamolta ostettu paska paljon ajettu pumppu.. mie vain että nyt on auto liike kusettanu minua silimään, nimittäin oli autossa kuitti kyseisestä autoliikkeestä kuitti jossa luki kunnostettu syöttöpumppu 480e + työt.. tulinpa siihen tuloksen että meinasin lähtiä huittisiin pelttari autoliikkeesseen ajeleen että voi myyjää otta kurkusta kiinni ja vähän rettuttaa mutta noh. laitetaan nyt roi dieselillä se pumppu kuntoon niin ei varmaan tarvii muutamaan vuoteen korjailla sitä.. pikkasen meinaa sylettää kun hinnaksi tullee noin 800€ :O ja sitten pitäis tuossa kytkintä alkaa ostaan jostain.. taijanpa laitta vakio kytkin paketin..
miten muuten tuo ajoitukset kun laittaa syöttöpumpun takaisin autoon paikoille? vähän kyl jänskättää että lähtee läjä vielä käyntiin kun ensimmäinen kerta kun syöttöpumppua irroittelen ja laittaa takaisin kun on vielä jakopään yhteydessä.. :S
semmoista tällä kertaa.. pitää varmaan varautua että joutuu tekee konerempakin.. mutta tiiäppä häntä sitten..

ps. härön näköinen läjä sulla henaa :P
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #684  
Vanha 15.11.2013, 10:26
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Japanparts24,com siel on suht edullisii kytkin hilkkeitä.


Mistäs pitää lähtee ettii vikaa kun ei lähteny läjä käyntiin aamulla. Hyvin starttaa ja kuuluu ne pari naksahdusta konehuoneesta kyllä mikkä liittyy hehkutukseen. Voisko sie muka olla pmpun magneettiventtiili sökönä tai jotain?!?! Viisaat nyt tarvis jeesiä kun oon huono noitten sähköjen kaa.
Vastaa lainaten
  #685  
Vanha 15.11.2013, 11:57
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Japanparts24,com siel on suht edullisii kytkin hilkkeitä.


Mistäs pitää lähtee ettii vikaa kun ei lähteny läjä käyntiin aamulla. Hyvin starttaa ja kuuluu ne pari naksahdusta konehuoneesta kyllä mikkä liittyy hehkutukseen. Voisko sie muka olla pmpun magneettiventtiili sökönä tai jotain?!?! Viisaat nyt tarvis jeesiä kun oon huono noitten sähköjen kaa.
mulla oma läjätin seisoi pihalla sen 3kk ja sit tuossa toissa viikonloppuna hehkutin käyntiin niin ei meinanu pärähtää laakista.. Pyöritti vinhaa mutta sitten kun aloin pumppaan kaasupoljinta niin johan alkoi yrittään käyntiin ja sitten kun muutaman sekunnin yritti käydä niin poljin pohjaan ja siitä se pikku hiljaa alkoi käymään ja kiertämään. Voipihan se pumpun "imu" venttiili olla jotenkin sökönä
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #686  
Vanha 15.11.2013, 16:04
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henaa Näytä viesti
Kiitoksia vastauksista.

Tuosa olis kuva kyseisestä autostani.

Onko auto sen näköinen että voisi saada alle nuo 33"? (takaa puuttuu levikeet vielä)





Edestä.
No en veisi ihan noilla vielä konttorille.
Eikös noissa levikkeissä pidä olla kourut? (30mm alaspäin)
Niistä tuli meidän toyotassa sanomista.
Ja kuinkas tuo leveys?
Ja eihän noissa boggereisa ole hyväksyntää tielle?
Vastaa lainaten
  #687  
Vanha 16.11.2013, 09:57
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
tilasin tilalle denso merkkiset 6volttiset tikut että kai se sitten nuillä lähtee paremmin kun lämpenee :P
Jos onnistuit löytämään sopiva ni kerroppa tuotenumero. Itehän en onnistunu löytämään Densoja pyöreelamppuseen Läjään (6v, 2LT, ei 2LT2) josta sivulla:

http://wonk.sytes.net/76s/lj/lj12-09.html
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #688  
Vanha 17.11.2013, 17:20
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
No en veisi ihan noilla vielä konttorille.
Eikös noissa levikkeissä pidä olla kourut? (30mm alaspäin)
Niistä tuli meidän toyotassa sanomista.
Ja kuinkas tuo leveys?
Ja eihän noissa boggereisa ole hyväksyntää tielle?
leveys sai 50mm per puoli leventyä levikkeillä mut mulla katsuri antoi hieman anteeks kun eihän noi kumit istu joka kohdasta tasaisesti vaan heittoja on mistä mittaa . Ja tosiaa en suosittele boggereilla menevän just kun ei ole enää e hyväksytty rengas ilmeisesti melun takia . muutenkin riippuu katsastus asemalta mutta itse muutos katsastin 8 tuumaisilla vanteilla silloin ja ostin 10 tuumaset vanteet eihän se periaattees kuhan se kuvio ei tule yli
Vastaa lainaten
  #689  
Vanha 18.11.2013, 13:48
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Joo pistetään numeroo tuleen jahka saan tikut paikallisesta liiteristä haettua, oli mulla kiinne ne 11v tikutkin jo.

