Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 05.11.2014, 17:23
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nall3 Näytä viesti
No perun aikasemmat kirjotukset popin hyvyydestä.
Aivan paska lafka!!!
Pakitin pakun tolppaan ja vakuutukseen yhteyttä niin autoklinikalle vaan arvioittavaksi ja sitten sinne kunnostukseen kun on arvioitu hinta.
Tein selväksi että haluisin korjauttaa autoni sellasessa paikassa missä se tulisi kerralla kuntoon niin ei käy.
Sanoin että menen sitten toyotalle arvion tekemään niin ei kuulemma merkkiliike ole oikea paikka noin vanhalle autolle! VM:96 granvia.
Vakuutusehdot sanoo että jos osien saatavuus on hankalaa niin sitten voi kertakorvausta.
No mulla autossa korisarja mitä ei ihan joka kulmalta löydy ja sitten vanne missä kanssa jäljet ei ole kauheen helppo saatava.
Ainakin meidän kylällä Toyotan merkkiliikkeen peltikorjaushinta oli halvempi kuin tarkastajan ehdottaman yleiskorjaamon ja sama oli maalauksen osalta, eli ite vein jo senkin takia merkkiliikkeeseen, että on parempi ja tuli halvemmaksi myös vakuutusyhtiölle. Merkkiliikkeessä on sekin hyvä puoli, että sieltä jaksavat tilata kaikki pikkuosat, eivätkä käytä nippareita.
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 05.11.2014, 21:13
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Siellä vakuutusehdoissa lukee hienosti että on kolme vaihtoehtoa. Lunastus, kertakorvaus ja korjaus. Vakuutusyhtiö saa sitten päättää mitä noista se käyttää. Koska kertakorvausta POP ei tee niin vaihtoehdot on korjaus ja lunastus. Jos korjauskulut on yli auton arvon niin silloin auto lunastetaan. Tuon auton arvon ne sitten katsoo jostain halvimmasta mahdollisesta paikasta. Ehdoissa lukee että se on markkina-arvo, mutta käytännössä POP ei sitä tee.

Ne on tosiaan tuon homman ulkoistanut muistaakseni Suomen vahinkotarkastus Oy:lle. Hommahan toimii niillä niin hienosti että keksivät jostain sen todella halvan hinnan. Tuo vahinkotarkastus ei saa sitten missään tilanteessa tarjota enempää. Niillä ei ole valtuuksia siihen. Jos haluaa enemmän hilloa pitää mennä POPin puolella vinkumaan, kuten minäkin tein. Homma menee sitten läpi tai ei..

