Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1701  
Vanha 21.12.2018, 22:01
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Jepsistä eli alkuperästä sitten laiteltava.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1702  
Vanha 22.12.2018, 01:20
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Simpukka.


Mulla -95 hodarin simpukka jossa joku sähkömulkku päällä,siihen menee yks johto eli oisko vaan joku solenoidi venttiili. Onko kellään tarkempaa tietoa miten toimii ja vaikuttaa,jospa soveltais hiluksiin?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #1703  
Vanha 22.12.2018, 09:04
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

On vx-malleissa nopeuden mukaan säätyvä simpukka alle 60kmh antaa enemmän tehostusta ja päinvastoin
Vastaa lainaten
  #1704  
Vanha 04.01.2019, 09:26
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Noniin nyttenpä alkas olemaan tämä hyvinkin tunnettu Hodarin ominaisuus, eli etuperän/akselin remontti ajankohtanen.

Perrään tullee nyt kaikki uudet laakerit, ja koko akseliin uudet tiivisteet sekä uudet kääntölaakerit. Sekä molempiin kardaaneihin samalla uudet ristikot.

Mitä mutta sinne nyt samalla on järkevää vaihtaa?
Murrokset? Tamgears vai joku muu?
Vetolaipat? OEM varmaan paras?
Pyöränlaakerit? Ei äännä mutta kohta alkaa olla 500tkm täynnä, ei tietoa onko vaihettu.
Murros- laakerirasvat, halpa vai esim. Redline CV-2?

Mitä muuta? Jarrut on tehty kesällä eli niitä ei samaan konkurssiin tarvitse uusia.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1705  
Vanha 04.01.2019, 12:04
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Noniin nyttenpä alkas olemaan tämä hyvinkin tunnettu Hodarin ominaisuus, eli etuperän/akselin remontti ajankohtanen.

Perrään tullee nyt kaikki uudet laakerit, ja koko akseliin uudet tiivisteet sekä uudet kääntölaakerit. Sekä molempiin kardaaneihin samalla uudet ristikot.

Mitä mutta sinne nyt samalla on järkevää vaihtaa?
Murrokset? Tamgears vai joku muu?
Vetolaipat? OEM varmaan paras?
Pyöränlaakerit? Ei äännä mutta kohta alkaa olla 500tkm täynnä, ei tietoa onko vaihettu.
Murros- laakerirasvat, halpa vai esim. Redline CV-2?

Mitä muuta? Jarrut on tehty kesällä eli niitä ei samaan konkurssiin tarvitse uusia.
Onko väljää tai vuotoa, tms. vai miksi aloitat ison remontin? Omissa hzj- ja hdj80:ssä kaikissa on etuperät ujeltaneet jo alle 350tkm ajettuna, joten varmasti on sun autoon jo joskus uusittu välitys jos on hiljainen vaikka 500tkm jo menty.

Jos välykset haluaa kokonaan pois niin kaikkihan sinne saa uusia. Jokainen liitos, hammasvälitys ja murros lisää välystä. Vain lompakko taitaa olla rajana näissä ja se missä tavoite.

EDIT: vai tarkoititko että pyöränlaakerit ei viellä äännä?

Viimeksi muokannut rattimies : 04.01.2019 12:07
Vastaa lainaten
  #1706  
Vanha 04.01.2019, 12:19
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Onko väljää tai vuotoa, tms. vai miksi aloitat ison remontin? Omissa hzj- ja hdj80:ssä kaikissa on etuperät ujeltaneet jo alle 350tkm ajettuna, joten varmasti on sun autoon jo joskus uusittu välitys jos on hiljainen vaikka 500tkm jo menty.

Jos välykset haluaa kokonaan pois niin kaikkihan sinne saa uusia. Jokainen liitos, hammasvälitys ja murros lisää välystä. Vain lompakko taitaa olla rajana näissä ja se missä tavoite.

