Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 05.10.2014, 06:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Piti oikein tyhmän googlettaa, onko tuo joku uusi vakuutusyhtiö? Luulin ihan että Pop on Pohjola-Op yhtymän lyhenne.
Onhan nuo jo jonkin aikaa olleet kimpassa, aikaisemmin en on pop yhtiöstä täälläpäin kuullut.
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 05.10.2014, 15:23
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Piti oikein tyhmän googlettaa, onko tuo joku uusi vakuutusyhtiö? Luulin ihan että Pop on Pohjola-Op yhtymän lyhenne.
Onhan nuo jo jonkin aikaa olleet kimpassa, aikaisemmin en on pop yhtiöstä täälläpäin kuullut.
no ei se kovin vanhakaan ole, ja katsastuskonttorilla eivät myy popin vakuutuksia vaan ainoastaan netistä tai puhelimitse, popin konttorilla. joten useimmat eivät edes tiedä koko yhtiöstä, kun itsekkin aikoinaan kyselin vaan katsastuskonttorilla halvinta niin kaikki muut kyllä tuli paitsi poppi, ja kaveri sitten kerran vinkkas et laita poppiin siellä on halvempaa niin katsuriasemalla kyselin niin eivät myy siellä. mutta kun kattelee googlesta niin onhan monessa yhtiössä vikoja olise kuinka halpa tai kallis, mutta tämä sattu vaan omalle kohdalle, ja kyllä mielestäni muissa konttoreissa on parempaa palvelua ollut, esim ifissä talvella kun hiluxilla pakittelin jonkun juipin audin kontin lyttyyn, niin ei mennyt ilmotuksen teosta kun 12h niin asia oli jo ratkastu ja vasta puoli saanut autonsa autoklinikalle korjaukseen.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 05.10.2014, 21:28
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.209
Perusasetus

Joku suomenvahinkovakuutushan tuo pop on.
Ite otin tuon hiluksin kesällä nimiini poppiin aluksi niin muistaakseni konttorilta soitin poppiin ja avasivat vakuuyuksen siinä konttorilla ollessa ja niin se saatiin siltä istumalta hoidettua.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 06.10.2014, 07:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Joku suomenvahinkovakuutushan tuo pop on.
Ite otin tuon hiluksin kesällä nimiini poppiin aluksi niin muistaakseni konttorilta soitin poppiin ja avasivat vakuuyuksen siinä konttorilla ollessa ja niin se saatiin siltä istumalta hoidettua.
Skootteriin otin kesällä popista vakuutuksen ja kyllähän se tosiaan konttorilla onnistuu, tarvii vaan puhelinsoiton pop:n numeroon. Löytyy sieltä katsastuskonttorin koneelta nimellä Suomen Vahinkovakuutus Oy tuo POP.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 01.11.2014, 08:32
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Nyt voi hieman kertoa omakohtaisia kokemuksia tästä POP vakuutuksesta. Tuo nilkki kun sille vähän tuhoja teki. Menee ilkivaltavakuutuksen piikkiin.

Korjauskustannukset 6300€. Jostain repivät että keväällä ostin auton alle 5900€ hintaan ja tarjosivat 5000€ lunastus hinnaksi. POP vakuutus ei anna kertakorvausta. Auto lunastetaan tai korjataan. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vähän ihmettelin että mistä repivät tuollaisia hintoja kun ei ne pidä millään paikkaansa. Käsittääkseni tuo lunastushinta pitäisi olla sellainen että saan ostettua toisen Terracanin vanhan tilalle? Tietääkö kukaan mistä saa ehjä Terracanin leimattuna hintaan 5000e? Ei ole ilmeisesti mitään merkitystä sillä että sain auton hieman normaalia halvemmalla kun siinä oli vikoja osto hetkellä. Mutta nämä viat olen jo korjannut. Eli auto on paremmassa kunnossa kuin ostohetkellä. Lisäksi on ostettu kuluneiden renkaiden tilalle uutta isompaa rengasta, huollettu automaattia, putsailtu konetta sun muuta kivaa. Eihän nuo välttämättä hinnassa niin näy jos huollat autoa sillä idealla että se tulee kestämään.

