Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2012, 21:04
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Question

Patrollin sähköistä


Tommosen '82 pätkä patroolin ostin rojektiks ja kun semmonen on uus tuttavuus mulle niin kysymys olis että mitkäs kaikki sähkölaitteet autossa normaalisti on 24v ja mitkä 12v? Tosin tämä yksilö (LKS-485,musta,soa) on tullu mulle Heinolan kautta jostain Jyväskylän seudulta ja on kuulema tuttu täältäkin?
Esim. startin heräte,hehkut ja mittaristo?
Onhan niis vissiin alkuperäsenä joku "matolaatikko" mikä jalostaa 24v->12v mutta en tiijä onko tässä moista ja missä se sit olis jos olis?Johtoa on jokapuolella niinku ydinvoimalan seinustalla..

__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa

Viimeksi muokannut hutikka : 25.09.2012 21:12 Perustelu: Kirjotusvirheet lieväs hönös kun huomen vapaata..
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2012, 21:15
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Hanskalokeron "takaanta" rintapellistä löyty ainakin pitkästä. Ja ihan mutupohjalta, liekkö se on muuta ku radiota varten siel.. Ainakin kaikki sähkövehkeet mitä ite oon kopeloinu ni on ollu 24v..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2012, 22:13
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

mittaristo on 12v kaikissa.



itellähän on 12v järjestelmä patrollissa.

mulla on muute 6 voltin ulostulokin tossa omassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2012, 22:39
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti

Esim. startin heräte,hehkut ja mittaristo?
Onhan niis vissiin alkuperäsenä joku "matolaatikko" mikä jalostaa 24v->12v mutta en tiijä onko tässä moista ja missä se sit olis jos olis?Johtoa on jokapuolella niinku ydinvoimalan seinustalla..
DATSUNISSA sitä alenninta ei oo alunperin,nissanissa se on kait jossain koetaulun alla

mut datsunin oikean akun puolenvälin paikkeilla ,liki maadoituspistettä tulee johtosatsista muistaakseni vihreä johto johon on alkujaan syötetty 12v siitä akusta, tuohon piuhaan kannattaa syöttää se 12v jännitteenalentimen kautta vasemmasta akusta(purkaa muuten oikeaa akkua)
tälle 12v toiminnalle on vielä vihreä kytkentärele siinä oikealta akulta pikkasen ajovaloa kohti.

se mittaristo ja hehkut voi korjaantua kun tuon laittaa kuntoon,näin ainakin kaverin autossa tapahtui.


sitä en tiedä miksi se tarvii mittarille 12v kun lamput ja kiekkamittarikin on 24v jännitteellä, olisko sit lämpömittarit jne 12v

maadoituksia noissa datsuneissa on kyl huonosti.. onkohan alkujaan muita kuin tuo akun vieressä oleva,en ainakaan oo löytäny. takavalotkin maadoittuu johtosatsia pitkin sinne valot jne kannattaa tehdä omille maadoituksille niin pelaa varmemmin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2012, 22:48
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
kiekkamittarikin on 24v jännitteellä
ai datsunissa? ei ainakaa nissanissa. tai ainakin mulla toimii moitteettomasti 12 voltilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2012, 23:09
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ Näytä viesti
ai datsunissa? ei ainakaa nissanissa. tai ainakin mulla toimii moitteettomasti 12 voltilla.
nissanin mittari tos mullakin on, ei datsunissa sellasta edes ole. mut siitä pistokkeesta mittarin takaa mä virran sille ryöstin ja muistelisin et 24v siihen tuli
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj: sähköistä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 07:06
Patrollin sähköistä (hehkutus mm) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2008 13:55
hj:n sähköistä hj Tekniikka & Jutustelu 4 04.12.2007 22:35
Hiluxin sähköistä.. Russel Tekniikka & Jutustelu 5 21.10.2007 11:08
HJ-60 -83 sähköistä Tekniikka & Jutustelu 0 19.03.2006 17:52


Sivu luotu: 05:36 (GMT +2).