Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Internet > Internet Service Providers
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Internet Service Providers Internet Service Providers, Hosting, Domains

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2004, 11:39
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Elisa & nopeuden tuplaus


Syyskuun alusta nopeus tuplaantui aivan kuten luvattiin. Eilen huomasin, että nopeus oli pudonnut takaisin.

Lähetin Elisan tukeen meilin:

Moro,

Viimeistään 1.9. alkaen laajakaistaliittymien nopeuksien piti kaksinkertaistua. Minun tapauksessani siis 256/256 -> 512/512. Näin todellakin tapahtui ja aivan ajallaan. Nyt kuitenkin eilen huomasin adsl-modeemini apuohjelmasta, että nopeus oli jälleen pudonnut 256/256:een.

Mistähän siis mahtaa olla kyse? Osoitteeni on Kauppilaisenkatu 24 C 17, 33730 Tampere. Adsl-modeemina RoadRunner (mallia en nyt muista kun töissä olen), liittymä ostettu Tampereen Kalevan Gigantista joulukuussa 2003.

Lisätietoja odotellen,

Jussi Laakso

Hetken päästä tuli automaattivastaus:

Viestinne on vastaanotettu. Tähän automaattikuittaukseen ei tarvitse vastata. Asianne käsittelytunniste on

[tiketti #638543]

Säilyttäkää tunniste jatkossa kaikkien asiaa koskevien viestien otsikkorivillä.

Terveisin,
Elisan tekninen asiakastuki

Elisa Oyj
PL 10
00061 ELISA
www.elisa.fi


Nyt jäänkin mielenkiinnolla odottamaan seuraavia seikkoja:
1) Koska Elisa vastaa minulle?
2) Mitä Elisa vastaa minulle?
3) Koska nopeuteni lopullisesti kaksinkertaistuu?
4) Hyvittääkö Elisa asiaa mitenkään?

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2004, 11:49
ElämänPeluri ElämänPeluri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.02
Sijainti: Hatanpää DC, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Mulle taas tuli ensin Elisalta kirje, jossa kerrottiin, että nopeus tuplaantuu samaan hintaan, ja sitten heti seuraavana päivänä toinen kirje, jossa sanottiin, että eipäs tuplaannukaan - nännännää! Kieltämättä aika erikoinen markkinointistrategia.

--
EP
"Ajatelkaahan, jospa siellä (ikuisuudessa) onkin vain yksi ainoa pieni huone, savusta tummunut, hämähäkkejä joka nurkassa, ja siinä koko ikuisuus. Katsokaas, minä toisinaan ounastelen jotain sellaista."
F.D. - R&R
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2004, 12:00
petris petris ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.01.02
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 1.464
Perusasetus

Veikkaan, että reklamaatio ei suoranaiset tuo mitään etua. Saattaa olla, että nopeuttaa asioiden korjaamista parilla päivällä, mutta hyvitystä sieltä tuskin saa.

Viekkaan myös, että vian korjaaminen vie 6 viikkoa.

t: optimisti

**********************
petris - hautomopäällikkö
**********************
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2004, 12:03
mikk0 mikk0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Out of this World.
Viestit: 271
Perusasetus

huomenna tulee vastaus

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2004, 12:14
SamppaFIN SamppaFIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.12.01
Sijainti: Tampester, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

mulle tuli sama kirje, soitin heti perään että en ota tupla nopeutta vaan 10€ halvemman hinnan. Seuraavana päivänä tuli tuo kirje, että mun hinnottelu rakenne vaan muuttuu, koska olin Soonin asiakas.. hinta tippuu kympin, mutta motukan vuokra on si 9€ / kk, tiedustelin että entäs jos ostaa omaks, ne kaupitteli 59€ hintaan.

No onneks butralle oli käyny samoin ja osas kertoo, että ne oli luvannu 19€ hintaan motukan.

Menin sitten purkaan sopparin Elisalle, ja vein vanhan motun takas. Maksoin 19€ ja sain halvemman liittymän ja oman kaapelimotun..

Kämmäily ei aina kannata

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2004, 12:42
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Joo, mulla tosiaan on kyse ADSL:n nopeuksista ja nimenomaan Elisan jutusta. Eli mun kohdalla on nyt kyse ihan eri jutusta.

Mutta mun mielestä nää kaikki kommentit korostaa hyvin sitä, että ihan kaikki ei oo ainakaan täällä Treen alueella mennyt putkeen Elisalla viime aikoina.

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.09.2004, 14:58
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Elisa vastasi ja lähes saman tien. Tässä vastaus:

Hei,

Nopeudet nostetaan syyskuun loppuun mennessä. En valitettavasti osaa sanoa, miksi liittymän nopeus olisi välillä ollut 512/512, mutta sitten taas 256/256.

