Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2011, 20:20
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Pohdintaa romun hamstraamisesta...


Kiukaaseen laitoin tulet ja aattelin, että meenpä saunan lämpenemistä odotellessä siivoamaan tallia, kun siellä on aika kaaos. Ei edistynyt siivoaminen, kun keksin, että pyöräthän ois hyvä käyttää lämpimäksi just tässä vaiheessa...

Siinä sitten jotenkin tuli mieleen, että mikähän tämänkin aiheuttaa. Katselin, sitä älyttömän romun määrää tallissa. Mitään ei oikein voi pois heittää, kun kaikkea voi aina tarvita. Siitä on tietty se seuraus, kun tilat on rajalliset, niin minkaanlaista autoa ei talliin ole mahtunut vuosiin ja kaikki on tehtävä pihalla.

Kulkuneuvoja sitten siinä samalla kattelin ja mietin. Huomasin, että minulla on kolme ajokuntoista Jeeppiä ja kaksi Harrikkaa. Mietin siinä, että mikä järki siinäkin on, kun yksin asusteleva ihminen kuitenkin olen. Niistä vehkeistä kun ei kuitenkaan voi sanoa, että ei ne leipää pyydä, vaikka ei ajelisi... Vakuutuksissa on neljä noist kulkuneuvoista kuitenkin koko ajan.

Sitten mulla on toinenkin harrastus. Siinä pärjäisi aika pitkälle parilla kolmella välineellä ja minulla niitä on n. 20 kpl...

Sittenpä mietin, mitä kaikkea sitä on raaskinut myydä. Käyttöautoja sentään olen myynyt ja vaihtanut joitakin. Kaksi moottoripyörää myös myynyt, kun rahaa tarvinnut tai tallissa ei ole ollut tilaa.

Varmaan täällä moni muukin tunnistaa ittensä siitä, että romuja kertyy nurkiin kauheesti, kun mitään ei raaski hävittää. Oli sitten kyse vaikka kulkuneuvoista tai pellinpalasista. Ne kun minulla tuntuu menevän laajasti ajatellen kaikki siihen kategoriaan, että tuotakin voi joskus tarvita...

Tällaisia tosi filosofisia juttuja tuli mieleen saunaa lämmitellessä ja ennakkosaunakaljoja juodessa.

Kertoilkaahan kohtalotoverit aiheesta kokemuksianne.

PS. Anteeksi, jos tällainen aihe jo oli olemassa.

EDIT: Tähän voisi vaikka lisäillä tähän kategoriaan liittyviä hankintojakin. Oma viimeisin esimerkki: XJ Cherokee piti ostaa varaosiksi, vaikka millekään osalle ei tarvetta ollut. Tuntui kuitenkin, että sellainen varaosavarasto on hyvä olla...

EDIT2: Se unohtui, että olen 35-vuotias nyt, niin hirvittää, miten paljon kaikkea ehtiikään vielä haalia...


Viimeksi muokannut vmt : 03.12.2011 20:28 Perustelu: selvennystä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2011, 20:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Laitanpa ennen saunaan menoa hyvän esimerkin omasta hamstraamis- ja säilömistaipumuksesta...

Vanhat nahkakengätkin pitää säästää siinäkin vaiheessa, kun ne on ihan käyttökelvottomia. Niistä voi jotain ehkä vielä jotain tehdä. Ja on niin käynytkin. Suuri riemu syntyi, kun kerran tein puukon ja siihen tuppea pohdin sitten. Muistin, että onhan minulla yhdet bootsit säästettynä ja niiden varsista löytyy iha hyvää nahkaa siihen tarkoitukseen.

Myöskin kerran nyljin vanhan sohvan ennen hävittämistä, kun sitäkin nahkaa ja keinonahkaa voi johonkin tarvita... Ja sitäpä myös olen käyttänyt!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2011, 20:41
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.698
Perusasetus

Koita muuttaa talli parin vuoden välein, niin paskan määrä vähenee kuin itsestään.

