Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2018, 11:18
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Moottorin alapesua??


Pääkaupunkiseudulla tiedossa mitään autopesulaa, joka nostaisi auton ilmaan ja pesisi moottorin alapuolelta painepesurilla? Kun ei ainakaan hakukoneella löydy yhtään (oliskohan liikeideana toimiva, kun kumminkin silloin tällöin tulee katsastuksessa käsky etsiä öljyvuoto pesemällä se kone alta että sen näkis)?? Yhden löysin, joka pesee alta, mutta ei ole painepesuria, ihan liukkarilla ja vesiletkulla, ei taida pinttynyt paska lähtee sillä!! Kellään ideoita/tietoa??

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2018, 12:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.985
Perusasetus

En tiedä missä ja miten läträä tämä turkkilaispaja, mutta puhtaaks näyttää tulevan: http://www.starcarsystem.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2018, 12:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pääkaupunkiseudulla tiedossa mitään autopesulaa, joka nostaisi auton ilmaan ja pesisi moottorin alapuolelta painepesurilla? Kun ei ainakaan hakukoneella löydy yhtään (oliskohan liikeideana toimiva, kun kumminkin silloin tällöin tulee katsastuksessa käsky etsiä öljyvuoto pesemällä se kone alta että sen näkis)?? Yhden löysin, joka pesee alta, mutta ei ole painepesuria, ihan liukkarilla ja vesiletkulla, ei taida pinttynyt paska lähtee sillä!! Kellään ideoita/tietoa??
Itseltä tuo on käynyt ihan hyvin ulkosalla. Näkisin jos enemmän pesee, jäteveden käsittely on ratkaistava. Uudempien autojen kanssa varottava sähköongelmia. Jos vettä kuumentaisi, laittaisi sen pyörimään suljetussa kierrossa, jätemäärän saisi hallintaan.

Liikeidean toimivuuden suhteen ei ole kyllä itselle kukaan rahaa moisesta tarjonnut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2018, 14:02
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.846
Perusasetus

Mä olen nuo kyllä ihan pihassa duunannut (näin ei tietenkään nykyään saisi toimia). Keula vaan jollain tarpeeksi korkeelle. Tuollaisella kuumapesurilla saa muuten todella hyvää jälkeä, eikä tarvi mitään liuottimia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2018, 14:49
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mä olen nuo kyllä ihan pihassa duunannut (näin ei tietenkään nykyään saisi toimia). Keula vaan jollain tarpeeksi korkeelle. Tuollaisella kuumapesurilla saa muuten todella hyvää jälkeä, eikä tarvi mitään liuottimia.
Ja naapurit kiittää, kun on kaivoissa öljyä... Just, näinhän mä sen sitten teen, pääsen maksamaan kaivojen puhdistuksen
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2018, 14:55
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja naapurit kiittää, kun on kaivoissa öljyä... Just, näinhän mä sen sitten teen, pääsen maksamaan kaivojen puhdistuksen
Kannattaa huomioida jos toiminta ammattimaista, miten lupapuoli. Jos se olis jonkinmoisessa tallissa, jossa kaivo, niin itse olen järvestä hyvällä menestyksellä suodattanut pesuvettä, olettaisin et kaivon veden voi pumpata suodatettuna pesuriin ja vaikka teollusuusimurilla tyhjentää mömmöt, jotka vie ongelmajätteeseen tai voisko sen kuivatettuna polttaa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2018, 15:23
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kannattaa huomioida jos toiminta ammattimaista, miten lupapuoli. Jos se olis jonkinmoisessa tallissa, jossa kaivo, niin itse olen järvestä hyvällä menestyksellä suodattanut pesuvettä, olettaisin et kaivon veden voi pumpata suodatettuna pesuriin ja vaikka teollusuusimurilla tyhjentää mömmöt, jotka vie ongelmajätteeseen tai voisko sen kuivatettuna polttaa...
Niinpä, siksi kysynkin että missä tuon pesis, kun ei täällä mitään voi pestä....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2018, 16:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Niinpä, siksi kysynkin että missä tuon pesis, kun ei täällä mitään voi pestä....
Jos peset vaan yhden auton, ei ehkä kauheaa ekokatastrofia aiheudu ja nykyisin kun pitää olla ympäristötietoinen, olisiko huono idea jos on vaik hiekkapiha ja mikäli joku kohta hiekasta muuttuu öljyiseksi, heittää hiekan nuotioon tai saunan kiukaaseen vähitellen?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2018, 16:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos peset vaan yhden auton, ei ehkä kauheaa ekokatastrofia aiheudu ja nykyisin kun pitää olla ympäristötietoinen, olisiko huono idea jos on vaik hiekkapiha ja mikäli joku kohta hiekasta muuttuu öljyiseksi, heittää hiekan nuotioon tai saunan kiukaaseen vähitellen?
Asfalttipiha....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.12.2018, 18:10
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Asfalttipiha....
Kunnis ja kaupungeissa sitten ympäristömääräyksiä mitä saa tehdä tai ei saa.

