Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 03.08.2013, 08:56
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Hyvin on vaihtoehtoja tuolla Kärkikaupassa, mutta ei ainakaan nuo isot setit tunnu olevan kovin halpoja. Esim. tuollainen Makitan iso akkutyökalusetti DK 1878 on melkein satasen halvempi ihan K-raudassa ja sitten tuollainen 400€ pinnassa oleva Makitan perussetti porakone + ruuviväännin niin toisesta paikasta saa vielä samaan rahaan yhden akun kaupan päälle (80-90€?) Toki voi olla jotain eroa noilla koneilla kun mallimerkintöjä on erilaisia, mutta kuitenkin 18v Li-Ioni koneet ja 3ah akuilla....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 03.08.2013, 09:27
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Itellä on noita Makitan 18V koneita, on itelle sattuneista syistä senverta halpoja ostaa ettei kannata edes muita merkkejä katella... TM:n testivoittaja akkuporakone ( oliskohan 456-mallia) ja iskevä ruuviväännin kahdella akulla+laturilla 260€. Akkupulttipyssyn runko 120€. Seuraavaksi ostan akkupuukkosahan ja laikkakone vois olla satunnaisesti tarpeellinen.

Tosi tyytyväinen oon ollu noihin, ei mitään ongelmia. Eniten noista on tullu käytettyä pulttipyssyä, välillä kuskannu työhommissakin mukana kun firmalla ei oo varaa sellaista ostaa. Pirun näppärä autohommissa, voima riittää aika pitkälle ja ei tartte letkuja vedellä perässään. Ne pultit mitkä ei lähde avataan sitten IR:n ilmakoneilla. Oon pärjänny hyvin kahdella akulla, alle 30min tyhjästä täyteen. Käyttö kuitenkin pääsääntöisesti kotona tai sellaisissa paikoissa että saa lataukseen, ja onnistuu tietty autossakin invertterin kautta. Itellä isoin syy Makitan ostoon oli 3 vuoden takuu, ja kuulemma muutenkin jälkimarkkinointi on Makitalla Suomessa kunnossa. Omakohtaista kokemusta ei siitä ole ja toivottavasti ei tulekkaan..
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 03.08.2013, 09:46
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Olikos tuo joku suhteilla saatu hinta, vai myydäänkö niitä tuolla hintaa jossain? 18v kone ja 3ah akut?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 03.08.2013, 09:48
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Tuon laitoin tilaukseen, pitäisi saapua alkuviikosta. Mun mielestä hinta/kone ei ole kovin paha.

http://www.toolstop.co.uk/makita-dk1...-batter-p59603

Mahdollisuus käyttää muita koneita samalla akulla ja pelkkien runkokoneiden ostomahdollisuus on kyllä plussaa.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 03.08.2013, 16:58
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Boschin gsr 14,4 kotona, istukka on ainakin näin uutena mukavan oloinen ja paukkua on sopivasti kokoon nähden. Mulle siis ns. käteensopiva. Työhommissa Panasonicin EY6409, on ainakin saanut runtua ylisuurilla terillä jyystäessä ja hyvin rokkaa, ties kuinka mones asentaja oon jolla tuo roikkuu matkassa. Uuden akun joutui investoimaan kunnei ruuvannu vanhalla elvytysyrityksistä huolimatta kolmea ruuvia enempää.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 03.08.2013, 17:23
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

22v hiltillä mennään seuraava setti. Samoilla akuilla toimii: metallisirkkeli(menee 8mm plootu hienosti), puukkosaha, sds+ pora, rälläkkä, 1/2" vääntimellä olevan iskevä pultti/ruuvinväännin ja led lamppu ym...

Akkuporassa 13mm istukka, joka oikeesti toimii, ei pyöri poranterät tyhjää.
Makitoissa on vähän istukat kiukutellu.

