Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2015, 16:10
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Tullin saapumisilmoitus ja maahantullaus


Mene ja tiedä olisko tämä kuulunu tuonne chit chatin puollelle, mut siirtäkää jos näin on.

Koitin tuossa tosiaan tullata tommosta ledbaria ennen ku se saapu maahan. Toimittaja kun laitto s.postiin jo lähetysvaiheessa hinnan, lähetyskulut, seurantanumeron ja kaiken diipadaapan mitä siihen tullin ilmoitukseen nyt pitääkin laittaa. No eihän se onnistunu kun ei kuulemma saa tehdä tullausta ennen ku tavara on fyysisesti tullissa O_o?????

Onko tämä oikeasti näin jäykkää ja tyhjänpäiväistä diipailua vai oliko tullin täti vain paskalla tuulella???

__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2015, 16:24
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.601
Perusasetus

Nettitullaukseen tarvitaan maahanatulopäivä, tullitoimipaikka sekä passituksen MRN-numero että homma onnistuu. Maahantulopäivä nyt on selkein muuttuja, noista kahdesta muusta en ole varma onko ne jo tiedossa ennen paketin saapumista. Näin siis kun olen Fedexin toimittamana tavaraa tilannut.
DHL taitaa toimia samoin, heidän lähetyksiään tosin ei heidän mukaansa kannata tullata itse koska tulee ylimääräisiä kustannuksia, mutta paketti tulee kuitenkin suoraan toimitusosoitteeseen ja lasku noin viikkoa myöhemmin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2015, 16:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Mene ja tiedä olisko tämä kuulunu tuonne chit chatin puollelle, mut siirtäkää jos näin on.

Koitin tuossa tosiaan tullata tommosta ledbaria ennen ku se saapu maahan. Toimittaja kun laitto s.postiin jo lähetysvaiheessa hinnan, lähetyskulut, seurantanumeron ja kaiken diipadaapan mitä siihen tullin ilmoitukseen nyt pitääkin laittaa. No eihän se onnistunu kun ei kuulemma saa tehdä tullausta ennen ku tavara on fyysisesti tullissa O_o?????

Onko tämä oikeasti näin jäykkää ja tyhjänpäiväistä diipailua vai oliko tullin täti vain paskalla tuulella???
Jep, ja vielä periaatteessa sääntöjen mukaan jos mennään niin et saa tullata pakettia ennekuin sulla on se
tullin saapumisilmoitus joko sähköisenä tai paperisena käsissäs vaikka lähetys olis seurannan mukaan jo tullissa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2015, 17:51
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Näimpä ja nyt tuli vielä fedexiltä ilmoitus, että jos ei oo tullattu 5 päivässä niin lähettävät takaisin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2015, 18:07
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
DHL taitaa toimia samoin, heidän lähetyksiään tosin ei heidän mukaansa kannata tullata itse koska tulee ylimääräisiä kustannuksia, mutta paketti tulee kuitenkin suoraan toimitusosoitteeseen ja lasku noin viikkoa myöhemmin.
Päinvastoin, dhl ottaa korvauksen siitä että hoitavat tullauksen sun puolesta. Itse tullaamalla ei tule mitään ylimääräisiä kuluja. Kun saat ennakkoilmoituksen saapuvasta lähetyksestä niin soitto siinä viestissä olevaan numeroon ja asiakaspalvelu hoitaa et saat tarvittavat tiedot s-postiin kun kamat on maassa ja tullattavissa. Sit vaan kopio luovarista samaan s-postiin vastauksena ja homma hoidettu.
Näin se ainakin mulla toimii, helppoa ja nopeeta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2015, 18:18
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.601
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Päinvastoin, dhl ottaa korvauksen siitä että hoitavat tullauksen sun puolesta. Itse tullaamalla ei tule mitään ylimääräisiä kuluja. Kun saat ennakkoilmoituksen saapuvasta lähetyksestä niin soitto siinä viestissä olevaan numeroon ja asiakaspalvelu hoitaa et saat tarvittavat tiedot s-postiin kun kamat on maassa ja tullattavissa. Sit vaan kopio luovarista samaan s-postiin vastauksena ja homma hoidettu.
Näin se ainakin mulla toimii, helppoa ja nopeeta.
Niinhän ne ottaa, tais olla 13 euron luokkaa. Mä kysyinkin sillon että voinko ite tullata, niin se nainen sanoi että siitä tulee kustannuksia ku se paketti pitää napata sivuun jne, että halvempaa ku he suorittaa tullauksen. Taiskin olla vaa huono päivä asiakaspalvelijalla No, samapa tuo, oli niin kallis paketti ettei tuo 13 euroa paljoa näytelly sen osan hinnassa, mut muistan seuraavan kerran jos DHL jonkin paketin toimittaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2015, 18:49
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.076
Perusasetus

Itse yleensä teen nettitullauksen heti kun paketti on saapunut Suomeen, Joutuu vaan seuraamaan useammin trackingiä.... Vaatii tosiaan sen että myyjä lähettää seurantanumeron.
Tänäänkin tuli USPS:n paketti ja Postin saapumisilmoitus samaan aikaan pihaan
Eli muutaman päivän nopeammin saa paketin kotiin kun tekee noin.
Välillä jos on onnistunut tekemään aamulla nettitullauksen, Lähtee paketti jo Vantaalta eteenpäin.

Viimeksi muokannut Jeeper : 13.01.2015 18:54
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2015, 19:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Jeps, jos USPS:n lähettämä paketti jonka siis Posti hoitaa täällä, niin teen nettitullauksen aina itse. Netpostiin kun tulee ilmoitus tavaran maahansaapumisesta, niin samantien tullaa -> parissa päivässä parhaimmillaan kotipostissa, pahimmillaan menee 4-5vrk.

FedExillä homma toimii niin hyvin, etten ole jaksanut itse alkaa tullaamaan -> paketti tulee ainakin pääkaupunkiseudulla samana päivänä kotiin, kun se saapuu aamulla Pariisista niiden omaalla koneella tänne FedExillä yleensä ollut tullauksesta lisäveloitus ~10-15€ luokkaa, joten oikeastaan ihan sama jos on jo tilatteujen tavaroiden hinnassa säästänyt Suomeen verrattuna satasia. FedExillä minimiveloitus tullauksesta muistaakseni 9€. Käsittääkseni eivät ota lisäveloitusta jos tuullaat itse, mutta pakettia ei saa ihan yhtä nopeasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hj:n vinssi osina ja pajeron voiman ulosotto ja nivel jsr1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.10.2014 21:16
Ostetaan Maastorenkaat ja vanteet jaolla 8x165 ja 18-22" Jondde O/M/V Renkaat ja vanteet 1 16.09.2012 13:07
Myydään Nyt tilauksesta uusia kesä ja talvi renkaita ja vanteita samppa31 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 04.12.2011 15:40
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Ihmetyttää todellakin TULLIn touhu... Hujane Chit-Chat 3 20.06.2006 06:13


Sivu luotu: 11:00 (GMT +2).