Mut kyllä omalla kohdalla tuli sen verran paska kokemus tuosta lafkasta että kun korjaukset on tehty niin siirrän kaikki vakuutukset pois sieltä. Sen kuulin myös että esim. IFillä maksavat kertakorvauksen, mutta sun pitää ensin itse omalla rahalla laittaa se auto kuntoon. Kun se on kunnossa niin näytät sen vakuutusyhtiölle ja saat hillot. Mutta tuokin on mielestäni ihan perseestä oleva tapa. Kaikilla varmaan onkin heittää tuosta vaan vaikka 5000€ johonkin auton korjaamiseen ja hillot saa takaisin sitten joskus. Tuskin niille mitään korkoa maksetaan. Helpompaa olisi että hillot maksetaan, mutta sun pitää myöhemmin näyttää vakuutusyhtiölle että auto on korjattu. Jos ei ole niin perivät hillot takaisin. Kyllä nuo suurimmalta osalta ihmisistä pitäisi pystyä perimään takaisin.
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 07.11.2014, 00:31
kummo kummo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: ivalo
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sen kuulin myös että esim. IFillä maksavat kertakorvauksen, mutta sun pitää ensin itse omalla rahalla laittaa se auto kuntoon. Kun se on kunnossa niin näytät sen vakuutusyhtiölle ja saat hillot.
Esson baarijuttuja? Ainakin itellä toimi ifin kanssa niin että lähetin sinne kuvat vahingosta ja rahat tuli viikon sisään tilille ja vasta sen jälkeen pajotin auton nippuun. Näin ainakin oli vuosi sitten.
Aika idioottimainen käytäntö jos näin on...
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 07.11.2014, 01:27
DefeHKI DefeHKI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ostohinnalla ei ole merkitystä korvauksiin, koittavat vaan vedättää. Jos vakuutusyhtiö kyselee auton ostohintaa niin älkää sanoko mitään.
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
__________________
* LR Defender 90 STW Td5 -02
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 07.11.2014, 04:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Hankintahetken arvo voi olla muutakin kuin ostohinta, alempi, sama tai ylempi ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 07.11.2014, 07:50
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo Näytä viesti
Esson baarijuttuja? Ainakin itellä toimi ifin kanssa niin että lähetin sinne kuvat vahingosta ja rahat tuli viikon sisään tilille ja vasta sen jälkeen pajotin auton nippuun. Näin ainakin oli vuosi sitten.
Aika idioottimainen käytäntö jos näin on...
On tosiaan Esson paarijuttuja. Emännän autoon saatiin hyvä kertakorvaushinta eikä edes tarttenu laittaa kuntoon. Kolarikorjaamon tyyppi otti kuvat ja laittoi iffiin. Pientä oikomissta ja kosmeettisia haittoja. Rahnat tuli äkkia. Eli lommot ja puskurin oikaisin itse ja pari pientä naarmua jäi maalipintaan muistoksi.
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 07.11.2014, 08:04
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo Näytä viesti
Esson baarijuttuja? Ainakin itellä toimi ifin kanssa niin että lähetin sinne kuvat vahingosta ja rahat tuli viikon sisään tilille ja vasta sen jälkeen pajotin auton nippuun. Näin ainakin oli vuosi sitten.
Aika idioottimainen käytäntö jos näin on...
Noin ainakin kävi broidilla sen Nissan 200SX:n kanssa. Sen piti itse ensin kunnostaa auto omilla rahoilla ja vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt vakuutusyhtiölle korjaukset niin sai hillot. Eli ei ole esson baari juttuja. Tiedä sitten onko noissa joku eri käytäntö, mut mun mielestä tuo on ainakin ihan perse käytäntö.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DefeHKI Näytä viesti
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
Mutta jos ostat auton keväällä vaikka hintaan 1500e. Ilmoituksessa lukee että vaihdelaatikko viallinen ja tämän takia se on muita pelejä 7000e halvempi. No sinä tiedät että saat fixattua auton 500€:lla kun teet kaiken itse niin onko auton hinta korjauksen jälkeen 1500€ vai onko se saman hintainen kuin muut korjatut pelit eli yli 7000€? Kyllä mä lähden siitä että hinta on samaa tasoa muiden kanssa ja sillä osto hinnalla ei ole mitään merkitystä. Markkinahinta ei ole sama kuin ostohinta. Lunastusehdoissa lukee että autosta maksetaan markkinahinta. Itse ostin tuon oman Hyndaikkelin viallisena. Sen takia sain sen halvalla. Mutta kun nuo kaikki viat on jo korjattu, joten ei se ole enää viallisen auton hintainen.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 07.11.2014, 09:26
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DefeHKI Näytä viesti
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
mutta eihän tämä voi pitää paikkansa? eli jos olet autos saanu vaikka perintönä josta et ole mitään maksanut ja auto sattuu olemaan esimerkiksi vaikka vuoden 77 esortti jonka pappa on ostanut uutena tuolloin vuonna 77 ja olet toinen omistaja, tällöinhän sun ei kuulu saada korvausta ollenkaan. tai sama asia kun ostat auton ja sama auto on ollut myynnissä kuukauden aikana yhdeksällä erihinnalla niin katsotaanko silloin se viimeinen hintalappu vai se halvin viallisen auton hintalappu? popista kyllä sanovat että ostohinnalla ei ole mitään merkitystä tuon lunastuksen kanssa juuri noiden edellä mainittujen seikkojen takia. vaan laskevat keskiarvon netistiä tai tässä tapauksessa pop laskee halvimman hinnan eli jos sulla on hyvä hojo jonka lappu on 7000€ niin toden näköisesti saat siitä romuraudan hinnan popin mukaan. eikä paljon vaikuta vanteet tai muutakaan tingeltangelit. tästä paskapuljusta on sen verta huonohko maku jäänyt suuhun että siirsin jokaisen vakuutuksen ifiin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 07.11.2014, 10:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
popista kyllä sanovat että ostohinnalla ei ole mitään merkitystä tuon lunastuksen kanssa juuri noiden edellä mainittujen seikkojen takia. vaan laskevat keskiarvon netistiä
Tuo ei ainakaan omalla kohdalla alkuun pitänyt paikkaansa vaan vetosivat tosiaan ostohintaan, minkä repivät nettiauton historiasta. Ja sekin hinta oli perseellään. Sitä en tiedä miksi. Onko sillä sitten saatu tuotua autoa suomeen halvemmalla verolla? Vedottu että tuo autoliike myynyt tuohon hintaan auton vaikka muuten niistä pyydetään 8000e.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 07.11.2014, 10:36
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ja sekin hinta oli perseellään. Sitä en tiedä miksi.
Mitä tarkoitat? Että autoliikkeen hinta oli nettiautossa persiillään? Oliko hinnaksi merkitty alhaisempi hinta kuin mitä siitä maksoit? Teitkö kauppakirjaa? Eikös autokauppa perustu siihen, että verottajalle ilmoitetaan alhaisempi hinta kuin mitä asiakas maksaa =)