Jos asfalttipihal pressutalli ja siinä kaivo, joka tiivis, vettähän pystys kierrättää. Voi olla, että ympäristöystävällisesti toteutettuna kuluja jonkin verta.

Itseä kiinnostaa sama, kuinka puhdistaa auto alta ympäristöystävällisesti ja kätevästi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.12.2018, 21:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

En aio pestä pihalla itse....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2018, 21:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
En aio pestä pihalla itse....
Mitä jos vesi pumpataan suljetusta kaivosta pesuvesisäiliöön, mömmöt imetään tai kaavitaan kaivosta pois aika ajoin. Itse olen pumpannut painepesuriin järvivettä Divertron 1200 pumpulla suodattimien läpi. Ensin karkeampi ja sitten hienompi, olisko hienompi ollut 10 tai 20 mikronin ja karkeasuodatin pestävä 100 mikronin suodatin. Klooria voi laittaa välil säiliöön niin vesi ei pilaannu.

Voishan tossa olla vaikka kolme suodatinta ja ne ei ole kalliita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.12.2018, 08:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Sä et nyt auta mua yhtään, en kaivannut yhden auton moottorin alapesuun ohjetta, mimmoista pesulaitetta siihen tarvitaan, vaan kaipasin tietoa, missä sen sais pesetettyy helpoiten, yhden auton takia nyt ala mitään pesujärjestelmää rakentamaan. Jos tuosta saa bisneksen, niin sitten hankin oman pesuhallin nostimella, että saa auton ilmaan ja sinne on kyllä sitten rakennettu kaikki kaivot....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.12.2018, 10:22
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Sä et nyt auta mua yhtään, en kaivannut yhden auton moottorin alapesuun ohjetta, mimmoista pesulaitetta siihen tarvitaan, vaan kaipasin tietoa, missä sen sais pesetettyy helpoiten, yhden auton takia nyt ala mitään pesujärjestelmää rakentamaan. Jos tuosta saa bisneksen, niin sitten hankin oman pesuhallin nostimella, että saa auton ilmaan ja sinne on kyllä sitten rakennettu kaikki kaivot....
En välttämättä ollut täysin jyväl pestäänkö yhtä vai onko enempikin pestävää, kertailin myös omia havaintoja ja aion kehittää asiaa omalla kohdallakin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.12.2018, 12:37
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.843
Perusasetus

Toisilla "vähän" vaikeaa ymmärrys...

