Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 25.06.2008, 21:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hyötykasvi hyötykäyttöön, myös täysin päihteetön elämä on yksi vaihtoehto


Siinä taitais olla viimeisintä hampputietoutta tästä maasta. Esitutkintapöytäkirjat on vielä salaisia, harmi homma. Terveisiä vaan Sepolle ja kumppaneille, olkaahan nätisti ja varokaa ettei keuli mopo ympäri sielläkään.





LOPPULAUSUNTO RIKOSASIASSA xxxx/x/xxx/xx


Esitutkintalain mukaisena loppulausuntona rikosasiaan xxxx/x/xxx/xx jossa olen ollut epäiltynä nimikkeellä 1) törkeä huumausainerikos 01.05.2006 - 07.01.2008 K :llä sekä 6) huumausaineen käyttörikos 01.05.2006 - 07.01.2008 K :llä, esitän kunnioittavasti seuraavaa:

Kiistän syyllistyneeni törkeään huumausainerikokseen kyseisellä rikosnimikkeellä tutkitussa asiassa. Mikäli minut aiotaan asettaa rikossyytteen varaan, koen että hampun reseptittömän l. viihde / päihdekäyttöni osalta käyttämäni kannabiskasvien osien määrä yhteenlaskettunakin on tuolloin kokonaisuudessaan niin vähäinen, että rikoslain 50 luvun 7§:n mukaisesti kyseessä olevan huumausaineen määrä ja laatu, käyttötilanne sekä olosuhteet muutoinkin huomioon ottaen tulisi olla pidettävä Suomen yleisen oikeuskäytännön mukaisesti kokonaisuutena arvostellen niin vähäisenä, että huomioiden 2 päivää kestäneen pidätettynä oloni minut tulisi jättää kokonaan tuomitsematta minkäänlaiseen rangaistukseen, olen joutunut ko. pakkotoimen kohteeksi joutumisen seurauksena olemaan poissa päivätyöstäni 2 päivää josta on aiheutunut minulle taloudellisia vahinkoja ja haittaa, jotka ovat jo suuremmat kuin vastaavan tyyppisestä huumausaineen käyttörikoksesta yleensä maksimissaan langetettava kertasakko. Lisäksi minulle on aiheuttanut ahdistusta ja pelkoa mahdollinen tutkinnan ja pidätettynä olemisen seurauksena aiheutuva työpaikkani menetys, joka olisi johtanut asuntolainani takaisinmaksun erittäin vakaviin maksuvaikeuksiin. Erityisesti haluan kiinnittää huomion siihen asiaan, että satunnainen ja hyvin vähäinen kannabiskasvin reseptitön vapaa-ajan käyttöni joka rajoittuu pelkästään viikonloppuihin ja on tuolloinkin satunnaista, on ollut kaikin tavoin täysin hallinnassani sekä vastuullisesti kontrolloimaani eikä ole ollut millään tavoin omiaan heikentämään yleistä lainkuuliaisuutta tai vaarantamaan yhteiskuntajärjestystä. En ole millään tavoin myöskään ollut kannustamassa tai kehoittamassa ketään muuta henkilöä minkäänlaisen laittoman huumausaineeksi luokiteltavan lääkeaineen minkäänlaiseen päihde / viihde / tms. käyttöön.

Haluan huomauttaa, että jo 9.6.2008 päiväämääni loppulausunnon antamisen lisäaikapyyntöön olen kirjannut, että en pidä asianmukaisena toimintamallina kyseisessä rikosepäilytutkintakokonaisuudessa mainittujen ja kyseiseen rikosepäilykokonaisuuteen liittyvien ja sen esitutkintapöytäkirjakoosteesta pois jätettyjen henkilöiden esitutkintakertomusten pois jättämistä kyseisestä esitutkintapöytäkirjakoosteesta. Tämän haluan tuoda esille senkin vuoksi, että olen muilta kyseisessä rikosepäilytutkintakokonaisuudessa osallisena olleilta saanut kuulla, että epäillysti ja tutkinnassa muiden henkilöiden kertomuspohjaisesti esiin tuomana suurempia käyttömääriä käyttäneet henkilöt ovat saaneet ko. asiasta ilmoituksen jo esitutkinnan aikana esitutkinnan lopettamisesta tämän heidän osaltaan vastaavantyyppisen käyttörikoksen teon vähäisyyden perusteella, kyseessä olleen huumausaineen määrä ja laatu sekä sen käyttötilanne huomioiden rikosta olisi kokonaisuutena arvostellen myös omalta osaltani pidettävä vähäisenä, Helsingin poliisin toimesta on myös toimittu näin muiden asianosaisten kohdalla, eli kyseessä olleille henkilöille on jätetty määräämättä sakkorangaistus juuri kyseiseen rikoslain 50 luvun 7§:än vedoten. Haluan huomauttaa, että oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti kansalaisia tulee kohdella yhdenvertaisesti.