Hiltin akuissa on 2v takuu, miten muissa?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 03.08.2013, 17:55
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Hilti ni ei tarvii selitellä Käytettynä saa järkevään hintaan.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 03.08.2013, 17:59
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kerros vähän mitä koneita kokeilitte ja miten?

itseltä kun löytyy nämä milwaukeelta:
http://webshop.industriacenter.fi/pr...-testivoittaja
http://webshop.industriacenter.fi/pr...8-pd-milwaukee

ja tämä dewalt:
http://www.dewalt.fi/powertools/prod...pecifications/

naapurilta valkoinen panasonic olikohan 14,4V

ja ainakin näistä nuo milwaukeet vievät selvän voiton tehossa, dewaltilla on kiva vääntää ruuveja kun on puoli kiloa kevyempi ja istuu käteen pirun hyvin.

Uus xr sarjan 18v dewalt, joku uus 18v Milwaukee ja uus 14,4 panasonic

Rakennettu kavereiden kans terasseja, dewalt paljo tehokkaampi ku nuo muut. Ja huomattavasti vähemmän oon lataillu akkuja ku muut vaikka mulla isoin terde
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 03.08.2013, 19:46
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Olikos tuo joku suhteilla saatu hinta, vai myydäänkö niitä tuolla hintaa jossain? 18v kone ja 3ah akut?
Kyllä tohon hintaan joutuu suhteita käyttåmään ja taitaa osa olla lahjaakin... jotkuthan on noita tilaillu mm. Englannista, tiedä sitten noitten takuiden kanssa. kannattaa kyttäillä tarjouksia, välillä noita saa suhteellisen edullisesti. Esim. tota pulttipyssyä oon nähny myytävän jossain verkkokaupassa 150€. Tosiharrastaja ostaa sellasen 10 koneen kitin, sellasen saa kait alta kahden tonnin.

3ah akut on, hyvin oon niillä pärjänny
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 03.08.2013, 20:49
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Muutamasta Hitachin koneesta lähivuosilta kokemusta ja en voi haukkua muita kuin alkuperäisiä istukoita. Aika nopsaan alkaa luistaa.

Aikasempi tais olla 3.0 AH akuilla mutta se varastettiin ja otin nyt pienemmillä akuilla niin mun mielestä mukavampi käsitellä pikku akuilla ja riittää omiin tarpeisiin.
Esim. kyprokin laitossa / terassin teossa tuli ainaki mulle väsy ennen kuin akulle. Ryyppää kaffit (kaljat) ja samalla vaihtaa akun.

Toki pidemmissä sessioissa pitää huolehtia, että toinen latuussa kokoajan. Muuten tulee pullakaffiin mittanen tauko
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 03.08.2013, 21:01
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Makitan 18v 456 pora ja BTW251 rokkaa, akut ei kauaa lataannu ja ainakin ne 3,0ah kestääää, milkkarinkin 18v oon kädessä pidellyt mutta tuo makitan on sopivampi omaan makuun, esim mutteripyssy tuntuis mahtuvan paremmin pahoihin paikkoihin ja on kevyempi?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 03.08.2013, 22:49
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Hilti ni ei tarvii selitellä Käytettynä saa järkevään hintaan.
Jotain uudempaa hiltin akkukonetta putkarilta duunissa lainasin niin pettymys oli suuri, lopetti pyörimisen jos vähän tarras kuppiterä johki kiinni.
Joku safety juttu hiltissä?

Oma makita repii kuiteski kunnes akku loppu tai ukko pyörii mukana.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 04.08.2013, 02:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Jotain uudempaa hiltin akkukonetta putkarilta duunissa lainasin niin pettymys oli suuri, lopetti pyörimisen jos vähän tarras kuppiterä johki kiinni.
Joku safety juttu hiltissä?
Li-ion akku ja sen suojapiiri.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 04.08.2013, 08:10
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

Itellä jo toinen makita menossa ja todella tyytyväinen olen ollut .... vahakin toimii vielä mutta akut todella huonossa kunnossa. Töissä on noita milwaukeen koneita ja hyviltä nekin tuntuu mutta niitten hinnoista ei mulla mitään käsitystä
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 04.08.2013, 08:28
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.598
Perusasetus

Työn puolesta hilti hintaansa nähden aika lelu. Itelle en ostais.

