Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2010, 12:34
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

om606 Geehen?


Onko kenelläkään kokemusta "kuningasmoottorin" asentamisesta g:hen. om603:han on palstallakin laitettu. Yritin ettiä palstalta ja netistä mut ei oikeen löytyny. MikkoVuorsola oli kirjottanu tohon yhteen topicciin että kyl se suht helppo on asentaa mut mitään konkreettista en löytäny. Jos löytyy tietoa tai hyviä linkkejä niitä voi laittaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2010, 23:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

eipähän "kuningasmoottorissa" ole mitään eroa asennuksessa 603 een, sama lohko, samat korvan paikat jne...

jos 606 meinaat hommata, niin kattelet vaan version, jossa ei ole sähköpumppua, ts. vapariversio eli 24 V ilma turboa, turbolliset ovatkin sitten peräisin W210 kopasta ja sähköpumpulla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2010, 10:57
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eipähän "kuningasmoottorissa" ole mitään eroa asennuksessa 603 een, sama lohko, samat korvan paikat jne...

jos 606 meinaat hommata, niin kattelet vaan version, jossa ei ole sähköpumppua, ts. vapariversio eli 24 V ilma turboa, turbolliset ovatkin sitten peräisin W210 kopasta ja sähköpumpulla
Se lohko varmasti menee mutta kansi on taas aika paljon leveämpi kuin 603:ssa ja konehuoneessa on kuitenki isoa jarrutehostinta ja muutenki vaikuttaa kapeemmalta kun esim w124:ssa (ei mitään kuvia löydy).Jos hommaan se on kyllä alkuperäinen turbodiesel, mekaaninen pumppu vaan kylkeen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2010, 16:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

no jaa... mä voin tuossa vähän mittailla ja kuvailla jahka kerkiän ja muistan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2010, 16:43
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
no jaa... mä voin tuossa vähän mittailla ja kuvailla jahka kerkiän ja muistan...
Loistavaa! Mä oon ny selaillu nettiä ympäri maailmaa enkä oo perkele löytäny yhtäkään jälkiasennettua 606:sta geestä. w463 mallinhan on saanut ko koneella mutta iskareiden yläpäät on siinä hieman eri paikassa... Kiitoksia kovasti!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2010, 17:22
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Loistavaa! Mä oon ny selaillu nettiä ympäri maailmaa enkä oo perkele löytäny yhtäkään jälkiasennettua 606:sta geestä. w463 mallinhan on saanut ko koneella mutta iskareiden yläpäät on siinä hieman eri paikassa... Kiitoksia kovasti!
Moro. Sie varmasti oot nyt ettiny tuoltakin, en löytäny myöskään haulla mitään kummempaa ja samaa joku tuolla kertoo että olisi muka liian levee yläpäästään?
Melko varmaan se sinne menee, oisin itekkin laittanu(yrittäny) sen jos en olisi köyhä. Rahaa olisi kulunu ehkä n. 2,5K€ enemmän.

http://www.clubgwagen.com/forum/view...lit=om606#p258
__________________
KYM

Viimeksi muokannut AtteL : 12.01.2010 17:33
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2010, 16:39
Mazza Mazza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.08
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 37
Perusasetus

Yks yleinen vikapaikka noissa moniventtiilisissä on, nimittäin polttoainesuodattimen jalkaan tulevat putket painetaan vain paikoilleen ja O-rengas tiivistää. Vähitellen tärinästä väljistyvät paikat aiheuttaa sen, että kohta ei enää välttämättä uudetkaan O-renkaat pidä. Voi olla, että offauksessa tuo on juuri se kriittinen paikka, josta reiluissa kallistuksissa vetää ilmat pumppuun ja vehje hyytyy. Homma korjaantuu käsittääkseni ihan suoraan sopivalla vanhemman mallin jalalla, jossa on kunnon kiristykset vielä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:04 (GMT +2).