Ota uudelleen yhteyttä, jos se nopeus ei syyskuun loppun mennessä ole 512/512.

Saamassasi asiakaskirjeessä luki, että liittymien nopeudet nostetaan elo-syyskuun aikana, ei siis välttämättä millään tavoin 1.9.

--
Sakari Alanne
Elisa Oyj - tekninen asiakastuki
http://tuki.elisa.net

Sitä nyt vain jäin miettimään, että olen lähes 100%:n varma siitä, että ne luvattiin nostaa syyskuun alkuun mennessä, mutta arvatahan vain saattaa onko minulla sitä kirjettä enää tallella...

Ja mennäänhän siinä nyt sitten metsään, että uudet asiakkaat ovat saaneet nauttia suuremmista nopeuksista jo jopa viikkoja, kun vanhat asiakkaat joutuvat kärvistelemään hitaampien yhteyksien kanssa jopa syys-lokakuun vaihteeseen.

Tässä on vähän sama ilmiö, kun gesmiliittymien kanssa. Operaattorit palkitsevat uusia asiakkaita puheajoilla sekä kaikennäköisillä liittymislahjuksilla, mutta vanhoille asiakkaille ei tarjota mitään.

Tämä ei jää tähän.

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.09.2004, 15:09
SamppaFIN SamppaFIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.12.01
Sijainti: Tampester, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

go laskos go!!

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2004, 15:12
ElämänPeluri ElämänPeluri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.02
Sijainti: Hatanpää DC, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Give 'em hell! Give 'em hell!

--
EP
"Ajatelkaahan, jospa siellä (ikuisuudessa) onkin vain yksi ainoa pieni huone, savusta tummunut, hämähäkkejä joka nurkassa, ja siinä koko ikuisuus. Katsokaas, minä toisinaan ounastelen jotain sellaista."
F.D. - R&R
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.09.2004, 15:13
petris petris ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.01.02
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 1.464
Perusasetus

Sano liittymä irti ja avaa uusi.

**********************
petris - hautomopäällikkö
**********************
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.09.2004, 15:15
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Uuden liittymän avaaminen kestää äkkiä kuitenkin nyt tästä päivästä lähtien 2-4 viikkoa ja vanhan irtisanomisaika on kuitenkin kuukausi. Ne kusettaa nyt kyllä uskollista asiakasta...

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.09.2004, 15:55
Wille Wille ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.01
Sijainti: Finland.
Viestit: 234
Perusasetus

Suomessa ns. laajakaista-asiakkaat on totutettu aivan liian hyvälle. Kaikki nämä nopeudentuplaus kampanjat eri operaattoreilla yms. on mielestäni ihan hanurista, jos haluaa oikeasti vauhtia ja laatua pitäisi siitä olla myöskin valmis maksamaan. En nyt tässä Laskos tahdo hyökätä sinua tai asiaasi vastaan, todennäköisesti olet kuitenkin vain tulkinnut kirjeen väärin tms.

--
wille
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.09.2004, 16:04
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

Suomessa Posti on totuttanut ihmiset aivan liian hyvään palveluun. On täysin naurettavaa, että esim. omakotialueilla posti kannetaan laatikkoriveihin kadun varteen, saatika vielä oman portin kohdalla olevaan laatikkon ja vieläpä kerran päivässä.

Kyllähän se nyt riittäisi, että posti yleensäkään tulisi vaikkapa kerran viikossa kaupungin postitoimistoon, josta jokainen sen sitten voisi hakea itselleen sopivana aikana.

Miten ihmeessä tuollaiset kampanjat ovat hanurista? Kuluttajana ainakin otan ihan hyvillä mielin vastaan moiset kampanjat, se kertoo siitä että markkinatalous toimii ja kuluttaja hyötyy kilpailusta.

Ja mitä tuon kirjeen tulkintaan tulee, niin en todellakaan voi siihen ottaa enää kantaa, koska olen kirjeen jo luultavimmin hävittänyt. Kuitenkin voisin lähes vaikka vannoa, että sekä lehti-ilmoittelussa että kirjeessä nimenomaan sanottiin, että nopeus nostetaan elokuun 15. - syyskuun alku välisenä aikana. Lisäksi hassu juttu oli se, että 31.8. nopeuteni oli 256/256 ja noin 0.30 1.9. nopeus pompsahti 512/512.

