Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2015, 14:06
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 386
Perusasetus

Katteiden liimausta


Juniori ajo mönkijänsä katteet rikki. Onko tietoa pystyykö tollasta keratamuovia liimaamaan jollain?

__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2015, 17:49
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tarkoititko kertamuovia? Luulen ettei ole, vaan kestomuovia... Jos oikeassa olen muovilaadun suhteen: niin takapuolelta upottaa ohkasta rosteriverkkoa tinakolvilla. Apuna ehkäpä tasapää-ruuvari.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2015, 18:29
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

En tiedä toimiiko jokaiselle muovilaadulle, mutta itse tuossa vähän snorkkelia muokkailin. (abs muovia ilmeisesti)

Eli sitä samaa muovia mitä se itse liimattava kohde on, silputaan kannelliseen lasipurkkiin ja asetonia päälle sen verran että ne muovinpalat peittyy just ja just.
Kansi kiinni ja odottelemaan. Mulla kesti joitain tunteja että se muovi suli semmoseksi massaksi. Välillä lorautin lisää asetonia, sekottelin ja kansi kiinni.
Kun muovisilppu oli "sulanu" tasaseksi massaksi, pikkusen lämmitin liimattavia kappaleita ja levittelin sulaa muovia saumakohtiin.

Hitaasti kuivui, mutta vuorokauden päästä oli täysin kovettunut ja luja tuntuu olevan. Se "liima" on pysynyt tiiviissä lasipurkissa löysänä jo muutaman viikon.

Tässä tapauksessa ei varmaan kyllä ole just samaa muovilaatua tarjolla "liiman" valmistukseen, enpä tiedä tarviiko juuri samaa ollakkaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2015, 18:30
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.518
Perusasetus

Se rikkoo sen kuitenkin uudestaan, niin pistä vaan bilteman reikäpantaa poppareilla parista kohtaa...
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2015, 19:06
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MattiH Näytä viesti
En tiedä toimiiko jokaiselle muovilaadulle, mutta itse tuossa vähän snorkkelia muokkailin. (abs muovia ilmeisesti)

Eli sitä samaa muovia mitä se itse liimattava kohde on, silputaan kannelliseen lasipurkkiin ja asetonia päälle sen verran että ne muovinpalat peittyy just ja just.
Kansi kiinni ja odottelemaan. Mulla kesti joitain tunteja että se muovi suli semmoseksi massaksi. Välillä lorautin lisää asetonia, sekottelin ja kansi kiinni.
Kun muovisilppu oli "sulanu" tasaseksi massaksi, pikkusen lämmitin liimattavia kappaleita ja levittelin sulaa muovia saumakohtiin.

Hitaasti kuivui, mutta vuorokauden päästä oli täysin kovettunut ja luja tuntuu olevan. Se "liima" on pysynyt tiiviissä lasipurkissa löysänä jo muutaman viikon.

Tässä tapauksessa ei varmaan kyllä ole just samaa muovilaatua tarjolla "liiman" valmistukseen, enpä tiedä tarviiko juuri samaa ollakkaan.
Joo. Samalla periaatteella itsekin korjailin joskus ABS:iä. Ritsahtaneen kohdan takapuolelle 'liimasin' abs-levyn soiron asetonilla..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2015, 19:36
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.007
Perusasetus

Wurth:in super muoviliimalla joskus kärryn kuomusta korjasin pikku halkeaman, hyvin on pysynyt ja jämähtikin aika äkkiä, vaatii vaan oman puristimen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2015, 12:12
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 386
Perusasetus

Hätäensiapuna liimasin katteet kuumaliimalla nippuun. Se tuntui tarttuvan ihan hyvin kiinanmuoviin.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).