Mulla on makita 18v akku koneita itellä muuten hyviä ja kohtuu hintaisia mutta
Akut on aika pilipali keksintöjä nyt menijo toinen akku hajalle että iskevään koneenseen kiinni suoraan laturista sit käyttää sitä konetta niin kauan että pitäis ladata uudestaan niin eipä enään laturi huoli sitä.eli akku electroniikka paskana.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 04.08.2013, 08:53
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Työn puolesta hilti hintaansa nähden aika lelu. Itelle en ostais.

Mulla on makita 18v akku koneita itellä muuten hyviä ja kohtuu hintaisia mutta
Akut on aika pilipali keksintöjä nyt menijo toinen akku hajalle että iskevään koneenseen kiinni suoraan laturista sit käyttää sitä konetta niin kauan että pitäis ladata uudestaan niin eipä enään laturi huoli sitä.eli akku electroniikka paskana.
Hehee. Hilti on lelu, vaikka sillä pystyy töitä tekemään...

Koskeeko Makitan 3v takuu myös accuja?


TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 04.08.2013, 09:38
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Mulla toimii vuoden 2007 14,4v akkuiskukoneessa vielä kummatkin leijona akut. Uusi akku tosin kestää vähän pidempään mutta kyllä noi on vielä päivittäisessä ammattikäytössä. Mutta ruuvivääntimen 2010, toinen akku porsi kuukaus taakseppäin. Ei enää suostu laturista ottaan virtaa vastaa. Ja nää koneet on välillä työmaalla, välillä autossa viikonkin pakkasilla. Silti toimii. Kotona mulla sitte pistooli-mallin makitat ja 18v akkuväännin. Löytyyhän backuppina viel muutama makitan roikkakonekkin, pari sirkkeliä, kuviosaha, viimeistely naulain ja pien kompura...

Oon kyllä kaikkiin ollut tyytyväinen, parempaa tottakai aina saa mutta maksakin sitten...
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 04.08.2013, 12:03
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Ei koske makitan takuu akkuja. Muistaakseni puolen vuoden takuu akuilla. Tarpeeksi ison kasan vie niin antaa uusia. Makitan akussa riittää virta puolet pidempään kun milwaukissa. Milwauki parempi paja käyttöön mutta työmaalle en huoli kun makitaa.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 04.08.2013, 14:23
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Keskiarvoisesti Makita saa eniten positiivisia kommentteja tälläkin palstalla. Kävin sitten hakemassa tuon Makitan setin DK1878, lähti hintaan 830€ paikalliselta rautakauppiaalta ja siihen vielä neljäs 3ah akku hintaan 60€. Eiköhän sitä nyt sit poraile ja ruuvaile vähän aikaa...sopivasti eilen antautui Bilteman keltainen 2v vanha rälläkkä niin tuli rälläkän tarvis myös...ja Mersun takaosa pitäisi vaneroida (akku ja bensatankki piiloon) niin pyörösahallekkin oli sit tarvis... eli kaikki tuli sit samassa paketissa
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 04.08.2013, 14:24
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Niin ja vuoden takuu on akuissa joka tapauksessa, ja kone sitten 3v.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 04.08.2013, 14:40
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Joku puhui noista takuista jos englannista tilaa niin pitäs ainakin makitalla kuulemma toimia makita centerin kautta ihan normaalisti. Omakohtasta kokemusta ei oo mutta jossain välissä olis tarkotus tilailla ainakin tuo makitan isompi pulttipyssy ja rälläkkä pelkkänä runkoversiona.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 04.08.2013, 14:42
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Devaltiin en koske enää oli niin huono esitys. 3 nopeuksinen vaihteisto ei kestänyt edes 1 vuotta ja ei menny takuuseen (1V takuu). Korjauksen jälkeen pari kuukautta ja oli ihan valmis. Akut oli huonoja ei voinu ladata talvella ulkona koska oli kylmä.

