Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Technology / Motoring / Computers > Software
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Software Operating systems, Applications, Drivers, Cracks, Tools, Browsers

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2006, 14:44
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

N70 firmware päivitys huoltoliikkeessä


Ostin tuon Nokialaisen about kuukausi sitten ja huomasin että siinähän on syntisen vanha firmis (3.0546.2.3 / 18-11-05). Aiheutti vähän ihmetystä kun päivityksiä on kuitenkin tullut 18.01.2006, 01.03.2006 ja 24.04.2006. No ehkä se luuri oli maannut siellä kaupassa sen puoli vuotta.

Kiertelin parit kaupat ja ostin tuon puhelimen tietysti sieltä mistä sen halvimmalla sain. Vitutti kun heti luurin päälle laitettuani siihen ilmestyi Soneran logo ja tunnuspiipitys alkoi kuulumaan. Oli sinne asenneltu jotain Soneran softiakin. Sain kaikki onneksi itse poistettua.

Ajattelin käyttää ton luurin firmiksen päivityksessä, kun oon hommailemassa siihen tuollaista navigointisoftaa ja päivityksen myötä bluetooth olisi luotettavampi (+ jotain muita päivityksiä tietysti tulisi).
Oletin tietysti että ne siellä huoltoliikkeessä flashaa siihen tuon uusimman firmiksen, mutta vitut. Laittoivat siihen tuon toiseksi uusimman. Tässä näkyy changelog mitä uusimmassa olisi ollut paremmin:
Lainaus:
quote:- Device no longer reboots after entering PIN code with a small number of USIM cards
- It is now possible to send an MMS with video or audio content
- The input method indicator 'Pinyin' and 'Bihui' shows correctly
- Rolf PR2 Localisation problem in Music Player ("A Processar" issue) fixed
- Rolf Music Player “save” query localisation fixed
- Music player crash with incorrect ID3 tag date information fixed
Eipä tuo muuten ahdista, mutta pitihän mun tuota musa playeria kokeilla ja heti tuli silmille tuo "A Processar" teksti kun biisilistan avasin. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla jos sais vaihdettua koko playerin toiseen.

Kävi mielessä, että olisin käynyt pyytämässä vielä tohon sitä uusinta firmistä, mutta taidan jättää väliin. Ei nimittäin kiinnosta odotella taas kuutta tuntia kun ne flashaa ton luurin. Sitäpaitsi sieltä tulee taas noi Soneran paskat, en jaksa enää kolmatta kertaa kuunnella sitä tunnaria. Luulin kyllä ettei niitä Soneran kikkuloita sinne enää asentuisi, kun sanoivat siellä huollossa että laittavat siihen "tehdaspäivityksen".

__________________
Fake websites killed: 108
Bank accounts reported: 8
Scammers tattooed: 1
Scammer safaris: 2
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2006, 12:25
zartsa zartsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.07.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 220
Perusasetus

Olen Laskos.

Ite ostin saman luurin toukokuussa Elisan paketin kera. Samalla firmiksellä oli sekin. Noita listaamiasi ongelmia ei ole kyllä mulla ollut, paitsi sinihampaan kanssa. Useasti on joutunut buuttaamaan luurin ennen kuin on päässyt GPS-sovellusta käyttämään kun puhelin ei ole sitten millään tunnistanut palikkaa.

Ite soitin Elisan tukeen muutama päivä sitten (kts. http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=28854) ja sieltä lopulta kerrottiin minne se luuri pitää ja kannattaa viedä päivitettäväksi.

Eli onko sun luuri kytkypuhelin? Jos on, niin periaatteessa se pitää päivittää ko. operaattorin liikkeessä ja niitä Soneran tms. menuja tulee väkisinkin mukaan. Jos se taas ei ole kytky, niin päivityshän onnistuu ihan missä vaan, ainakin periaatteessa. Nuo operaattorikohtaiset kilkkeet voivat olla myös SIM-kortilla, jolloin niihin ei paljoa pure kyllä firmiksen päivitykset.

Itse koitan päästä päivittelemään ens viikolla luuria, täytyy vaan synkata se ensin ettei dataa liikoja huku.

Kannattaa muuten lukea vaikkapa täältä (http://www.matkapuhelininfo.com/foru...ic.php?t=55989) ihmisten käyttökokemuksia ko. luurista, sieltä saa melko hyviäkin vinkkejä puhelimen kanssa touhuamiseen.

Laskos

PS. Mistä ongit tuon update-listan? Sikäli vaan hassua, että siinä esiintyy Nokian työnimi Rolf puhelimesta puhuttaessa ja yleensä noita työnimiä kun ei paljoa julkisuuteen kailotella...

