Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 28.04.2016, 09:42
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Pääkaupunkiseudulla operoivan taksiauton keskimääräinen myynti vuositasolla ei liene edes 30 €/h, ja tunteja n. 4500.

Noin niinkuin laskelmien pohjiks.
Samaa täällä, tosin alkaa olla auton tuntituotto tasolla 25-27€/h, joskus osuu paremmin joskus ei...

Mutta ainahan sitä kuvitella että tämä kultakaivos on....
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 28.04.2016, 13:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Paljonko tavallinen kansalainen olisi valmis maksamaan kuukaudessa liikkumisen palveluista ? Kuinka moni on tutustunut tähän MaaS palveluajatukseen ?

Eli maksat xxx € / kk ja saat ajella, kulkea, käyttää laajakaista jne.

Vastineeksi oman auton pito kallistuisi, koska tällainen nerokas kaikille avoin liikkumisen ja matkaketjutusten yhdistävä rajapintaoperaattori tottakai olisi liikeyritys jonka ideoloGiaan ei mahtune yksitysautoilu ja sooloilu...

Nyt tässäkin ketjussa huomataan, kuinka huomio keskittyy tavallaan ihan muuhun kuin oleelliseen, eikä nähdä sitä todellista, uhkaa tai mahdollisuutta.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 28.04.2016, 14:09
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Paljonko tavallinen kansalainen olisi valmis maksamaan kuukaudessa liikkumisen palveluista ? Kuinka moni on tutustunut tähän MaaS palveluajatukseen ?

Eli maksat xxx € / kk ja saat ajella, kulkea, käyttää laajakaista jne.

Vastineeksi oman auton pito kallistuisi, koska tällainen nerokas kaikille avoin liikkumisen ja matkaketjutusten yhdistävä rajapintaoperaattori tottakai olisi liikeyritys jonka ideoloGiaan ei mahtune yksitysautoilu ja sooloilu...

Nyt tässäkin ketjussa huomataan, kuinka huomio keskittyy tavallaan ihan muuhun kuin oleelliseen, eikä nähdä sitä todellista, uhkaa tai mahdollisuutta.

Pee HysssTTT, ei saa pilata ideologiaa paljastamalla heti ettei Keisarinnalla olekkaan uusia vaatteita...
Halvemmalla taksi kulkee kuin es. putkimies autonsa kanssa ja tilauksesta paikalla.
*Jäkä jäkä* .. kaveri omistaa putkifirman ja kun soitin joulun alla toivottaakseni hyvää joulua (ja samalla kysyin paria pikku juttua miten tehdä) niin kertoi olevansa menossa jonnekkin Viitasaaren taakse öljykattilakeikalle kun ei muualta saatu ukkoa töihin. Oli kuulemma asiakas todennut tämän tulevan kalliiksi mutta kun ei muutakaan voinut niin pakkorako...
ELi jos putkimiehillä on varaa heittää koko joulunpyhät vapaalle niin ne ne vasta rahaa takoo eikä tarvii ostaa ku vanha hiace ja Biltemasta vähän työkaluja...

SE mikä minulla jäi pahasti korvaan soimaan oli juurikin ministerin vertaus maantiestä ja sen infran yhtiöittämisestä kun sitä verrattiin puhelinoperaattoreihin jotka "pärjäävät" omillaan. Ministeri totesi kysyttäessä paljonko tämä tulisi maksamaan asiakkaalle kuukaudessa niin vastaus oli epämääräinen "paljonko olisit valmis maksamaan eri paketeista"
Toteutessaan tuo liikenneinfran yhtöittäminen käytännössä rapauttaisi yksityisautoilun tässä maassa ja se että nyt kun tieverkko on käytännössä maankattava _ja jo_ verovaroin rakennettu aiemmin ja ylläpito suoritettu verovaroista, niin nytkö pitäisi "ostaa" ajo-oikeus tielle jonka rakennuttamiseen olen jo osallistunut verovaroin.
Kiitos EI

Siihen minä en usko että kokonaisverotus kevenee yhtään jos tieverkko yhtiöitettäisiin ja liikenteen verotusta kevennettäisiin.
Koska lypsylehmästä on luovuttu??? Minä vain kysyn?
No ei koskaan, tuo on vain yksi maksuerä lisää autoiluun eikä yhtään mitään muuta.