EDIT: vai tarkoititko että pyöränlaakerit ei viellä äännä?
Pyöränlaakerit ei vielä ääntele tai oireile mitenkään muutenkaan.

Perä sen sijaan ulvoo jo melko pahasti n.70-80km/h nopeudessa.
Ja toinen napa vuotaa..

Unohtu aikasemmassa viestissä kysyä vielä pronssiholkeista, alkuperäset semmoset vai neulalaakerit?
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1707  
Vanha 04.01.2019, 12:33
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Pyöränlaakerit ei vielä ääntele tai oireile mitenkään muutenkaan.

Perä sen sijaan ulvoo jo melko pahasti n.70-80km/h nopeudessa.
Ja toinen napa vuotaa..

Unohtu aikasemmassa viestissä kysyä vielä pronssiholkeista, alkuperäset semmoset vai neulalaakerit?
Ok, no kyllä sinne sitten saa laittaa myös uuden välityksen. Vanhaa ei enää hiljaiseksi saa. Saat varautua myös siihen että hammaspyörien, vetareiden ja vetolaippojen boorit on jo kuluneet eli sieltä sitä löysää tulee.. Itse olen yhden etuakselin/perän laittanut ja sinne meni lähes kaikki uusiksi.
Sanovat että jos laittaa pronssiholkit niin alkuperäiset. Itse meinasin seuraavaan akseliremonttiin kokeilla niitä neulalaakereita. Vaikka ei ne pronssiholkitkaan ihan huonoja ole kun 400-500tkm niillä yleisesti mennään.
Olin itse niin laiska että ostin nyt ihan koko etuperän tehdasuutena, vielä kun niitä maailmalta löytyy.. samalla kaikki sisuskalut akseliin. Odottakoon tallissa tallessa toistaiseksi, kunnes on aikaa tehdä tuo remontti omalle hodarille.
Vastaa lainaten
  #1708  
Vanha 04.01.2019, 13:39
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Ok, no kyllä sinne sitten saa laittaa myös uuden välityksen. Vanhaa ei enää hiljaiseksi saa. Saat varautua myös siihen että hammaspyörien, vetareiden ja vetolaippojen boorit on jo kuluneet eli sieltä sitä löysää tulee.. Itse olen yhden etuakselin/perän laittanut ja sinne meni lähes kaikki uusiksi.
Sanovat että jos laittaa pronssiholkit niin alkuperäiset. Itse meinasin seuraavaan akseliremonttiin kokeilla niitä neulalaakereita. Vaikka ei ne pronssiholkitkaan ihan huonoja ole kun 400-500tkm niillä yleisesti mennään.
Olin itse niin laiska että ostin nyt ihan koko etuperän tehdasuutena, vielä kun niitä maailmalta löytyy.. samalla kaikki sisuskalut akseliin. Odottakoon tallissa tallessa toistaiseksi, kunnes on aikaa tehdä tuo remontti omalle hodarille.
Toivottavasti ei nyt tarvihtis ihan kaikkea kuitenkaan uusia.

Välystä ei kuitenkaan ole mielestäni kuin nimeks asti, ja niistä varmaan suurimmat juuri vetolaippojen ja murroksen booreissa, sekä kardaanin ristikoissa. Irtoperän vien laakeroitavaksi paikalliseen Toyota liikkeeseen, kahtokoot siellä mikä on lopputulema, ja uusitaanko sitten muutakin.