Jälkiviisaana voisi sanoa, että kuten joku muukin mainitsi, niin rakennettu auto kannattaa arvioituttaa etuokäteen vakuutusyhtiöllä, jotta korvaushinta on sitten lähempänä itse arvioitua hintaa jos vahinko sattuu. Ite arvioitutin aikanaan Ghia Granadan 35tmk arvoiseksi, vaikka lähtökohta maksoi mulle 5tmk ja rakenteluun paloi rahaa 10tmk. Pari valokuvaa ja teksti tehdyistä korjauksista riitti silloin.

Seuraavan auton kanssa sun kannattaa tehdä niin, että ensin kaveris ostaa se 5k€ hintaan, myy sulle nettiautossa 2389784945434434236237439234€ hintaan ja sitten kun naapurisi koputtelee sitä taas, niin pop maksaakin sulle sitten mukavan rahan.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 07.11.2014, 11:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Unohtakaa ne ostohinnat, oleellista on auton todellinen arvo vahinkohetkellä. Kaikki vakuutusyhtiöt yrittää kaikin keinoin pienentää heidän korvauksia, siksi puhuvat mitä sattuu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 07.11.2014, 11:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Noin ainakin kävi broidilla sen Nissan 200SX:n kanssa. Sen piti itse ensin kunnostaa auto omilla rahoilla ja vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt vakuutusyhtiölle korjaukset niin sai hillot. Eli ei ole esson baari juttuja. Tiedä sitten onko noissa joku eri käytäntö, mut mun mielestä tuo on ainakin ihan perse käytäntö.
Kuka oli auton omistaja? Rahoitusyhtiö?
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 07.11.2014, 11:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mitä tarkoitat? Että autoliikkeen hinta oli nettiautossa persiillään? Oliko hinnaksi merkitty alhaisempi hinta kuin mitä siitä maksoit? Teitkö kauppakirjaa? Eikös autokauppa perustu siihen, että verottajalle ilmoitetaan alhaisempi hinta kuin mitä asiakas maksaa =)
Kyllä mulla kauppakirja on. Ei siinä mitään. Mutta se mun ostohinta ei ole sama kuin se myyjäliikkeen hinta minkä ne merkkasi nettiautoon.

