Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 20.02.2014, 18:03
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin nyt on taas vähä ehtiny talliinki. Tuosta lähetään turaamaan loput saumat ja sitten toivotaan toivotaan konsertti käyntiin että ei jortaanit ravistele.



Minioffroudiin tuli haettua lisää putkia. Meinasin pikkusen turmakaaria muutella että itekkin ja poijaat sitten isompana mahtuis kyytiin. Idea olis meinaat että muutaman vuoden päästäkin keksintö olis vielä kasassa ja konehuoneeseen olis sillo istutettu joku 200cc tai isompi mönijän moottori.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 22.02.2014, 08:32
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Pitää nyt heti laittaa kuva kun on etes vähä edistyny. Nyt voiki sitten taas hetken kestää ku täytyy ryhtyä muihin hommiin.



Tuohon tornii tulee traction barin korvake, heilahduksenvaimentimen kyrväkkeeet ja jarruputkien kiinnikkeet. Jarruletkujen / putkien kiinnikkeet meinasin tehdä sillai erillisenä. Kertaalleen oon murikan ottanu pois ni heti tuli mieleen että letkun kiinnikkeet pitää olla semmoset että nesteitä ei tarvia pudottaa ollenkaan pois. Pitää muistaa täpätä jarrukilven pultit myös kiinni, kun edellisessä akselissa lähti pultti pyörimään rummun sisällä ja taas tuli ylimäärästä hommaa kun piti rummut irroitella. No eihän se tietenkään hevi offarille oo mikkään, mutta ku itellä tuntuu olevan aika aina kortilla ja tsiljoona muuta hommaa tekemättä.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 12.03.2014, 12:56
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nyt olis hitsuuttelut tehty akselin osalta. Sitten ei puutu ku loput.



Traction Bar korvakkeen tein melko pienellä reikävälillä. Tuli sillai että tulis mahdollisimman vähän akselin alapuolelle. Ylöspäin ei voinu tuon enempää nostella ku joku on laittanut benssiini tankin siihin akselin yläpuolelle. Kokeillaan noin ja korjataan tarvittaessa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 12.03.2014, 13:35
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.187
Perusasetus

Hieno pikkujeeppi tulossa, itselläkin haaveissa joskus joku tommoinen projekti.

Olitko miten varovainen noiden akselin tukirakenteiden hitsaamisessa? Vastaavassa hommassa onnistuin joskus käyristämään suzukin akseliputken melko banaaniksi. Pyöränlaakerien elinikä oli varsin lyhyt
Mittaa siis nimenomaan akseliputken laipasta, vetarin päästä mitattuna ei kerro ihan koko totuutta vaikka lienee tähän käyttöön sekin riittävä.

Omassa akseliputkessani (pidempi)vetari meni nippanappa paikalleen poskirattaaseen, mutta laakerin välykset meni nolliin ellei jopa jäänyt vähän kantamaankin. Oikaisu onnistui hitsaamalla akseliputkeen vastakkaiselle puolelle vastaavat hitsisaumat tuplana mitä tukirakenteessa oli.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~

Viimeksi muokannut LaaLaa : 12.03.2014 13:46
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 12.03.2014, 14:52
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kiitoksia. Veijarit aina välillä kyselee millonka jiippiä rakennellaan, että kyllä siihenkin pitäs taas ehtiä perehtymään.


Nuo tornit hitsasin irrallaan valmiiksi asti, sitten heppailin akseliin kiinni. Sitten vetäsin toisen puolen sauman akseliin kerralla ja heti toiselle puolelle. Varovaisuus ei tainnu olla sitä luokkaa kun tarkoitit


Noo mittailin tolleesti vetarin laipasta hitsailujen jälkeen ennen kuin otin vetarit irti ni ei ihan hirveesti ollu kääntyny. Nyt olis harkinnassa että tekiskö laakereidein paikalle holkit ja hakis paikallisesta rautakaupasta D30 umpijöötin, ni ei tarviis arpoa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 13.03.2014, 08:44
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nonii tein ruuvasin reilun metrisen kulmaraudan akselin laippaan ja toiveikkaan rullamitta käteen, mittauspiste oli 550mm päässä akselin keskeltä.