En katso tähän liittyen myöskään syyllistyneeni avunantoon törkeässä huumausainerikoksessa, en katso suorittamieni T H :n käytössä olleen maatilan sähkölaitteiden asennustöiden tai T H :n kannabiskasvien satunnaisen kastelu / tms. huolto / hoitotoimenpiteiden olevan suhteutettuna tutkittavana olleeseen asiakokonaisuuteen / asiasisältöön millään tavoin niin Suomen rikoslain vastainen teko, että se olisi ollut omiaan heikentämään yleistä lainkuuliaisuutta tai vaarantamaan yleistä turvallisuutta ja järjestystä, tai että minua tuolloin tulisi asettaa minkäänlaisen rangaistustoimenpiteen varaan joutumisen uhan alle. T H itse on kertonut minulle hänellä olleen myös monia muitakin motiiveja hamppukasvin kohtalaisen laajamuotoiseen joskin vasta lyhyen aikaa jatkuneeseen kasvatustoimintaan, T H on kertonut minulle itse hamppukasvin (l. Cannabis Sativa, Cannabis Indica, tms. lääkinnällistä ja / tai päihdearvoa omaava Cannabaceae- heimon Linné-luokitukseen kuuluva kasvi) kasvatuksen olevan Euroopan Unionin jäsenmaiden alueella laillista sekä jopa osin vielä toistaiseksi Euroopan Unionin tukemaa. Olen ottanut myös itse tästä asiasta kuultuani hampun kasvatuksen laillisuudesta selvää, ja oudoksun Suomen nykyisen voimassa olevan lainsäädännön sisältöä siitä, että hampun kasvatuksen ollessa Suomessa laillista, hamppukasvin kasvattaja syyllistyy kuitenkin aina joka tapauksessa marihuanan (l. kannabiskasvien osien) hallussapitoon joka nykylainsäädännön mukaan on laitonta. Tähän liittyen haluan ilmoittaa, että T H itse on minulle kertonut että hän aikoo jatkaa kannabiskasvien kasvattamista ja laajentaa jo aiemmin minulle kertomansa mukaisesti kannabiskasvien kasvattamista kymmeniin tuhansiin tai satoihin tuhansiin kasveihin. Hänen kertomansa mukaan kysymyksessä tulevat olemaan juuri nimenomaan samanlaiset kasvit, kuin tässä nyt tutkittavana olleessa asiakokonaisuudessa. Kiinnitän tähän asiaan huomiota siksi koska en halua olla osallisena minkäänlaiseen laittomaan toimintaan eikä minulla ole millään tavoin rikollinen elämäntapa. Itse kasvatus on ollut täysin pelkästään T H :n suunnittelemaa, toteuttamaa ja hallinnoimaa, en katso toimineeni kyseisessä asiassa millään tavoin lain vastaisesti ainakaan niin, että minut tulisi pidätysvankeuteni lisäksi tuomita rangaistukseen kyseisessä asiassa.

Kuulustelukertomuksieni asiasisällöstä ja itse kuulustelutilanteista, sekä tuohon aikaan vallinneista kuulustelujeni asiasisältöön mahdollisesti vaikuttaneista olosuhteista haluan kertoa erikseen oikeudessa, mikäli joudun mahdolliseen oikeudenkäyntiin syystä tai toisesta osalliseksi ja sinne henkilökohtaisesti paikalle kutsutuksi.