Eikä tuota mun peliä nyt niin paljoa ole rakenneltu että se olisi reilusti normi Terracania kalliimpi. Mulle ois ihan hyvin riittänyt että auton lunastushinta on samaa luokkaa mitä nuo Terracanit muuten maksaa. Halvin oli vajaa 8000e ja muut menee siitä sitten ylöspäin. Noiden pienten rakentelujen takia veikkaan että hinta on enemmän kuin 8000e, mutta paljon se sitten on siitä yli.. Mutta ei se ihan ole kuitenkaan se 5900e mitä pop tarjosi lunastushinnaksi.
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 07.11.2014, 13:58
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kyllä mulla kauppakirja on. Ei siinä mitään. Mutta se mun ostohinta ei ole sama kuin se myyjäliikkeen hinta minkä ne merkkasi nettiautoon.

Eikä tuota mun peliä nyt niin paljoa ole rakenneltu että se olisi reilusti normi Terracania kalliimpi. Mulle ois ihan hyvin riittänyt että auton lunastushinta on samaa luokkaa mitä nuo Terracanit muuten maksaa. Halvin oli vajaa 8000e ja muut menee siitä sitten ylöspäin. Noiden pienten rakentelujen takia veikkaan että hinta on enemmän kuin 8000e, mutta paljon se sitten on siitä yli.. Mutta ei se ihan ole kuitenkaan se 5900e mitä pop tarjosi lunastushinnaksi.
No jos sulla on kauppakirjassa isompi summa, niin näytä edes se kauppakirja vakuutusyhtiölle. Olishan se mahdollista pyytää autoliikkeen kirjanpidostakin kauppakirja näytille, ellei se sitten ole verottajaa varten tehty alhaisemmalla hinnalla...

Noo mut jos korjaavat sen auton nyt kuntoon liikkeessä, niin eikös tää ole juttu jo loppuun käsitelty, vai haluatko päästä siitä eroon ja siirtyä laadukkaisiin Land Cruisereihin, joille on aina oikea markkinahinta ja jos purkaa osiksi, niin osat viedään käsistä hyvien jälkimarkkinoiden takia =)
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 07.11.2014, 14:01
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Unohtakaa ne ostohinnat, oleellista on auton todellinen arvo vahinkohetkellä. Kaikki vakuutusyhtiöt yrittää kaikin keinoin pienentää heidän korvauksia, siksi puhuvat mitä sattuu.
Jep.
Tuo teksti missä viitataan auton arvoon ostohetkellä ei tarkoita mitä siitä on maksettu/ oliko se ehjä vai ei... Pitää vaan pitää malttinsa noiden vakuutusheebojen kanssa ja vääntää asiat rautalangasta heille. Mulla meinattiin jättää korvaamatta auton maalaus kun oli vanteet viety parkkiksella. Jokasen loksun kohdalla naarmuja valkoiseen pohjamaaliin asti. Musta auto kyseessä ja maalipinta muutoin virheetön. Vetosivat auton ikään ja yrittivät kierrellä koko asiaa. Auto oli tapahtumahetkellä n.10v vanha. Lopputulos kuitenkin oli että auto ylimaalattiin joka loksun kohdalta valitsemassani korjaamossa yhtiön piikkiin. Oli täyskasko ja auto oli oma.
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 07.11.2014, 14:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
siirtyä laadukkaisiin Land Cruisereihin, joille on aina oikea markkinahinta ja jos purkaa osiksi, niin osat viedään käsistä hyvien jälkimarkkinoiden takia =)
YYYHHH. Yksi cruiseri ollut ja sekin oli liikaa. Mätiä alitehoisia paskoja.