Auton kulkusuunnassa ajateltuna heittoa oli 5mm, ei aiheuta toimenpiteitä.

Nuoruuden innolla raudat toiseen suuntaan, mutta mitä mitä heittoa on 24mm. Murikka on päättänyt lähteä yläilmoihin. Kolvi käteen ja yhdet saumat orikinaalien jousipetien viereen, nyt heittoa jäi 20mm. Seuraavaksi vetäsen orikinaalit jousipedit kuikkaan ja hitsaan vielä yhdet saumat jousipetien tilalle. Mittaus ja melkovarmasti kasaan. Sitten motonetin ostoskoriin yhdet laakerit ja lappu lattiaan.

Nurkkiin jää pyörimään yksi taka-akseli, ni sen voi sitten heittää alle jos tää rojekti meni iha reisille.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 17.03.2014, 17:24
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No nii nyt on alkuperäiset jousipedit mäellä ja hitsasin vielä yhdet saumat juosipetien paikoille.

Sitten akseliputkeen kulmaraudat kiinni ja rullamitta käteen. Heittoa ei olekkaan enää ku 8mm siittä 550mm päästä. Eiku kasaan ja auton alle. Tiedä vaikka tänä vuonna pääsis ajamaanki?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 15.04.2014, 08:26
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Sinnehän se putkahti. Sitten pitäs kurkistella kartaanijarun sisuksiin että jotta oonko laittanu vaijerin väärään reikään vai mitenkä on käyny? Joutuu melkein takapenkille jarrukahvan vetämään



pakojöötiin tuli aikonaan laitettua tommonen jatko ku tuli savut tupaan. Olikin sopivasti tommonen joustava osa tallissa vapaana.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 15.04.2014, 12:39
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Mulla oli joskus ljn kylkiputken päässä joku silikooni luttero se kans vähensi sisälle tulevan savun määrää ja ääniä kun tuli kylkilinjalle putken pää. Sellainen hyvä puoli siinä oli että kun se painui jotain kiveä vasten lyttyyn niin sen kuuli äänistä mutta mitään ei hajonnut ja yllättävän pitkään se aina kesti etten kuin paloi pilalle
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 15.04.2014, 14:24
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Minä mietin pään kipeäksi että mitenkä tuon putken tekis ettei tarviis joka keikan jälkeen korjailla. No päätin sitten laittaa tollei poikittain tuonne auton alle, sittenhän se pää vasta kipeeks tuliki ku savua pukkaamaan tuonne kapiiniin eikä auttanu vaikka ajeli avona. Tuo jousto-osa pelasti tilanteen eikä oo tarvinnu toistaseks korjailla.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 18.04.2014, 13:02
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Ei edes kesä kerenny tulla ja autolla pääsi ajamaan

Varovasti ajelin tuossa lenkkiä eikä kartaani ainakin vielä ravistellu, tiedä vaikka rakentelut onnistu.

Pikkusen on semmoinen tunne että jos tälläkin akselilla lukko paukkuu ni joutuu remontin korjuuseen.

__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 08.05.2014, 13:11
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Diipa daapa naapuri sanomaan että olis harvennusta tuloillaan ja rankoja jäis vähä ylikin. Pitihän se traktoriin tehä metsä varustus.



Nyt kun on ollu jonkun aikaa maastopaineet 0,00bar ni pikkuhiljaa alkaa tuo renkgaskin menemään kurttuun. Pitää varmaan toiselle puolelle saada alipaineen puolelle
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 26.05.2014, 08:42
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Juhannus tulee. Otettiin rakkori hyötykäyttöön. Saattaa osa olla kyllä naapuirn Fendillä tuotu



Jospa sitä kohta jatkais pikkusen jiipin rakentelua.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 01.07.2014, 21:05
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No nii nyt alko SJ projekti etenemään. Vaihtu kokonaan toiselle paikkakunnalle ja eri mies tekemään. Omistaja ei ainakaan vielä vaihtunu, lupasin kyllä että saa ajella niin paljo ku vaan haluaa. Puraseeko offi kärpänen sitten ja nimet vaihtuu luovariin? No se selviää aikanaan. Itellä on tuommoinen synnytyslaitos projekti ihan näillä näppylöillä ni ei kerkii oikein mitään tekemään.