Ilmoitin kuitenkin että en suostu lunastukseen. Korjaukseen suostun. Jos saan rahat korjata itse auton niin suostun siihenkin, mutta kun se ei ole mahdollista. Mutta tämä tarkastaja nyt selvittelee voisko se sittenkin olla mahdollista.

Katotaan millainen farssi tästä saadaan aikaiseksi. Mutta vähän näyttää siltä että halvalla vakuutuksella saa halvat korvaukset. Siitä kyllä plussat että ensin olisi pitänyt odottaa virallista rikosilmoitusta. Minähän tein sähköisen ilmoituksen, missä ilmeisesti menee n.2vk että tulee tämä virallinen rikosilmoitus. Mutta niille riitti että toimitin pdf tiedostona tuon sähköisen rikosilmoituksen vahvistuksen. Toki tämä virallinen rikosilmoitus pitää sitten myöhemmin toimittaa. Normaalisti sitä pitää odottaa ennen kuin mitään voi tehdä.

Tällä alustavalla tiedolla korvausten jälkeen tulen siirtämään kaikki vakuutukseni pois pop-vakuutuksesta.
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 01.11.2014, 09:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mutta vähän näyttää siltä että halvalla vakuutuksella saa halvat korvaukset.
Vaikka vakuutusyhtiöt suurimmaksi osaksi tekee hieman tappiota vakuutusmyynnillä (raha tulee niille vakuutusrahojen sijoittamisesta jne.), niin tämä on itsestään selvyys.

Jos otetaan isompi joukko vakuuttajia (tai lasketaan yhden keskiarv), niin vakuutuksiin pistettyä rahaa enempää ei sieltä tule saamaan. Busineshan siinä kärsii jos pitää alkaa jakamaan enemmän mitä saa.

Halvempien autojen, harvemmin ilkivallan kohteiksi joutuvilla, hirvivaaran ulkopuolella ajavien jne. vakuutuksiin ei kannata pistää hirveästi, vaan säästää mielummin erotuksen kaskon ja minimin väliltä, niin jää varmasti voitolle.
Itsellä on vain pelkkä liikennevakuutus ja rahaa on säästynyt enemmän mitä ajoneuvojen arvo on tähän asti ollu ja popista on kaksi vakuutusta, koska on halvimmat.
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 01.11.2014, 11:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt voi hieman kertoa omakohtaisia kokemuksia tästä POP vakuutuksesta. Tuo nilkki kun sille vähän tuhoja teki. Menee ilkivaltavakuutuksen piikkiin.

Korjauskustannukset 6300€. Jostain repivät että keväällä ostin auton alle 5900€ hintaan ja tarjosivat 5000€ lunastus hinnaksi. POP vakuutus ei anna kertakorvausta. Auto lunastetaan tai korjataan. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vähän ihmettelin että mistä repivät tuollaisia hintoja kun ei ne pidä millään paikkaansa. Käsittääkseni tuo lunastushinta pitäisi olla sellainen että saan ostettua toisen Terracanin vanhan tilalle? Tietääkö kukaan mistä saa ehjä Terracanin leimattuna hintaan 5000e? Ei ole ilmeisesti mitään merkitystä sillä että sain auton hieman normaalia halvemmalla kun siinä oli vikoja osto hetkellä. Mutta nämä viat olen jo korjannut. Eli auto on paremmassa kunnossa kuin ostohetkellä. Lisäksi on ostettu kuluneiden renkaiden tilalle uutta isompaa rengasta, huollettu automaattia, putsailtu konetta sun muuta kivaa. Eihän nuo välttämättä hinnassa niin näy jos huollat autoa sillä idealla että se tulee kestämään.

Ilmoitin kuitenkin että en suostu lunastukseen. Korjaukseen suostun. Jos saan rahat korjata itse auton niin suostun siihenkin, mutta kun se ei ole mahdollista. Mutta tämä tarkastaja nyt selvittelee voisko se sittenkin olla mahdollista.