Löytyisköhän raskaalta puolelta paremmin apuja?

https://www.google.com/search?q=rask...hrome&ie=UTF-8
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.12.2018, 14:07
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pääkaupunkiseudulla tiedossa mitään autopesulaa, joka nostaisi auton ilmaan ja pesisi moottorin alapuolelta painepesurilla? Kun ei ainakaan hakukoneella löydy yhtään (oliskohan liikeideana toimiva, kun kumminkin silloin tällöin tulee katsastuksessa käsky etsiä öljyvuoto pesemällä se kone alta että sen näkis)?? Yhden löysin, joka pesee alta, mutta ei ole painepesuria, ihan liukkarilla ja vesiletkulla, ei taida pinttynyt paska lähtee sillä!! Kellään ideoita/tietoa??
Jos tarve on nyt eka pestä vaan yks auto, niin eikö sille letkumiehelle voisi viedä oman painepesurin ja pyytää sillä pesemään? Harva niitä moottoreita kuitenkaan haluaa pestä kun kaivon tyhjennys on niin kallista. Muutamat on omalla kohdalla suostuneet aiemmin, mutta eivät enää sen jälkeen kun huomanneet kulut myöhemmin.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.12.2018, 15:04
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos tarve on nyt eka pestä vaan yks auto, niin eikö sille letkumiehelle voisi viedä oman painepesurin ja pyytää sillä pesemään? Harva niitä moottoreita kuitenkaan haluaa pestä kun kaivon tyhjennys on niin kallista. Muutamat on omalla kohdalla suostuneet aiemmin, mutta eivät enää sen jälkeen kun huomanneet kulut myöhemmin.
Ei se ota sitä ja eiköhän se ole kulujen osalta hinnoittelukysymys. En minäkään kysy hintaa, vaan kaipaan sitä palvelua, mulle ihan sama mitä se maksaa, siirrän sen hinnan kumminkin asiakkaalle, joka sen homman on mulle siirtänyt eikä sekään hintaa oo kysynyt, se haluaa sen homman vaan hoidetuks...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.12.2018, 16:10
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Mun järkeen......


Pesupaikka nosturilla.
Ja mikä tärkeintä..... Viemäröinti riittävän isolla öljynerotuskaivolla ja helposti tyhjenettävällä, hälyillä tai ilman niin sitä kaivookin on putsattava.
Ja kuka ton haluu tehdä omassa tallissaan niin onnistuu hyvin verhosuojauksella ettei oo rasvat seinillä.
Ja lopux....Mun mielestä.
Ja liuottimien ja oljyn sekä muun paskan päästäminen luontoon ei ole vaihtoehto eikä mahdollisuus
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.12.2018, 17:14
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Oottako työ nyt pesemässä ha, ka vai venäjältä tullutta öljyjunaa?
Nuorena miehenä (aika kaukainen juttu) ihmettelin noita naapurin yltäpäältä öljyisiä öljyvaunuja silloiselta työnantajaltani. Hän kertoi syvällä rintaäänellä, että hän on ollut kevytsoria ostamassa siellä (niin miekiin myöhemmin) ja nähnyt syyn. Nauvostoliittolaiset aukaisee säiliövaunujen täyttöluukut ja perruuttaa ne öljyjärveen ja vettäät takaisin täytenä. Luukut kiinni ja menoksi, enimmät ulukopuoliset oilit karisee ennen Suomen rajaa.
Suomi on ihan yksin vastuussa siitä miten pärjätään siinä tapauksessa, että täällä on vähemmän pakkasia ja lunta ihan omalla alueellaan. Hiilinielua meillä riittää takuuvarmasti enemmän per capita kuin esim. Saksassa. Tulkinnat on vaan rahanhakuisia joillekin tahoille? Mehtäautoteiden Cattien ja Poclainien öljyjen vaihdoista ei kukkaan halluu tietää, puhumattakaan sivuteiden pölynsidonnasta jäteöljyllä!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.12.2018, 17:59
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Pesupaikka nosturilla.
Ja mikä tärkeintä..... Viemäröinti riittävän isolla öljynerotuskaivolla ja helposti tyhjenettävällä, hälyillä tai ilman niin sitä kaivookin on putsattava.
Ja kuka ton haluu tehdä omassa tallissaan niin onnistuu hyvin verhosuojauksella ettei oo rasvat seinillä.
Ja lopux....Mun mielestä.
Ja liuottimien ja oljyn sekä muun paskan päästäminen luontoon ei ole vaihtoehto eikä mahdollisuus
Honolulussa voipi olla eri säännöt, varsinkin Oahussa?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.12.2018, 18:30
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ihan samat kun meillä täällä....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Honolulussa voipi olla eri säännöt, varsinkin Oahussa?
Suomaliassa..... .
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 15.12.2018, 18:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Oottako työ nyt pesemässä ha, ka vai venäjältä tullutta öljyjunaa!
Ei ehkä ihan öljyjunaan riitä, mutta tällaisella alustapesurilla ja kuumavesipainepesurilla voisi pestä ammattimaisella nopeudella ja ergonomialla. Suljetulla vesikierrolla ympäristö huomioon.
https://youtu.be/dGiqgmpEZ-M