Voi video mää jotenkin arvasin että oon jotakin sekoillu hehkujen vaihon yhteydessä kun ei viimeviikolla lähteny läjä käyntiin. oli sitten yks johto väärässä kohtaa kiinne, oli oikeen mutterin alla joo mutta se anto niinku virran kyllä mutta johdatti sen suoraan runkoon eikä hehkuille niinku sen pitäis tehä. No eilen rapuloissaan mietin asiaa ja korjasin tilanteen ja lähti käyntiin. Sen siitä saa kun työskentelee pimeessä.
Vastaa lainaten
  #690  
Vanha 18.11.2013, 18:11
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
anto niinku virran kyllä mutta johdatti sen suoraan runkoon eikä hehkuille
Eeh .. Siis maihin? Jos sellasen virran vie maihin niin siinä rupee kyllä käry käymään ja eristeet sulamaan.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #691  
Vanha 18.11.2013, 18:54
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Ei se ihme ja kumma sulattanu mittee virrat kun käänsi niin hehkun rele naksati heti kaks kertaa eli vissiin virta kävi mutta palas välittömästi takes. En mää tiiä mut jotenki noin kai.
Vastaa lainaten
  #692  
Vanha 20.11.2013, 16:58
AntsaLJ70 AntsaLJ70 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.11.13
Sijainti: Pori
Viestit: 11
Perusasetus

...

Viimeksi muokannut AntsaLJ70 : 20.11.2013 17:04
Vastaa lainaten
  #693  
Vanha 20.11.2013, 17:03
AntsaLJ70 AntsaLJ70 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.11.13
Sijainti: Pori
Viestit: 11
Perusasetus

Terve
Vinssin kardaanin asennus, mihin tukilaakeri tulee kiinni , vaatii varmaan jonkin telineen ja mistä välistä kardaani menee vinssille






Vastaa lainaten
  #694  
Vanha 21.11.2013, 05:27
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Jåå kylla sa sinne kannake tarvit. Toyodiy:n kuvista ei löytynyt vinssin kartaania LJ70:lle mutta BJ70:lle löytyi ja se on ilmeisesti orggiksena kahdella kannattimella mutta kyllä kai sinne ykskannakkeinenkin menee. Yleensä runkopalkissa on jotain reikää valmiina niin niitten ja tukilaakerin pultinreikien mukaan nikkaroi sinne jonkun kivan systeemin.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #695  
Vanha 21.11.2013, 11:29
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 156
Perusasetus

Sain autoni katsastettua noilla bogger renkailla.

Eli siis oli boggerit 33x12.5 R15 Sekä 6mm spacerit välissä niin sain muutoskatsastettua.

Kiitoksia kaikille neuvoista, vielä kerran!
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #696  
Vanha 21.11.2013, 12:09
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henaa Näytä viesti
Sain autoni katsastettua noilla bogger renkailla.

Eli siis oli boggerit 33x12.5 R15 Sekä 6mm spacerit välissä niin sain muutoskatsastettua.

Kiitoksia kaikille neuvoista, vielä kerran!
Hyväksyikö muka spacerit??
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #697  
Vanha 21.11.2013, 14:05
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 156
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
Hyväksyikö muka spacerit??

Ei katsonut niin tarkkaan.
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #698  
Vanha 21.11.2013, 19:35
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AntsaLJ70 Näytä viesti
Terve
Vinssin kardaanin asennus, mihin tukilaakeri tulee kiinni , vaatii varmaan jonkin telineen ja mistä välistä kardaani menee vinssille






Minä tein omin kätösin tukilaakerille kannakkeen tuossa keskimmaisessa kuvassa näkyvään kannakkeeseen. Pätkä neliöprofiilia kannakkeeseen kahdella pultilla kiinni, profiilin päähän lätkä johon reikä mihin sai tukilaakerin pultattua kiinni.

Siltä osin mekaaninen vinssi pelasi hyvin, muutoin se olikin mun mielestä maailman huonoin keksintö.
Vastaa lainaten
  #699  
Vanha 21.11.2013, 21:03
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Minä tein omin kätösin tukilaakerille kannakkeen tuossa keskimmaisessa kuvassa näkyvään kannakkeeseen. Pätkä neliöprofiilia kannakkeeseen kahdella pultilla kiinni, profiilin päähän lätkä johon reikä mihin sai tukilaakerin pultattua kiinni.

Siltä osin mekaaninen vinssi pelasi hyvin, muutoin se olikin mun mielestä maailman huonoin keksintö.
mulla oli taas vaihdettu tuon tilalle fk ucp laakeri ja sit hitsasin runkopalkkiin c kiskon pätkän ja sit sellaiset isot latat joihin tehty kierre niin mulla on samalla siinä säätö että pysty hakee paremmin sen akselin kulman hokasiks kukaa ees?
Vastaa lainaten
  #700  
Vanha 22.11.2013, 05:39
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
mulla oli taas vaihdettu tuon tilalle fk ucp laakeri ja sit hitsasin runkopalkkiin c kiskon pätkän ja sit sellaiset isot latat joihin tehty kierre niin mulla on samalla siinä säätö että pysty hakee paremmin sen akselin kulman hokasiks kukaa ees?
Hokas hokas. Mullaki oli jonkun verran säätövaraa, sai säädettyä kardaanin niin ettei se väljän vinssinpuoleisen lähdön takia aluksi hakannut kuin kovemmilla kierroksilla panhardiin. Aikana leikin sen kanssa, muutaman kerran meinasin lentää sarvien yli kun pitkällä edessä ja alhaalla edessä oleva vintturi tökkäsi ojan vastapenkkaan ja sitten kun jakiksesta hävisi mahdollisuus pyörittää vinssiä ja pyöriä samaan aikaan niin vaihdoin Comeuppiin ja olin taas tyytyväinen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2301 14.04.2024 18:31
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 11:37 (GMT +2).