Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2014, 21:19
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Koritinan käyttö


Tuossa muutamassa projektikertomuksessa on mainittu koritina. Mitäs jekkuja tinailuun liittyy? Ajattelin, jos noita Hj:n ovia korjatessani kokeilisin. Puhtaus taitaa olla tärkeää, pitääkö jollain hapolla putsata? Paljonko tarvitaan lämpöä? Kokeneet voisivat kertoilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2014, 22:19
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Kokeileppa Joutubea: https://www.youtube.com/results?sear...oritinaus&sm=3
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2014, 23:29
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Puhtaus pohjaan tärkeä. Itse oon aikapaljon hiekkapuhaltanut saumoja. Juotos pasta pohjalle hyvin sekoitettuna. Sitten lämmittää pastan ja pyyhkii ylimääräiset pois. Pyyhkäisyn jälkeen pitäisi jäädä tinan näköinen pinta. Sit sulattamaan tankoa.
Ei vaadi lämpöä paljon, tehokas kuumailmapuhallinkin vois riittää. Itse olen käyttänyt yhdenkäden tohoa. Pillit on liian rajut, kun tohokin meinaa olla. Helposti alkaa pintapellit veteleen lämmöstä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2014, 23:37
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.582
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet Näytä viesti
Pillit on liian rajut, kun tohokin meinaa olla. Helposti alkaa pintapellit veteleen lämmöstä.
Siis pillit on ainoat oikeat välineet, saa säädeltyä lämpötilaa nopeasti tilanteen mukaan. Opetellessa saattaa kyllä sitä tinaa jonkunverran valua lattialle, mutta nopeasti siinäkin hommassa pääsee kärrylle.

T: ex autopeltiseppä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2014, 23:37
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet Näytä viesti
Puhtaus pohjaan tärkeä. Itse oon aikapaljon hiekkapuhaltanut saumoja. Juotos pasta pohjalle hyvin sekoitettuna. Sitten lämmittää pastan ja pyyhkii ylimääräiset pois. Pyyhkäisyn jälkeen pitäisi jäädä tinan näköinen pinta. Sit sulattamaan tankoa.
Ei vaadi lämpöä paljon, tehokas kuumailmapuhallinkin vois riittää. Itse olen käyttänyt yhdenkäden tohoa. Pillit on liian rajut, kun tohokin meinaa olla. Helposti alkaa pintapellit veteleen lämmöstä.
Kuumailmapuhallin on hyvä varsinkin aloittelijalle. Sillä ei tule annettua lämpöä liikaa niin helposti kuin toholla. Pysyy tina helpommin pellissä kiinni, eikä ole kengillä
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2014, 23:41
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Juu tosi puhtaan pohjan vaatii, joskin pintaruosteeseen vielä tarttuu. Mutta jos on kraaterilla ja teräsharjalla raapii niin ei tartu, siihen vaatii hiekkapuhalluksen.

Kuumailmapuhallin riittää hyvin, toholla tai pillilläkin onnistuu mutta on paljon tarkempaa lämmön kanssa. Tosin lämmön saa paremmin oikeaan kohtaan jos käyttää kaasulaitteita, mutta suosittelen aloittamaan kuumailmapuhaltimella.

Vaatii kyllä harjoittelua varsinkin pystypinnoilla, helposti valahtaa tinat lattialle ja sitten meinaa välineet lentää tangentin suuntaan kannattaa harjoitella irto-osalle ensin ja vaakatasossa, niin tulee tuntuma siihen miten tina käyttäytyy ja paljonko lämpöä kannattaa antaa.

Ostin vermeet viime kesänä ja harjoittelin yhden polttoainetankin kanssa, tinasin siitä kaikki saumat ja viimeistä saumaa tinatessa rupesi jo tuntumaan että homma onnistuu nykyään käytän varsinkin irtopeltiosissa tinaa pohjalla ennen pakkelia.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2014, 00:14
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Noita kanyn linkittämiä pätkiä katsoinkin jo. Onko niissä mainittu pohjuste sama aine kuin juotospasta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2014, 08:41
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Noita kanyn linkittämiä pätkiä katsoinkin jo. Onko niissä mainittu pohjuste sama aine kuin juotospasta?
Hyvin saman kaltainen aine vastaus: on
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2014, 09:02
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Bera-fix on ainakin toimiva pohjuste/pasta millä sitä kukakin tykkää nimitellä. Keittiön laatikosta omit talliin pari puista paistolastaa ni on helppo sitä tinaa levitellä, varo ettei mamma huomaa

Kun oot tinauksen saanu tehtyä ni puhdista pinta kuona-aineista ennen kittausta/maalausta.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2014, 09:06
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
Bera-fix on ainakin toimiva pohjuste/pasta millä sitä kukakin tykkää nimitellä. Keittiön laatikosta omit talliin pari puista paistolastaa ni on helppo sitä tinaa levitellä, varo ettei mamma huomaa

Kun oot tinauksen saanu tehtyä ni puhdista pinta kuona-aineista ennen kittausta/maalausta.
Mä olen mamman paistolastan käsitellyt steariinin kanssa ennen tinausta. Eli kynttiläkin pitää varastaa mammalta Vaarallista hommaa
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Käyttö-/vetoauto Junnu O/M/V Ajoneuvot 8 31.08.2011 11:23
vilkun käyttö Rekisteröimätön Chit-Chat 18 30.04.2010 13:23
Tiesuolan käyttö... samisami2 Chit-Chat 54 23.10.2007 20:41
vinssiköyden käyttö krisu Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2006 20:32
pikkukenkien käyttö sjeeppi Chit-Chat 22 09.05.2005 06:22


Sivu luotu: 15:49 (GMT +2).