Itse olen öljypaskaa saanut koneen alta pois vaik lidlin halval painepesuril lämpimäl vedel ja koneen mukana tulleella vakio rotosuuttimella.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 15.12.2018, 19:18
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

No tulihan taas sota yksinkertaisesta kysymyksestä... Halusin vaan pesettää asiakkaan auton moottorin että näkis mistä se vuotaa öljyä, mutta ei, saan ohjeita miten rakentaa suljettu pesujärjestelmä, miten junia naapurissa tankataan ja saako öljyt vaihtaa metsäautotiellä, mutta ei yhtään kunnon ratkaisua... Noh, eiköhän tuo maanantaina selviä, miten edetään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 15.12.2018, 19:27
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ei millään pahalla.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No tulihan taas sota yksinkertaisesta kysymyksestä... Halusin vaan pesettää asiakkaan auton moottorin että näkis mistä se vuotaa öljyä, mutta ei, saan ohjeita miten rakentaa suljettu pesujärjestelmä, miten junia naapurissa tankataan ja saako öljyt vaihtaa metsäautotiellä, mutta ei yhtään kunnon ratkaisua... Noh, eiköhän tuo maanantaina selviä, miten edetään...
Varmaan kolmannes niistä yrityksistä jotka tekee mootorinpesui.....
Niistä löytyy myös nosturi pesupaikalta.....
Tekee myös alapääpesui.......
Puhelin käteen ja kyseleen......
Ei kysyvä tieltä eksy........
Ja rahalla ostamalla vastuut on jossain muualla kuin omassa osoitteessa......Muista säilyttää kuitti.
Eikä tää tarkoita millään tapaa herneiden kaivamis talkoilta....
Se tarkoittaa älykkyyttä, pitää itsensä ongelmien ulkopuolella......

Viimeksi muokannut uteiN_H : 15.12.2018 19:31
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 15.12.2018, 19:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No tulihan taas sota yksinkertaisesta kysymyksestä... Halusin vaan pesettää asiakkaan auton moottorin että näkis mistä se vuotaa öljyä, mutta ei, saan ohjeita miten rakentaa suljettu pesujärjestelmä, miten junia naapurissa tankataan ja saako öljyt vaihtaa metsäautotiellä, mutta ei yhtään kunnon ratkaisua... Noh, eiköhän tuo maanantaina selviä, miten edetään...
Meillä muillakin saattaa olla samantapaisia pesuhaasteita ja oliko niin, ettet kuitenkaan tyydy painepesuun omassa pihassa sellaisella veden lämmöllä kuin pesurisi kestää? Juttuhan on niin, että jos paljon sitä hienompia ratkaisuja haluaa, voi joutua rakentamaan jonkin verta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
EGR moottorin riemuja Arpe Tekniikka & Jutustelu 77 15.11.2018 12:15
Ostetaan 22RE moottorin/moottorin ohjauksen osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.02.2018 12:29
Ostettu HDJ 80 4.2L 1 HD-T moottorin kampiakseli hunter hdj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.11.2016 16:55
Myydään Vw 1.3 moottorin tiivistesarja sampolaattori O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.03.2014 15:33
Maa moottorin käynnistys kellukka Chit-Chat 26 26.08.2013 19:27


Sivu luotu: 08:55 (GMT +2).