Kesäloma alkoi ni piti kaivaa traktori esille.



muutaman tunnin ahertamisen jälkeen näytti tältä


Kylvökausi taisi mennä jo ohi, mutta josko sitä pääsis talven kunnossa pito tarjous kilipailuun mukaan

Kohta ajetaan toi tallista pihalle ni pääsee mini jeepin siirtelemään viimosen päälle hyvälle paikalle. Tein 4 hyllymetriä lisää ni pääsee talliakin siivoileen.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 09.10.2014, 07:12
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kesäloma meni. Tämän vuoden tärkein projekti suoritetttu. SJ on takas omassa pihassa. Tallia on sotkettu lisää. Minioffroudi ei ole edenny mihinkään. Yksi projekti aloitettu lisää.

SJ palautu helmapalkeilla, toimivilla jarruilla, hailifti kiinnitettynä jne. Saattoipa käydä niin että offroad harrastajia tuli yksi lisää. Vahvistettu taka-akseli on pysynyt suorassa, voi toki johtua siitä että autolla ei ole ajettu kuin 50km pääosin asvaltilla SJ odottaa ehjänä seuraavaa ajokertaa.

Uusi projetki on melko erikoinen. Kait niitä typerämpiäkin projekteja on? Olen kylläkin yrittäny katella yhtä typerää netistä jne, mutta en ole löytäny. Jotenki hurahtanu tommosiin pienempiin kulkuneuvoihin. Tästä se lähti

Tässä kohtaa lähti lapasesta

16" rossirenkaat tuloillaan ja takaveto


Kiitos ja anteeksi
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 17.02.2015, 14:26
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Taitaa ola väärä foorumi, mutta laitan silti. Livenä aika häiriintyneen näköne siis tuo härveli.





Tiiä vaikka kevväämmällä pääsis ruohoa leikkaamaan. Ohjausympyrän paikkaa pittää vähä tarkistella. Kaikenmaaliman muut hommat tehä ja sit oliski jo valmis.

Rengas / vanne yhdistelmälle on jo muitakin suunnitelmia ja voipi jopa joskus jotain uutta taas syntyäkkin?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 29.09.2015, 07:58
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Mini jeeppi on nyt edennyt piitkästä aikaa. Siirsin sen nimittäin tallin päästä päähän

Tarkoitus olisi saada toimiva ohjaus seuraavaksi. Kavennettu hammastanko olisi jo valmiina. Rattiakseli ja ratti löytyy. Ristikkoniveliä on vähintäänkin tarpeeksi. Aika on oikeastaan mitä tuntuu aina puuttuvan. Laitan ratin keskelle autoa, niin ei saa vahingossakaan mahtumaan toista penkkiä.

Sitten olisikin oikeastaan ainoa koeajoa estävä seikka jousituksen / iskunvaimennuksen puute. Voipi olla että testiajoille hitsaan vaan teräsputkilla tukivarret jäykiksi niin näkee onnistuko mikään. Lähinnä nopeus ja taka-akselin ketjujen paikoillaan pysyminen arveluttaa tässä vaiheessa.

Onko jollakin linkki vinkkiä mitä iskari jousi yhdistelmää tälläiseen kannataisi tunkea? Puntarissa ei ole käynyt, mutta tulisko painoa 300kg. Rahaa jos laittais paljon ni valikoima olis tieten lähes rajaton, mutta kun on semmonen pienempi butjetti. Voisikohan jotku enduro mopon takaiskarit olla vaihtoehto?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 12.01.2016, 12:04
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin vihdoin ja viimein löytyi aikaa ja inspiraatiota näihin autotalli touhuihin.