Vähän pääsi ote lipeämään niin taas on pihalla kaksi ylimääräistä autoa ja yksi mopo. Talliin kertynyt pari kuutiota aivan ylimääräistä rojua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2011, 20:41
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Kiukaaseen laitoin tulet ja aattelin, että meenpä saunan lämpenemistä odotellessä siivoamaan tallia, kun siellä on aika kaaos. Ei edistynyt siivoaminen, kun keksin, että pyöräthän ois hyvä käyttää lämpimäksi just tässä vaiheessa...

Siinä sitten jotenkin tuli mieleen, että mikähän tämänkin aiheuttaa. Katselin, sitä älyttömän romun määrää tallissa. Mitään ei oikein voi pois heittää, kun kaikkea voi aina tarvita. Siitä on tietty se seuraus, kun tilat on rajalliset, niin minkaanlaista autoa ei talliin ole mahtunut vuosiin ja kaikki on tehtävä pihalla.

Kulkuneuvoja sitten siinä samalla kattelin ja mietin. Huomasin, että minulla on kolme ajokuntoista Jeeppiä ja kaksi Harrikkaa. Mietin siinä, että mikä järki siinäkin on, kun yksin asusteleva ihminen kuitenkin olen. Niistä vehkeistä kun ei kuitenkaan voi sanoa, että ei ne leipää pyydä, vaikka ei ajelisi... Vakuutuksissa on neljä noist kulkuneuvoista kuitenkin koko ajan.

Sitten mulla on toinenkin harrastus. Siinä pärjäisi aika pitkälle parilla kolmella välineellä ja minulla niitä on n. 20 kpl...

Sittenpä mietin, mitä kaikkea sitä on raaskinut myydä. Käyttöautoja sentään olen myynyt ja vaihtanut joitakin. Kaksi moottoripyörää myös myynyt, kun rahaa tarvinnut tai tallissa ei ole ollut tilaa.

Varmaan täällä moni muukin tunnistaa ittensä siitä, että romuja kertyy nurkiin kauheesti, kun mitään ei raaski hävittää. Oli sitten kyse vaikka kulkuneuvoista tai pellinpalasista. Ne kun minulla tuntuu menevän laajasti ajatellen kaikki siihen kategoriaan, että tuotakin voi joskus tarvita...

Tällaisia tosi filosofisia juttuja tuli mieleen saunaa lämmitellessä ja ennakkosaunakaljoja juodessa.

Kertoilkaahan kohtalotoverit aiheesta kokemuksianne.

PS. Anteeksi, jos tällainen aihe jo oli olemassa.

EDIT: Tähän voisi vaikka lisäillä tähän kategoriaan liittyviä hankintojakin. Oma viimeisin esimerkki: XJ Cherokee piti ostaa varaosiksi, vaikka millekään osalle ei tarvetta ollut. Tuntui kuitenkin, että sellainen varaosavarasto on hyvä olla...

EDIT2: Se unohtui, että olen 35-vuotias nyt, niin hirvittää, miten paljon kaikkea ehtiikään vielä haalia...
Vähemmän romua on parempi, varaosia saa kaupasta eikä niitä kannata haalia pahanpäivän varalle liikoja. Talli tyhjäksi ja yksi jeeppi ja yksi harlikka talliin ja loput myyntiin
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2011, 20:44
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Siivosin omaa Sisu-verstasta viime kuussa 5 tuntia. Sen jälkeen sain ajettua sisälle kaksi 70-luvun saksalaista harraste henkilöautoa. On tuonnekin sitä romua kertynyt, vaikka olen sitä myyntiinkin laittanut.

Summa summarum. Käyttöauto, 2 kpl harrasteautoa, proto-sisu, pajero, mönkijä, 1100 kg irtomoottori, 4 kpl ruohonleikkureita, mopo, mikroauto yms.

Ylimääräisenä olisi vielä uusi 13 litraisen caterpillarin välijäähdytin, 12 litraisen mannin ahdin, pari uutta venäläistä lentokoneen rengasta, 8 kpl Masin jarrurumpuja, uusi proto-sisun "toho-putki", Zilin etuakseli ja jakolaatikko yms.

Viimeksi muokannut sisua45 : 03.12.2011 20:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2011, 20:55
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Koita muuttaa talli parin vuoden välein, niin paskan määrä vähenee kuin itsestään.