Joka tapauksessa ne henkilöt, jotka ovat tulleet Elisan asiakkaiksi esimerkiksi sillä hetkellä kun kampanja alkoi, nauttivat jo tällä hetkellä samaan rahaan tuplanopeudesta kun taas minä hidastelen edelleen. Tämä vain vaikuttaa väkisinkin siltä, että vanhat asiakkaat eivät kiinnosta Elisaa. Ja se on mielestäni ihmeellistä, olenhan kuitenkin maksanut Elisalle kuluneiden vuosien saatossa tuhansia euroja.

Ja mitä yleisesti hinnoitteluun tulee, niin edelleen laajakaistojen hinnat ovat korkeita. 30 euroa on mielestäni melko korkea raha niinkin hitaasta yhteydestä kuin 256/256. Mutta se on vain mielipiteeni joka ei perustu mihinkään kulurakenteisiin tms.

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.09.2004, 16:17
ElämänPeluri ElämänPeluri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.02
Sijainti: Hatanpää DC, Finland.
Viestit: 233
Perusasetus

Ilmeisesti liittymien nykyisilläkin hinnoilla kysyntää löytyy tarpeeksi. Muuten sanoisin, että asiakassuhteen ylläpidossa tällaisilla pikkujutuilla on yllättävän suuri merkitys.

--
EP
"Ajatelkaahan, jospa siellä (ikuisuudessa) onkin vain yksi ainoa pieni huone, savusta tummunut, hämähäkkejä joka nurkassa, ja siinä koko ikuisuus. Katsokaas, minä toisinaan ounastelen jotain sellaista."
F.D. - R&R
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.10.2004, 13:54
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Mä vaihdoin Soneran scheissen Elisaan.
Tilasin megasen liittymän ennen kuin Elisa nosti nopeuksiaan. Uutta liittymää sain odotella vaivaiset 7 viikkoa, eli olin toisinsanoen nettilakossa.
Kävin vielä kysäisemässä asiakaspalvelupisteestä, että tuplaantuuko se mun nopeus kahteen megaan ja varmistin vielä päivämäärän koska tää letku kytketään seinään.
Ilmoittivat että mulle tulee 2meganen, mutta yllätys yllätys, tää onkin vaan meganen. Piti laittaa heti postia asiakaspalveluun, katsotaan koska ne jaksaa vastata.

---------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.11.2004, 10:39
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Kuten arvata saattaa, nopeus on edelleen se mega eikä kukaan ole jaksanut vastata mun palautteeseen.
Elisan sivuilta lueskelin että vuoden alusta taas hinnat tippuu ja nopeuttakin tulis lisää.
Kokemuksiini perustuen epäilen tätäkin vahvasti.

---------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.11.2004, 18:51
pera pera ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 43
Perusasetus

Nyt tuli Elisalta postia että "laajakaistayhteytesi tuplaantuu vuoden 2005 alussa". Eihän edellinenkään tuplaus ole astunut vielä voimaan.

Käsittämätöntä,
--pera


Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.12.2004, 18:56
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Viestit: 1.237
Perusasetus

[up]

Jottei tämä nyt menisi yksiselitteiseksi Elisan moittimiseksi, niin annetaanpas nyt sitten ruusuja välillä. Eli muuton jälkeen minulla on ollut ongelmia adsl:n kanssa, yhteys pätkii ja katkeilee muutaman minuutin / tunnin välein. Kuitenkin sen verran usein, että se selvästi haittaa netin käyttöä.

Soitin tänään Elisan tekniseen asiakastukeen ja olin varautunut jonotukseen hyvän kirjan sekä puhelimen laturin kera. Hämmästykseni oli valtaisa, kun alkuvalintojen jälkeen puheluuni vastattiin välittömästi. Edellisellä kerralla kun olin jonottanut minuutin yli tunnin! Oli ihan pakko kiittää heti kärkeen ripeästä vastauksesta, asiakaspalvelijaa nauratti...

No, saamani palvelu oli erittäin hyvää ja asiallista. Asiakaspalvelija otti asian heti omakseen ja alkoi ripeästi hoitamaan sitä. Teimme yhdessä perustsekkaukset vikaselvitykseni jälkeen ja henkilö lupasi palata hetken kuluttua asiaan tarkistettuaan asian ensin heidän päästään. Noin 10 minuuttia tästä puhelin soi ja sama henkilö soitti takaisin ja kertoi, mistäheidän mielestään asia johtui. Koska selitys tuntui minusta mahdolliselta, kiitin asiakaspalvelijaa ja sovimme, että palaan asiaan uudestaan, mikäli ongelma ei korjaannu hänen neuvomallaan tavalla.