Susukilla on ajeltu vain pihapiirissä. Jakolaatikon keppi pomppas taas pois paikoiltaan, muuta kun lyhyt neliveto pelaa ni mennään sitten sillä tuossa pihassa. Pitäs varmaan investoida kepin korjaussarja.

Harmaalla Monarkilla on ajeltu puita ja pidetty hauskaa. Puita on pihaan ilmestyny n. 20 heittomottia, joka on minusta melko paljon tommoselle puutarha traktorille.

Motocross renkainen laite tuli ajokuntoon, mutta vaatii vielä jotain hieromista. Lapset ja minä ollaan sillä kuitenkin jo ajeltu. Ei tarvii kun käyntiin nykästä ni kuskeja on rivissä, joten riittävän hyvä tuli. Noita renkaita ja vanteita olis tarkoitus käyttää jossakin ultra kevyessä neliveto projektissa sittten joskus. Olkoon siis tuossa mustassa ruutulippu vehkeessä vielä toistaiseksi ja pitkän aikaakin varmasti.





Mini Jeeppiin olen nyt keskittymässä seuraavaksi. Alumiinin hitsaamista kokeilin vähä kun oli isolohkossa reikä. Aikansa kun piti grillissä ja hitsaili ja hioi niin taisi tulla lopullinen ja ehkä ehjäkin. Tallissa on semmoinen 200A AC/DC aito kiinalainen tikki. Turistina laitoin virrat heti 160A paikkeille, mutta kun rupes vaihteiston rattaat lähestymään noppeesti ni laitoin alle 100A.





Sitten rupesin askartelemaan ohjausta, etuvetoa ja jousitusta. Ahtasta on mutta kyllä sinne hammastankokin mahtuu ketjun välissä olemaan.



Takajousituksen ensimmäiset proto-osat on valittu. Iskunvaimennin on -80 luvun Orionin takaiskari ja jouseksi tulee Bilteman veneen lepuuttajan jousi. Mitään havaintoa ei toimivuudesta ole, mutta monimutkainen tästä ainakin on tulossa Iskari tulis tuollei etualaviistoon. Takatukivarteen pitää lisäillä korvake jne. Noo kokeillaan tämmöstä kun sattuu romut olemaan jo tallissa.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 12.01.2016, 14:05
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

mistä tuo etuperä on vai oletko senkin ihan itte väsänny
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 12.01.2016, 14:54
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Etuperä on "otettu" Sussuki switftin laatikosta. Ei nyt löytynyt parempia kuvia kuin tämä



Elikkäs leikkasin ylimääräiset laatikon kuorista pois ja jätin vain tasauspyörästön kohdan käyttöön. Sitten sorvailin ja hitsailin 1/2" ketjupyörän sussukin hammaspyörän tilalle. Tasaupyörästö on vielä käytössä hitsasin vaan pellin palat murikan ulkokuoreen ettei kaikki kura ja velli pääse sisään. Meinasin laittaa pellin palaseen rasvanipan, ni voi sitten ruutata koko keksinnön rasvaa täyteen. Yritän muistaa ottaa kuvia etuperästä kun se pitää kuitenkin jossakin välissä purkaa tuolta pois.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 15.01.2016, 13:59
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Jotakin tämmöstä tulee takaheilahduksen vaimentimesta.



Teen toisenkin tuohon vaiheeseen ja kehittelen nuo jotenkin häkkyrään kiinni ni pääsee näkemään onko juosi voima sinne päinkään ja onko iskari liian jäykkä tai jotain. Jos on tominnan edellytyksiä, niin täytyy sitten noita torneja vahvistella.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 18.01.2016, 12:14
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Pitää nyt heti taas päivitellä kun jotain olen saanut aikaiseksi. Oikeestaan pakkasten takia olen joutunut menemään talliin kun ei meidän vuoden ikäistä jäpiskää tuonne kolmenkympin pakkaseen laiteta nukkumaan. Pikku-ukko nukkuu ulkovarastossa +5 asteessa ja minä olen siinä välittömässä läheisyydessä seinän toisella puolella eli tallissa. On se lasten hoito välillä vähä erilaista

Hammastangon asemointi alkoi ja tuohon se olis tulossa. Pikkusen heppasin vasta kiinni ni voi sitten siirrellä. Lopullinen paikka varmistuu kunnes ketjunkiristimet on paikoillaa. Yläpuolelle on kehittymässä irrotettava putki, johon olis tarkoitus kiinnittää myös tuota etuperää, kun on tuo yks M8 pulttikin tuossa ihan huulilla. Melkein sain suoraan sahattua noo täytyy enskerralla yrittää sahata vinoon ni voi onnistua paremmin.