Vähän pääsi ote lipeämään niin taas on pihalla kaksi ylimääräistä autoa ja yksi mopo. Talliin kertynyt pari kuutiota aivan ylimääräistä rojua.
Vaan kun se talli sijaitsee kotiosoitteessa. Varmasti ois tuo muuttaminen kyllä muuten hyvä keino... Oikeestaan se ajatus kyllä kauhistuttaa, kun siinä tavaroiden läpikäynnissäkin ois niin kauhea homma. Ehkä asun lopun ikääni tässä ja jätän sen homman perikunnalle joskus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2011, 20:58
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Vähemmän romua on parempi, varaosia saa kaupasta eikä niitä kannata haalia pahanpäivän varalle liikoja. Talli tyhjäksi ja yksi jeeppi ja yksi harlikka talliin ja loput myyntiin
Sepä se. Varaosia saa kyllä, mutta ne ei kuitenkaan just tarvittaessa ole käytössä. Jeepitkin on eritelty tarkoituksittain, yksi käyttöautona ja yksi metätys- ja maastoautoiluhommiin. Harrikat samalla tavalla, toinen matkamalli ja toinen sitten nurkka-ajeluihin.

Voi kun osaiskin ymmärtää, että joka tarkoitukseen ei tartte olla erikoislaitetta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.12.2011, 21:19
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Tavarata!


Joo! Onhan sitä jotain kertynyt tohon omaan kahden auton talliin omakotitaloni kellarikerrokseen.

-Jeep Cherokee ja vaihtokone.
-rakennustarvikkeita tallin levyinen kakkosnelosita tehty katonrajan hylly täysi.
-Jeep Wagoneerin rungon pätkä, V8 moottori, automaattiloota, jakolaatikon osia muutama llihatukun laatikollinen, parikymmentä postinlaatikollista FSJ Jeeppejen osia.
-Ford Calaxin suora 6 kone.
-2 kpl omia maastopyöriä, 1 kpl poitsun ja n. 30 kpl maastopyörän ulko- ja sisärenkaita
-Lisäksi pienen verstaan verran auto- ja rakennustyökaluja.
-Sitten on vielä yksi iso vanha ehjä telkku jonka heivaan kierrätykseen kun ei se mihinkään mahdu.
-Pari Mikran etupenkkiä
-Muovinen bensatankki
-yms yms.
Onneksi asun täällä Hesan Malmilla ja mitään ei oiken viitsi eikä mahdu tontin nurkkiin säilömään.

Kaupunkilaispojan haavehan on maalaistalon pihapiiri johon voisi kaikkia aarteita säilöä.

Pihalla seisoo käyttis Jeep Liberty kun talliin ei mahdu ja JEgoNEER aidan ja Libertn välissä ja työkaverin mökille on vielä Willys Wagon aihio tallenettu jolekkin tarvitsijalle.

Itse koitan nyt kovasti saada lattia pinnat tyhjiksi ja käyttiksen talliin niin säästäisi rahaa kunei tarvi tavella lohkarilla lämittää ja välillä vois JEgoNEERiakin kuivata siellä.
Muutaman kerran olen jo päättänyt seuraavana kesänä tyhjentää tallin ja tehdä siitä sellaisen kun olin suunitellutkin vaan eipä ole vielä tyhjentynyt??
Ei muuta kuin perävaunu tallin eteen ja jos tavaraa ei ole pariin vuoteen tarvinnut eikä sille löydy järkevää säilytyspaikkaa niin myyntiin tai perävaunuun ja kaatikselle.

Olen tosin töissä autokorjaamo hommissa ja sieläkin tietysti säätetään osia joita voi joskus tarvita ja ainakin muutaman kerran kun olet vihdoin heittänyt osan menemään niin kohtahan sille jo olsi jo ostaja löytynyt???

