Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2012, 09:45
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

HDJ-80 ja Webasto / Eber?


Onko joku asentanut / asennuttanut? Minkä kokoinen murikka pitäisi laittaa, riittääkö 5 kw, kun on toi sisätilakin jonkinkokoinen, ja moottorilohkollakin pätkä mittaa..

Tietääkö joku hyvää pajaa uudellamaalla, joka tuon asennuksen suorittaisi? Voihan sen itsekkin laitella, mutta ymmärtääkseni mahdollisissa palotapauksissa ei vakuutusyhtiö katso sitä kovin suotuisasti..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2012, 14:04
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Mulla on Webaston 24V Thermo 50 HJ61:ssä lämmittänyt vuodesta 2006. Tehoa on 5 kW ja lämpenee sekä koppi että kone. Sisälämmitin pyörii pienimmällä nopeudella. Venttiilikoppa on 40 min lämmityksen jälkeen -10 asteessa luokkaa +40 asteinen, siis tuntuu käteen lämpimältä. Weba on käytössä 8 kk vuodessa aamuin illoin ja kesällä polttelen kerta viikkoon yöllä. Kertaakaan siihen ei ole koskettu asennuksen jälkeen. Toi viikkokello kannattaa ottaa orkkiksen tilalle. Itse en tarvitse kaukokäyttöä. On ollut kyllä yksi parhaimmista investoinneista tuohon autoon. Webasto asennettiin Autotekniikka Finland oy:ssä ja hintaa oli 1800 euroa sisältäen viikkokellon ja uudet jäähdytysnesteet. Uskon tuon 9kW mallin olevan hieman ylimitoitettu Hodariin.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.12.2012, 17:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Mulla on webaston termotop c, tehoa 5,2kw tai 5kw riippuu mistä lukee.

Lämmittää pelkästään moottoria, ja on lämppärin nestekierrossa, pitäs olla yksi takaiskuventtiili lisänä, (nyt vanha lämppärin hana.) koska meinaa kierrättää pelkästään kennoissa

Lämmintä riittää hyvin, tulipalopakkasella reilu puoli tuntia, niin kone nolla-asteinen, ja jos 20 asteen pakkasessa antaa olla tunnin päällä, niin webasto tippuu puoliteholle, siis nesteet noin 80 asteisia.

Ja jopa maantieajossa tulipalopakkasilla päällä, sillä lämpö riittää paremmin.

Mulla Oli vuorokausikello, mutta se ei tykännyt veneessä ollessa Perämeren vedestä, nyt mekaaninen sisätermostaatti, siis joka pitää konehuoneen lämpötilan säädetyssä ja kesällä veneen sisätilan halutussa, koska webasto kesät veneessä, siis k.o vebasto asennettu yhteensä noin 20 kertaa ja ainut remontti, mitä on tehty, on se että yhden kerran olen pessyt palopään ultraäänipesurilla, kun ei aina lähtenyt ensimmäisellä käyntiin
Ja tuossa pöydällä olisi gsm-rele, jolla saisi pari muutakin juttua tehtyä... (varashälyytin, kaukosammutin, äänitorven kauko-ohjaus jne)

Ja hj-61:n jäljiltä tuolla 12v webastolla on oma akku, siis ei voi tyhjentää auton akkuja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2012, 23:34
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kiitoksia!

En missään vaiheessa ole webaston laatua epäillyt. Toisessa kulkineessa on, ja hyvin pelittänyt.

Pitää huomenna soitella, ja tiedustella hintoja.

Kerran kirpaisee, mutta tarpeeseen tulee..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2012, 00:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Webasto tyyppi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Kiitoksia!

En missään vaiheessa ole webaston laatua epäillyt. Toisessa kulkineessa on, ja hyvin pelittänyt.

Pitää huomenna soitella, ja tiedustella hintoja.

Kerran kirpaisee, mutta tarpeeseen tulee..
Siis nuo minun kokemukset Nimenomaan termotop C; jota olen kehunut 10vuotta...
Webastolla on uudempi versio tuosta termotop C ;stä jota mainostetaan että nopeampi jne, mutta se on eri, siinä dsl pumpataan kuppiin, jota lämmitetään käynnistettäessä, ja syttyy nopeasti, siitä tuo nopeusero, tehot molemmissa samat Ja nuo kulkee täälläpäin kuukuna? wepastoina.

