Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2016, 20:54
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

Ohjaustehostin asiaa


Ongelma on lj.ssä, jossa 1kzt kone ja sitä myöden 1kzt.n koneen oma ohjaustehostimenpumppu. Öljylle on jäähdytinkenno. Renkaat 35x12,5.

Pumppu narisee heti kun hiukankin kääntää rattia, riittää kun ratista kääntää löysätkin pois, lähestulkoon narina alkaa kun ajatteleekin ratin kääntöä.
Ei ole vaikutusta onko auto vaikka 70km/h, 10km/h vauhdissa tai paikoillaan, aina sama narina, hiljaisemmassa vauhdissa narinan vaan kuulee paremmin kun ei ole muuta meteliä niin paljon.
Lisäksi ohjaus on melkosen jäykkä (vertaan ex lj.hin jossa oli myös 12,5 leveet renkaat, emännän pajerossakin on 12,5 renkailla kevyempi ohjaus kuin tässä pizzaleikkureilla). Piti oikeen ottaa ohjausiskarikin pois et sai edes hiukan kevyemmäksi, talvella ei voi edes kuvitella pitävänsä ohjausiskaria...tulee korkealla lyhyt akselivälisellä autolla huimia tilanteita liukkaalla kelillä mm. risteyksissä kun saa kaksin käsin vääntää rattia.

Erilaisia/merkkisiä öljyjä olen kokeillut, ei vaikutusta
Lämpinä ja kylmänä sama narina.
Vuotoja ei näy.
Letkut/putket näyttää ainakin päällisin puolin ehjiltä eivätkä ole lytyssä mistään, eivätkä olee mitkään elämää vanhemmat risat.
Se ihmetyttää kun narina alkaa heti kun ratista varovastikin kääntää sen sentin luokkaa olevan välyyden pois, eli renkaat ei edes varsinaisesti käänny vielä eikä tule sen takia mainittavaa rasitusta.

Onko ideoita mistä alkaa vikaa tutkimaan?
Onko simpukassa joku ns, vapaakiertoventtiili josta olen kuullut joskus juttua?
Voiko itse simpukkaan tulla joku häikkä (tiivisteet/männänrenkaat loppu) joka aiheuttaa tuollaista?
Vai onko itse pumppu sit vaan loppu, tarvisko alkaa seuraavaksi mittaamaan painetta, onko paluupuolenpaine syytä mitata myös ettei esim. öljynjäähdytin syystä tai toisesta ahdista?
Mitäköhän lj.n omasta pumpusta tulee painetta?

Tällaista tuli nyt alkuun mieleen.

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2016, 21:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Jos kone käynnissä rattia kääntäessä kuuluu naukumista, niin yleensä tarkoittaa että pumppu on loppu. Tähän viittaa myös se, että ohjaus on jäykkä eikä tehostusta siis oikein ole. Siihen ei auta kuin uusi pumppu.

Äkkiseltään minulle ei ainkaan tule mieleen simpukan sisältä sellaista vikaa, mikä aiheuttaisi ohjauksen/ tehostimen naukumista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
verhoilu asiaa sos Tekniikka & Jutustelu 3 17.04.2013 20:05
tietokoneesta asiaa.. k81 Chit-Chat 10 23.03.2011 21:39
Mitsubishi asiaa.. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 18.02.2011 10:54
rengas asiaa Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2007 21:40
ohjaustehostin asiaa taksi24h Tekniikka & Jutustelu 1 12.04.2007 21:49


Sivu luotu: 10:07 (GMT +2).