Kumma juttu että liikennöinnistä kerättyjä verovaroja ei ole korvamerkitty infran ylläpitoon.
Kertoo vain siitä miten helppo lypsylehmä auto valtiolle on tässä maassa.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 28.04.2016, 15:02
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Sullakin laskukonees vikaa.......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Pääkaupunkiseudulla operoivan taksiauton keskimääräinen myynti vuositasolla ei liene edes 30 €/h, ja tunteja n. 4500.

Noin niinkuin laskelmien pohjiks.
4500h/200d= 22,5h/d tää normi 5pv/viikko.
Ja melken meen salettiin että sunkin auton on vapaat pidettävä.
Eli ei liiku jokapäivä.

Mun käsityksen mukaan vuoronpituus on 12h/d tai vähemmän.....
Ja jos liikkuu 12h/d niin nsiitä ei tuu 4500 tuntia......

Todellisuudessa lukema on paljon pienempi........
Sorry.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Pee HysssTTT, ei saa pilata ideologiaa paljastamalla heti ettei Keisarinnalla olekkaan uusia vaatteita...
Halvemmalla taksi kulkee kuin es. putkimies autonsa kanssa ja tilauksesta paikalla.
*Jäkä jäkä* .. kaveri omistaa putkifirman ja kun soitin joulun alla toivottaakseni hyvää joulua (ja samalla kysyin paria pikku juttua miten tehdä) niin kertoi olevansa menossa jonnekkin Viitasaaren taakse öljykattilakeikalle kun ei muualta saatu ukkoa töihin. Oli kuulemma asiakas todennut tämän tulevan kalliiksi mutta kun ei muutakaan voinut niin pakkorako...
ELi jos putkimiehillä on varaa heittää koko joulunpyhät vapaalle niin ne ne vasta rahaa takoo eikä tarvii ostaa ku vanha hiace ja Biltemasta vähän työkaluja...

SE mikä minulla jäi pahasti korvaan soimaan oli juurikin ministerin vertaus maantiestä ja sen infran yhtiöittämisestä kun sitä verrattiin puhelinoperaattoreihin jotka "pärjäävät" omillaan. Ministeri totesi kysyttäessä paljonko tämä tulisi maksamaan asiakkaalle kuukaudessa niin vastaus oli epämääräinen "paljonko olisit valmis maksamaan eri paketeista"
Toteutessaan tuo liikenneinfran yhtöittäminen käytännössä rapauttaisi yksityisautoilun tässä maassa ja se että nyt kun tieverkko on käytännössä maankattava _ja jo_ verovaroin rakennettu aiemmin ja ylläpito suoritettu verovaroista, niin nytkö pitäisi "ostaa" ajo-oikeus tielle jonka rakennuttamiseen olen jo osallistunut verovaroin.
Kiitos EI

Siihen minä en usko että kokonaisverotus kevenee yhtään jos tieverkko yhtiöitettäisiin ja liikenteen verotusta kevennettäisiin.
Koska lypsylehmästä on luovuttu??? Minä vain kysyn?
No ei koskaan, tuo on vain yksi maksuerä lisää autoiluun eikä yhtään mitään muuta.

Kumma juttu että liikennöinnistä kerättyjä verovaroja ei ole korvamerkitty infran ylläpitoon.
Kertoo vain siitä miten helppo lypsylehmä auto valtiolle on tässä maassa.
Kuinka moni muu kuin taksi laskee työmatkatkin tuloksi (tosin teidän tapauksessa negatiiviseksi).....?????
Ei kovin moni.....kun niistä ei saa korvausta.......
Normi kansalainen matkustaa työpaikalleen ilman korvausta......
Ja tohon hinnoitteluun......on vaan mennyt ylihintaiseksi........
Asiakas maksaa vaan sitä kun se istuu takapenkillä.......
Ei auton paluumatkasta........Ainakin omalla alueella..........
Mä ainakin olen sitä mieltä että maksetaan vain palvelusta.......
Paluu kyyti on sitä jos sen käyttää......mutta siitä ei pitäisi joutua maksamaan jos sitä ei käytä.......
Ja sääntely tekee tän mahdolliseksi.