On muuten mielenkiintoinen tuo POPin toiminta. Tuo oma kohtainen vahinkohan tapahtui viime viikolla. Perjantaina se tarkastaja soitteli ja väännettiin hinnasta. Lupasi palata maanantaina asiaan. No ei palannut edes tiistaina. Keskiviikkona itse yritin sitä pariin otteeseen tavoitella. Lopulta kun se sai kiinni niin eihän se homma sen kanssa mihinkään etene kun ei sillä ole lupia mihinkään muuhun. Sain sitten keskiviikon aikana luvan popilta auton korjaukseen ja tämän tarkastajan piti olla uudelleen yhteydessä. No ei ole ollut. Sitä ei saa puhelimella kiinni, eikä saa sähköpostilla kiinni. Kyselin sitten neuvoa suoraan tuolta henkilöltä mikä antoi popilla luvan auton korjaukseen. Saa olla suoraan korjaamoon yhteydessä.

Veikkaan että tästä saadaan vielä melkoinen show aikaiseksi. Onneksi mulla on popin viesti missä sanovat että se menee korjaukseen ja missä sanovat että saa itse sopia korjaamon kanssa korjauksesta. Kuten monessa muussakin ulkoistuksessa niin ei tuo kovin kehuttavasti ole hoidettu.
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 07.11.2014, 14:30
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
No jos sulla on kauppakirjassa isompi summa, niin näytä edes se kauppakirja vakuutusyhtiölle. Olishan se mahdollista pyytää autoliikkeen kirjanpidostakin kauppakirja näytille, ellei se sitten ole verottajaa varten tehty alhaisemmalla hinnalla...

Noo mut jos korjaavat sen auton nyt kuntoon liikkeessä, niin eikös tää ole juttu jo loppuun käsitelty, vai haluatko päästä siitä eroon ja siirtyä laadukkaisiin Land Cruisereihin, joille on aina oikea markkinahinta ja jos purkaa osiksi, niin osat viedään käsistä hyvien jälkimarkkinoiden takia =)
edelleen ei ole ostohinnalla mitään väliä, laskevat sen oman laskurin mukaan joka perustuu juuri tuohon nettiautoon, ja kuten sanoin niin joku on voinut myydä sun hienoa ruiseria vuosi sitten 1000€ vaikka sinä pyytäisit siitä 18 000€ niin pop vakuutus automaattisesti laskee sen alakanttiin. tähän nyt esimerkkinä tämä minun hieno bemari, auton hinta oli mulle tullessa 4850€ siihen laitettiin toiset vanteet kw alustaa etc. vakuutus hippi soitti ja kyseli autosta niitä näitä ja kyseli vanteista ja alustasta, ja kysy viellä paljonko itse näen auton arvon niin vastasin suoraan että ainakin tuo 4850€ no meni heti niin kaveri laskeskeli ja laitteli laput jossa lukee korvaus summaksi 2500€ koska vähemmän ajettuja samallakoneella etc saa 3000€ ja tässä kaveri väitti ettei auton värillä ole väliä eikä sillä onko manuaali vai automaatti. kuten tuossa ylempänä ja aikasemilla sivuilla olen sanonut jo. no pidettiin huutokilpailu tuosta hinnasta niin totesi vaan että 90pv aikaa hakea oikasua tuohon ja painotti viellä että tulee kalliiksi jos häviää tuon oikasuvaatimus hässäkän. eli nou hätä 90päivää aikaa valittaa tuosta asiasta, ja tässä tapauksessa jos valittat niin eri kaverit kun pop vakuutuksen tai jonkun ulkoistetun vuokrafirman narrit laskee sen auton arvon. joten todellisuudessa sillä auton arvolla ei ole mitään väliä kun et popista ikinä tule saamaan sitä hintaa mitä olet autoos laittanut rahaa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 07.11.2014, 14:33
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
YYYHHH. Yksi cruiseri ollut ja sekin oli liikaa. Mätiä alitehoisia paskoja.