Kyllä se eukkokin osaa kun varastokin tursuaa tavaraa lattioillakin, sielläkin on operaatio lattiat tyhjiksi menossa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 03.12.2011 21:37
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2011, 21:23
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.554
Perusasetus

Kulkupelejä ei tule keräiltyä kun hankintavaiheessa pitää olla sitä rahnaa, yleensä. Kaikkea roinaa ja "materiaalia" senkin edestä. Metalliromulavat yms. ovat aarrekammioita ja kaikkea putkenpätkää-lattaa-kierretankoa jne jne tulee keräiltyä matkaan jos eteen sattuu.
Vanhoja laakereita, hihnapyöriä ja sen semmoisia on laatikoissa myöskin. Keksintöjä varten, ei täältä haja-asutusalueelta niin vain lähdetä sunnuntai-iltana kaupoille kun inspis/tarve iskee.
Juurikin sain värkättyä talouspäällikön Volvon hihnanvaihtoon tarvittavat erikoistyökalut omia varastoja tonkimalla.

Yleensä noi säästetyt kamppeet on johonkin kelvanneet, ja joskus jopa pelastaneet jonkun projketin.

Pari risaa ruohonleikkuria on kyllä semmoisia jotka joutaisivat jo mennä... mutkun...

Joskus on tullut pohdittua sitä mahdollisuutta että esim. liikenteessä tai työmaalla lähtee henki odottamatta, on siinä perillisillä perkaamista tuolla liiterissä kun eivät yhtään tiedä kaikkien aarteiden tarkoitusta. On siellä työkalua ja laitetta jotka pitäisi sitten osata eritellä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.12.2011, 21:26
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
... pari uutta venäläistä lentokoneen rengasta...
Olihan tuo muukin lista aika paljastava taipumukseen, mutta tuo lainattu on kyllä ihan huippu! Säästäthän ne, jos vaikka tarttisi johonkin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.12.2011, 21:31
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
.

Pari risaa ruohonleikkuria on kyllä semmoisia jotka joutaisivat jo mennä... mutkun...

.
Kerroithan ihan asiaakin siitä, että yleensä säästetyt romut kelpaa johonkin, mutta tuo lainattu kohta paljastaa kyllä kohtalotoverin! Minulla ei kyllä ole kuin yksi sellainen ruohonleikkuri säilöttynä jotain tarvetta varten...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.12.2011, 21:34
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Se on paha tapa kun rakastaa noita romujaan ja aina näkee kaikissa rojuissa uusia visioita, mut ei tule aika pitkäks.Mulla on kohtuu iso talli ja se on aina täynnä autoja ja kaikkee muuta vimpainta.Muutappa kerrostaloon ja rupea kulkemaan fillarilla,tili tulee yli ja on niin perkeleesti aikaa et ostaa kesämökin johon rakentaa ison tallin ja täyteen autoja.Niin se menee ku ei voi elää ilman.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.12.2011, 21:34
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/Toijala, Finland.
Viestit: 2.128
Perusasetus

Joo onhan tota tavaraa kertynyt,
Rautaromua on nurkissa riittävästi kun edellinen työpaikka oli metalliverstas ja metallitukku se loppu niin oltiin halleja tyhjäämässä niin sitä tavaraa kerty nurkkiin ihan riitävästi onneks ei olut kuorma-autoa työkulkineena olis muuten melkoinen rauta ja rompe läjä tontilla.
Kun ihan hyvää tavaraa meni romuun lava kaupalla.
Mut jotain tuli haalittua kyllä pihavaraston kätköihin onneks on iso pihavarasto.
Voi perikunta parkaa jos joutuu sitä selvitteleen varmaan on sormi suussa kyynerpäätä myöten että mihin se on tätäkin tarvinnu tai luullu tarvitsevansa.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.12.2011, 21:47
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Joo onhan tota tavaraa kertynyt,
Rautaromua on nurkissa riittävästi kun edellinen työpaikka oli metalliverstas ja metallitukku se loppu niin oltiin halleja tyhjäämässä niin sitä tavaraa kerty nurkkiin ihan riitävästi onneks ei olut kuorma-autoa työkulkineena olis muuten melkoinen rauta ja rompe läjä tontilla.
Kun ihan hyvää tavaraa meni romuun lava kaupalla.
Mut jotain tuli haalittua kyllä pihavaraston kätköihin onneks on iso pihavarasto.
Voi perikunta parkaa jos joutuu sitä selvitteleen varmaan on sormi suussa kyynerpäätä myöten että mihin se on tätäkin tarvinnu tai luullu tarvitsevansa.
Tuohon myös samanlainen kokemus on! Omassa työpaikkassa oli säilöttyjen romujen siivouspäivä, niin minulla tietty kauhea hätä, että ehdin kollata romut ennen sitä. Varmasti ainakin 0,5 tonnin verran rahtasin kotiin erilaisia palkkeja, putkia ja monenlaisia muita osia, missä voi olla käyttökelpoista materiaalia maasturin rakentamiseen. Pakko vaan varastoa kasata ja nyt ne on talon seinustalla, paljon kyllä käytettynäkin.