Tämä kyseinen autohan on automaattilaatikolla, joten varmaan on etuperä päässy helpommalla kun jos ois manuaalin jatkeena.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1709  
Vanha 04.01.2019, 13:47
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Ok, no kyllä sinne sitten saa laittaa myös uuden välityksen. Vanhaa ei enää hiljaiseksi saa. Saat varautua myös siihen että hammaspyörien, vetareiden ja vetolaippojen boorit on jo kuluneet eli sieltä sitä löysää tulee.. Itse olen yhden etuakselin/perän laittanut ja sinne meni lähes kaikki uusiksi.
Sanovat että jos laittaa pronssiholkit niin alkuperäiset. Itse meinasin seuraavaan akseliremonttiin kokeilla niitä neulalaakereita. Vaikka ei ne pronssiholkitkaan ihan huonoja ole kun 400-500tkm niillä yleisesti mennään.
Olin itse niin laiska että ostin nyt ihan koko etuperän tehdasuutena, vielä kun niitä maailmalta löytyy.. samalla kaikki sisuskalut akseliin. Odottakoon tallissa tallessa toistaiseksi, kunnes on aikaa tehdä tuo remontti omalle hodarille.
Mistäpäin ostit ja mitä makso
Vastaa lainaten
  #1710  
Vanha 04.01.2019, 13:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Pyöränlaakerit ei vielä ääntele tai oireile mitenkään muutenkaan.

Perä sen sijaan ulvoo jo melko pahasti n.70-80km/h nopeudessa.
Ja toinen napa vuotaa..

Unohtu aikasemmassa viestissä kysyä vielä pronssiholkeista, alkuperäset semmoset vai neulalaakerit?
Jos pahasti huutaa, ja varsinkin jos pinjoniakselissa laakereissa on väljää, uusi välitys voi olla ainut vaihtoehto saada hiljaiseksi.

Minä en laittaisi muita kuin alkuperäisiä pronssiholkkeja, tarvikkeiden laatu alkaa täysin paskasta ja niitä ei erota päällepäin, ennenkä leikkaa kiinni tms.
Noita neulalaakereita en ole kokeillut, siis en tiedä miten kestää tuolla navassa, joka ei ole täysin tiivis.

Yhdestä hodarista "paloi" vetonivel, kun holkki leikkasi kiinni, ja väänteli vetarin poorit väljäksi, kun tarvi pusla lähti hilseilemään ja leikkasi kiinni niin hyvin, että lopulta pyöri pyörän navassa. (ja oli hiottu huolellisesti, välillä sovittaen). yht. neljä holkkia vaihdoin muutamassa kuukaudessa
muut selvisi alkuperäisien holkien vaihdolla, paitsi tuo yksi, missä meni uusi nivel ja vetoakseli, taisin vaihtaa myös pyörännavan.

Nuo napojen vuotamiset johtuu monesti siitä, että huohotin tukossa.
Tai sitten siellä on tarvike- malliset vetoakselin stefat (hodarissa alunperin ns. "super stefa" siis akselitiivistys "kelluu" kumi heltan varassa.

Tuo etukardaanista tuntuva pyörimisliikkeen välys on yleensä nimenomaan noissa vetonivelen ja navan välisissä laipoissa.
-> laippa ja vetonivel uusiksi. pikkusen välystä on yleensä myös tasauspyörästössä, sinne saa paksumpia liukulevyjä marmorilta, jos jaksaa harrastaa, minä en ole koskaan laittanut....

Minä olen käyttänyt tamgeassin vetoniveliä, koska kohtuuhintaisia.
Monessa tarvikenivelessä on huono öljy voitelemassa niveltä.... minä olen hieronut mustaa vaseliinia niin pitkään kuuliin ja liukupintoihin, että alkaa tarttumaan kunnolla (öljy peseytynyt pois)
Navasta kaikki vanha vaseliini pois, ja uutta tilalle vähintään 200-300g, minulla on tainnut mennä 400g? per puoli.... toki mukana kääntö- ja pyöränlaakerit
Ja kun pistät vetoakselin niveleen, niin laita koko vetovivelen poori täyteen vaseliiniä.(sieltä lähtee keskipakovoimalla aikanaan voitelemaan kuulia ja sitä pidätinrengasta)
Jos pistät paikalle ilman vaseliinia, niin vaseliini ei mene kovinkaan helposti niveleen sisään, ja jo uutena liukupinnat kärsii, siis livelet alkaa kulumaan vauhdilla.