Minulla ei ole minkäänlaista sairautta tai vaivaa jonka vuoksi joutuisin käyttämään kannabista, kysymyksessä on ollut pelkästään henkilökohtaisen elämänvalintaani liittyvä itse päättämäni asia. En käytä, enkä ole koskaan käyttänyt mitään muita huumausaineeksi luokiteltavia lääkeaineita, enkä ole koskaan käyttänyt tai edes kokeillut mitään muita huumausaineita.


Kunnioittavasti

XX
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 27.06.2008, 14:39
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

UCB ja maatalousasiat


Moro Seppo. Nyt salapoliisityötä tekemään, etpä ikinä arvaa, mitä kohta tapahtuu... UCB-kylvöt käynnissä 100%.













Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 27.06.2008, 15:09
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Cool

Seppo seponseponseppo


Eiks o kiva.

Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 27.06.2008, 15:37
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

WTF pandakin päässy kuviin.
Kauanko meni ennenkuin poliisit oli ratsaamassa?
Eikö hivenen harmita jo taloudellisestikin ostaa ilmeisesti kalliita kasviksia kun jeparit tulee ne ratsaamaan kuitenkin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 27.06.2008, 17:44
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Exclamation

Olkaa kilttejä, pitäkää huolta Guantanamotopikistani, oikeusmurha!


[QUOTE= pandakin päässy kuviin.
Kauanko meni ennenkuin poliisit oli ratsaamassa?
Eikö hivenen harmita jo taloudellisestikin ostaa ilmeisesti kalliita kasviksia kun jeparit tulee ne ratsaamaan kuitenkin?[/QUOTE]

Ensimmäisellä kerralla about 8 kk.Loppukesällä -07 aloittelin. Nuo ylläolevat kuvat on nyt viikon sisään otettuja eli kohtalaisen tuoreita. Lodjuissa kasvaa mm. Venäjän jättiläishamppu (ko. kasvi kasvaa jos tieto paikkansa pitää, Suomessakin kasvukautensa aikana 2-3 metriseksi ja kuitu / Öljy / ym. kaikilta hyötykäyttötuottotavoiltaan on kuulemma yksi parhaista lajikkkeista), siemenet olivat vaan pahuksen pieniä kikaleita joten koitan risteyttää vielä tuon lajikkeen Durban- ja Jamaican Pearl- seeprajuovalajikkeilla mm. siementuoton kohottamiseksi ja kannattavuuden maksimoimiseksi että tulisi suurin tuotto viljelyyn käytetyllä löpö/työmäärällä. jos onnistuu niin ko. kasvin nimeksi tulee varmaan Urban Ruderalis. Lähtivät vaan valitettavasi romurautarahoilla ostetut ja tähän alkavaan yritystoimintaan sijoitetut kasvikasvattamon / risteyttämön suurpainenatriumit virkavallan mukaan että hieman hankalaa on kyllä mitään saada aikaiseksi.

