Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2014, 06:37
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.687
Question

Murkut kuriin..


Kyseessä siis noi kakslahkeiset..

Ilmoitin hiljakkoin et lopetan mopon ylöspidon ja vaatimusten kuuntelun kun jäppinen täyttää 18v, jollei kotihommiin osallistuta muuten kuin sotkemalla ja tärvelemällä kalustoa.

Kysymys kuuluu raadille:

Miten tuon murkun saa tajuamaan ettei jääkaappi täyty itekseen eikä pesukone ole automaattinen?

Nyt kun löyty parille päivälle per vko kesätöitä niin oletan ettei minun tarvitse maksella mopon bensoja yms jollei kerran kotityöt kiinnosta?

Vai onko nykytrendi sellainen ettei noille kullannupuille saa sanoa mitään (vaatia huoneen siivoamista edes kerran vuodessa) saati teettää omaa osuutta kotitöistä?

Tänäänkin kun ilmoitin nurmikonleikkuu velvoitteesta niin vastakommentti oli et hän menee 4h :lle leikkaamaan nurtsia..

Mikähän olis hyvä huoneenvuokra sis täysihoidon?

__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2014, 07:09
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Kyl miä ainaki jouduin ite hommaamaa bensat ja maksamaa omat laskuni siitä lähtien ku töihin pääsin.. Ja taisin sillon olla 14-15vuotias.. Asumisen kyl sain ns. kaupanpälle, mut eipä koton paljon tullu oltuakkaa..

Edit. Ja tokihan nurmikot ja lumityöt piti hoitaa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2014, 07:12
Eräilves:n Avatar
Eräilves Eräilves ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.02.14
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 153
Perusasetus

Itselleni kun joskus tulee mukelo, (ei kyllä vielä 7 vuoteen toivottavasti), niin opetan että automaattisesti pienestä pitäen osallistuu kotitöihin, ja ettei ole itsestäänselvyyttä kaikki asiat.

Mutta palaten asiaan..

Siun ei vaan pidä maksaa MITÄÄN hänen laskujaan, bensojaan, yms. Katsotaan kuinka kauan menee että hän tajuaa ettei raha kasva puussa?

Ja nooh, tuon ikäiselle ei sovi, mutta itse ainakin mukelolle pienempänä antaisin vyöstä, ja kouluttaisin että oppii olemaan kiltisti yms. (kuten vanhaan hyvään aikaan tehtiin.. ja itsellenikin myös) (en tarkoita että pahoinpidellään, mutta varmaan tiedätte mitä tarkoitan)

Laskekaa ruoka mitä kuluu, ja sitten vuokraa huoneesta.. ja mitä enemmän hän osallistuu talouden hoitoon, niin sitä vähemmän olisi vuokraa? Itse ainakin tekisin noin.

Tai sitten kylmänviileästi sanot, että on aika etsiä oma paikka, ettei voi asua koko ikäänsä vanhempiensa luona.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2014, 07:24
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräilves Näytä viesti
Itselleni kun joskus tulee mukelo, (ei kyllä vielä 7 vuoteen toivottavasti), niin opetan että automaattisesti pienestä pitäen osallistuu kotitöihin, ja ettei ole itsestäänselvyyttä kaikki asiat.

Mutta palaten asiaan..

Siun ei vaan pidä maksaa MITÄÄN hänen laskujaan, bensojaan, yms. Katsotaan kuinka kauan menee että hän tajuaa ettei raha kasva puussa?

Ja nooh, tuon ikäiselle ei sovi, mutta itse ainakin mukelolle pienempänä antaisin vyöstä, ja kouluttaisin että oppii olemaan kiltisti yms. (kuten vanhaan hyvään aikaan tehtiin.. ja itsellenikin myös) (en tarkoita että pahoinpidellään, mutta varmaan tiedätte mitä tarkoitan)

Laskekaa ruoka mitä kuluu, ja sitten vuokraa huoneesta.. ja mitä enemmän hän osallistuu talouden hoitoon, niin sitä vähemmän olisi vuokraa? Itse ainakin tekisin noin.