On muuten mielenkiintoinen tuo POPin toiminta. Tuo oma kohtainen vahinkohan tapahtui viime viikolla. Perjantaina se tarkastaja soitteli ja väännettiin hinnasta. Lupasi palata maanantaina asiaan. No ei palannut edes tiistaina. Keskiviikkona itse yritin sitä pariin otteeseen tavoitella. Lopulta kun se sai kiinni niin eihän se homma sen kanssa mihinkään etene kun ei sillä ole lupia mihinkään muuhun. Sain sitten keskiviikon aikana luvan popilta auton korjaukseen ja tämän tarkastajan piti olla uudelleen yhteydessä. No ei ole ollut. Sitä ei saa puhelimella kiinni, eikä saa sähköpostilla kiinni. Kyselin sitten neuvoa suoraan tuolta henkilöltä mikä antoi popilla luvan auton korjaukseen. Saa olla suoraan korjaamoon yhteydessä.

Veikkaan että tästä saadaan vielä melkoinen show aikaiseksi. Onneksi mulla on popin viesti missä sanovat että se menee korjaukseen ja missä sanovat että saa itse sopia korjaamon kanssa korjauksesta. Kuten monessa muussakin ulkoistuksessa niin ei tuo kovin kehuttavasti ole hoidettu.
juuri tätä tarkoitin. eka tehään ilmotus sitten ootellaa kuukausi tolkulla että koska saa jotain katetta autolle tai viedä sen korjaamoon, soittelet niin kukaan ei tiedä mistään mitään.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 08.11.2014, 01:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Seuraava avainsana on LASKUTUSLUPA korjaamolle ... Ja siinä olevat numerot
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 08.11.2014, 02:12
kummo kummo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: ivalo
Viestit: 100
Perusasetus

Eli en tosiaan taida vaihtaa yhtiötä poppiin. Ifissä on pyörä ja paku, loput on taas tapiolassa. Tapiolassa kun ei edes maksa harrastepelit mitään, vaikka ei vuosiin niitä liikuttaisi mihinkään (toisin kuin ifissä, 25€ vuosi paperitöitä?).
Kummassakin yhtiössä on korvausasiat hoituneet viikossa. Autopuolella ja sairausvakuutus puolella.
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 08.11.2014, 08:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Näitä korvaushintoja mietittäessä pitää muistaa yleinen arvonmääritysperiaate. Jos auton arvo on vaikkapa 5000 e ja siihen tekee juuri ennen onnettomuutta 2000 eurolla remonttia, niin vakuutusyhtiöt eivät arvosta autoa 7000 e arvoiseksi. Sinänsä kuulostaa epäreilulta mutta ei yhtiöillä ole aikaa & mahdollisuutta selvittää mitä korjauksia mihinkin autoon on tehty. Ja tässä olisi todellinen huijauksen paikka, saahan noita kuitteja kikkailtua vaikka kuinka. Ja toisaalta ei vapailla markkinoillakaan tuosta autosta saa seitsemää tonttua, ehkä 5500 e.

Vanhan auton arvon määritys perustuu tilastoihin eikä se ole ihan helppoa. Vakuutusyhtiöt koittaa hakea sitä alarajan hintaa ja auton omistaja vastaavasti ylärajaa, todellisuus on jossain siinä välissä. Tässä pitää olla rauhallinen eikä hermostua ensimmäisestä yhtiön tarjouksesta. Sellaista huutokauppaahan se on, sitkein yleensä voittaa

Ikäväähän se on jos syyttömänä kolarissa eikä saa kunnon korvauksia mutta aina pitää muistaa, että kyseessä on vain auto, ei ihmishenki.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 08.11.2014, 14:50
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Näitä korvaushintoja mietittäessä pitää muistaa yleinen arvonmääritysperiaate. Jos auton arvo on vaikkapa 5000 e ja siihen tekee juuri ennen onnettomuutta 2000 eurolla remonttia, niin vakuutusyhtiöt eivät arvosta autoa 7000 e arvoiseksi. Sinänsä kuulostaa epäreilulta mutta ei yhtiöillä ole aikaa & mahdollisuutta selvittää mitä korjauksia mihinkin autoon on tehty. Ja tässä olisi todellinen huijauksen paikka, saahan noita kuitteja kikkailtua vaikka kuinka. Ja toisaalta ei vapailla markkinoillakaan tuosta autosta saa seitsemää tonttua, ehkä 5500 e.