Katotaan millainen farssi tästä saadaan aikaiseksi. Mutta vähän näyttää siltä että halvalla vakuutuksella saa halvat korvaukset. Siitä kyllä plussat että ensin olisi pitänyt odottaa virallista rikosilmoitusta. Minähän tein sähköisen ilmoituksen, missä ilmeisesti menee n.2vk että tulee tämä virallinen rikosilmoitus. Mutta niille riitti että toimitin pdf tiedostona tuon sähköisen rikosilmoituksen vahvistuksen. Toki tämä virallinen rikosilmoitus pitää sitten myöhemmin toimittaa. Normaalisti sitä pitää odottaa ennen kuin mitään voi tehdä.

Tällä alustavalla tiedolla korvausten jälkeen tulen siirtämään kaikki vakuutukseni pois pop-vakuutuksesta.

Katos Nerd-O vakuutusehdoista

https://www.popvakuutus.fi/static/v8...uutusehdot.pdf

Kohtaa 6.3.2 sivulla 28
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 01.11.2014, 11:13
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt voi hieman kertoa omakohtaisia kokemuksia tästä POP vakuutuksesta. Tuo nilkki kun sille vähän tuhoja teki. Menee ilkivaltavakuutuksen piikkiin.

Korjauskustannukset 6300€. Jostain repivät että keväällä ostin auton alle 5900€ hintaan ja tarjosivat 5000€ lunastus hinnaksi. POP vakuutus ei anna kertakorvausta. Auto lunastetaan tai korjataan. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vähän ihmettelin että mistä repivät tuollaisia hintoja kun ei ne pidä millään paikkaansa. Käsittääkseni tuo lunastushinta pitäisi olla sellainen että saan ostettua toisen Terracanin vanhan tilalle? Tietääkö kukaan mistä saa ehjä Terracanin leimattuna hintaan 5000e? Ei ole ilmeisesti mitään merkitystä sillä että sain auton hieman normaalia halvemmalla kun siinä oli vikoja osto hetkellä. Mutta nämä viat olen jo korjannut. Eli auto on paremmassa kunnossa kuin ostohetkellä. Lisäksi on ostettu kuluneiden renkaiden tilalle uutta isompaa rengasta, huollettu automaattia, putsailtu konetta sun muuta kivaa. Eihän nuo välttämättä hinnassa niin näy jos huollat autoa sillä idealla että se tulee kestämään.

Ilmoitin kuitenkin että en suostu lunastukseen. Korjaukseen suostun. Jos saan rahat korjata itse auton niin suostun siihenkin, mutta kun se ei ole mahdollista. Mutta tämä tarkastaja nyt selvittelee voisko se sittenkin olla mahdollista.

Katotaan millainen farssi tästä saadaan aikaiseksi. Mutta vähän näyttää siltä että halvalla vakuutuksella saa halvat korvaukset. Siitä kyllä plussat että ensin olisi pitänyt odottaa virallista rikosilmoitusta. Minähän tein sähköisen ilmoituksen, missä ilmeisesti menee n.2vk että tulee tämä virallinen rikosilmoitus. Mutta niille riitti että toimitin pdf tiedostona tuon sähköisen rikosilmoituksen vahvistuksen. Toki tämä virallinen rikosilmoitus pitää sitten myöhemmin toimittaa. Normaalisti sitä pitää odottaa ennen kuin mitään voi tehdä.