Tai sitten kylmänviileästi sanot, että on aika etsiä oma paikka, ettei voi asua koko ikäänsä vanhempiensa luona.
noinhan, melki kaikki ajattelee ennen ku ne lapset sitte syntyy, mikäli kulujen jälkee jää ns.ylimääräistä ni aika helpolla tuppaa lapset saamaan millo mitäki vaikkei olisi, sitä välttämättä ansainnu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2014, 11:40
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräilves Näytä viesti
Siun ei vaan pidä maksaa MITÄÄN hänen laskujaan, bensojaan, yms. Katsotaan kuinka kauan menee että hän tajuaa ettei raha kasva puussa?
Tuo ei oikein toimi nykyään. Meillä on nimittäin tuollainen hieno koululaitos mikä keksii kaikenlaista rahan menoa ihan jatkuvalla syötöllä. Jos et osallistu näihin kustannuksiin niin arvaa vaan ketä siellä luokassa sitten kiusataan? Kovin suurista summista ei ole kyse, mutta tuntuu että joka hemmetin kuukausi koulu vinkuu rahaa. Vielä kun noita lapsia on kolme ja jokainen vinkuu sen 20e rahaa jollekin reissulle. Eikä riitä että annat tuon rahan kun seuraavaksi vanhempien pitää maksaa ruoka näille reissulle. Koulu nimittäin tarjoaa trip mehun ja lihapiirakan. Tosi ravitseva ruoka.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen niin kyllä meillä nuo pennut vielä toistaiseksi tekevät kotihommia. Kuten vievät koiran ulos, tyhjentävät pesukoneen ja imuroivat. Mikäli eivät tekisi tuota niin ei tulisi kyllä hilloa noihin kouluhommiin ja pelikoneetkaan ei käynnisty sen jälkeen. Mikäli joskus joku pennuista mopon ostaa niin se saa hankkia ihan omilla rahoilla kortin + mopon ja saa ihan itse maksaa kaikki kustannukset siitä. Tuolla kun näkee aika paljon noita ressukoita mille vanhemmat maksaa kaiken niin millään ei ole silloin mitään väliä. Mitäs sillä on väliä jos mopo hajoaa kun rällää sillä? Vanhemmat maksaa.. Mutta itse kun joutuu korjaukset ja huollot maksamaan niin silloin sillä on vähän väliä.

Esim. itsellä poitsut puhkoi renkaitaan aika huolella viime kesänä. Ei edes viikkoa kestänyt. Kummallekin kaksi kertaa paikkaisin renkaan. Sen jälkeen sanoin että nyt saatte ihan itse paikkailla renkaitanne. Kyllä ne renkaansa sen jälkeen paikkasi ja loppui se renkaan puhkominen kun itse joutuu sen tekemään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2014, 11:58
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Talking

Yksi tuttu tokaisi kerran kesällä kun lapset huusi suoraa huutoa kun piti palata venereissulta takaisin maihin.
"Muistakaa jätkät yksi juttu lasten kanssa: ehkäisy!"
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2014, 18:43
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

ainaski maaseudulla oppi tekemään kaikenlaisia töitä, ehkä se nuoruus on vähän sellanen et ei oikee kotityöt maistu kellee... siis koskien nuorisoa.

kai se on vaan ihqudaa ja sillee, pistetään vastaan ja ollaan vähän koviksia sekä luullaan olevansa vanhempia mitä oikeasti.

ite lähtenyt 18-19 vuotiaana kotoa kauas töihin, viikot pois kotoa emännän luota ja viikonlopuksi ain kotia. joten se on ainaski itseäni opettanut monella tapaa.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.05.2014, 20:35
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Teet ruokaa sen verran mitä itse käytät, jos teinix haluaa ruokaa niin ostaa sen itse itselleen ja tekee sen itse itselleen.

Peset omat pyykkisi, jois teinix haluaa puhtaat vaatteet niin saa lainata konetta mutta vesihanan aukaisu maksaa 2€ ja pitää olla omat pesuaineet.

Jos teinix haluaa bensaa mopoon ninn kyllä saa, se maksaa pihanurmen leikkauksen 2x viikko jolin saa 2 l mopobensaa. Nurmi leikattava ennen kuin saa mopon bensat.

Jne jne.

Meillä vanhempi poika (7v) osti itselleen polkupyörän, ihan itse, ja omilla tienatuilla rahoilla.
Oli jotenkin ison oloinen kun kertoi myyjälle että rahat on itse hiki päässä tienattu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2014, 20:53
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Teet ruokaa sen verran mitä itse käytät, jos teinix haluaa ruokaa niin ostaa sen itse itselleen ja tekee sen itse itselleen.

Peset omat pyykkisi, jois teinix haluaa puhtaat vaatteet niin saa lainata konetta mutta vesihanan aukaisu maksaa 2€ ja pitää olla omat pesuaineet.

Jos teinix haluaa bensaa mopoon ninn kyllä saa, se maksaa pihanurmen leikkauksen 2x viikko jolin saa 2 l mopobensaa. Nurmi leikattava ennen kuin saa mopon bensat.

Jne jne.

Meillä vanhempi poika (7v) osti itselleen polkupyörän, ihan itse, ja omilla tienatuilla rahoilla.
Oli jotenkin ison oloinen kun kertoi myyjälle että rahat on itse hiki päässä tienattu.
jos pojan liksat lähellekkään noita sun esimerkkejä, ni ei vissiin uutta pyörää ostanu?
mutta ihan hyvä, oppii arvostamaan tavaroitaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2014, 21:02
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Ihan pakkatuore ajamaton pyörä suoraan kaupasta, vahti vieressä kun myyjä laittoi pyörän ajokuntoon ja itse vielä ajoi sen kotiin. Hiki tuli kun vieressä joutui juoksemaan...

Juu, vahtii kuin haukka omia tavaroitaan
Lisäystä sen verran että laittaa kaikki rahat säästöön mitä saa, noukkii tyhjät pullot ja tölkit mukaan ja vie kauppaan jne jne.

Esimerkki keksiliäisyydestä parin vuoden takaa.

Kolleega imuri autoaan tolpalla (taksia siis), poju sen huomasi ja meni kysymään jotta saisiko hän imuroida jos palkan saa. No kättä päälle ja poika imuroimaan. Työ kelpasi poika käsi ojossa euroa pyysi.
Katsoi kolleega poikaa ja tuumasi että jos isi maksaa ja meni sisälle. Poika katsoi minua kummissaan ja minulla keitti heti kattila yli... sanoin pojalle että mennäpäs sisälle.
Poika uudestaan meni siihen palkkaa pyytämään kun oli työ tehty ja ääni oli painokkaampi että palkka pitää maksaa. Muut katsoi minua että mitäs nyt. Toinen vain tuumasi että isi maksaa vaikka muutkin olivat että laittaa vain käden taskuun ja maksaa.
Sanoin pojalle että jos ei raha tule niin ottaa isoja kiviä pihasta ja naarmii auton maalipintaa ja säälittä.

Poika kääntyi paikasta ympäri ja tuumasin vain että kohta on jollain kiire palkanmaksun suhteen, vastuu ei ole minulla vaan vedättäjällä.....
Nytpä katsoi kollega minua ja totesin että selaiset alle 10 sekuntia on aikaa pelastaa fordin maalipinta ja minä kyllä kerron vakuutusyhtiölle mitä tapahtui...

Poika sai palkan ja nippa nappa pelastui fordin maalipinta, oli nimittäin sen kokoista kiveä kädessä että vähän minuakin hirvitti, otteet nimittäin ovat kovat jos vaaditaan.
Tämä sattui kun poika oli 5v.

Viimeksi muokannut L-200 : 19.05.2014 21:15
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.05.2014, 21:06
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Ihan pakkatuore ajamaton pyörä suoraan kaupasta, vahti vieressä kun myyjä laittoi pyörän ajokuntoon ja itse vielä ajoi sen kotiin. Hiki tuli kun vieressä joutui juoksemaan...

Juu, vahtii kuin haukka omia tavaroitaan
on sen huomannu omissakin muksuissa, vaikka saman saavat ku ennenki, sillä erotuksella että saavat "palkan" jota säästävät ennen hankintoja, eli näkevä rahat fyysisesti ja ne vähenevät kulutuksen mukaan, ni nykyään ei tarttekkaan ostaa sitä kalleinta vaihtoehtoa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2014, 22:13
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kaverille tehtiin sillee, et kun pääsi töihin, niin joutui maksamaan vuokraa asumisestaan kotona. Pitkin hampain vittua jokien maksoi tietty. Mutta kun tuli aika lähteä armeijaan, löi äite muori pankkikirjan lapaseen. Siellä oli joka penni säästössä, mitä oli vuokraa maksanut. Tuli kuulemma tarpeeseen
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.05.2014, 08:23
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

