Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2015, 20:26
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Talking

Tekstari parkkipaikalla törmäilleelle?


Eli olin kaupan parkkipaikalla ja toinen auto pakitti melko tanakasti etupuskuriin. Vaihde sekä käsijarru päällä ja silti auto liikahti taaksepäin. Autoon ei ainakaan pimeässä katsottuna mitään isompaa vahinkoa tullut, mutta vähän tekisi mieli näpäyttää auton omistajaa. Lähti sen verran päättäväisesti pois paikalta ja varmasti huomasi törmäyksen. Rekkarin tietojen mukaan ja nimen perusteella varmaankin kyseessä vähän vanhempi nainen. Tarkastan sen etupään tarkemmin päivänvalossa huomenna.

Eli sellaisia semi läpällä heitettyjä ehdotuksia.

__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 04.12.2015 20:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2015, 21:22
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Eli sellaisia semi läpällä heitettyjä ehdotuksia.
Ota kuva jostain toisesta autosta missä keula mennyt kasaan ja lähetä sille törmäilijälle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2015, 22:03
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.187
Perusasetus

lähettäisin postissa jostain takapihan romuautosta taustapeilit, ja siihen kylkeen joku viesti että "autostasi taisi puuttua nämä, tai sitten oot vain aivan vitun surkea peruuttamaan. Auton voi pysäyttää taaksepäin ajaessa myös jarrupolkimella, ei ole pakko ajaa niin kauan että törmää toiseen autoon. Ystävällisin terveisin (tähän jotain nasevaa)"
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2015, 23:03
savikontero:n Avatar
savikontero savikontero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.08
Sijainti: ovensuu, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Rikosilmotus.. liikennepako kuitenki ni saa pikku muistutuksen. Useammalla muistutuksella kuitenki kortti hyllylle ni yks säheltäjä vähemmän tien päällä.
T. Ammatikseen ajava
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2015, 08:08
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

savikontero;n kannalla
Rikosilmoitusta vaan niin oppii, mitä sit jos siellä ois ollut joku 4v lapsi välissä

Kannattaa muuten käyttää puskuri irti ja kattoa kuin solmussa se on sieltä alta
Monesti muovipuskurin kuoret kestää vaikka keulakolarin ja autohan on kokonaan solmussa

Muutama auto tullut vastaan joissa on pikku parkkispusu annettu joku ajovalon korvake alapuolelta pikkasen lohjennut syylari kiero ja kostuu päädystä, sumarin johdot kuorettomana ja ainoo mistä ulospäin näkee, et on pusun saanut on joku pikkunippeli joka puuttuu maskista

Niin se miksi se on tullut huomattua on se, että puskuri on tipahtanut tielle kun palkin pää on ruostunut pois eli maalit halkeillut kolarissa ja sit suola/loska sotku sinne pesiytynyt
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2015, 08:30
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Joo luulen kans, ettei kannata alkaa mitään viisastelemaan, kun sellainen tuntuu kalahtavan aina omaan nilkkaan kuitenkin.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2015, 11:18
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Jos käydää vaa antamas pikku pusu takas ...on tos noit palkkipuskurisia hollil
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2015, 12:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Kulutusta paremmin parkkipaikalla kestövö rakenne olisi mielestäni tervetullutta. Nykyautoissa on jotain hassuja alhaalla roikkuvia alahuulia ja kaikessa näkee, että näyttävä ulkoasu on ollut päällimmäisenä.

Itse olen tehnyt omaan autoon takaosan osaksi filmivanerista ja kyljet on 18 millisiä. Vanerit on toisissaan tukevasti kiinni. Luulen, että parkkipaikkakäyttöä kestävä rakenne olisi nykyinsinööritaidolla toteutettavissa!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2015, 13:11
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kulutusta paremmin parkkipaikalla kestövö rakenne olisi mielestäni tervetullutta. Nykyautoissa on jotain hassuja alhaalla roikkuvia alahuulia ja kaikessa näkee, että näyttävä ulkoasu on ollut päällimmäisenä.

Itse olen tehnyt omaan autoon takaosan osaksi filmivanerista ja kyljet on 18 millisiä. Vanerit on toisissaan tukevasti kiinni. Luulen, että parkkipaikkakäyttöä kestävä rakenne olisi nykyinsinööritaidolla toteutettavissa!
Onko tuosta kansalle kuvia tarjolla?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.12.2015, 14:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onko tuosta kansalle kuvia tarjolla?
Jos joku haluaa tehä samantapasen, voin esitellä vehettä livenä face to face!

Päältäpäin vaneri perä sulautuu autoon hyvin koska olen maalannut sen samalla maalilla kuin autonkin. Sehän on kiinni tavallisessa peltilavassa.

Mieleen tulee kuitenkin, että parkkipaikkakolhuja kestävää rakennetta voitas tehdä jos haluttas. Olen hankkinut sopuhintaan myös käytettyä alumiinista turkkilevyä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2015, 17:03
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Törmäilijälle vaihtoehdot: 500e käteen tai rikosilmoitus.