Ja näin lopuksi mun villiveikkaus.......
Luvat vapautuu ja taksin alv pompsahtaa normi 24%:iin.
Tän myötä hinnat tippuu......ajot lisääntyy kun ihmiset alkaa käyttään takseja. Tosin taksien määrä lisääntyy......Yksittäisen auton ajot voi vähentyy tän seurauksena mutta kaikkien ajojen kokonaismäärä lisääntyy.
Ja kaiken kukkuraks Suomalian valtio kerää huomattavasti suuremman verotulon......
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 28.04.2016, 15:08
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Voi olla toisille hyvä vaihtoehto.......,


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Paljonko tavallinen kansalainen olisi valmis maksamaan kuukaudessa liikkumisen palveluista ? Kuinka moni on tutustunut tähän MaaS palveluajatukseen ?

Eli maksat xxx € / kk ja saat ajella, kulkea, käyttää laajakaista jne.

Vastineeksi oman auton pito kallistuisi, koska tällainen nerokas kaikille avoin liikkumisen ja matkaketjutusten yhdistävä rajapintaoperaattori tottakai olisi liikeyritys jonka ideoloGiaan ei mahtune yksitysautoilu ja sooloilu...

Nyt tässäkin ketjussa huomataan, kuinka huomio keskittyy tavallaan ihan muuhun kuin oleelliseen, eikä nähdä sitä todellista, uhkaa tai mahdollisuutta.
Toisille parempi ja halvempi vaihtoehto on palkata oma autonkuljettaja päivähommiin.....jonka velvollisuuksiin kuuluu ajella myös ilta- ja yöajot sopimuksen mukaan......
...jos liikkuu paljon yli 0.5 romilles......

Silti kaikki vaatii suunnitteluu, kalenterii ja aikatauluu.......
Ja tän myötä hintaa saadaan alas.
Käsittääkseni joku toimija on tän jo tehnyt oman sovelluksensa kautta.
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 28.04.2016, 17:28
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
4500h/200d= 22,5h/d tää normi 5pv/viikko.
Ja melken meen salettiin että sunkin auton on vapaat pidettävä.
Eli ei liiku jokapäivä.

Mun käsityksen mukaan vuoronpituus on 12h/d tai vähemmän.....
Ja jos liikkuu 12h/d niin nsiitä ei tuu 4500 tuntia......

Todellisuudessa lukema on paljon pienempi........
Sorry.



Kuinka moni muu kuin taksi laskee työmatkatkin tuloksi (tosin teidän tapauksessa negatiiviseksi).....?????
Ei kovin moni.....kun niistä ei saa korvausta.......
Normi kansalainen matkustaa työpaikalleen ilman korvausta......
Ja tohon hinnoitteluun......on vaan mennyt ylihintaiseksi........
Asiakas maksaa vaan sitä kun se istuu takapenkillä.......
Ei auton paluumatkasta........Ainakin omalla alueella..........
Mä ainakin olen sitä mieltä että maksetaan vain palvelusta.......
Paluu kyyti on sitä jos sen käyttää......mutta siitä ei pitäisi joutua maksamaan jos sitä ei käytä.......
Ja sääntely tekee tän mahdolliseksi.

Ja näin lopuksi mun villiveikkaus.......
Luvat vapautuu ja taksin alv pompsahtaa normi 24%:iin.
Tän myötä hinnat tippuu......ajot lisääntyy kun ihmiset alkaa käyttään takseja. Tosin taksien määrä lisääntyy......Yksittäisen auton ajot voi vähentyy tän seurauksena mutta kaikkien ajojen kokonaismäärä lisääntyy.
Ja kaiken kukkuraks Suomalian valtio kerää huomattavasti suuremman verotulon......
Kyl sun pitäis kuule lähtee valtiovarainministeriksi kun on tuo matikka noin lujaa hallussa.

Ihan vain tiedoksi että nimenomaan asiakas maksaa siitä kun se istuu siellä takapenkillä kuljetettavana.Taksi ei laskuta asiakasta erikseen siitä että ajaa tyhjänä asemalle.. ullatus ullatus....
Taksi on nimenomaan liikenteellinen palvelumuoto, laskutamme asiakasta siitä että hän tilaa taksilta henkilökuljetuspalvelun. Jos tuntuu kalliilta niin menee bussilla, valinta on asiakkaan.
Paluukyydistä, kun palaat samalla taksilla takaisin ilman että päästät taksin pois käytöstäsi niin ullatus ullatus, paluumatka kuuluu hintaan ilman korvausta kun ollaan toimialueen ulkopuolella. Kerroit ajaneesi taksia aiemmin niin tämän pitäisi olla tiedossa sinulla entisenä kuskina.
Tylsänä kertauksena, taksien taksat päättää edelleen valtioneuvosto, eivät taksit/taksiliitto. Valita sinne.