Ja kun vanhemmassa hodarissa on vain keskitasauspyörästö (siis ei viskoa lisänä) ja lukkoperä edessä, niin joskus olen käyttänyt autoa ilman renkaita pukkien nokassa etulukko kiinni esim. 3 vaihteella tyhjäkäynnillä muutaman minuutin. Se varmistaa, ettei lähdetä "kuivilla" nivelillä ajamaan.
Vastaa lainaten
  #1711  
Vanha 04.01.2019, 14:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Toivottavasti ei nyt tarvihtis ihan kaikkea kuitenkaan uusia.

......................

Tämä kyseinen autohan on automaattilaatikolla, joten varmaan on etuperä päässy helpommalla kun jos ois manuaalin jatkeena.
Automaatti "löytää" nuo välykset aika tehokkaasti, siis kun vaihdat etenemissuuntaa, niin välykset "kaahataan" päästä päähän aika äkkiä.
Olet varmaan huomannut

Manuaalissa onnistuu lähtö pehmeämmin, toki jos vaihtaissa käytetään moottorijarrutuksella, niin sekään ei edistä pitkäikäisyyttä.


p.s minun kin hodari on automaatti.
Vastaa lainaten
  #1712  
Vanha 05.01.2019, 13:13
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Automaatti "löytää" nuo välykset aika tehokkaasti, siis kun vaihdat etenemissuuntaa, niin välykset "kaahataan" päästä päähän aika äkkiä.
Olet varmaan huomannut

Manuaalissa onnistuu lähtö pehmeämmin, toki jos vaihtaissa käytetään moottorijarrutuksella, niin sekään ei edistä pitkäikäisyyttä.


p.s minun kin hodari on automaatti.
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1713  
Vanha 05.01.2019, 13:38
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Mistäpäin ostit ja mitä makso
Dreamteamcar Ranskassa ja löytyy sekä 4.1 että 3.7 välityksellä hintaan 1998 eur.
https://www.dreamteamcar.com/pieces-...j80_11712.html
Vastaa lainaten
  #1714  
Vanha 05.01.2019, 13:42
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
Milneriltä laitat sinne vielä uuden välityksen että saat äänettömäksi https://www.milneroffroad.com/toyota...ear-4110-ratio

Toi on tarvikevälitys mutta tuli kyllä hiljainen. Toyota orkkis maksaa noin tonnin...
Vastaa lainaten
  #1715  
Vanha 05.01.2019, 22:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Halpa, ja voisko olla hyvä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Milneriltä laitat sinne vielä uuden välityksen että saat äänettömäksi https://www.milneroffroad.com/toyota...ear-4110-ratio

Toi on tarvikevälitys mutta tuli kyllä hiljainen. Toyota orkkis maksaa noin tonnin...
Ja tuo taitaa olla lukottomaan?

Muistaakseni pitää ostaa toinen?/molemmat? poskilaakeri lukolliseen, muut taisi sopia? (kannattaa tarkistaa)
Itse välitys sama.

Tuo reilu 300e on todella kohtuullinen hinta, jos laatu on edes keskiverto- tarvikelaatua.

Noista kuvista ei saa selvää, että onko nuo laakerit oikeilla laakerirullakulmilla; varsinkin pinjoniakselille myydään monessa tarvikekaupassa tarvikelaakeria, jonka rullakulmat on väärät; kuormituksen kesto pahimmillaan alle puolet alkuperäisestä...
Vastaa lainaten
  #1716  
Vanha 05.01.2019, 23:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Ei ole mitään tämän kaltaista ominaisuutta vielä.
Ainoastaan jos kiihdyttäessä löysäät kaasun nopeasti tuntuu pieni nykäsy, jonka uskon johtuvan vetolaippojen ja murrosten väljistä booreista, sekä väljistä ristikoista.

Murrokset tullee nyt Tamgearssilta, ja vetolaipat laitetaa alkuperäset, samoin pronssiholkit.
Ristikot GMB rasvattavat joita Tamgears myy.
Kaikki laakerit Koyo eli alkuperäiset.
Tiivisteet Terrain Tamer, eli korjaussarjat SH5 ja DK4DL.