Vanhan auton arvon määritys perustuu tilastoihin eikä se ole ihan helppoa. Vakuutusyhtiöt koittaa hakea sitä alarajan hintaa ja auton omistaja vastaavasti ylärajaa, todellisuus on jossain siinä välissä. Tässä pitää olla rauhallinen eikä hermostua ensimmäisestä yhtiön tarjouksesta. Sellaista huutokauppaahan se on, sitkein yleensä voittaa

Ikäväähän se on jos syyttömänä kolarissa eikä saa kunnon korvauksia mutta aina pitää muistaa, että kyseessä on vain auto, ei ihmishenki.

niin ja mun mielestä ne makselee helpommin sellaisiin autoihin mitä on liikenteessä paljon niin korjaus kuluja tai lunastuksia, liekkö sitten helpompi laskea hinta. kaverilla oli tuossa parisen vuotta sitten ifissä 90- vuoden honda civic niin siihen koraili ruosteita ja maalaili paukku pullolla hyvän näköiseksi niin vakuutus tarjosi autosta ensin 500€ no osto hinta oli 700€ nurkilla ja kaveri vain totesi että on laittanut autoa yms. ifi kyseli kuvia niin kaveri laitteli kuvat ja tiedot niin korvaus summa oli loppujen lopuksi pelkällä autolla 1100€ niin vakuutus yhtiön kun avkon mielestä. että melkeen jokaisesta mutterista ja pultista saa olla kuitti ja asennus kuva. tiiä sitten miten se menee nykyjään. mutta popissa tämä ei toimi mitenkään päin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 08.11.2014, 15:14
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.582
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
niin ja mun mielestä ne makselee helpommin sellaisiin autoihin mitä on liikenteessä paljon niin korjaus kuluja tai lunastuksia, liekkö sitten helpompi laskea hinta. kaverilla oli tuossa parisen vuotta sitten ifissä 90- vuoden honda civic niin siihen koraili ruosteita ja maalaili paukku pullolla hyvän näköiseksi niin vakuutus tarjosi autosta ensin 500€ no osto hinta oli 700€ nurkilla ja kaveri vain totesi että on laittanut autoa yms. ifi kyseli kuvia niin kaveri laitteli kuvat ja tiedot niin korvaus summa oli loppujen lopuksi pelkällä autolla 1100€ niin vakuutus yhtiön kun avkon mielestä. että melkeen jokaisesta mutterista ja pultista saa olla kuitti ja asennus kuva. tiiä sitten miten se menee nykyjään. mutta popissa tämä ei toimi mitenkään päin.
OT:

Joskus itse sovin harrasteauton vakuuttamisesta IF:n kanssa että vien auton heille tarkastettavaksi ja tarkastuksessa käydään läpi mitä kaikkea autoon on tehty ja mitä kaikkea lisävarustetta on kiinnitetty. Tän pohjalta laskettiin autolle arvo joka oli molempien osapuolten mielestä sopiva ja se kirjattiin vakuutussopimukseen.

Sitä en tiedä miten korvaukset onnistuu kun ollaan oltu ilman vahinkoja joista olisi pitänyt olla yhteyksissä vakuutusyhtiöön
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 10.11.2014, 08:44
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Seuraava avainsana on LASKUTUSLUPA korjaamolle ... Ja siinä olevat numerot
Jep. Koska tähän tämä homma nyt kusi.