Tällä alustavalla tiedolla korvausten jälkeen tulen siirtämään kaikki vakuutukseni pois pop-vakuutuksesta.
aivan ihan samaa sönkkäsivät minulle myös. soittelivat kaverit ja melkeen anopitkin läpitte ja kysyvät hintaa, nettiautossa kyseistä autoa on myyty aikoinaan monella eri hinnalla. 2800€ taisi olla halvin ja taas kallein 6000€ näin kahdenvuoden sisään. tokasin vaan että mitä jos olen saanut auton ilmaisesksi? jäänkö silloin ilman korvaus summaa? sitten tämä popin ukkeli tokasi ettei vaikuta ostohinta lunastus hintaan mitenkään. sitten alkoi se vertailu nettiautosta ja kun manuaalia ei voi verrata automaattiin tai farkkua sedaniin jne, no joka tapauksessa tämä hippi soitti ja sanoi korvaus summaksi 2500€ siitä vähennettynä omavastuu 150€ = 2350€ kysyin mistä tämä koostuu niin kokoautosta että nettautossa vastaavia myynnissä 1000€ - 6000€ ja minun autoa vastaava oli 2500€ ja kun kotona sopivasti olin niin kyselin id numeroa niin sitä ei kyllä saanu mutta kuvausten perusteella popin ukko oli kattonut +500tkm ajettua automaatti sedani e39 bemaria jonka hinta oli kun olikin 2500€, tokasin että ethän sä nyt vittu voi verrata eri autoon mun autoa, niin sanovaan että kun kaikki ovat samoissa hinnoissa ja minä en tiedä mitä autoa hän on katsonut niin korvaus on tämä. eli siis sillä hinnalla millä auton itse hankin ei ole mitään merkitystä, kovin oli poppi ihmeissään kun soitteli ja kyseli mites nämä vakuutuksen palautus rahat? tilille vaan ja yhtiön vaihtoa. en löydä yhtään hyvää sanottavaa pop vakuutuksesta, no joo hinnat on alhasia mutta vahingon sattuessa on korvauskin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 01.11.2014, 13:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Ei kyllä taida muissakaan yhtiöissä olla auton ostohinnalla vaikutusta korvaushintaan. Mulla jakeluauto peruutti hodarin keulaa kasaan ja tarkastaja sanoi, että hyvityshinta autosta on 6k€, mutta kun tuskin niin halvalla haluan omastani luopua (enkä halunnutkaan), niin kertakorvaus on 2k€ tai sitten korjaavat auton kuntoon. Jälkimmäinen vaikutti järkevimmältä ja sovittiin, että tehdään uusilla osilla merkkiliikkeessä kun mun mielestä käytettyjä osia ei ollut tarjolla =).

Ko. auto meni kaupaks rempan jälkeen reilulla tuplahinnalla hyvityshintaan nähden, joten korvaushinta olisi ollut huonoin vaihtoehto. Vakutuusyhtiö oli vastapuolella joku yritysvakuutusyhtiö.
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 01.11.2014, 14:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ei kyllä taida muissakaan yhtiöissä olla auton ostohinnalla vaikutusta korvaushintaan.
Juurikin näin. Jos ostohinnalla olisi merkitystä korvaushintaan, olisi tässä oivallinen porsanreikä huijareille tehdä vakuutuspetoksia.

Mitä näitä tarinoita on kuullut niin kaikilla vakuutusyhtiöillä on sama logiikka, eli autot alihinnoitellaan kun on kyse korvauksista. Bisnestähän se vakuutusyhtiökin vain tekee. Tosin satavarmasti jokainen vahinkoa kärsinyt yliarvioi oman autonsa arvon
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 01.11.2014, 18:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Taannoin A vakuutus tarjos kertakorvausta 2 tonnia, en hyväksyny vaan sanoin että korjataan merkkiliikkeessä, kelpas heille. 12 vuotias mersu korjattiin Veholla, lasku vakuutusyhtiöön alkoi Kolmosella, en ymmärrä järkeä tässäkään ...

Pysy Nörde kovana !!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 01.11.2014, 20:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Katos Nerd-O vakuutusehdoista

https://www.popvakuutus.fi/static/v8...uutusehdot.pdf

Kohtaa 6.3.2 sivulla 28
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton. Pitääkin ottaa tarkastajan kanssa puheeksi että mitäs hittoa hän ei ole tutustunut ollenkaan vakuutusehtoihin. Miksi hän yrittää huijata Katselin myös että halvin Terracan missä on automaatti maksaa vajaa 8000e. Aivan kuten sanoin kaverille puhelimessa. Mun mielestä sillä ei ole vitunkaan väliä olenko ostanut auton tonnilla, kun sillä hinnalla en saa tuollaista tilalle. Vetosin myös siihen että kun ostin auton osittain viallisena ja nämä viat olen korjannut. Ehdoissa lukee vielä että korvataan käypä hinta. Käypä hinta on kait sama hinta kuin vastaavat automaatilla varustetut Terracanit. Automaatit on kalliimpia kuin manuaali versiot Terracaneissa ainakin.

