Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2012, 22:21
Jontte74 Jontte74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.07
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 159
Red face

Lasikuitu hommista kyssäri


Oisin tekemässä lasikuitu levikkeet tohon maasturi rojektii, niin millasta mattoa pitäs olla ja mikäs ois hyvää hartsia siihen hommaan?. Muotti mulla ois jo jonkilainen. Milläs vahalla noita pitäs käsitellä tai irrotusaineella. Kuinka paljon ainetta menee noin suurin piirtein per levike esim bushwacker kokoisiin levikkeisiin siis 4 kappaleeseen. Oon eka kertaa asialla tämmösiä leipomassa....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2012, 22:23
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

http://jopeshotrod.fi/ Jopelta varmaa tietoa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2012, 22:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Kysyvä ei tieltä eksy!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jontte74 Näytä viesti
Oisin tekemässä lasikuitu levikkeet tohon maasturi rojektii, niin millasta mattoa pitäs olla ja mikäs ois hyvää hartsia siihen hommaan?. Muotti mulla ois jo jonkilainen. Milläs vahalla noita pitäs käsitellä tai irrotusaineella. Kuinka paljon ainetta menee noin suurin piirtein per levike esim bushwacker kokoisiin levikkeisiin siis 4 kappaleeseen. Oon eka kertaa asialla tämmösiä leipomassa....
helpoin tie tuohon lasikuitumaahan on tyrkyttää itsensä "orjaksi" johonkin projektiin, vaikkapa veneilyseurojen optimistijolla talkoisiin.
ja mene sinne leipomoon hyvissä ajoin, ja pyydä niitä konkareita kertomaan mitä ne tekee ja miksi.

Itse olen "itseoppinut", siis lukenut muutaman asiaa käsittävän "kirjan", silloin ei ollut intternettiä, mutta muutaman muotin "omasta päästä" leiponeena), jouduin/pääsin apumieheksi optimistijolla laivueen laminointiin valmiiseen muottiin.

ja opin tosi paljon!

ja sen verran voin paukutella henkseleitä, että tuohon muottisarjaan tehtiin korjaus, ja minun rooli ei ollut olematon. (siis "muotista päästäminen" oli päivityksen tarpeessa, ja duunattiin/-sin uuden kölilestin "omasta päästä)

-> lasikuidusta voit tehdä vaikkapa yksiosaisen golfpallon muotin, mutta muutama pieni ongelma:
-pitääkö lesti (mallikappale) saada ehyenä pois?
-pitääkö muotin mahdollistaa/kestää enemmän kuin yksi kpl?
-miten kappale laminoidaan, gelgoatin levitys, kuidutus hartsin tiivistys....
-jne

-> ota kauniisti opiskelun kannalta, ensin nettiopiskeluna, sitten "orjana" ja sitten tuumasta toimeen (nopeimmin pääset vauhtiin, jos saat jonkun puoliammattilaisen mukaan projektiin.)

Ja jos kaikki tekisi niin kuin ennalta ohjeistettu, niin meillä olisi helvetin hyvät öljylamput, kukaan ei olisi kuullutkaan sähköstä

Tsemppiä!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2012, 22:55
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

UCB >urbancityboy varmaan tietää nää hommat aika hyvin.. taitaa vaa herralla olla kiirettä hamppu hommissa..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2012, 22:58
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

UCB on posessa ja Jope tietää kuidusta kaiken.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2012, 22:59
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jontte74 Näytä viesti
Oisin tekemässä lasikuitu levikkeet tohon maasturi rojektii, niin millasta mattoa pitäs olla ja mikäs ois hyvää hartsia siihen hommaan?. Muotti mulla ois jo jonkilainen. Milläs vahalla noita pitäs käsitellä tai irrotusaineella. Kuinka paljon ainetta menee noin suurin piirtein per levike esim bushwacker kokoisiin levikkeisiin siis 4 kappaleeseen. Oon eka kertaa asialla tämmösiä leipomassa....
Siis jos pelkkää hartsia ja mattoa olet vailla, niin helpoiten/halvimmalla saat, kun lompsit omien pönttöjen kanssa lähimpään pajaan, missä väsätään jotain lasikuidusta, ja ostat sieltä.. tarvittavaa määrää voi tietty arvailla...

Meilläpäin on...tai oli ainakin joku vuosi sitten, (kun oli itsellä aikaa väsäillä lasikuidusta suppari koteloja..) semmoinen yhden miehen vene-veistämö, josta sai edullisesti hartsia, ja mattoa. Tyyppi lorotteli 200litran pöntöstä ainetta, ja otti tyyliin "kympin"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan BJ-40 etulokarit, lasikuitu Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.02.2011 01:14
Myyty Lasikuitu mattoa piparix O/M/V Muut 2 10.05.2010 22:01
hj:n lasikuitu levikkeet Tekniikka & Jutustelu 4 08.09.2007 11:06
O:Lasikuitu Hippo O/M/V Muut 3 24.07.2005 03:17
O: BJ:iin lasikuitu lokasuojat O/M/V Muut 1 25.06.2005 10:29


Sivu luotu: 23:16 (GMT +2).