![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Takaluukun korjaus tulee olemaan mielenkiintoinen... Joutuu reikienmitoitus taidot koetukselle.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Olen tässä miettinyt sitä kun tulee uusi taka-akseli niin kannattaako vanhan akselin kitkalukko laittaa eteen, niikuin monet sanoo? Sitä lähinnä mietin että miten vaikuttaa ajettavuuteen talvella, mikäli tulee semmoinen tilanne millon on laitettava nopea nelikko jäisellä/lumisella tiellä yms. Onko ihan mahdoton ajaa, jos edessä on kitkalukko? Vaikuttaahan se silloinkin, kun pelkät napalukotkin on kytketty....
|
|
||||
|
||||
![]()
Jos oikiasti meinaat sillä mehtässä johonki päästä niin kylläse lukko sinne kannattaa laittaa. Ajettavuutta en tämmösessä patrollisa niin murehtis kuhan kulkee suunilleen suoraan ja tarvittaessa kääntyykin…
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uskosin että sen kans pärjää
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vielä en ruvennu hitsailee, mutta parista paikkaa vähän teräsharjalaikalla tutkin ruostevaurioita...
tuo maskin alla oleva ritilä on nyt maalattu. Oli muuten ihan helvetin mätä, siksi alareuna kokonaan leikattu irti. Olin ihan kahen vaiheilla, että teenkö uuden, vai laitanko vanhan. Laitoin nyt tuon vanhan vielä paikoilleen. Ihan helvetin ruma, niin en kehannu lähempää ottaa kuvaa ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyt otin jousen pedit auki. Aika pahalta näytti, etenkin toinen. Neulahakkuri on kuitenkin ihan helvetin hyvä keksintö ja sain ruosteet pois. Laitoin ruosteenmuuntoaineet ja hitsasin kiinni. Mittasin tönärillä että irti leikattu pala tulee oikein paikalleen. Silti vähän jännittää että tuleeko tuosta hyvä... Kuinka tarkasti pitää olla keskellä tuo reikä? Tönärin mukaan olivat keskellä.
Toinen irti leikattu pala oli niin ruostunut, että tuli reikä hitsaressa, mutta sain hepattua umpeen. Hitsasin 2,5mm puikolla nuo. |
|
|||
|
|||
![]()
Toisella puolella oli jopa pien reikä akseliputkessa, mutta sain korjattua.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ammattikoulun aikana kun olin töissä raskaankaluston asentajana, niin tutustuin tuohon neulahakkuriin. On muuten ihan helvetin hyvä laite, eikä paljoo maksa. Saa alta 50 eurolla, esim Biltemasta. Kuten sanottu, niin sillä putsasin nuo petien sisäpuoletkin.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkähän nuo petien pinnat saa täysin tasaisiksi, niin että jousen ja pedin väliin ei jää mitään rakoja, vaan jousi istuu tiiviisti petiä vasten... Olisi melkein pitänyt tehdä tuo jotenkin, niin että ei olisi tarvinnut kantta irrottaa
![]() No turha sitä on jälkikäteen miettiä... Toivottavasti ei tule mitään ongelmia. Onhan siinä onneksi päädyt ja reunat paikallaan, niin ei jousi jää todennäköisesti kuitenkaan väärään asentoon... Keskelle vain saattaa jäädä tyhjää tilaa Viimeksi muokannut Ukri : 05.08.2024 14:02 |
|
|||
|
|||
![]()
Pitää tuonne reikään laittaa kunnolla kotelosuojaa, ennenkuin laittaa paikalleen.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
No olisihan sekin yksi vaihtoehto. Ajattelin että sitten kun tulee aika laittaa akseli alle niin kokeilee ja tarvittaessa täytehitsaa... Onkohan tuossa Patrollin akselissa kuinka tiukka sovitus tuolla keskinaulalla? Jos ei ole ihan millin sadas osasta kiinni, niin kai se sopii. Muutaman kerran olen pakettiautoon ja kuorma-autoon pakan laittanu, mutta ei ole se sovitus jääny mieleen... Vaikka toki mittasin että olisi reikä keskellä...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on jarrut saatu auki uudesta akselista. Tuntuu ihan helvetisti paremmalta kun vanha. Tässä on äärimmäisen vähän klappia verrattuna vanhaan. Lukko tuntuu myös olevan olemassa, toki ihan vaan käsin navasta pyörittäen... Pitää vielä kysyä yhen kaverin diagnoosi kun loppuviikosta tulee käymään.
|
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kyllä sanoa että olen ihan helvetin onnellinen siitä että Patrollin jarrut on melkein yhtä simppelit kun kuorma-autossa
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Toisin kun tuo mun 92 Fiesta, jossa on maailman hirvein käsijarrun säätö... Vaikka aikanaan kävinkin autopuolen koulun, niin mulla ei riitä taidot ja hermot sen kanssa. Piti kaveri (korjaamopäällikkö) pyytää apuun. Loppuviikosta tulee käymään.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on vilkut/parkit kohtalaisen kelvollisesti kiinni maskin alaritilässä, ei ole kaunis, mutta maasturin ei liian kaunis kannatakaan olla
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Liekkö nämä käypäsiä tommoseen katiskaan, en muista... Mutta koukkaa kyytiin jos ajelet täällä leijonakylässäpäin
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi, mutta mitä tarkoitat, "leijonakylässä" ilmaisulla?
|
|
|||
|
|||
![]()
Nyt tuli tehtyä kuskin katon kulma uusiksi. Meinasin että olisi voinut eri kerrokset jättää pois, mutta tein nyt alkuperäisen mallin mukaan. Väliin tuli reilusti sinkkiä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nuo mittarit on hieman eri näköiset, mutta minulla on öljynpainemittari sökö ja olisi kyllä tarvetta varaosille sen suhteen. Mikäli vaan sopii paikalleen, niin voin ihan vähintäänkin varmuuden vuoksi ottaa, mikäli ei nyt kovin kaukana ole...
|
|
|||
|
|||
![]()
Datsunin ohella saatiin tohon Fiestan kippanaan semmoset jarrut että uskaltaa leimalle yrittää
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
RUOKOLAHTI
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia mahdottomasti.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |