Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2018, 15:52
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

eberspächer hydronic ongelma


Kaipaisin apua eberi guruilta, bensiini hiluxissa on bensa hydronic jonkun edellisen omistajan toimesta asennettu. Viime talvena pelasi kun ajatus, mutta kesällä ja nyt syksyllä ei mitään eloa. Viime käytöstä on aikaa 2-3kk, pari kolme kertaa talvella ei syttyny laakista, mutta toisella kerralla lähti hyvin tulille.
Ensimmäinen auto missä on polttoaine käyttöinen lisälämmitin, että ei juuri ole kokemusta näistä vehkeistä.
Ei kuulu, bensa pumpun nakutusta, eikä vesimpun lorinaa.
Ainoa mikä pelaa on hytin pakkosyötön merkkivalo, ja kapulan (easystart r+ ) hytin puhallus lähtee päälle kun painaa kapulasta. Olen käsittänyt että pitäisi syttyä ihan kesä kuumallakin? Sain ristiriitaista tietoa että voiko tolla kapulalla nollata vika koodit/lukituksen? Sulakkeet on etsitty akun läheltä, en tosin varmuutta onko oikeat mutta pakkosyötön merkkivalo ainakin sammu kun irroitin 20amp sulakkeen. Seurasin johtoja ja näytti olevan ok, samoin puhdistelin konetilasta maadoitus pisteet. Purin myös hytistä paneelin missä pakkosyötön nappula/merkkivalo on, ja löysin sieltä sinivalkoisen system control piuhan. Eniten kiinostaa että saako ton lukituksen avattua itse vai vienkö ammattilaiselle? Niin ja kapulasta kun käynnistää niin lukee ERROR. Voiko aivoissa olla vikaa jos kapulasta lähtee kuitenkin hytin puhallin pöhisemään? Vaikka oon niitä sulakkeita vemputtanu edes takaisin niin ei pienintäkään eloa.. kaikki apu on tervetullutta, ja pahoittelut epäselvästä tarinasta. Kun en oo perillä näistä hommista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2018, 21:01
Juigex Juigex ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 26
Perusasetus

Kapulalla pitäisi saada vikakoodit ulos laittamalla lämmitin päälle ja sen jälkeen painamalla molempia nuolia yhtäaikaa. Aukeavasta valikosta saa myös poistettua koodit. Tämä olettaen että sinivalkoinen diagnoosipiuha on kytkettynä autossa olevaan easystartin lähettimeen. Kuuluu muistaakseni liittimen pinniin nro.10.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2018, 22:25
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Eihän sulla nyt oo vaan kesä/tuuletus- toiminto muutettu päälle sillä kapulalla? (kts. kapulan ohjekirja)

Tapahtuuko siitä hytin napista mitään? Pyydä kaveria painamaan nappia ja kuuntele itse lämmitintä. Kuuluuko lämmittimestä mitään- ja jos kuuluu niin mitä ?
Mielestäni noi Hydronicit ei mene samanlailla lukkoon kun webasto, eikä niitä tarvi testerillä herätellä.

Täältä ohjeita jos omat kadonnu:
https://www.eberspaecher-finland.com...t/arkisto.html
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2018, 22:57
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juigex Näytä viesti
Kapulalla pitäisi saada vikakoodit ulos laittamalla lämmitin päälle ja sen jälkeen painamalla molempia nuolia yhtäaikaa. Aukeavasta valikosta saa myös poistettua koodit. Tämä olettaen että sinivalkoinen diagnoosipiuha on kytkettynä autossa olevaan easystartin lähettimeen. Kuuluu muistaakseni liittimen pinniin nro.10.
Ei se sinivalkoinen diagnoosipiuha siellä paneelin takana näyttänyt olevan kytkettynä mihinkään?? Näin siellä kyllä sen easystartin lähettimen, tai ainakin luulisin että on juurikin tuo lähetin. Sellanen musta boxi mihin meni keltainen ja musta johto? Jos oikein muistan kun nopeasti vilkaisin. Pitää huomenna tarkistaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2018, 23:06
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSE Näytä viesti
Eihän sulla nyt oo vaan kesä/tuuletus- toiminto muutettu päälle sillä kapulalla? (kts. kapulan ohjekirja)

Tapahtuuko siitä hytin napista mitään? Pyydä kaveria painamaan nappia ja kuuntele itse lämmitintä. Kuuluuko lämmittimestä mitään- ja jos kuuluu niin mitä ?
Mielestäni noi Hydronicit ei mene samanlailla lukkoon kun webasto, eikä niitä tarvi testerillä herätellä.

Täältä ohjeita jos omat kadonnu:
https://www.eberspaecher-finland.com...t/arkisto.html
Jaahas, eipä muuten ole mitään tietoa tästä hommasta. Enkä edes tiennyt että tällänenkin kesä/tuuletus toiminto on olemassa. Tosiaan ohjeita ei ole kulkeutunut mulle asti, enkä ole itse asentanut lämmitintä. Ihmetyttää vaan kun kesän tulen kuoleentu tyystin. Ja hytin napista ei tapahdu yhtään mitään muuta kun pakkosyötön merkkivalo syttyy, mutta minkään valtakunnan ääntä ei kuulu mistään. Hytissä on pelkkä pakkosyötön nappula ja merkkivalo. Pitää huomenna koittaa saada joku kaveriksi kuuntelemaan , mutta kiitos linkistä kapulan ohjeisiin! Jospa pääsisin näillä vähän eteenpäin kapulan kanssa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2018, 10:26
Juigex Juigex ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 26
Perusasetus

Error-teksti vain kapulassa viittaisi johonkin vikakoodiin, joka vaatisi poistamisen. Itselläkin oli diagnoosipiuha kytkemättä ja sen sai kyllä itsekin laitettua paikalleen kun purki easystartin boksin liittimen. Näin ainakin omassa D5WZ-lämmittimessä ja easystart R+:ssa.

edit...
Ja otetaanhan sanoja takaisin sen verta että eihän tuo kapula voi vikakoodeista mitään tietää, jos diagnoosipiuha on kytkemättä... Error-teksti vain kuulostaa oudolta, itsellä sitä ei tullut ikinä ennen diagnoosipiuhan kytkemistä. Jos ei sulakkeitten poistaminen auta, niin tuota voisi kokeilla ottamalla easystartin kokonaan pois käytöstä ja antamalla käynnistyssignaalin suoraan lämmittimelle menevään piuhaan. Näkisi onko vika itse lämmittimessä vai easystartissa. Kytkentäkaaviot löytyvät aika helposti netistä.

Viimeksi muokannut Juigex : 29.08.2018 13:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2018, 15:31
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juigex Näytä viesti
Error-teksti vain kapulassa viittaisi johonkin vikakoodiin, joka vaatisi poistamisen. Itselläkin oli diagnoosipiuha kytkemättä ja sen sai kyllä itsekin laitettua paikalleen kun purki easystartin boksin liittimen. Näin ainakin omassa D5WZ-lämmittimessä ja easystart R+:ssa.

edit...
Ja otetaanhan sanoja takaisin sen verta että eihän tuo kapula voi vikakoodeista mitään tietää, jos diagnoosipiuha on kytkemättä... Error-teksti vain kuulostaa oudolta, itsellä sitä ei tullut ikinä ennen diagnoosipiuhan kytkemistä. Jos ei sulakkeitten poistaminen auta, niin tuota voisi kokeilla ottamalla easystartin kokonaan pois käytöstä ja antamalla käynnistyssignaalin suoraan lämmittimelle menevään piuhaan. Näkisi onko vika itse lämmittimessä vai easystartissa. Kytkentäkaaviot löytyvät aika helposti netistä.
Tänään en ehtinyt paneutua asiaan, mutta yritin ohjeiden mukaan"opettaa" kapulan. Eli pakkosyötön nappulasta muutaman sekunnin painallus, valo alkaa vilkkumaan.
Muuten meni niinku varmaan kuuluukin, pakkosyötön valo alkoi vilkkumaan ja käynnistin kapulan. Mutta mitenkään en huomannut että kapula olisi uudestaan "opetettu". Eli mikään ei kapulassa muuttunut, hytin puhallus lähtee päälle, mutta kun lämmittimen yrittää käynnistää kapulaan tulee error.
Sama homma hytin nappulasta, ei yhtikäs mitään tapahdu. Kaveri paineli nappuloita ja mä olin korva kiinni lämmittimessä, kun sijaitsee onneksi aika helpossa paikassa. Enkä myös onnistunut löytämään mitään kesä asetusta/puhallus toimintoa. Tai löytyyhän se ropelin kuva, ja siitä kun painaa niin lähtee puhallin sisällä puhaltamaan, ja samalla keinoin sammuu. Että sain käsityksen että ei pitäisi olla jäänyt mitenkään päälle?

Ahaa kumma homma että mulla tulee kapulaan error teksti vaikka sitä diagnostiikka johtoa ei ole kytketty mihinkään..? Otin myös kapulasta pariston pois ja laitoin hetken päästä takasin, ei mitään vaikutusta.. kyllä mun mielestä alkaa vaikuttamaan että jonkun vikakoodi sen lukittuna pitää, kun noin kuoli nopeasti ilman varoituksia.
Mukava vehje alkaa harjoitella kun ei ennen ole ollu , eikä juuri mitään käryä mistään. No tässähän sitä oppii, työt haittaa vaa harrastamista.
Jatketaan harjoituksia, ja lisää vinkkejä otetaan vastaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.08.2018, 15:48
Juigex Juigex ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski899 Näytä viesti
Tänään en ehtinyt paneutua asiaan, mutta yritin ohjeiden mukaan"opettaa" kapulan. Eli pakkosyötön nappulasta muutaman sekunnin painallus, valo alkaa vilkkumaan.
Muuten meni niinku varmaan kuuluukin, pakkosyötön valo alkoi vilkkumaan ja käynnistin kapulan. Mutta mitenkään en huomannut että kapula olisi uudestaan "opetettu". Eli mikään ei kapulassa muuttunut, hytin puhallus lähtee päälle, mutta kun lämmittimen yrittää käynnistää kapulaan tulee error.
Sama homma hytin nappulasta, ei yhtikäs mitään tapahdu. Kaveri paineli nappuloita ja mä olin korva kiinni lämmittimessä, kun sijaitsee onneksi aika helpossa paikassa. Enkä myös onnistunut löytämään mitään kesä asetusta/puhallus toimintoa. Tai löytyyhän se ropelin kuva, ja siitä kun painaa niin lähtee puhallin sisällä puhaltamaan, ja samalla keinoin sammuu. Että sain käsityksen että ei pitäisi olla jäänyt mitenkään päälle?

Ahaa kumma homma että mulla tulee kapulaan error teksti vaikka sitä diagnostiikka johtoa ei ole kytketty mihinkään..? Otin myös kapulasta pariston pois ja laitoin hetken päästä takasin, ei mitään vaikutusta.. kyllä mun mielestä alkaa vaikuttamaan että jonkun vikakoodi sen lukittuna pitää, kun noin kuoli nopeasti ilman varoituksia.
Mukava vehje alkaa harjoitella kun ei ennen ole ollu , eikä juuri mitään käryä mistään. No tässähän sitä oppii, työt haittaa vaa harrastamista.
Jatketaan harjoituksia, ja lisää vinkkejä otetaan vastaan.
Voihan se ERROR tarkoittaa mitä tahansa easystartin ongelmaa, mistäs näistä tietää. Hytin nappulaltakaan ei mene suoraa piuhaa lämmittimelle, vaan sekin tieto kulkee easystartin boksin kautta. Esimerkiksi jos lämmittimen käynnistysjohto easystartin ja lämmittimen väliltä olisi poikki, voisi tuo käyttäytyä kuvailemallasi tavalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.08.2018, 16:39
Jarski899 Jarski899 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.18
Sijainti: Heinola
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juigex Näytä viesti
Voihan se ERROR tarkoittaa mitä tahansa easystartin ongelmaa, mistäs näistä tietää. Hytin nappulaltakaan ei mene suoraa piuhaa lämmittimelle, vaan sekin tieto kulkee easystartin boksin kautta. Esimerkiksi jos lämmittimen käynnistysjohto easystartin ja lämmittimen väliltä olisi poikki, voisi tuo käyttäytyä kuvailemallasi tavalla.
Täytyy irroitaa paneeli uudestaan missä pakkosyötön nappula on kiinni, ja ajan kanssa katsoa löytyykö sieltä mahdollisesti katkenneita johtoja. Boksi on juuri samaisen paneelin takana.
Joo mistä näistä tietää, voihan sieltä löytyä vaikka katkenneita johtoja. Se on taas asia erikseen onko jotain edellisten omistajien virityksiä, mitkä ei liity koko laitteeseen. Kiitoksia vinkistä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.09.2018, 17:33
mhjkl mhjkl ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: vaala
Viestit: 39
Perusasetus

tuohan testaa aina ekana paloilmapuhaltimen ja jos se ei pyöri niin homma ei etene sen pitemmälle. puhaltimen testauksen jälkeen (jos toimii) aloitetaan sytytys prosessi, hehkutus-puhallin-polttoaine. nuissa jumii puhallin aika monasti. koputteleppa sitä lämmitintä vasaralla ihan reilusti kun yrität käynnistää. mulla tehny dieseli ja bensaeberin tuon tempun muutaman kerran.

käytäppä siitä virrat eli sulake irti ja kokeile käsikäyttönapilla. erros kaukosäätimessä tulee muistaakseni kun kake ei juttele sen lämppärin kanssa yritä ettiä että miten paritetaan.
__________________
300 GD -82
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty eberspächer hydronic D4wsc kovjav O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.08.2018 18:26
Myyty Eberspächer hydronic Harso O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 27.12.2017 21:27
Myyty Eberspächer Hydronic D 4 WSC 12v Glutton O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 02.02.2013 16:56
Myyty Eberspächer Hydronic Dethlock O/M/V Muut 1 18.07.2012 13:00
Myyty Eberspächer 5kw bensalämmitin hydronic B5 WS CJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.11.2008 21:10


Sivu luotu: 04:32 (GMT +2).