eihän siinä muuta kun rahahanat kiinne. emännällä kaks teini-ikästä likkaa ja hyvin on tytöt oppineet äidiltään ahkeruuden kun on ihan pienestä pitäen velvottanu siivoomaan oman huoneen ja auttamaan kotitöissä. molemmat on tietty kokeillu vaiheessa sitä, ettei tee mitään, mutta kun on tullu perjantai ja discoilta tms rahanmenoa, niin vastaus kun on ollu että ei tipu ei lirise euroja ja vieruskaveri saa räppirahaa, niin on hommat maistunu kaksinverroin seuraavalla vkolla.. oman likan kanssa ei oo tarvinnu ko asiasta otatella, iskän auktoriteetti on ehdoton, vaikka tyttö harvoin miun luona onkaan, koska asuu etempänä, menee astiat pesukoneeseen jne ruokailun jälkeen kun muistan vain PYYTÄÄ, toiset muksut on sellasia, että niitten kanssa on jo pienestä lähtien puhuttava ja neuvoteltava asioista, sellasia pikkuvanhoja jotenkin
itelle mutsi teki aikanaan sillai, että jos mitä oli kotipaikalla tekemistä, se ilmotti et sie teet ja mie tein, jos jätin tekemättä niin mopon sai työntää kirkolle ja kavereilta piti vipata rahaa jos meinas ajaa, viimestään sillon kun ne vipit tuli maksuun (ja nenä kipeeksi) älys, että äidiltä pyytäminen on helepompi ja se puiden kantaminen ja halkojen hakkuu ei ookaan niin paskaa hommaa mitä alunperin kuvitteli sama jos vittuilin ruuasta tai olin muuten epäkohtelias äitiä kohtaan, niin ruoka-aikaan se ilmotti ettei jääkaappi ole lukossa ja sai väsäillä sapuskat ite, fiksuna nuorena miehenä tajusin kyllä asioiden yhteyden toisiinsa ja jopa teininä älysin pikkuhiljaa, miten tulee käyttäytyä sitten kaikista isoista perseilyistä (esmes polliisit tuo kotiin tms) meni kaikki edut ja ilmotusluontosesti tuli aina mottimäärä paljonko talvee varten on syytä olla halkoa pinossa, kun ne oli tehty niin tilanne palasi normaaliksi, eli sai tankattua ja oli viellä joku markka farkkujen taskussakin niin ja jos mutsin sanktiointi tuntu epäreilulta niin ilmottihan se ekan kerran 15v ikäsenä, että voin toki muuttaa muualle jos pahalta tuntuu, kokeilin sitä välillä vahvatahtosena teininä viikon verran kaverien nurkissa asustelemalla, mutta jostain kumman syystä ne äipän lihapadat on vaan sen verran hyviä, ettei niistä ihan vähällä luopunu
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.05.2014, 13:34
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Meillä faija aikanaan ilmoitti että mopon hän voi mulle ostaa ku on rankamehtässä nii reippaasti ollu apuna, mutta jos ajaa meinaat niin mehtähommat ei ole vielä loppu.. ikää taisi olla kaikki 6 vai 7v tuolloin... viikonloppuna ja iltaisin ku vaan kerkesi ja jaksoi harrastuksilta ja koululta ni oltiinkin mehtässä ja mopo kulki.. sit ku iski laiskuus eikä innostanut halon hakkuu eikä rankojen karsiminen ni polkupyörän ketju kului.. samaan tapaan autojen siivouksesta ja pesusta muutama lantti irtosi jotka yllätys yllätys säästettiin noiden laiskojen viikkojen varalle!
Huoneen siivoominen oli jossai kohtaa niin vastenmielistä että se ikäänkuin jäi ja siirtyi, mutsi tästä kerran antoi palautteen siivoamalla huoneen, todellakin siivoamalla huoneen... sänky ja pöytä siltä kuormasta jäi mutta kaikki muu olikin tiellä tietämättömällä, melko reilusti tehtiinkin sitten kaiken näkösiä hommia kotona että huoneen varustelutaso palasi ennalleen! opinpahan p*rkele! Tai ainakin uskottelen itselleni sujuvasti näin!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kulutus kuriin... Reetu Linkit 1 13.09.2007 22:37
Mielenosoittajat kuriin! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:53
EVR kuriin! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:59
Homot Kuriin! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:34
Huumehemmot Kuriin! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:06


Sivu luotu: 15:50 (GMT +2).