Jos korjauskulut oli 6300€ niin pitää sanoa että sen verran hilloa käteen niin minä fixaan sen itse. Terracanin osille on vähän nihkeät jälkimarkkinat niin ei niistä osistakaan paljoa saa.
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 01.11.2014, 20:53
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton. Pitääkin ottaa tarkastajan kanssa puheeksi että mitäs hittoa hän ei ole tutustunut ollenkaan vakuutusehtoihin. Miksi hän yrittää huijata Katselin myös että halvin Terracan missä on automaatti maksaa vajaa 8000e. Aivan kuten sanoin kaverille puhelimessa. Mun mielestä sillä ei ole vitunkaan väliä olenko ostanut auton tonnilla, kun sillä hinnalla en saa tuollaista tilalle. Vetosin myös siihen että kun ostin auton osittain viallisena ja nämä viat olen korjannut. Ehdoissa lukee vielä että korvataan käypä hinta. Käypä hinta on kait sama hinta kuin vastaavat automaatilla varustetut Terracanit. Automaatit on kalliimpia kuin manuaali versiot Terracaneissa ainakin.

Jos korjauskulut oli 6300€ niin pitää sanoa että sen verran hilloa käteen niin minä fixaan sen itse. Terracanin osille on vähän nihkeät jälkimarkkinat niin ei niistä osistakaan paljoa saa.

Mulle poppii anto kerta korvauksen kun mälläsin boran keulan. korjaus arvio oli 1900e ja ostin auton 1900e pari kk aiemmin.. kysyivät et lunastetaanko auto 1900e vai otatko kertakorvauksen
Sain 1900e ja vielä autokin jäi...
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 02.11.2014, 06:57
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 781
Perusasetus

eli tässäkin rankastaa ostajaa, jos halvalla on löytänyt ja viellä halvemmalla saanut, mitenhän sitten jos ostaa eurolla auton, onkohan korvauskin euron?? vai 0.75sent. aika hupi yhtiö
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 02.11.2014, 09:56
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
eli tässäkin rankastaa ostajaa, jos halvalla on löytänyt ja viellä halvemmalla saanut, mitenhän sitten jos ostaa eurolla auton, onkohan korvauskin euron?? vai 0.75sent. aika hupi yhtiö
Ostohinnalla ei ole merkitystä korvauksiin, koittavat vaan vedättää. Jos vakuutusyhtiö kyselee auton ostohintaa niin älkää sanoko mitään.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 02.11.2014, 10:00
Nall3 Nall3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.03.14
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 404
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ostohinnalla ei ole merkitystä korvauksiin, koittavat vaan vedättää. Jos vakuutusyhtiö kyselee auton ostohintaa niin älkää sanoko mitään.
Samahan se olisi jos avk:lta ostat auton ja kunnostat sen alkuperäiseksi niin et saisi kun jonkun torson hinnan avk:n mukaan.
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 02.11.2014, 16:27
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Dodih. Siellähän lukee hienosti että voin ottaa hillot ja korjaa itse auton.
Se kertakorvaus on vaan yleensä paljon pienempi kuin se summa minkä korjaus liikkeessä maksaa. Jos löydät edullisesti jostain osat ja maalarin, niin voi jäädä jotain vaivanpalkkaakin käteen, mutta ainakin ite laskin omassa tapauksessani, ettei siitä jää montaa satasta käteen, joten korjautin sitten liikkeessä. Se ero tuossa oli sitten vielä, että liikkeen kautta sain uudet osat ja ite ois pitäny laittaa vanhaa osaa, että ois saanu kertakorvauksella rakennettua.
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 02.11.2014, 17:04
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

toivottavasti ette törmäile noilla vajaasti pop- vakuutetuilla autoilla mihinkään tai keneenkään, tässä olen seurannu tuota naapurin työmaata, hän syyttömänä joutunut pop-vakuutetun autoilija uhriksi.

pop-vakuutus ei korvaa väliaikaisia peseytymistiloja sinä aikana kuin tuo tuulennopea rakennusporukka tekee uutta talousrakennusen puolikasta sille sen jälkeen kun , vajaavakuutettu pop-vakuutusyhtiön vakuuttama auto tormäsi rakennukseen.