Milvaukessa kosketusvikaa sähköissä, puolivuotias kone. Ei kauheasti vakuuta kun pitää renata liipasinta että saa sen väilillä edes toimiin. Akut kestää muuten pitkään (M18 pora ja iskukone). Iskukone ei halua aina alkaa iskemään vaatii sekin herättelyä.

Pansu on osoittautunut sitkeäksi koneeksi. Uuden mallin akut kyllä tyhjenee kylmässä auton perässä. Saa silti ladattua pakkasessakin. Pansun koneet kestää 2-2,5 vuotta, Dewaltteja meni kaksi vuodessa.

Makitaan en ole koittanut kun akku vikoja oli joskus noissa. Usista ei kokemusta.

Pro tool oli tosi tehokkaan tuntunen mutta safe mode pilasi työn teon sillä. Lisäki kuumenee nopeasti ja vaatii jäähdyttelyä toimiakseen.

Ruuvikoneena hitatsi on kova peli monta vuotta kestänyt ulkokäyttöä.
Akkukoneella tule tehtyä päivittäin paljon töitä käteen sopiva kone heplottaa paljon.
Poraan reikäsahoilla puuhun ja kiveen pääasiassa 3 tuumasta reikää.
__________________
-MMC-
EX- 4RUNNER 3.0 V6
Range Rover P38
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 04.08.2013, 16:18
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Hilti ni ei tarvii selitellä Käytettynä saa järkevään hintaan.
Mistäs käytettyä Hiltiä saa? Tosin en ole edes haeskellu... Ymmärtääkseni jälleenmyynti on hankala prosessi...
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 04.08.2013, 23:11
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Boschin gsr 14,4 kotona, istukka on ainakin näin uutena mukavan oloinen ja paukkua on sopivasti kokoon nähden. Mulle siis ns. käteensopiva. Työhommissa Panasonicin EY6409, on ainakin saanut runtua ylisuurilla terillä jyystäessä ja hyvin rokkaa, ties kuinka mones asentaja oon jolla tuo roikkuu matkassa. Uuden akun joutui investoimaan kunnei ruuvannu vanhalla elvytysyrityksistä huolimatta kolmea ruuvia enempää.
Juu sama kone oli mulla ja sit se ruuvi/mutteriväännin. Muuten ihan jees, mut toi akku ongelma tuli myös mulla vastaan. Uudet akut maksaa saman, ku uus kone setti...
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 05.08.2013, 08:11
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Mistäs käytettyä Hiltiä saa? Tosin en ole edes haeskellu... Ymmärtääkseni jälleenmyynti on hankala prosessi...
Isäukolla on firmalla noita hiltin koneita liisingissä, ovat joskus kyselleet että saisko niitä liisinki koneita ostaa sopparin päätyttyä, mutta ei onnistu, sulattoon kai tuolta ainakin menevät..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kastunut akkuporakone Heguli Chit-Chat 21 15.05.2012 18:49
Ostettu Iskevä akkuruuvinväännin + akkuporakone Nostokurki O/M/V Muut 1 14.07.2011 11:20
Myydään / Vaihdetaan Makita Akkuporakone + Akkupulttikone 1/2" Jamboy O/M/V Muut 0 16.12.2009 09:21
Myyty Akkuporakone Panasonic Jjurva O/M/V Muut 8 27.11.2009 17:36
Dewalt akkuporakone/iskuporakone(12v) Wago-78 O/M/V Muut 8 05.02.2006 14:06


Sivu luotu: 04:03 (GMT +2).