Eli auton lunastushinta 5900€. Korjauskulut 6300€. Pop vakuutus on ilmoittanut minulle että vie autosi suoraan korjaamolle ja sovi niiden kanssa korjauksesta. No minäpä yritin tätä, mutta eipä onnistu, koska korjaamon pitäisi homma tehdä 5800€:lla. Niiden pitää siis 500€ tinkiä osista/työstä. Korjaamo ilmoitti suoraan että vähän hankalalta yhdistelmältä näyttää kun tuohon mun peliin ei saa tarvikkeena suomesta mitään valoja, eikä niitä ole purkaamollakaan. Pitää ostaa siis Hyundai tiskiltä. Sen jälkeen pitäisi työstä tinkiä 500€ ja se voi olla vähän hankalaa, koska eihän se firma voi mitään hyväntekeväisyyttä tehdä. On tuo vähän outoa että jos korjaamo on ilmoittanut alustavan arvion niin aletaan siitä vielä tinkiä. Ymmärtäisin homman paremmin että jos otetaan tuo 6300€ korjauskustannus ja ilmoitetaan vaan että yhtään yli sen ei makseta. Jonka myötä firma ottaa takkiinsa sitten jos tulee jotain muuta ongelmaa.

Ehdotin myös että otan 5000€ kertakorvauksena ja fixaan auton itse. Tämä ei ole vakuutusyhtiölle vaihtoehto.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Näitä korvaushintoja mietittäessä pitää muistaa yleinen arvonmääritysperiaate. Jos auton arvo on vaikkapa 5000 e ja siihen tekee juuri ennen onnettomuutta 2000 eurolla remonttia, niin vakuutusyhtiöt eivät arvosta autoa 7000 e arvoiseksi. Sinänsä kuulostaa epäreilulta mutta ei yhtiöillä ole aikaa & mahdollisuutta selvittää mitä korjauksia mihinkin autoon on tehty. Ja tässä olisi todellinen huijauksen paikka, saahan noita kuitteja kikkailtua vaikka kuinka. Ja toisaalta ei vapailla markkinoillakaan tuosta autosta saa seitsemää tonttua, ehkä 5500 e.
Mutta mun pointti onkin siinä että jos minä olen ostanut auton viallisena ehjiä halvemmalla hinnalla niin eikö tuon auton arvo ole silloin ehjän hinta jos olen korjannut nämä kaikki viat? Sehän on ihan sama jos ostat vaihdelaatikkoa viallisen auton hintaan 5900€. Muut vastaavat pelin on siitä 8000€ ylöspäin. Saat korjattua auton vaikka parilla sadalla niin ei sen hinta enää ole kyllä 5900€ vaan eiköhän se ole samaa luokkaa kuin ne muutkin ehjät yksilöt, eli se reilu 8000€. Tuo 8000€ on tosiaan nettiauton halvimman samanlaisen pelin hinta. Missä kunnossa se sitten lieneekään.

Mut ei se tosiaan ihan niin mene että otetaan nettiautosta joku puolivuotta vanha "myyntihinta". Siihen voi kuka vaan laittaa mitä haluaa. Se ei ole totuus hinnasta. Minulle riittää että tuo lunastushinta on oikeasti se markkinahinta. Tässä tapauksessa jotain yli 8000e se on.
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 10.11.2014, 08:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

OP Pohjolan kertakorvaus on mennyt omalla kohalla niin et maksavat osien hinnan ja työn osuudesta 20% vähemmän mitä ovat laskeneet. Ihan reilu kaava.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Harrasteajoneuvo vakuutus ZAU Chit-Chat 2 27.10.2013 11:13
moottoripyörän vakuutus kami Chit-Chat 25 14.02.2012 12:36
Korvaako vakuutus jappe Tekniikka & Jutustelu 22 07.11.2009 08:00
Vakuutus maksuista Tekniikka & Jutustelu 4 08.02.2006 21:51
Lumi on pop MäIte Rakas Päiväkirja 0 22.11.2002 19:27


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).