ALV kannan muutos vaatii lakikäsitteyn ja eduskunnan hyväksynnän. ALV-kannan nosto nostaa suoraan taksin kilometriveloitusta, eli ei todellakaan laske hintaa kuten virheellisesti luulet.
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 28.04.2016, 17:35
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
ALV kannan muutos vaatii lakikäsitteyn ja eduskunnan hyväksynnän. ALV-kannan nosto nostaa suoraan taksin kilometriveloitusta, eli ei todellakaan laske hintaa kuten virheellisesti luulet.
Niin susta tuntuu......
Mutta todellisuus on jotain muuta.......
Sen minkä se nousee alv:n noususta se halpenee moninkertaisesti sääntelyn poistumisen johdosta......
Eli tässä maassa on ihmisiä jotka tekis sen sua pienemmällä voittomarginaalilla.
Valitetattavasti teihin se voi kolahtaa korkeelta ja kovaa tää siirtymä vapaaseen markkinatalouteen......... .....Sorry.....
Siihen mitä se meille muille on ollut kaikenaikaa............
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 28.04.2016, 17:57
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

No pistäppä laskelma esille, saat ihan omasta päästä latoa luvut tiskiin.
Toinen esimerkki taksin nykyhinnoilla ja toinen omalla hinnoittelullasi alv 24% kannalla.
Luvut tuloslaskelmana perusteluineen.

Anna palaa...
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 28.04.2016, 18:04
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Sen verran vastaan.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No pistäppä laskelma esille, saat ihan omasta päästä latoa luvut tiskiin.
Toinen esimerkki taksin nykyhinnoilla ja toinen omalla hinnoittelullasi alv 24% kannalla.
Luvut tuloslaskelmana perusteluineen.

Anna palaa...
että verokanta nousee 14%:a.........asiakkaan laskusta........
Silti halpenee moninketaisesti...........
Tehokkuuden, ajankäytön ym. seurauksena.........
Mä en tunne sua etkä säkään mua.......
Joten tuloslaskelmat, luvut ja perustelut sikseen.......
Silti aina löytyy sua parempi ja halvempi........
Jos mietit jotain muuta niin oot pahasti hakoteillä.......
Valitettavasti tätä on vapaa markkinatalous.......

ps.
Ja siinävaihees kun luvat vapautuu niin mä hommaan museo Volgan Venäjältä......
Ja laitan sen ajeleen teidän kiusaks pääkaupunkiseudulle........ja tottakai mustalla kuljettajalla......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 28.04.2016 18:26
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 28.04.2016, 19:33
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
että verokanta nousee 14%:a.........asiakkaan laskusta........
Silti halpenee moninketaisesti...........
Tehokkuuden, ajankäytön ym. seurauksena.........
Mä en tunne sua etkä säkään mua.......
Joten tuloslaskelmat, luvut ja perustelut sikseen.......
Silti aina löytyy sua parempi ja halvempi........
Jos mietit jotain muuta niin oot pahasti hakoteillä.......
Valitettavasti tätä on vapaa markkinatalous.......

ps.
Ja siinävaihees kun luvat vapautuu niin mä hommaan museo Volgan Venäjältä......
Ja laitan sen ajeleen teidän kiusaks pääkaupunkiseudulle........ja tottakai mustalla kuljettajalla......
Eli et vain
a: pystynyt
b: osannut

laittaa laskelmia eteen jotta olisi satu vertailupohjaa väittämillesi. Ei tässä ole tarviskaan tuntea toisiamme, kyse oli vain siitä että osaatko perustella muutoin kuin sokeasti väittämällä omaa mantraasi siitä että lupien vapauttaminen laskee hintoja.
Pyysin että laitat laskelmat eteen joka osoittautui sinulle liian haasteelliseksi tehtäväksi.