tähän mennessä:
-tapahtumasta siihen että korvaus työmaa alkoi kesti 6 viikkoa.
-ei tilapäisiä peseytymistiloja vakuutusyhtiö laskuun
-huono yhteyden pito vain sähkö postilla jollaista tuolla eläkelläisellä ei ole.
-puheluihin ei vasta
-soittopyyntöihin ei vastata


eli kalliiksi tulee, myös yhtiö laskuttaa tästä remontista jonkin verran tätä uhria.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 02.11.2014 17:15
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 02.11.2014, 17:26
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt voi hieman kertoa omakohtaisia kokemuksia tästä POP vakuutuksesta. Tuo nilkki kun sille vähän tuhoja teki. Menee ilkivaltavakuutuksen piikkiin.

Korjauskustannukset 6300€. Jostain repivät että keväällä ostin auton alle 5900€ hintaan ja tarjosivat 5000€ lunastus hinnaksi. POP vakuutus ei anna kertakorvausta.
tiedoksi että yhtiöillä on olemassa vahinkohistoria vahingoista, se vaikuttaa myös näihin asioihin ja hankaloittaa jos on ollut paljon korvattavaa , myös sinun vakuutusten hinta tulee nyt nousemaan ja se leima kulkee sit persiissä pitkään!! mitä enenemmän jollekin korvataan omista vakuutuksista sen kalliimpia ovat kaikki vakuutukset hänelle.
jossain vaiheessä myös vakuutusetsivät kiinnostuvat asiasta kuten nyt näyttää jo käyneen nerdolle koska ostohinta historiaakin on jo pengottu myös nämä keskustelu palstat käydään läpi sekä facebook sun muut sosiaalinen media käyttäytyminen.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 02.11.2014 17:29
Vastaa lainaten
  #95  
Vanha 05.11.2014, 08:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Tuskin ne kesken kauden mitään vakuutusmaksua nostaa. Jos ne tulee taas liian kalliiksi niin yhtiö vaihtoon. Tosin se nyt on muutenkin menossa kunhan saa korvaukset.

Osto hinnan se penkoi nettiautosta. En tiedä vaatiiko tuo nyt niin hirveästi salapoliisin työtä? Edelleenkään noita Terracaneja ei ole kovin montaa. Lisäksi se myyntihinta mikä on nettiautossa on väärä. Sitä en osaa sanoa miksi se on väärä. Naamakirjaa ainakin omalta osalta on vähän nihkeä käydä läpi ja toisaalta miksi ihmeessä ne kävisi naamakirjaa läpi?

Maanantaina sen popin hepun piti soitella, mutta ei ole kuulunut perjantain jälkeen mitään. Pitää tänään kysellä sieltä että mikä on homman nimi.
Vastaa lainaten
  #96  
Vanha 05.11.2014, 14:11
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Dodiih. Nyt homma taas etenee ja se etenee päin persettä. Lunastushinta on tosiaan 5900€ ja se on sama kuin auton ostohinta nettiauton mukaan keväällä. No tuo ei pidä paikkaansa. Auton käypähinta on kuulemma ostohinta. Ei auttanut selitykset vaikka kuinka sanoin että voit ostaa auton viallisena ja korjata sen. Ei sen hinta silloin ole enää viallisen auton hinta. Kertakorvaukseen pop vakuutus ei suostu. Yhtiötä on kuulemma huijattu??? Sen takia eivät suostu enää siihen.