ja jep, kyllä harmitti todella. Ja vielä enemmän senkin vuoksi, että kun tuo aiempi jalostustyö valui hukkaan, suurin osa viimeksi viedyistä / takavarikoiduista kasveista oli juuri Venäjänhamppua tuolloinkin joka oli TODELLAKIN aikomus pölyttää ja risteyttää tämän kasvukauden siemenviljaksi. Kasvatuslaitteet on kuulemma jo rouhittu ekokemin uuniin valtion kassasta (huom.veronmaksajien rahoilla) maksetuilla hävityskuluilla, osan kasvatuslaitteistani aion todellakin saada takaisin että tiedoksi Sepolle vaan tämäkin. On valitettavaa, että tämän paikallisen tähtikomisarion toimesta poliisi on jo tässä vaiheessa rikkonut enemmän lakia (mm. esitutkintalakia) kuin minä itse koko elämäni aikana milllään tavoin laskettuna. Poliisivalassa muuten muistaakseni on puhetta jotenkin tyyliin "haluaa toimia asiallisesti, rehellisesti ja sovinnollisuutta ja tasapuolisuutta edistäen, haluaa olla rehellinen ja luotettava". voisinpa kysyä Sepolta, etä oletkos Seppo toiminut kuten virkasi edellyttää? Mikäs juttu tämä mm. lienee ollut, että kun itseäni pidettiin niin tiiviisti kaapissa, että en mm. itse saanut valita asianajajaani(!), minulle kaappiin tuotu salkkuheppu esitti ainoastaan, että "jos on paha olla kaapissa niin kyllä poliisilta saa kuulemma rauhoittavia ja muita ryynejä ym. kivaa (joita en todellakaan ottanut kun en käytä enkä ole milloinkaan käyttänyt mitään nipsuja tai napsuja ym. mömmöjä, kun olen kyllä nähnyt, millaiseksi niistä jengi menee), niin ja kaikki (2X) pidätysvangitsemisoikeudenkäyntini julistettiin salaiseksi vaikka itse niitä hyvin selkeästi vastustin ja vaadin mediaa paikalle kun oli semmoinen olo, että nyt mm. tehdään näköjään tutkintaa & tuomiota näköjään subjektiivisin perustein jo etukäteen ja syynä pidätysoikeudenkäyntieni salaisiksi julistamisiin oli tutkinnanjohtajan esittämä epäilys siitä, että "mikäli media (lehdistö ym) saa asiasta tietoa ja uutisoi siitä, OLETETUT riskumppanini syyllistyvät tuolloin kätkemisrikokseen. No, samaan aikaan ko. asian tutkinnanjohtaja eli Seppo seponseponseppo oli antanut kaikille tiedotusvälineille laajoja haastatteluja(!), joissa hän oli todennut, että nyt on ollut tässä tapauksessa kysymyksesssä on ollut juuri pelkästään hampun viljely pelkkään päihdekäyttöön, päihdehamppuviljelyä on tehty nk. "urakalla", ja että toiminta on ollut ammattimaista ja laajaa, ja että se on ollut käynnissä jo vuosikausia. Reilua peliä kerrassaan sanonpa vaan, varsinkin kun kaikki tutkinnan kaikissa vaiheissa esiin tullut näyttö tukee ennemminkin omia näkemyksiäni(!) eikä näitä Sepon omia visioita joissa mopo todella keulii ja lujaa. Sanonpa tässä myöskin samalla jo sen että Seppo kulta, joudut omista tekosistasi vielä julkisen selvityksen antamaan ja tämä ei jää tähän mikäli Suomi on vähääkään oikeusvaltioiden piiriin kuuluvien maiden joukossa.

Olihan tuo sangen oikeusvaltion periaatteiden mukainen olo silloinkin kun ilmoitettiin, että tämä päihdepuoli on ainoa poliisin käyttämä tutkintalinja, ja että pidetään nyt ensin kuukausi kaapissa noin aluksi, ja siirretään sitten toiseksi kuukaudeksi läänille niin eiköhän ala tunnustuksia tulemaan. Eikös esitutkintalaissa ole joku merkintä tuostakin. Pikkaisen kusaisivat kaikki asiani pahoin tuon kuukauden kaappireissun vuoksi. talous on täysin kuralla vieläkin ja Osmon ruuilla olen viimeaikoina ollut. muuten mm. Protokin voi sitten varmaan sitten tarvittaessa vahvistaa, että rahapulassani jouduin juuri kahta päivää aiemmin myymään hänelle yliopistohoojiini (!) eli sinisen cruiserin ja nekin rahat on nyt siten takavarikossa kun on kuulemma olleet huumehyötyä eli pilvirahoja tms. vastaavaa voi jestas sentään. Asianosaisilta itseltään, vaikka olen niin pyytänyt, ei kukaan poliisin tutkija ole ko. asiaa kuitenkaan vaivautunut millään tavoin tarkistamaan. Harmi, että nämä paprut eli esitutkintapöytäkirjat ovat vielä salaisiksi luokiteltuja,(sakko tulee tuostakin siis jos vaikkapa netissä ne tässä vaiheessa julkaisen) kun ei kukaan jonka kanssa olen asiaa läpi käynyt ole vielä moista touhua kertonut aiemmin nähneensä, siis sitä, ttä tutkinta ja syytteeseen johtavat seikat ovat pohjautuneen täysin olettamuksiin ja uskomuksiin. myös on paljon oudoksuttu sitä painostuksen määrää joka pidätysvankeudessa epäiltyyn on kohdistettu. Nämä Kaarinan viikatemiehet (ennakkotapaus hamppuasiassa?) antoivat aiemmin ehkä hieman suuntaa, mutta oliko ko. viljelijä kuukautta kaapissa olemattomin epäilyjen vuoksi, tuskin. Tuosta päihdepuolen epäilyjen vakavuudesta ja "vuosikausia jatkuneesta ammattimaiseta päihdekasvatuksesta ja myynnistä" kertonee ehkäpä jopa Sepollekin jotain se, että näille "ammattimaisille" oletetuille rikoskumppaneille eli kavereilleni on jo tullut syyttämättäjätämispäätökset koko jutusta ja juttu on lopetettu jo esitutkintavaiheessa, ja silti Seppo on sitä mieltä, että olisin kuulema tienannut siemenkasveillani n. 300 000 euroa(!!!) eli rikosHYÖTYÄ on kuulemma ollut useiden satojen tuhansien markkojen edestä ja että aikomus on ollut repäistä jatkossa voittoa hampusta laittomin keinoin 1, 8 miljoonan markan edestä. Aika jännä, kun on todistettavasti ollut täysin perse auki vähäisiä romurahoja lukuunottamatta. rahat on kai sitten jossain jamaikalla riippukeinussa pinakoladan ja jointtipinon & rastafaaraomusiikkilevyjen vieressä odottamassa.