Kyllä siihen puskuriin aina vähintään naarmut tulee ja 500e on nykypäivänä ihan käypä hinta puskurin maalauksesta. Kalliimmaksi se törmäilijälle kuitenkin tulisi vakuutuksen kautta omavastuun ja bonusmenetysten jälkeen.

Rahalla voi sitten maalauttaa puskurin tai lievittää sen naarmun katselemisen tuottamaa mielipahaa muilla keinoin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.12.2015, 19:31
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Jos käydää vaa antamas pikku pusu takas ...on tos noit palkkipuskurisia hollil
Harmi kun ei tiellä ollut vastaavaa alla. Olisi voinut pakohalut karista, kun puskuri olisi mennyt Corollan takavalosta läpi.

Mut mitään isompaa ei tosiaan autoon tullut. Puskurin mustaan osaan pari pientä viirua, mitkä lähtee varmasti vahan avulla pois, jos alkaa häiritsemään.
Rikosilmoitusta en ala tällaisen takia tekemään. Poliisia kiinnostaa varmaan ihan tolkuttomasti, kun joku mielensäpahoittaja ilmoittelee mitättömiä vahinkoja.

Ja tu Nikuzain pointti on ihan hyvä. Jos sinne väliin olisi jäänyt joku pienempi ihminen , niin tilanne olisi muuttunut aika paljon. Taitasi tulla kaiken muun lisäksi heitteille jättö syyteluetteloon.
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 05.12.2015 19:40
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.12.2015, 19:49
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.518
Perusasetus

Jos mulle olisi käynyt noin, ettei pysähdy selvittämään osumaa, niin soitto smurffeille tyyliin: "varmaan kännissä peruutti päin".
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.12.2015, 20:30
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Jos mulle olisi käynyt noin, ettei pysähdy selvittämään osumaa, niin soitto smurffeille tyyliin: "varmaan kännissä peruutti päin".



"Soitto smurffeille"?????? SAAKO POLIISIN KIINNI PUHELIMELLA????? En usko ... ehkä vielä yhdeksänkymmentä luvulla sai ... Edes kolaripaikalle niitä ei välttämättä saa, ja tuskin parkkipaikka juttuihin ... netissä ehkä rikosilmoitus.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.12.2015, 11:26
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Tuossa on nyt sellainen ongelma että tämä törmäillyt mulkku saattaa taas itse tehdä rikosilmoituksen ja väittää että sinä törmäilit siihen.

Itsellä takana tullut auto ajoi ruuhkassa perään. Vaihdettiin tiedot ja soitin oikein poliisille. Ei niitä kiinnostanut tulla käymään kun vastapuoli myönsi kaiken. Noh. Soitin vielä varuiksi omaan vakuutusyhtiöön ja ne kirjas tiedot ylös. Vastapuoli ei sitten tehnyt mitään ilmoitusta koko kolarista. Joten odotin 2pv ja soitin vastapuolen vakuutusyhtiöön ja kerroin mitä on käynyt. Ne varmisti tilanteen omasta vakuutusyhtiöstä ja ilmeisesti ne sai myös hätäkeskuksesta tietää, että olin soittanut siitä. Meni 2vk minkä jälkeen vastapuolen vakuutusyhtiö soittaa ettei vastapuoli ole edelleenkään tehnyt mitään ilmoitusta, eikä vastaa heidän pyyntöihin. Joten korvaavat meikäläiselle puskurin korjauksen.

Tuosta menee n. kuukausi pari ja vastapuoli onkin nillittänyt ilmeisesti vakuutusyhtiöön ja kieltänyt koko kolarin edes tapahtuneen. Ja nyt meikäläisen pitäisi kuulemma todistaa kolarin tapahtuneen tai vakuutusyhtiö perii rahat takaisin. Minä sitten ilmoitan että olen soittanut siitä omalle vakuutusyhtiölle, hätäkeskukseen ja olen saanut vastapuolen itse kirjoittamat yhteystiedot. Autokin on jo korjattu, joten on vastapuolen tehtävä todistaa ettei kolaria muka tapahtunut. Vielä kun itse otin kuvia oman auton vaurioista ja vastapuolen vaurioista. Kysyin myös että onko vastapuoli vaatinut sitten etupuskuria ja syyläriä vakuutusyhtiöltä korvattavaksi kun mun vetokoukku upposi sinne? Tätä eivät kertoneet, mutta eipä tuosta ole sen jälkeen enää mitään kuulunut.

Mutta mitä me tästäkin opimme? Ihmiset on ihan mulkkuja. Ota itse aina mahdollisimman paljon todisteita ja todellakin kannattaa aina soittaa vähintään hätäkeskukseen. Tuo mulkku voi nimittäin nyt vaatia sulta uutta puskuria sun muuta kun sinä olet törmäillyt ja paennut kolaria.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.12.2015, 12:53
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.187
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuossa on nyt sellainen ongelma että tämä törmäillyt mulkku saattaa taas itse tehdä rikosilmoituksen ja väittää että sinä törmäilit siihen.