Päivitetään tilannetta kunhan saahaan jotain tehtyä.
Musta vaseliini on sitä moly vaseliinia, mitä niissä rasvaprässin tuubeissa on, oliko molybteeni tms, ja jäykkyys 2? esim.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=541535

Noista ristikoista: putsaa se "bio/palmu- rasva" pois ainakin siitä nivel rististä, ja katso, että kuppien laakeripinnat on koneistettu koko matkan.

-tuo alkuperäinen rasva on niin jäykkää, varsinkin kylmässä (siis jopa +10 astessa) musta vaseliinin ei pääse työntymään jokaiseen kuppiin.

- minä olen käyttänyt ristin putsaukseen sopivaa poranterää, siis työntänyt sillä palmurasvan pois, ja viimmeistellyt tuloksen paineilmalla.

Ja kun ristikko paikallaan, olen työntänyt mustaa vaseliinia ristikkoon niin paljon, että jokaisesta kupista tursuu sitä.
ja 100 km rauhallisen ajon jälkeen taas vaseliinia niin paljon, että tursuu joka kupista.

Pari kertaa kun rasvaa vielä, niin palmurasva on käytännössä pois.

Muutaman kerran olen puhdistanut myös kupit/rullalaakerit, mutta aika työläs/tarkka homma, ja pykälää vaikeampi asentaa, kun rullat on "irti" kupista (tuo musta vaseliini ei liimaa yhtähyvin, kuin tuo palmurasva).

Ja kuten edellisessä kommentissa sanoin, tarkista ainakin pinjoniakselin laakereiden vastaavuus laakerirullankulmien ja laakerirullien lukumäärän suhteen.
Vastaa lainaten
  #1717  
Vanha 09.01.2019, 20:06
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Tuleeko säädettävä tihku pelkän viiksen vaihtamalla vai pitääkö tehdä lisä johdotus ja lisää releitä
Kyseessä vm.90
Vastaa lainaten
  #1718  
Vanha 09.01.2019, 20:38
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.

Ja mulle Milneriltä tulleessa etuperäsarjassa oli ihan originaalilaakerit.
Krympin päivitin jäykkään shimmattavaan samalla.
Se pinioninstefa joka tuli mukana on paskaa.
Vastaa lainaten
  #1719  
Vanha 09.01.2019, 21:23
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja mulle Milneriltä tulleessa etuperäsarjassa oli ihan originaalilaakerit.
Se pinioninstefa joka tuli mukana on paskaa.
Mulla kans oli ihan toyotan orikinaali pakkauksissa ne laakerit ja juurikin ton stefan jouduin kans vaihtamaan. Komeesti sai pohja öljyvoitelun.... Uuden tilasin tamgearsilta. Sillä tuli pitävä.
Vastaa lainaten
  #1720  
Vanha 09.01.2019, 21:32
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Tiedoksi vielä että Milnerin vetolaipat on myös alkuperäistä toyotaa
Vastaa lainaten
  #1721  
Vanha 09.01.2019, 21:34
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

[QUOTE=bj45lava;1399659]Käsittääkseni säätötihku on vaan katkaisijan vaihto.