Siinä käy helposti näköjään näin juuri silloin, kun on pitkän virkamiesuransa aikana korkeintaan jututtanut jotakin juopuneita traktorikuskeja, ja törmää sitten johonkin tämmöiseen "ennennäkemättömän ihmeelliseen asiaan", jonka ympärille on rakennettu negatiivisia fobioita & uskomuksia kohtalaisen paljolti, niin silloin pääsee vaan sitten kai mopo käsistä ja keulimaan pahemman kerran ympäri. Kun ei vaan tulisi noita lain rikkomisia enää enempää sieltä poliisin puolelta tehtyä kun niihin on ennenpitkää laillisuusvalvojilla taipumus puuttua. On nimittäin harmi jo senkin vuoksi, kun olen itse vähän niinkuin poliisin puolella aina ollut ja hieman samansuuntaisia hommia on tullut itsekin tehtyä (mm. jäähallikeikat Halmeen turvamiehenä silloin joskus). Poliisiorganisaatioon kohdistuva kunnioituksen väheneminen ja poliisin arvostuksen katoaminen on yhteiskuntajärjestyksen ja yleisen turvallisuudenkin kannalta haitallinen asia, en toivoisi niin käyvän, mutta valitettavasti on nyt kyllä Seppo nakertanut ensisijaisesti omaa uskottavuuttaan, ei kiva.

Tiedoksi myös, että toki saa tulla kaatamaan vaikka kaikki 2 ha nyt kasvamassa olevat hamppuni kun valtiohan on varma ja maksukykyinen (?$!) ostaja, kyllä me kauppoihin päästään että ei paniikkia sen suhteen. Esim. siis jos 20 kg hampun simentä maksoi itselleni 160 e + kalustokulut + löpöt + työaika, siementuoton ollessa keskimäärin 1000 kg /ha(VTT:n kokeissa maksimituotto 3000kg/ha, minimituotto 700kg/ha) niin tuolloin riittää, jos hyvällä tuulella olen,että valtio tilittää minulle tältä satokaudelta tuon 16 000 euroa + muut kuluni että tältä pohjalta mennään sitten eikös juu. ja onhan se aika säälittävää jäädä poliisina valehtelusta kiinni paikallislehdessä vai olikos se nyt väärinymmärys vai mitä tane että kannabiskasvin kasvattaminenkin on jo laitonta.

Jotain fiksuuntumistahan tämä ala kaipaisi, yhteiskunnan kassasta otetut rahat tämän homman tutkinnan & puhelinkuunteluiden ym. seurannan osalta ovat olleet kuulemma melkoisen huikeat, vanhasta miljoonasta käteen jä'ävä vesiperä ei liene kovin kannattava asia, tämänkin vuoksi nyt koitetaan raapaista jotain kasaan että ei näyttäisi niin pahalta poliisin kannalta, lisäksi jo nyt on tullut selville, että itse oikeudenkäyntini aiotaan kuulemma hoitaa niin pienellä huomiolla kuin vain mahdollista.. Nuokin kaikki tähän keissiin menneet fyrkat esim. ennaltaehkäisevään päihdetyöhön korvamerkittyinä olisivat ehkä olleet hieman parempaan käyttöön osuneita sijoituksia.

voi olla kirjoitusvirheitä mutta nyt tuli puhelinsoitto ja lähden Jästipääanteron kanssa saunomaan & ryyppäämään & tappelemaan se on kivaa palataan

Viimeksi muokannut Urbancityboy : 27.06.2008 17:46 Perustelu: t- kirjain puuttui, jästipää-kirjoitettu pienellä
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 28.06.2008, 14:36
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Post

waterboarding und muuta kyykytystä


[QUOTE
No ainahan kiinnostaa, millä ilveellä tutkinnan johtaja saa vangitsemismääräyksen tuomarilta, ja jos vielä ei ole mikään iso-juttu =)
[/QUOTE]


Niin, mitenkähän tämä homma muuten menee?
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 28.06.2008, 15:01
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Risusavotta & Venäjän puutullit ym. kivaa


http://wiki.rihmasto.fi/Hamppu
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 02.07.2008, 18:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Angry

sossupummien eliittiä voi jumalauta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Tais olla rypsistä tehdyn biodieselin kustannus n. 80 senttiä/litra johon valtio mätkäisee n.40 sentin valmisteveron päälle, näin ainakin silloin kun radiossa aiheesta pauhasin, pari vuotta sitten.
Käytetystä keitinrasvasta tehty biodieselin valmistuskustannukset taitaa olla pienemmät kun raaka-aineesta ei tarvitse mitään maksaa.

Sähköautoihinkin lyövät dieselveron päälle, runkut.
Ja kehtaavat vielä huutaa ekologisen autoilun perään...
josko voisi kysyä, että mihin tuo koko valmisteverokäsite perustuu?? mistä hyvästä maksamme ko. maksua jos polttoaineen valmistaa itse? siis maksu siitä, että on valmistanut jotain? Mistä hyvästä, ja vastineeksi mistä?

Siis ensin raadat perse verillä ja hierot rypsistä tai rapsista tai hampusta tai kalanperkeistä jne tms. helvetinmoisella työllä periaatteessa edes hitusen ympäristöystävällisempää & ilmastonmuutosta ehkäisemäänpyrkivää itse valmistettua polttoainetta (eli tavallaan polttoöljyä eli periaatteessa vanhankansan petroolia) ja jo siihen on änkeämässä nämä yhteiskuntamme eliittitason sosiaalipummit saalinjaolle vaikkei koko asian tulisi kuulua heille pätkääkään, korkeintaan sen verran että kukaan ei nyt millään ongelmajäteöljyllä ilman haittaveroa menisi ajamaan. Mitä muuta he ovat tähän mennessä tehneet kuin pelkästään hidastaneet ja haitanneet kotimaisten biopolttoainealojen syntyä ja ko. alan kotimaisien työpaikkojen ja tuotannon kehitystä? Ei ole kauaa, kun bioöljyllä ajaminen oli viellä rinnastettu runsasrikkiseen ja kaikkein saastuttavimpaan polttoaineella ajamiseen, olipahan järkeä senkin asian itsepintaisen voimassapidon kanssa. Eihän vaan arvoisten "päättäjiemme" omilla osakesalkkujen sisällöillä ollut mitään tekemistä ko. asian kanssa, eihän? No ei varmaan. Kyllä vituttaa kattella tuommoisia tyyppejä, joiden ahneus & kierous on suistanut /suistamassa meiningin kokonaan käsistä ja lopputuloksena täällä juostaan kaikki sikin sokin kuin vasikat haassa.

Jos ko. porukasta olisi suunnattomien palkkojensa- (oletteko seuranneet miten nämä pummit nostavat joka vuosi jo valmiiksi suunnatonta liksaansa ihan itse kaikessa rauhassa & posottavat eduskunnan taksikortilla omia ajojansa ja maksattavat kaiken kansalla ja mitäpä olemme saaneet vastineeksi tästä kaikesta sponsoroinnista, pelkkiä paskoja päätöksiä, kansanvastaisuutta ja jahkailua) -lisänä EDES JOTAIN käytännön vastinetta tai hyötyä kansalle, niin moisen sponsoroinnin voisi ehkä tuolloin jotenkuten ymmärtääkin, mutta kun ei niin ei, pelkästään pummilla eletään ja koko ajan tehdään pelkästään kansalle epäedullisia päätöksiä kuten on ollut asiat nyt esim. tuossa kemijärvenkin asiassa. tuossa on maassamme kaikkein pahin siipeilijöiden ryhmä, paljon pahempia menoeriä ja pahaa mieltä aiheuttavampi kuin puistoissa rymyävät puliukot konsanaan. Valmistevero? Voihan jumalauta mitä sontaa! Millä tavoin on valtiovalta tähän mennessä osallistunut niin paljoa ko. alan kehittämiseen tms. alan ylösnostoon, etä heidän kuuluisi OSINGOILLE koko asiassa vielä päästä?

Miettikäähän tilannetta, jossa tuommoinen ökytyyppi tulee hyvinvoivan oloisena köyhän biopolttoainevalmistajan pihalle, kippaa suurimman osan tillalta löytämistään vähistä rahoista ison bensamersun takakonttiin, ja lähtee edes kiitosta lausumatta yhteiskunnan rahoilla maksetulla mustalla valtioneuvoston mersulla &polttoaineilla tyytyväisenä köröttämään kohti seuraavaa ryöstökohdetta, kivaa, eikö? Kauanko meillä ylipäänsäkään on enää varaa rahoittaa moisten saatanan pummien elämää ja ökyämistä?!? Kohta alkaa riittämään moinen soopa!

POLIITIKKO ON YHTEISKUNNAN LOINEN NUMERO 1!
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 02.07.2008, 18:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs down

Pummit suohon


[QUOTE
POLIITIKKO ON YHTEISKUNNAN LOINEN NUMERO 1!
[/QUOTE]


Täytyy sanoa varmaan nyt kuten mainoksessakin, että "Ehdoton kantamme asiaan on ehdoton ehkä". Vai mitensenyt oli.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 02.07.2008, 18:50
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

no voi venäjä, kyllähän olet keitoksen aikaan saanut. Ei oikein mahdu omaan oikeudentajuun tämä, Sikäli toisaalta ymmärtää myös viraomaisenkannan, yleensä Suomessa tuota kasvatellan just pössyttelyyn, mutta tässä sinun tapauksessa kun ei siitä ole kyse. On tosiaan miellä asiat mallillaan, mutta sikäli luottaisin hyvään tulokseen kohdallasi, tuppaa suomen laki/virkamieskoneisto oleen aika tiukka omilleenkin. Siis kun tutkimisen paikka tulee. Ja varmaan tässä tulee.
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 04.07.2008, 11:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat....2008/07/669288


EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa
Julkaistu 03.07.2008 13:56 (päivitetty 17:30)

Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin.

Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa sen polttamisen hieman alle tai yli 30-vuotiaana, eivätkä he kärsi minkäänlaisista kielteisistä vaikutuksista lopettamisen jälkeen.

- Kaikki tekemämme vertailut osoittavat, että kannabis on käyttäjälleen monilla mittareilla mitattuna muita aineita turvallisempaa, kertoo raportin kirjoittamiseen osallistunut tutkija Robin Room.

Room tutustui raporttia varten useisiin laillisten ja laittomien päihteiden terveysvaikutuksia käsittelevään tutkimukseen, joissa selvitettiin päihteiden vaarallisuutta tai niiden haittavaikutuksia sekä niiden aiheuttaman päihtymyksen ja riippuvuuden astetta.

Roomin mukaan tutkimusten perusteella voidaan todeta seuraavaa:

- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

- Päihtymyksen aste: Vahvimman päihtymyksen aiheuttaa alkoholi. Seuraavina tulevat heroiini ja kokaiini, kannabis on listassa neljäntenä.

- Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

Stakesin päihdetutkija Kristoffer Tigerstedt pitää raportin päätelmiä luotettavina. Hänen mukaansa ne ovat linjassa muiden tutkimusten kanssa.