Aamulla piti käydä pikaseen tarkistamassa iskunvaimentajan tilat ja samalla otin pari kuvaa koko häkkyrästä.





Mittailujen ja ihmettelyjen jälkeen tulin siihen tulokseen että iskari mahtuu liikkumaan suunnitellulla tavalla, joten lisää putkia yhteen ja iskari lopulliseen muotoonsa. Nuo kolmiot hitsataan siis takatukivarren päälle. Hitsasin yhden holkin tuohon kylkeen. Pitää sitten nostaa tai laskea tarpeen mukaan.



Eihän tuo iskari kaunis ole millään, mutta kohta valmis ja kelpaa minulle. Jonkun kotelon sisään se menee kuitenkin.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 20.01.2016, 07:57
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Pikkuauto etenee pikkuaskelilla eteenpäin kuitenkin toistaiseksi. Saa nähdä pitääkö nuo viritykset purkaa ja tehdä kokonaan erilailla? Nyt olisi kuitenkin sitä vaille että vois laittaa iskarit ja renkaat paikoillee ja heivata tuon pukin tuolta alta pois. Eihän siitä ole kuin 2,5 vuotta kun sen tuonne alle pukkasin







Takavetoakselit joutunee tekemään uudet kun tuli tehtyä vähän väärässä järjestyksessä. Laipat vemputtaa ja laakeria varten sorvatut kohdat on persikasta. Nyt nuo lyhyet tumpit purkaantuu tuolta neliöputken sisältä päin, mutta seuraavat taidan tehdä sillei että purkaantuu tuosta vanteen laipan puolelta.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 26.01.2016, 07:18
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Pikkasen etenee. Hammastangon poikkipalkki on heppailtu kasaan. Pikkune korvake tuli myös tuohon etuperään päin.



Ohjauspylvästä ja istuinta on tarkoitus kehitellä seuraavaksi. Kirkeyn alumiini jakkaroita on kuuklattu ja omat visiot on kehittymässä. Tilanahtauden vuoksi meinasin tehdä irrotettavan ohjausympyrän.

Sen verran olen mittaillut ja tutkinut että jakkaran pohjan pitäisi olla mahdollisimman matala ja selkänoja pitää olla ainakin 20 asteen kulmassa. Piru ku nuo ukot kasvaa noppeempaa ku tämä häksätin valmistuu
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 28.01.2016, 12:03
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Ohjauspylväs alkaa olemaan kiinnikkeitä vaille valmis. Rakennustarvikkeina on käytetty Susuzuki sfithtiä, päältäajettavaa ruohonleikkuria ja putken pätkiä. Kuskeja on ainakin neljä, ikä haitari 3v - 40v joten tein rattiin tuommoisen yksinkertaisen pituuden säädön. Lukituksen teen joko tappi reikään tyyppisesti tai sitten portaattoman puristusliitoksen.







Jätin tuon susukin ratin ja rattiakselin poorin pätkän jemmaan jos tarviikin isompaa ruoria. Tuo ruohonleikkurin ratti vaikuttas tässä vaiheessa aika hyvältä noin niin kun junioreiden hyppysiin. Ohjaustehostin saadaan äkkiä kun vaihdetaan susukin ratti tilalle.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone juti1600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 27.12.2012 20:55
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu JMJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2012 19:43
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla Jugga O/M/V Muut 3 29.05.2012 19:34
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota Ylermi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.06.2010 21:32
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko watipaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.05.2009 06:18


Sivu luotu: 13:40 (GMT +2).