Lisäksi väittämäsi siitä että verokannan nousu 14%:lla saa aikaan hintojen laskun on absurdi. Miksi miun pitää tinkiä yritykseni tuotosta ja palkastani sen takia että valtio nostaa alv-kantaa.
Tingitkö itse omasta palkastasi tuon takia?

Lukuja odotellessa....
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 28.04.2016, 19:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Jos museo volGaa tahtoo pyörittää henkilökuljetuksen aurinkoisella saralla, onnistuuhan se nytkin. Ilman liikennelupaa. (Eduksi keskusteluissa on usein se, että tuntee asiat joista esittää vahvoja väitteitä, eikä todista pelkkää uskontoaan)

Mutta Selvinpäin.



... vaan paluu siihen liikennekaareen, ja MaaS siin, eikö nykyinen verojärjestelmä jo ole sitä varten, että valtio saa varoja, joilla se ylläpitää ja kunnostaa infraa. Miten nyt yhtäkkiä päälle luodaan toinen, yksityinen "verottaja" joka liiketoimintanaan tekis sen, mihin valtio ei verovaroin kykene. Kuinka paljon pitää juoda kiljua, että tämän ymmärtää ?? Anyone ??
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 28.04.2016 19:41
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 28.04.2016, 19:49
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Pystyn ja osaan......mutta se on turhaa......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Eli et vain
a: pystynyt
b: osannut

laittaa laskelmia eteen jotta olisi satu vertailupohjaa väittämillesi. Ei tässä ole tarviskaan tuntea toisiamme, kyse oli vain siitä että osaatko perustella muutoin kuin sokeasti väittämällä omaa mantraasi siitä että lupien vapauttaminen laskee hintoja.
Pyysin että laitat laskelmat eteen joka osoittautui sinulle liian haasteelliseksi tehtäväksi.

Lisäksi väittämäsi siitä että verokannan nousu 14%:lla saa aikaan hintojen laskun on absurdi. Miksi miun pitää tinkiä yritykseni tuotosta ja palkastani sen takia että valtio nostaa alv-kantaa.
Tingitkö itse omasta palkastasi tuon takia?

Lukuja odotellessa....
Johan tossa aikaisemmin sen sanoin......Jos et ymmärtänyt niin ole ymmärtämättä.....
Ja sun täytyy tinkiä yrityksesi voitosta kun se on tehty aikaisemmin valtion säätelystä johtuen......
Jos vieläkään ymmärtänyt..... Huonosti käy......
Itse en tingi mistään.......ja tiedän sen koska harjoitan liiketoimintaa vapaan markkinatalouden pohjalta .
Jos joku muu tekee halvemalla niin sanon että parempi valita paremmat osaajat halvemmalla...... Toivottavasti menee maaliin......
Ammatti ylpeys........ja kokemus......
Silti mä oon valmis lähteen Volgalla vapaille markkinoille mustan kuljettajan kera......Olis ainakin itsellä ns. "halvat kyydit"......
ps.
Niin kuin mä sanoin.....
En tunne sua........
Silti vapaa kilpailu parantaa ilmapiiriä.......
Ja yleensä se kannatta puolin ja toisin........
Ainakin tän jälkeen tietää missä mennään......
Teille hyvin vierasta.........

Viimeksi muokannut H_Nietu : 28.04.2016 20:11
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 28.04.2016, 20:42
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Mä jäävään mut tähän.....


Turha kirjotella enää mitään tähän liittyen......
Kaikki on tullut selväks tai ei.......
Olkoon jokaisen kanta mitä haluuu......
Onnea ja menetystä tai menestystä itse kullekin.......
Kanava vaikenee...... ja jää odotteleen lupien vapautusta ja 24%alv:ia...
Sekä Volgaa ja mustaa kuljettajaa......
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 28.04.2016, 22:28
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 715
Lightbulb

Moneen tilanteeseen sopii vanhat sananlaskut ja tätä lukiessaan tulee mieleen eräs.

-Kun lusikalla on jaettu niin kauhalla on paha pyytää.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 28.04.2016, 23:09
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Moneen tilanteeseen sopii vanhat sananlaskut ja tätä lukiessaan tulee mieleen eräs.

-Kun lusikalla on jaettu niin kauhalla on paha pyytää.
Moni asia on selvinnyt ja toiset ei taida selvitä vähään aikaan....

Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 29.04.2016, 06:33
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Samaa täällä, tosin alkaa olla auton tuntituotto tasolla 25-27€/h, joskus osuu paremmin joskus ei...

Mutta ainahan sitä kuvitella että tämä kultakaivos on....

Miten toi tuotto lasketaan? Tosta 25e;stä pois palkat ja kulut sekä verot vai onko tosta tunti tulosta noi laskettu jo pois
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 29.04.2016, 06:55
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Kumma, kun tuollekin alalle riittää tekijöitä. Noilla luvuillahan ei kantsis ollenkaan..
Pitääkin seurata hieman verotietoja..
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 29.04.2016, 07:03
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

No tuottohan on se mitä tilille jää kun siitä maksat palkat *sivukuluineen (toisin kuin UBER)*, kaikki kulut ja oman palkkasi..... ei ihan jää miljoonaa vuodessa tilille makaamaan.
Toiminimellä kun tekee niin liikevaihto - kulut = tulos. Verotus menee ennakkoverotuksen mukaan, verottaja antaa vuoden alussa koko vuoden ennakot maksulippuina kouraan ja sit vain itse pitää seurata piisaako ennakot vai ei.

Petroman, olet oikeassa mutta kun ei laske tunteja niin elossa pysyy....
Rouva tei eilen työpäivän 14h36 min, tuotto 23,92€/h. Tuosta sit pois palkat, auton kulut niin voi sitä kultaharkon suuruutta mitä jäi jäljelle.... Kuski teki yövuoron, alle satku 11h vuorosta eli menee takuupalkan puolelle raakasti = tappiopäivä kokonaisuutta katsoessa. Jospa tänään sit olisi paremmin....
Sit pitäis vielä hintoja pudottaa....
Naurattaa....

Edit: Sen verran vielä että tässä joku aika takaperin jutteli entisen työkaverin kanssa niitä näitä.... yllätys yllätys puhe kääntyi (kaverin toimesta) uuteen autoon jonka olin hankkinut. Kovasti oli kadehtivinaan hankkeitani ja kun on uusia autoja pihassa.... kysyin vain ohimennen hänen verotettavia vuosihankkeita.. napsautti että + 40 k€ ilman ylitöitä 7-16 ma-pe työllä.
Laskin kouraan verotustiedot samalta vuodelta, 42K€ +4000h työllä, sis. valvotut viikonloppuyöt, vapaa-aikana pestyt autot ynnä muut...
Saa kadehtia, monikin on kadehtinut mutta kaikki ovat löytäneet housuistaan hyvin syvät taskut ja kaikki muu on alkanut kiinnostaa paitsi auton avaimet..

Viimeksi muokannut L-200 : 29.04.2016 07:14 Perustelu: Bruttohankkeet...
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 29.04.2016, 07:13
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.846
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Vapaa kilpailu joko toimii tai sitten ei. Esimerkkinä katsastustoiminta, kapitalismi on toiminut ja katsastuspisteitä on nykyään joka kulmalla mutta ei hinnat minnekään ole laskeneet. Eli ei tarjonnan lisääminen välttämättä johda kustannustason laskuun.
On se viimein alkanut toimia. Viimeksi kun autoa leimasin niin se muistaakseni maksoi päästömittausten kera huikeat 29€. Oli joku juttu kun tilaat ajan netistä päivä aikaan niin sai jonkun alennuksen. Normaalisti se olisi ollut 10e kalliimpi. Tuo siis ihan pk-seudulla.
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 29.04.2016, 07:22
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
On se viimein alkanut toimia. Viimeksi kun autoa leimasin niin se muistaakseni maksoi päästömittausten kera huikeat 29€. Oli joku juttu kun tilaat ajan netistä päivä aikaan niin sai jonkun alennuksen. Normaalisti se olisi ollut 10e kalliimpi. Tuo siis ihan pk-seudulla.
Katsastuksessa tämä on siinä mielessä nurinkurinen että se on pakollinen jokaiselle autolle joka vuosi. A-katsastushan myytiin sijoittajafirmalle sillä verukkeella aikoinaan että hinnat laskee.. no hinnat tuplaantui eli lasku hintojen suhteen oli noin -100%, se siitä.
Nythän noita on paljon(isommissa kaupungeissa) joten hintataso on hieman alkanut laskea, eihän tähän mennytkään aikaa kuin rapia 20 vuotta...