Kiitos
Vastaa lainaten
  #1722  
Vanha 13.01.2019, 19:13
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Mittariston ja kojetaulun polttimot, eikö tosiaan saa käypäsiä muualta kun Toyotalta?
Lediä näytöstäs saavan vaikka ja mistä oikeessa koossa mutta ne ei oo vaihtoehto nyt.
Tulipas tuossa käytyä Motonetissä ja muistin jopa ottaa pari poltinta malliksi mukaan. Hetken vertailun jälkeen päädyin koppaamaan mukaan seuraavia tuotteita, ja kappas kummaa jo alkoi kojelautaan löytyä taas eloa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...imopari-12V14W
Nämä polttimot käy kaikkiin kojelaudan nappeihin. (takasumuvalo, takalasin lämppäri, penkinlämmittimet jne..) Parissa polttimossa joutu hieman kontaktipintoja mattoveiten terällä nostamaan pystympään että sai kontaktia.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...johdoin-o42-mm
Nämä myös käy edellämainittuihin, kun vaihtaa alkuperäiseen muovikantaan palaneen tilalle. Johtimia ei tarvinnut lyhentää. Vaatii hieman sorminäppäryyttä.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4326...t-o32-mm-1-kpl
Mikäli autossasi on sähköantenni, niin nämä käy "UP" ja "DOWN" namikoitten alle. Johtimista saa about puolet lyhentää. Vaatii vielä hieman parempaa sorminäppäryyttä pienemmän kokonsa vuoksi.

Vielä pitäisi lämmönsäätöpaneeliin vaihtaa taustavalot, samoin automaatin vaihteenilmaisimeen mittaristossa. Laittelen näistä lisää juttua kunhan saan auton lämpimään talliin ja kojelaudan purettua, sekä käypäset polttimot etsittyä.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #1723  
Vanha 14.01.2019, 22:15
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.109
Perusasetus

Mittariston valot


Mikä rele on pimeänä kun kääntää virrat päälle niin mittariin ei syty mitään valoja? Kuitenkin hehkulle tulee virta ja starttaa käy ja toimii muuten aivan normaalisti
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #1724  
Vanha 14.01.2019, 22:25
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.943
Perusasetus

1990 hdj haisee vahvasti tuulilasin pesunesteelle vaikka vuotoa ei näyttäisi olevan. Tuoksahtaa mielestäni sisälläkin. Voisiko ylitsy neste valuu ritrliköstä johonkin mihin jää. Onko siellä poistokouru esim lokarin sisään mikä voisi olla tukossa?

Toinen ongelma on tehoton puhallin vaikka vaihdoin uuden moottorin. Olisiko kenno tukossa vaan? Sen putsaus lienee karsee urakka?

Näihin kumpaakin ehkä liittyen auto tuntuu huurtuvan aika paljon sisältä vaikka on kuiva tai vaikka ollut lämpimässä/sisälämppäri päällä. Mielestäni ei ole
Aikaisemminkin tehnyt tätä.
Vastaa lainaten
  #1725  
Vanha 15.01.2019, 07:46
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
1990 hdj haisee vahvasti tuulilasin pesunesteelle vaikka vuotoa ei näyttäisi olevan. Tuoksahtaa mielestäni sisälläkin. Voisiko ylitsy neste valuu ritrliköstä johonkin mihin jää. Onko siellä poistokouru esim lokarin sisään mikä voisi olla tukossa?

Toinen ongelma on tehoton puhallin vaikka vaihdoin uuden moottorin. Olisiko kenno tukossa vaan? Sen putsaus lienee karsee urakka?

Näihin kumpaakin ehkä liittyen auto tuntuu huurtuvan aika paljon sisältä vaikka on kuiva tai vaikka ollut lämpimässä/sisälämppäri päällä. Mielestäni ei ole
Aikaisemminkin tehnyt tätä.
Tuulilasin alareunassa olevan ritilän saa irrotettua konepellin alta löytyvillä mutamalla (5-6?) ruuvia. Sieltä putsaamaan törky pois niin voi löytyä syy tuohon puhaltimen tehottomuuteen ja pesunesteen hajuun.

Kennon putsaus on kojelauta pois urakka. Sitä kennon koteloo saa kuitenkin raotettua apparin jalkatilassa käsin kun avaa etummaisen ruuvin/ruuvit ja kampeaa esim isolla talttameisselillä auki. Siitä sitten imurioi sen minkä saa. Paineilmalla voi yrittää pöllyyttää vastakaisseen törkyä suuntaan.

Nimim. itsellä oli samat oireet.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).