Mutta katsotaan kuinka etenee. Vakuutustarkastaja ei voinut muuta kuin tarjota tuota 5900€ lunastushintaa. Valtuuksia ei ollut muuhun. Mutta antoi henkilön nimen mikä voi vaikuttaa asiaan. Katsotaan kuinka homma etenee tästä.
Vastaa lainaten
  #97  
Vanha 05.11.2014, 14:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Kannatti nillittää. Koska nyt iso johtaja ilmoitti että auto korjataan. Ei tullut sen suurempia selittelyjä. Eikä auttanut vaikka ilmoitin että suostun 5900€ kertakorvaukseen, mutta en lunastukseen. Mut nyt ne fixaa sen sitten liikkeessä.
Vastaa lainaten
  #98  
Vanha 05.11.2014, 15:06
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Anteeksi offtopikki mutta olen kuullut että tarkastajat eivät olisi vakuutusyhtiön palveluksessa vaan edustavat monia muitakin yhtiöitä. Ovat eräänlaisia toiminimi yrittäjiä jotka saavat komennuksia eri yhtiöistä. Mitä halvemmaksi yhtiölle tulee tarkastajan tarkastusreissut, sitä varmemmin tulevaisuudessa saa mennä tekemään arvioita.

Voiko pitää paikkaansa vai onko ihan hupsuttelu-höpinää?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #99  
Vanha 05.11.2014, 16:41
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Dodiih. Nyt homma taas etenee ja se etenee päin persettä. Lunastushinta on tosiaan 5900€ ja se on sama kuin auton ostohinta nettiauton mukaan keväällä. No tuo ei pidä paikkaansa. Auton käypähinta on kuulemma ostohinta. Ei auttanut selitykset vaikka kuinka sanoin että voit ostaa auton viallisena ja korjata sen. Ei sen hinta silloin ole enää viallisen auton hinta. Kertakorvaukseen pop vakuutus ei suostu. Yhtiötä on kuulemma huijattu??? Sen takia eivät suostu enää siihen.

Mutta katsotaan kuinka etenee. Vakuutustarkastaja ei voinut muuta kuin tarjota tuota 5900€ lunastushintaa. Valtuuksia ei ollut muuhun. Mutta antoi henkilön nimen mikä voi vaikuttaa asiaan. Katsotaan kuinka homma etenee tästä.
Ainakin ennen on voinu auton arvioituttaa uudelleen vakuutusyhtiössä jos siihen on laittanut rahaa kiinni ja näin moni on tehnytkin juuri sen takia, että saa oikean korvauksen.
Vastaa lainaten
  #100  
Vanha 05.11.2014, 17:04
Nall3 Nall3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.03.14
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 404
Perusasetus

No perun aikasemmat kirjotukset popin hyvyydestä.
Aivan paska lafka!!!
Pakitin pakun tolppaan ja vakuutukseen yhteyttä niin autoklinikalle vaan arvioittavaksi ja sitten sinne kunnostukseen kun on arvioitu hinta.
Tein selväksi että haluisin korjauttaa autoni sellasessa paikassa missä se tulisi kerralla kuntoon niin ei käy.
Sanoin että menen sitten toyotalle arvion tekemään niin ei kuulemma merkkiliike ole oikea paikka noin vanhalle autolle! VM:96 granvia.
Vakuutusehdot sanoo että jos osien saatavuus on hankalaa niin sitten voi kertakorvausta.
No mulla autossa korisarja mitä ei ihan joka kulmalta löydy ja sitten vanne missä kanssa jäljet ei ole kauheen helppo saatava.

Lainaus:
6.3.2 Kertakorvaus
Jos omaisuutta ei korjata, vaikka se
olisikin mahdollista, kertakorvauksena
maksetaan arvioituja korjauskustannuksia
vastaava rahamäärä. Sama koskee myös
tilanteita, joissa korjaus ajoneuvon iän,
ominaisuuksien tai varaosien huonon
saatavuuden vuoksi olisi vaikeata.
Kertakorvauksena maksetaan
enintään omaisuudella välittömästi
ennen vahinkohetkeä ollut käypä
hinta, josta on vähennetty sen hinta
vahinkotapahtuman jälkeen ja
omavastuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Harrasteajoneuvo vakuutus ZAU Chit-Chat 2 27.10.2013 11:13
moottoripyörän vakuutus kami Chit-Chat 25 14.02.2012 12:36
Korvaako vakuutus jappe Tekniikka & Jutustelu 22 07.11.2009 08:00
Vakuutus maksuista Tekniikka & Jutustelu 4 08.02.2006 21:51
Lumi on pop MäIte Rakas Päiväkirja 0 22.11.2002 19:27


Sivu luotu: 07:16 (GMT +2).