Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2013, 19:22
BigDane BigDane ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 140
Perusasetus

Nissan terrano 2, 2.7tdi vm 2000


Terve!

Ensimmäisestä terranosta tein kaupat ja nyt olisi tarkoitus pienissä määrin muokata tuosta edes vähän enemmän maastokelpoista.

Pientä korotusta tarkoitus laittaa, onko ideoita siihen? Etupäätä saa ilmeisesti jonkin verran ylöspäin vääntösauvoja säätämällä, mutta mitä takapäähän kannattaisi laittaa? Mitä foorumilta löytänyt, niin vissiin ainakin 31x10,5x15 vois olla jees rengas, ettei mee liian isoksi?

Etupäähän manuaaliset napalukot.. Onko valmistajalla niin väliä, vai toimiiko noi kaikki yhtä hyvin? Avm? Warn? Ja mistä mä saan selville, montako booria tuossa mun vehkeessä on ? 27?

Hiukkasen noviisi näissä nelivetovehkeissä. (on tullut omistettua, muttei laitettua)


Iso kiitos vastaajille!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2013, 07:56
BigDane BigDane ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 140
Perusasetus

Anyone?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 09:12
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.881
Perusasetus

No napalukkoja et ainakaan tarvii, on kiinteää mallia etuakselilla näissä

Toki jos haluaa etuperän vapaaks ja säästää polttoainetta niin sitte voi ostaa napikset..

Keppineliveto on iso + eli ei mitään sähkö/alipainepaskaa

Kori on ensimmäinen nostettava asia rungolta ja se ei välttämättä olekkaan enää nii helppo juttu.. Jousituksessahan näissä on monilinkkituennat ja kierteet takana joten nosto on oma hommansa. Edessä sauvaa kirimällä tulee joku sentti (tai yleensä se oikea ajoasento takaisin).

Toimiva kampes silti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2013, 20:50
BigDane BigDane ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 140
Perusasetus

Oho, mä olin siinä uskossa, että olisivat sähköiset lukot? Noh, hieno homma sitten, niin ei tartte niitä murehtia!
Onko noista myytävistä korotus-sarjoista mihinkään? Joissa tulee mukana eteen ja taakse iskarit ja jouset? Kiitokset vastauksesta!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2013, 09:22
BigDane BigDane ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 140
Perusasetus

Uusi tyhmä kysymys. Ohjekirjasta en löytänyt minkäänlaista mainintaa, luultavasti siksi, että ohjekirja on manuaalimallille ja mulla on automaatti.. Eli, ratin oikealla puolella nappula jossa ylhäällä S, keskellä A/T ja alapuolella rattaan kuva. Kyseessä siis sellanen keinukytkin josta voi valita minkä tahansa. Mitä lie tarkoottaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 11:57
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tohon nappulaan en osaa sanoa mutta 2000vm on kyllä minun mielestä automaattiset napalukot... jäiköhän pois vasta -02 tai -03... Jos Aurinkolipan alla on viellä nelivedon käyttöohjeet tallella ni selvii sieltä tai sitten vaan ihan katsot. Vetolaippa on kiinni 6x8m muttereilla ja on sellanen matala missä kuppikeskellä ja aut napalukko on kuudella kuusiokolo kannalla olevalla pultilla kiinni ja on sileäpäätyinen ja saattaapi viellä lukeakkin automatic tai jotain vastaavaa...

Nää nyt perustuu muistin varaan ja voi olla hyvinkin väärässä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 19:12
terrano 3,0 terrano 3,0 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.08.13
Sijainti: kemi
Viestit: 5
Perusasetus

jos nostan terranon keulaa sauvoista niin taitaa mennä renkaan pysty kulmat pieleen eli voiko niitä säätää ja voiko sitä nostaa että ei iskarista lopu vara.
taakse olisi jo pidempää jousta.
yrittää saada vähänkään maasturin näköä tuohon terranoon
pitäs halvalla saada lisää maa varaa neuvokaa kun täällä varmasti tietäjiä löytyy.
entäs koria ylemmäs miten ja kannattaako??
isommat renkaat myös tallissa mutta aika tiukilla mahtuuko vakioon alle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2013, 22:48
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BigDane Näytä viesti
Uusi tyhmä kysymys. Ohjekirjasta en löytänyt minkäänlaista mainintaa, luultavasti siksi, että ohjekirja on manuaalimallille ja mulla on automaatti.. Eli, ratin oikealla puolella nappula jossa ylhäällä S, keskellä A/T ja alapuolella rattaan kuva. Kyseessä siis sellanen keinukytkin josta voi valita minkä tahansa. Mitä lie tarkoottaa?
Mulla ainakin siinä kytkimessä
S= sport = kiertää korkemmalle eli vaihtaa vasta myöhemmin kuin normaalisti
A/T = normaali automaattiasento
* = on mulla ainakin lumihiutale eikä ratas ----> liukkaalle kelille--->lähtee suoraan kakkosella rauhallisesti, eikä sutaise "ärhäkästi " ykkösellä
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissan Terrano 2 2,7tdi -98 5hlön paku! V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 0 16.07.2011 17:43
Myydään Nissan King Cab 4x4 vm.2000 SauliS O/M/V Ajoneuvot 1 09.06.2011 22:25
Myydään Nissan Terrano II sport 2.7tdi 4x4 vm2000 Pasi66 O/M/V Ajoneuvot 0 27.12.2010 12:43
Myydään Nissan Navara Double Cab vm. 2000. Jissan4x4 O/M/V Ajoneuvot 0 01.09.2010 21:47
Nissan Terrano vm -91 kokemuksia Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 03.02.2010 15:22


Sivu luotu: 00:56 (GMT +2).