Tästä kului vielä noin tunti, kun Elisalta päin soitettiin vielä kerran. Tällä kertaa kyseessä oli eri henkilö, joka selvästikin oli ns. teknisempi kaveri. Tämä vielä kertasi lyhyseti ongelman, selvitti taustoja entistäkin tarkemmin ja kertoi muutaman kerran aiemminkin törmänneen moiseen ongelmaan ja mainitsi jo aiemmin saamani korjausehdotukset mahdollisiksi apukeinoiksi. Lisäksi hän antoi vielä muutaman teknisemmän vinkin joita kannattaa kokeilla. Lisäksi hän lupasi tallentaa tapauksen heidän järjestelmäänsä, jotta mahdollisissa jatkotoimissa minun ei tarvitsisi enää alusta alkaen selostaa kaikkia heillepäin. Sovimme jatkon suhteen samoin, kuin edellisen henkilön kanssa.

Mielestäni aivan käsittämättömän loistavaa toimintaa! Olen totaalisen yllättynyt ja hämmentynyt siitä, kuinka paljon voi palvelu muuttua ja parantua muutamassa viikossa! Vai liekö sitten kyse siitä tuurista, että kuka siellä toisessa päässä vastaa... No tuohon palvelunsaantinopeuteen se nyt ei ainakaan vaikuta. Kiitos vielä kerran Elisalle päin, tällä kertaa olen enemmän kuin tyytyväinen!

- Laskos -

"Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita"
- Juhani Tamminen
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.02.2005, 19:52
Suharto Suharto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.06.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 112
Perusasetus

vi$$u, just kirjotin pitkän tarinan, ja katoshan se bittitaivaaseen. kiitos!

-odotus on ajan mitta-
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.08.2005, 19:11
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Noniin, tämäkin aihe alkaa olla taas ajankohtainen.
Olinkin näköjään unohtanut postata tänne mitä ne siihen mun palautteeseen vastasivat. Vastaus oli että nopeutta ei tuplata, koska liittymä kytkettiin vasta sen jälkeen kun nopeudet oli tuplattu. Taktikointiako?

Noh, tänään bongasin nyysseistä tämmösen kuvan, mulle ei kyllä mitään tiedotetta ole vielä tullut... hinnoista en tiedä miltä suunnalta ne on.
<center></center>

Olishan se hienoa jos tää mun letku "tuplattais" tommoseen 8/1 FullRateen, mutta epäilen jälleen vahvasti, koska näille nurkille ei ole sellaista edes saatavilla. Jos nyt edes hintaa laskisivat...

---------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.08.2005, 19:15
butra butra ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.05
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 37
Perusasetus

Tänään tuli kirje, jossa kerrottiin kaapelimodeemin nopeuden tuplaamisesta. Meikäläisen nykyinen 2/256 nousee 4/512:een. Hinta 39€

Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.08.2005, 19:20
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Mikähän siinä on kun noita tiedotteita ei voi laittaa tuonne Elisan sivuille asiakastiedotteisiin? (http://elisa.net/tiedotteet/asiakas.shtml)

---------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.08.2005, 19:25
butra butra ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.05
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 37
Perusasetus

Jep jep. Ja luulisi sitä olevan halvempaa lähettää e-maililla saatikka postittaa muutamalle tuhannelle kivoja kirjeitä. Toisaalta kaikki ei osaa käyttää sähköpostia..

Sanna Mäenpää on hot...

Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.08.2005, 19:31
SoksalItok SoksalItok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Tänään tuli joo tosiaan Elisalta kirje, että nopeuksia tuplataan elokuun loppuun mennessä. No, itse taidan pitää vauhdin ennallaan ja säästää taas 5€/kk, tähän surffailuun kun ei tosiaan tarvitse vahvempaa narua.

Lainaus:
quote:
Sanna Mäenpää on hot...
Kuka on Sanna Mäenpää?

Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.08.2005, 23:24
tuska tuska ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 14.02.02
Sijainti: Hellcity, Fineland
Viestit: 594
Perusasetus

Parilla kaverilla näillä kulmilla on myös Elisan letkut, eikä nekään olleet saaneet tuota tiedotetta.
Laitoin just kyselyä Elisan suuntaan, että aikooko ne nostaa täällä nopeuksia tai edes alentaa hintoja.
Sekkari raksuttaa, katotaan kauanko kestää että viitsivät vastata.

---------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Minne menet, Elisa? Laskos Internet Service Providers 16 08.08.2007 09:56
Elisa n touhut - tonnisata Chit-Chat 16 30.01.2007 10:17
Elisa Luomu Rakas Päiväkirja 7 22.02.2005 10:03


Sivu luotu: 02:26 (GMT +2).