-----------------------
Soon I'll be bendy like Madonna, darling, and I'll be able to kiss my own ass from both directions.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2006, 12:36
zartsa zartsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.07.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 220
Perusasetus

Vähän offtopic, mutta kuitenkin. Merkittävä ominaisuus, joka puhelimesta puuttuu on automaaginen näppäinlukko. Mutta ei hätää, sen voi ladata täältä: http://fuse.stc.cx/autolock/

Laskos

-----------------------
Soon I'll be bendy like Madonna, darling, and I'll be able to kiss my own ass from both directions.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2006, 14:15
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Lainaus:
quote:PS. Mistä ongit tuon update-listan? Sikäli vaan hassua, että siinä esiintyy Nokian työnimi Rolf puhelimesta puhuttaessa ja yleensä noita työnimiä kun ei paljoa julkisuuteen kailotella...
Täältä löytyi tuo changelog. Saatavilla olevat firmikset taas täältä.
Oon mä jossain nähnyt hienommatkin changelogit, ei vaan nyt muistu mieleen missä ne näin.

Tuon näppäinlukon oon meinannutkin asentaa, en ole vaan vielä jaksanut. On tullut kokeiltua kyllä useampia erilaisia softia jo tässä puhelimessa.

Tänään muuten sain tuon GPS -vastaanottimen, huomenna käyn hakemassa muistikortin ja postailen sitten testauksesta uutta topikkia.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2006, 14:34
zartsa zartsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.07.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 220
Perusasetus

Mitä GPS-softaa olit aatellu? Itellä kokemusta Mobile7 - Route66 sekä Navicoresta ja noista tuo Navicore kyllä pieksi mennen tullen tuon Route66:n. Esimerkiksi karttapohjat olivat ihan eri planeetalta, samoin reittihaut. Kivana lisänä myös se, että jos alkaa Salovaaran ja kumppaneiden ajo-ohjeet harmittamaan, niin voi äänitellä vaikka omat ohjeet tyyliin "mortti, seuraavasta vittu vasuriin tai tulee kuokkaan!".

Ärsyttävin ominaisuus (tai sen puute parmminkin) mun mielestä on taskulamppu-toiminnon puuttuminen. Kun tuo kameran led-salama kävis siihen kivasti, mutta sitäpä ei moiseen ole suoraan valjastettu. Eikä Nokia ole paljastanut miten sitä softallisesti voisi edes käskyttää, niin eipä siihen sitten ole softaakaan kukaan väsännyt. Saahan sen tietty päälle kun alkaa kuvaamaan, mutta sitten sanoo akku zip melko nopeasti. Ite "ratkaisin" tuon puutteen hommaamalla semmoisen flashlight-sovelluksen, joka paukauttaa näytön kokovalkoiseksi. Ratkaisu sekin...

Laskos

-----------------------
Soon I'll be bendy like Madonna, darling, and I'll be able to kiss my own ass from both directions.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2006, 15:18
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Mulla on tuossa jo TomTom Mobile 5 valmiina karttoineen, sen runttaan sitten testikäyttöön kun sen kortin saan. Route66 on kuulemma paska. Navicore on toisena vaihtoehtona mun listalla, mutta kokeilen nyt ensin tuota TomTomia.

Jos haluat sitä salamaa käyttää taskulamppuna, niin tsekkaas tämä. Tiedostojen latailu vaatii rekisteröitymisen, mutta se nyt ei suuri vaiva ole. Löytyy tuolta muutakin kivaa...

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2006, 14:15
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Löysin muuten melko näppärän videon muokkaussoftan jolla pystyy modaan minkä tahansa videon sellaiseksi, että se toimii puhelimessa kivasti.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Käytin näitä asetuksia:

Output container: 3gp (Nokia/NEC/Siemens)
Output video codec: MPEG-4
Output audio codec: AAC
Video scale size: 220x176 (koko ruudun katselua varten)
Aspect: 5:4
Frame/Sec: 25
Bitrate: 192
Options: Hi Quality ja Stretch It (tarvii joidenkin videoiden kanssa, riippuu lähdemateriaalissa käytetystä codecista ehkä?)
Sampling Freq: 22050
Channels: 2
Bitrate: 48

Jälki oli hyvää ja homma pelas. Nyt täytyy vaan ostaa 2GB muistikortti, jotta saa siihen pari leffaa reissuja varten

Laskos

- Haluan olla Esa -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ei myynnissä !!Vista päivitys 70€ Ex_inkkari O/M/V Muut 1 11.08.2007 17:04
Suzukin päivitys alkaa offipete Maasturiprojektit 8 14.06.2007 22:50
Penkkien päivitys G-mursuun. kouhia Tekniikka & Jutustelu 0 21.03.2007 13:30
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
W2000 + koneen päivitys Lars Software 0 04.04.2002 12:07


Sivu luotu: 15:32 (GMT +2).