Noissa katsastuksissa netti toimii hintaporkkanana, varaa netissä, maksa netissä niin saat 10€ alennusta, maksa paikan päällä (pidät siis 1 henkilön töissä, poissa kortistosta ja poissa verorasitetta kasvattamasta) niin köyhdyt 10€ vuositasolla.
Kallista kallista....
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 29.04.2016, 07:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
On se viimein alkanut toimia. Viimeksi kun autoa leimasin niin se muistaakseni maksoi päästömittausten kera huikeat 29€. Oli joku juttu kun tilaat ajan netistä päivä aikaan niin sai jonkun alennuksen. Normaalisti se olisi ollut 10e kalliimpi. Tuo siis ihan pk-seudulla.
Onhan näitä happyhour-hintoja joissain paikoissa, jos pystyy keskellä päivää menemään. Mutta noin yleisellä tasolla hinnat eivät ole tippuneet, koska konttorikohtainen työmäärä on vuosien saatossa pienentynyt. Eli paljon on konttoreilla tyhjäkäyntiä, kalliit vehkeet seisoo ja katsurit kaivelee muniaan. Toki muitakin syitä hintatasoon on.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 29.04.2016, 07:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Moneen tilanteeseen sopii vanhat sananlaskut ja tätä lukiessaan tulee mieleen eräs.

-Kun lusikalla on jaettu niin kauhalla on paha pyytää.
Juurikin näin !
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 29.04.2016, 08:35
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Mitenkään takseihin ja taksoihin sotkeentumatta niin miten voi 400 eurolla saada tampere kajaani välin puutavaraauton ajamaan ja taksi tulisi kalliimaksi.
Kummassakohan enempi kustannuksia liikkuessaan.
Tuntuu kuljetusalalla olevan kilpailu olevan sangen tiukkaa.
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 29.04.2016, 10:42
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eilhik Näytä viesti
Mitenkään takseihin ja taksoihin sotkeentumatta niin miten voi 400 eurolla saada tampere kajaani välin puutavaraauton ajamaan ja taksi tulisi kalliimaksi.
Kummassakohan enempi kustannuksia liikkuessaan.
Tuntuu kuljetusalalla olevan kilpailu olevan sangen tiukkaa.
Ei mitenkään.

Pelkkä tre keskusta - kajaani keskusta antaa matkaksi 464 km matkaa fonectan reittiohjelmalla.
Ei tuommoiseen kukaan lähde 400€ hinnasta ajamaan isolla yhdistelmällä tai sitten on vedetty summa taskuun pimeenä ja ajettu toisen firman kortilla polttoaineet.
Toinen ja loogisempi vaihtoehto olisi se että sieltä Kajaanin suunnalta olisi paluurahti Tampereen suuntaan jolloin voidaan laskuttaa ajot molempiin suuntiin. Tällöin tuossa on järkeä koska tällöin ei tule tyhjänä ajoa kovin paljoa.
Täälläpäin toimii eräs pienehkö kuljetusfirma joka rahtaa rahtia tehtaiden välillä, ainoa matka minkä kalusto ajaa tyhjänä on noin 10 km siirryttäessä tehtaalta toiselle tehtaalle, muutoin menevät koko ajan kuorma ja päällä ja eurot kilisee...
Eikä ole vanhoja autoja ja ajavat 24/7 ja näkee että on varaa investoida autoihin, ulkonäköön ja huoltoon. Aina on siistit autot.
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 29.04.2016, 15:35
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Linja-autoille annetaan tukia.
Voiko olla totta, että joitakin linjoja tuetaan "täysillä" vaikka matkustajia on murto-osa kapasiteetista? Miksi miltei joka linjalla on käytössä isot bussit vaikka minibussikin riittäisi?
Aikoinaan Joensuu - Vaasa linjalla sai linja - auto tukea enemmän kilometriltä kuin 50 tonnin lavetti laskutti kuljetuksesta! Enemmän takseja ja minibusseja ajamaan näitä vähäväkisiä reittejä. Kaupungeissa ruuhka-aikoja lukuunottamatta bussit pääsääntöisesti "tyhjiä"!
Älytöntä touhua veronmaksajien rahoilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:48 (GMT +2).