Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 22.12.2012, 00:18
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Muistaakseni ei sovi tippumaan pois paikaltaan, siis putoaa vain alemmas, ei se ole paha.
Juu ei mahdu putoamaan vaikka yrittäisi.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 29.12.2012, 22:07
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Eilen posti toi kaivatun pultin tuonne takalukkoon, tänään vaihdoin ehjän tilalle ja takalukkokin pelaa nytten. Merkkivalo ei kuitenkaan pelaa, miten testaan tuon anturin ehjäksi? Takalukon merkkivalon polttimo on kyllä ehjä, johdot vaikutti ehjältä.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 29.12.2012, 22:49
hojo:n Avatar
hojo hojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.06
Sijainti: teisko
Viestit: 185
Talking

normi sähkö mittari käy.yleensä vika murikan päässä olevassa liittimessä tai seuraavassa.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.12.2012, 23:05
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo Näytä viesti
normi sähkö mittari käy.yleensä vika murikan päässä olevassa liittimessä tai seuraavassa.
Niin mutta kuinka se toimii, tai minkälainen se anturi on. En huomannut sitä juuri katsoakkaan kun oli irtonaisena, eli kuitenkin irroittaa tarvii testatakseen?
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 30.12.2012, 08:20
wilba wilba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Niin mutta kuinka se toimii, tai minkälainen se anturi on. En huomannut sitä juuri katsoakkaan kun oli irtonaisena, eli kuitenkin irroittaa tarvii testatakseen?

Anturin johtojen välille tulee yhteys ku lukko päällä

Tuossapa minun aikaan saanoksia asian tiimoilta
http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps75c23f58.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps8b804e13.jpg

Viimeksi muokannut wilba : 30.12.2012 08:27
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 08.12.2013, 18:00
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Haarukan pultti kans poikki


Olin näköjään tännekkin ketjuun jo aiemmin huudellu mutta enpäs muistanu tuota siirtohaarukan pulttia.
Se on nyt poikki ja se akseli toisiaan hullun kovaa, kieretapit naksuu kun koiran kairata uusia vanhan pultin poraukseen.
Kateaako näitä useamminkin ja kannattaisko laittaa kovempi pultti vaikka 8mm holkkiin tilalle?
Huomenna pitäis lähteä etsimään pulttia tilalle eikä alkuperäinen oikein vakuuta kestävyydellään.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 08.12.2013, 19:06
-paso:n Avatar
-paso -paso ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 34
Perusasetus

Mikähän miun hoojissa mahtaa olla vikana, kun takalukko kyllä kytkeytyy vivusta vetämällä päälle, mutta ei lähde pois vaikka se perässä sisälle menevä tappi liikkuukiin ulospäin kun vivun painaa takas pohjaan?
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 08.12.2013, 22:12
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 09.12.2013, 19:51
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu... Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 10.12.2013, 19:36
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu... Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...
Mää en taas vaihtais noita vipuja kun kerran purin kaikki osiks ja voitelin, vivut toimii kuin uutena eikä tarvi miettiä onko paineet karannu vai sylkyt jäässä. Tosin toi haarukan pultti on voinut katketa jos olen esim. painanut lukon kahvan rajusti pohjaan ja lukkoholkki on ollut jännityksessä akselissa. Turvallisempaa kytkeä lukkoja päälle ja pois järkevällä voimalla ja kevyellä akselien liikuttelulla.

En mitenkään ymmärrä sitä vilkkumista, aika toimintavarmoja yksinkertaisia osia jos ovat ehjiä ja oikein koottu.

Tähän lisäyksenä että tuo haarukan pultti on ilmeisesti m6x0.75 eli hienokierre ja maahantuojalta löytyy pulttia n 5,5€ kpl. Katkenneen pultin voin vingutella ulos koska akselin kierre on jotain mystisen kovaa materiaalia. Tilaan noita 6x0.75 kierretappeja jos ne nyt on oikeita ja sit multa saa tarvittaessa sellaisia.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 10.12.2013, 22:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.
Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 10.12.2013, 23:24
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos.. ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä. Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 10.12.2013, 23:25
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Jaa, no pitääpäs vilkaista, et mitä säätöjä siellä on... Kun noi purin ja kasasin, ni hetken toimi, mut sit alkoi taas kiukuttelemaan...

Ja joo, tota paineohjausta mietin siks, ettei tarvis mennä aina nyppii sitä vipuu käsin... Välillä tulee jotain mukavuuden haluja... Mut kyl toi vaijeriohjaus on munkin mielestä parempi, vähemmän muuttuvia tekiöitä...
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 10.12.2013, 23:28
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos.. ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä. Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..
Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 10.12.2013, 23:37
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 10.12.2013, 23:54
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 10.12.2013, 23:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...
Tai sit tojotat ei vaan kestä käyttöä.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 10.12.2013, 23:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 11.12.2013, 00:09
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
Onks datsunilla miten kestävät lukkoakselit...

Onhan ne mersuistakin niitä särkeneet....
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 11.12.2013, 03:24
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Kyllä ne GR paten akselit lukollisenakin kestää aika moista sikaa ja happee
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 11.12.2013, 14:23
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?
No voi helvata, taas menin puhumaan mututietoa mutta nyt kun tuo kytkentä- akseli on tossa näppäimistön vieressä niin onhan se jousiohjattu molempiin suuntiin. Mun ohjeisiin kannattaa suhtautua suurella varauksella
Sitten toi pultin katkeaminen on vielä omituisempaa, toi pultti kestää 10xjousiohjauksen voiman.
Kyllä noi oli tehtaan jäljitä, tietty jos siellä on jotain väsyttävää värinää niin tunnit saatoi tulla täyteen.

Mulla on haarukalle jo uusi pultti mutta kierre tarvisi fiksata, keltään ei löydy 6x0.75 tappia ja oma maksais 27€.
Mää onn kans joutunut kuulemaan että patukan aksulat kestää kummasti. Toisaalta eikö noi cromomurroksetkin ole pehmeitä eikä säry mutta kuluvat sit orkkiksia nopeammin.
Kompromisseja kaikki, sitkeää ja kovaa ei saa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 11.12.2013, 19:48
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
En tiedä mitään mutta Seevun 14 pult on mitoitukseltaan/ulkonäöltään aika vakuuttava. Löytyy militääri pickupeista detroitilla. Saattaa kyllä toi 3500kg kokoluokka käydä kanssa pieneksi.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 13.12.2013, 22:18
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Jos joku nyt sattuu tarvitsemaan tuollaisen pultin niin täällä olisi yksi uusi ylimääräisenä.

Tuolta saa 13,90€ http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...ei%27ille/1861
numerolla VÖL39707 oleva kaiketi?
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 09.05.2014, 20:29
Kierrejousi:n Avatar
Kierrejousi Kierrejousi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 74
Perusasetus

vielläkö olis pultti tarjolla?
__________________
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 10.05.2014, 07:05
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

No kyllä se tallessa on, voi vain olla tosi hyvässä tallessa, voin käydä kurkkaamassa kun tästä tarpeaksi tajuunnun.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vitaran takalukko hami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 06.06.2012 21:00
cruiserin takalukko lazze1 Tekniikka & Jutustelu 0 09.10.2008 20:40
HJ61 takalukko probleema puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 23:57
sj410 takalukko severi Tekniikka & Jutustelu 16 11.04.2007 22:13
HJ:n takalukko??? Nippe Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2004 13:42


Sivu luotu: 08:08 (GMT +2).