Jostain syystä tuo termotop C edellenkin keikkuu valmistuksessa, vaikka on tosi vanha, syö sähköä paljon jne. vai saako enää? ebay oli.....

Kaveria lainatakseni, hänellä oli leasin autot ennen, ja niissä se toinen valtamerkki; Rouvan (omaan) autoon tuli ensiksi webasto, ja sitten firman auto tuli myös webastolla, vaikka k.o merkit suosii e-alkuisia, mutta onnistu myös webasto...
Siis kaveri kertoi että elämä on tylsää, kun on webasto, Kun lähdet kävelemään autolle, niin siellä on puolilämmin auto

Toki minulla voi olla pikkasen värilliset lasit noiden suhteen, mutta yhden talven korjasin autoja, ja alle 10v yksi webasto oli rikki, sen polttoaineen paineputken lokilämppärin asentaja oli hosunut/ohjannut down pipeen
Ja noita e-alkuisia oli muutama, esim. transitin e- on lähes sama kuin mondeon, mutta mondeossa on rst-kiinnikkeet, ja paineensäädin, ja maksoi vain vajaa 2000e, transit olis maksanut yli 2000e ilman noita....

Ja k.o talvena eberiä ei saanut mistään, muualta kuin varaosaliikkeestä, ja webastotkin oli kiven alla,
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2012, 00:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Soraääni.


Itellä on huonoja kokemuksia Webastosta. Duunin ransiitissa ei oo koskaan toiminu kunnolla,aina sama vika käynnistyy ja ennenku kunnolla lämpiää ni sammuu. Vikakoodina aina sama: no start. Tai itse asiassa menossa on toinen kone ku edellinen vittuili viis vuotta ja sit vaihdettiin koko kone uuteen ja silti sama vika ku edellisessäki,epäilen kyllä itekki et on asennettu päin persettä. Toisaalta joskus toimii normaalisti. Auton alkuperäinen Eberi kesti viis vuotta ja sit hajos,kuulemma Weban ja Eberin käyttö ikä on n. viis vuotta(???) Isäukon mersussa oli kans Weba,aina syksysin pumppu jumissa ja remonttiin,ei o kaksinen pumppu mun mielestä jos puolessa vuodessa hirttää kiinni. No joka tapauksessa lämppärihän on toimiessaan pirun hyvä,jos ei oo sähköä käytettävissä ni ainoo vaihtoehto. Hyvin monella tuntuu olevan ongelmia Webastojen kanssa ja jos ei ite korjaa ni tulee helvetin kalliiks,laskin et firman tranukan weba on tullu maksamaan reilu parisataa vuodessa. Siks en laita omaan autoon ellei oo välttämätöntä,huono homma et ei oo mitään todellista kilpailijaa näille nykyisille.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2012, 08:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Jaa, mulla taas toimi vielä 15 vuotta vanha termotoppi moitteetta vuodesta toiseen, kerran tosin pumpun vaihdoin.

Ja aivan varmasti laitan jokaiseen omaan autoon jatkossakin jos ei ole. Nykyinen Evo-malli on vielä sen verran näppärän kokoinenkin että ei pitäs tilan ahtaudestakaan jäädä kiinni edes henkilöautossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2012, 21:17
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
,ei o kaksinen pumppu mun mielestä jos puolessa vuodessa hirttää kiinni.
Jos sitä nappulaa ei viitti kerran tai pari kuussa läpi kesän painella ja antaa lämppärin tohottaa sen puoli tuntia niin saa mun puolesta vaihdella vepastoo uuteen vaikka viikon välein, lukekaa ne ohjeet
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2012, 21:49
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ja Eberi ei oo Webasto

Itellä ainakin toi liki 10 vuotta vanha thermo toppi toimii edelleen jo toisessa autossa.
Lisäksi bj:ssä oleva airtop 2000 vuodelta 2000 oli pyörinyt 3300 tuntia jo kolme vuotta sitten ja edelleenkin toimii vaikka yli vuoden välissä ollu käyttämättä.

Viimeksi muokannut bj45lava : 05.12.2012 21:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Webasto/Eber Vision O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.10.2012 20:25
Ostetaan Ilma webasto tai eber jmkdiver O/M/V Muut 3 03.09.2012 13:11
Webasto/Eber Tekniikka & Jutustelu 24 26.12.2010 09:54
Mistä 24v eber/webasto halvimmalla ja nopeiten? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 30.11.2010 20:13
Ostetaan dieseli webasto/ eber savlari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2008 19:05


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).