Itsellä takana tullut auto ajoi ruuhkassa perään. Vaihdettiin tiedot ja soitin oikein poliisille. Ei niitä kiinnostanut tulla käymään kun vastapuoli myönsi kaiken. Noh. Soitin vielä varuiksi omaan vakuutusyhtiöön ja ne kirjas tiedot ylös. Vastapuoli ei sitten tehnyt mitään ilmoitusta koko kolarista. Joten odotin 2pv ja soitin vastapuolen vakuutusyhtiöön ja kerroin mitä on käynyt. Ne varmisti tilanteen omasta vakuutusyhtiöstä ja ilmeisesti ne sai myös hätäkeskuksesta tietää, että olin soittanut siitä. Meni 2vk minkä jälkeen vastapuolen vakuutusyhtiö soittaa ettei vastapuoli ole edelleenkään tehnyt mitään ilmoitusta, eikä vastaa heidän pyyntöihin. Joten korvaavat meikäläiselle puskurin korjauksen.

Tuosta menee n. kuukausi pari ja vastapuoli onkin nillittänyt ilmeisesti vakuutusyhtiöön ja kieltänyt koko kolarin edes tapahtuneen. Ja nyt meikäläisen pitäisi kuulemma todistaa kolarin tapahtuneen tai vakuutusyhtiö perii rahat takaisin. Minä sitten ilmoitan että olen soittanut siitä omalle vakuutusyhtiölle, hätäkeskukseen ja olen saanut vastapuolen itse kirjoittamat yhteystiedot. Autokin on jo korjattu, joten on vastapuolen tehtävä todistaa ettei kolaria muka tapahtunut. Vielä kun itse otin kuvia oman auton vaurioista ja vastapuolen vaurioista. Kysyin myös että onko vastapuoli vaatinut sitten etupuskuria ja syyläriä vakuutusyhtiöltä korvattavaksi kun mun vetokoukku upposi sinne? Tätä eivät kertoneet, mutta eipä tuosta ole sen jälkeen enää mitään kuulunut.

Mutta mitä me tästäkin opimme? Ihmiset on ihan mulkkuja. Ota itse aina mahdollisimman paljon todisteita ja todellakin kannattaa aina soittaa vähintään hätäkeskukseen. Tuo mulkku voi nimittäin nyt vaatia sulta uutta puskuria sun muuta kun sinä olet törmäillyt ja paennut kolaria.
Itse oon tämän kokenut, ja loppupeleissä hävinnyt. Oon yhteen xsaraan ostanu keulan kun kuulemma "peruutin" nokkaan ja silminnäkijöitä ei ollut. Poliisin mukaan todennäköisempää huomata iso maasturi edessä kuin pieni citroen takana

Edit: sovin vastapuolen kanssa että ei oteta mun vakuutuksista, vaan maksan itse käteisellä ja ruuvaan itse auton kuntoon, niin tenkin, muutama satanen meni kun tilasin kolariosilta uuden maskin maalattuna, ruuvasin kiinni ja sanoin että jos vielä joskus kyseisen auton näen niin vedän sitten oikeesti päin, ja syytän niitä kolarista. 2kertaa oon nähny sen auton sen jälkeen ja aika hyvn turvavälin piti
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 06.12.2015 12:59
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.12.2015, 08:42
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mutta mitä me tästäkin opimme? Ihmiset on ihan mulkkuja. Ota itse aina mahdollisimman paljon todisteita ja todellakin kannattaa aina soittaa vähintään hätäkeskukseen. Tuo mulkku voi nimittäin nyt vaatia sulta uutta puskuria sun muuta kun sinä olet törmäillyt ja paennut kolaria.
Kerran yksi vanhempi rouva ajoi mutkassa kylkeen, myönsi, vaihdettiin yhteystiedot ja seuraavalla viikolla kielsi koko homman. Minkäs teit kun ei ollut todisteita.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.12.2015, 09:02
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kerran yksi vanhempi rouva ajoi mutkassa kylkeen, myönsi, vaihdettiin yhteystiedot ja seuraavalla viikolla kielsi koko homman. Minkäs teit kun ei ollut todisteita.
Mulla on aina autossa tommonen kaavake mukana ja jos käy vahinko niin täyttää sen ja syyllinen pistää nimen alle niin ei tarvii sitten myöhemmin tapella. http://www.scandiarent.fi/tiedostot/tapiola_vahinko.pdf

Ja jos ei satu olemaan kaavaketta mukana niin johonkin paperiin laittaa tärkeimmät tiedot ylös ja nimet alle niin ei haittaa vaikka mieli myöhemmin muuttuisikin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Parkkipaikalla voi pitää hauskaa Bruno Chit-Chat 8 06.09.2006 21:45


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).