Mun ainoa lapsi, tytär, on 3-vuotias nykyään. On kyllä hänelle ja ehkä tulevalle puolisolle joskus hommaa...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2011, 22:19
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Olihan tuo muukin lista aika paljastava taipumukseen, mutta tuo lainattu on kyllä ihan huippu! Säästäthän ne, jos vaikka tarttisi johonkin?
13 tuuman rengas, jolla on 3500 kg kantavuutta ja sillä kuormalla saa ajaa 360 km/h. Johonkin peräkärryyn hyvät renkaat? Ei löydy auto, kuorma-auto, tai työkone maailmasta mosia kummeja. Osta pois, 200e/pari tai tarjous.

Löytyy multa Audi 100 osina myös. Omistin niitä joskus 3 kpl kerralla. Kaksi niistä myin pois. Kolmannesta (kolari auto) tuli ensin pick up (!), ja sitten romuri haki raadon pois. Mutta vielä löytyy monenmoista osaa kyseiseen vehkeeseen, mm pari viitos konetta. Täytyisi vaan jaksaa laittaa niitä myyntiin.

Niin ja vw jetan 90 hv 1.8 ruiskukone löytyy myös. Sekä jonkun verran BMW 320 (vuosimalli 1980) kaasutin-kuutosen osia. Ja jonkun fordin imusarja weberillä. Ja minin kaasutin. Ja hydrauli- ja paineilma sylintereitä. Ja uutta betoni-klinkkeri laattaa (100x200mm) kymmeniä neliöitä. Ja ehjiä sähkömoottoreita, ainakin 3.5, 5.5, 7.5, 10 kW. Ja ja...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.12.2011, 22:33
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
13 tuuman rengas, jolla on 3500 kg kantavuutta ja sillä kuormalla saa ajaa 360 km/h. Johonkin peräkärryyn hyvät renkaat? Ei löydy auto, kuorma-auto, tai työkone maailmasta mosia kummeja. Osta pois, 200e/pari tai tarjous.

Löytyy multa Audi 100 osina myös. Omistin niitä joskus 3 kpl kerralla. Kaksi niistä myin pois. Kolmannesta (kolari auto) tuli ensin pick up (!), ja sitten romuri haki raadon pois. Mutta vielä löytyy monenmoista osaa kyseiseen vehkeeseen, mm pari viitos konetta. Täytyisi vaan jaksaa laittaa niitä myyntiin.

Niin ja vw jetan 90 hv 1.8 ruiskukone löytyy myös. Sekä jonkun verran BMW 320 (vuosimalli 1980) kaasutin-kuutosen osia. Ja jonkun fordin imusarja weberillä. Ja minin kaasutin. Ja hydrauli- ja paineilma sylintereitä. Ja uutta betoni-klinkkeri laattaa (100x200mm) kymmeniä neliöitä. Ja ehjiä sähkömoottoreita, ainakin 3.5, 5.5, 7.5, 10 kW. Ja ja...
Hitto kun ois noin nopea vetoauto, niin aika huippu ois kyllä nuo renkaat peräkärryyn!

Tän aiheen kun ei niin kauheen vakavasti aiheessa tartte olla, niin selostetaanpa muutakin... Tuon mainitsemani tyttareni äidin varmaan tiedätkin, kun samassa paikassa oli töissä Linnavuoressa, kunnes jäi telakalle.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2011, 22:43
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Siivosin omaa Sisu-verstasta viime kuussa 5 tuntia.
Tuon aikaa joutuu siivoamaan joka viikko ja silti on lattialla jatkuvasti sentin kerros kivipölyä ja roinaa ympäriinsä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.12.2011, 22:50
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Smile

Voi kun olis´edes tontti tai talli ja romuja....
-Toisten romut on toisille aarteita...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.12.2011, 23:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti

Tän aiheen kun ei niin kauheen vakavasti aiheessa tartte olla, niin selostetaanpa muutakin... Tuon mainitsemani tyttareni äidin varmaan tiedätkin, kun samassa paikassa oli töissä Linnavuoressa, kunnes jäi telakalle.
En nyt heti tunne, mutta heitä vaikka viiden pisteen vihje privaattina? Melko monta sieltä tunnen, 16 vuotta takana.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 03.12.2011, 23:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tuon aikaa joutuu siivoamaan joka viikko ja silti on lattialla jatkuvasti sentin kerros kivipölyä ja roinaa ympäriinsä.
Viimeksi siivosin noin paljon 90-luvun alussa...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.12.2011, 23:08
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Tämä nyt ollut pohdinnassa tänään illalla. Varmaan pitää perintötekijöitä syyttää... Muistin just, että isäni rakensi toisen tallin, kun ensimmäinen alkoi olla niin täynnä romua. Helpottaa kovasti, kun eihän perimälleen paljon voi...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 04.12.2011, 00:00
kaitsu kaitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: hauho
Viestit: 432
Perusasetus

Juu, romua löytyy nurkista. Vaikka just vein 2 kuorma-auton lavallista keräykseen....
Autoja Chevy(töihin) Passatti (pyhä auto) Eskortti (jäälle) Range, 2 pajero,hilux,discovery,gaz66,c303,scania SBATT 6x6, Heglund vaunu (Maastoon) Scania T144 +lavetti , 4 kaivinkonetta, LM-trac, Valmet terra (pelastus kone) 3 traktoria (ei maanviljelyä), 2 mönkiää, moottoripyörä,ruohonleikkuri, ja 3henkilöautoo osien luovuttajina. Ruohon leikkurit ja muut pienkoneet (sahat ja trimmerit) vielä jää pois...

Ei muuten ehdi ihan kaikella ajaan edes joka vuosi......

Aikoinaan halli rakennettu 80 luvulla, ja sillon oli iso ja korkee.
Sittemmin tehty 2 avokatosta ja betoni halli koneille......
Ei tilaa ikinä ole tarpeeks.

Isän kanssa ollaan kerätty noita, ja vieläkin sormet syyhyää lisä

Jotain koittaa välillä myydä, mutta kun.... Ilmaseks ei viitti antaa, ja jos sitä vielä jotain tarviis.
Siivouksessa oltiin aika radikaaleja, vähänkään kulunut tai jumissa oleva osa sai lähtee.


Ehkä olis parempi muuttaa kaupunkiin niin ei olis tota ongelmaa
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.12.2011, 02:06
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.603
Talking

Mä en ainakaan oo mikään keräili tai romun hamstaara.
jotain pientä on nurkkiin jäänyt vuosien saatossa ja kaikkea on yritetty myydä vaihtelevalla menestyksellä pois-.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 04.12.2011, 02:16
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.785
Perusasetus

Ihan kuin tota kamaa ei olis tarpeeksi niin päätin perustaa alumiinin anodisointilinjan vielä samaan kasaan. Eri kätevää varastoida happoja, emäksiä ja värejä melkein tiiveissä purnukoissa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 04.12.2011, 08:09
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaitsu Näytä viesti
...

Ei muuten ehdi ihan kaikella ajaan edes joka vuosi......

Isän kanssa ollaan kerätty noita, ja vieläkin sormet syyhyää lisä
Juuu'u.....kuulostaa kauheen tutulta

Faija just mietti eilen ja toissapäivänä, että kyl hänen pitäis saada elää vielä noin 100-150vuotta, että ehtiis tekeen lähes kaikki pihalla olevat hommat=projektit, mitä on aikoinaan suunnitellu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
harrastatko romun keräystä tjl Chit-Chat 32 03.01.2008 20:41
Pohdintaa: kuurot mikk0 Mikk0lle Sattuu Ja Tapahtuu 9 18.11.2005 10:32
Sukinamin kartaani pohdintaa... Gemari Tekniikka & Jutustelu 0 16.05.2005 16:06


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).