Tigerstedt muistuttaa kuitenkin kannabiksen sosiaalisista riskeistä. Hänen mukaansa monet näistä johtuvat siitä, että kannabis on suuressa osassa maita laiton, toisin kuin alkoholi ja tupakka.

- Se merkitsee sitä, että kannabista käytetään yhteyksissä, jotka ovat usein yhteiskunnan marginaalissa. Ja silloin tietysti tulee mieleen, että kannabista käytetään myös muiden huumeitten yhteydessä.
Kannabiksen käyttö on yleistä

Kannabis on hyvin yleinen päihdeaine, sitä on kokeillut arviolta joka viides eurooppalainen aikuinen. Kuluneen kuukauden aikana sitä on käyttänyt yli 13 miljoonaa eurooppalaista.

Maailmassa tuotetaan käyttöön lähes 50 000 tonnia kannabisruohoa tai -hartsia joka vuosi.

(MTV3)
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 04.07.2008, 16:25
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Post

[QUOTE

Itselläni on auttanut pitkään kestäneeseen vitutukseen mm. huomattavasti paremmin kuin esim. R-juomat. ei ole sinänsä ylipäänsäkään tuo päihteinen elämä mitenkään ja millään tavoin elämän suurin sisältö.


Niin, ja todellakin, myönnän avoimesti, että olen joskus, mm. 90- luvun alussa polttanut pilveä joten eikun roviotarpeita kasaamaan että saadaan maailmasta sitten parempi paikka asua ja olla.

Jo pelkkä tuommoisten kasvien hoitaminenkin mahdollisesti on mielekkäämpää ja stressiäpoistavampaa hommaa ja touhuilua kuin jatkuva ryyppääminen ja paskat housussa mölyäminen.

Viimeksi muokannut Urbancityboy : 15.11.2008 19:48 Perustelu: Pilvenpolttajille kuolemantuomio Suomeen, inkvisitio takas
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 20.10.2008, 14:56
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

No montas litraa biolöpöä tuli?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 20.10.2008, 23:06
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Jos ei halua elämäänsä hankaluuksia:

Komission asetusluonnoksen mukaan vuonna 2007 tilatukikelpoisia hamppulajikkeita ovat seuraavat: Beniko, Carmagnola, CS, Delta-Llosa, Delta 405, Dioica 88, Epsilon 68, Fedora 17, Felina 32, Felina 34, Ferimon, Fibranova, Fibrimon 24, Futura 75, Juso 14, Kompolti, Red Petiole, Santhica 23, Santhica 27, Silesia ja Uso 31. Lisäksi vuosikohtaisesti tukikelpoisina: Bialobrzeskie, Chamaeleon, Cannakomp, Fasamo, Fibriko TC, Kompolti hibrid TC, Lipko, Tiborszallasi, UNIKO-B (varsinkin näiden yhdeksän viime luetellun lajikkeen jatkohyväksyntä on epävarmaa).

Hampun viljelyssä edellytetään sertifioidun siemenen käyttöä, eikä oman siemenen käyttö ole mahdollista.

TT
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 21.10.2008, 07:39
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.494
Perusasetus

No asian eteneminen alkaa muistuttaa kannabisyhdistyksen hörhöilyä lääkeaine- ja terveellisyysvaikutuspropagandoineen. Dieseli taitaa jäädä sivuseikaksi aina näillä veijareilla.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 21.10.2008, 19:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Olikohan tuo nyt sitten kovinkaan suuri yllätys...
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 21.10.2008, 21:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Aika omituisen kuvan hommasta saa


Hahmoittuu sellainen kuva, että viljelyjen tarkoitus voisi hyvinkin olla jokin muu kuin ajoneuvon polttoaine.

ja mikäli oikein olen ymmärtänyt niin ainetta on käytettykin muutoin kuin ajoneuvon tankissa?

Noi terveys puheet ym. jauhannan voisi poistaa tämä on kuitenkin offroad foorumi ei hörhöjen "pössyttely parantaa maailmaa" propaganda jauhanta ******!

Toivottavasti joku korjaa käsitykseni vääräksi.
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 22.10.2008, 17:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Urbancityboy Näytä viesti
en siis pelkkää "pilven pössytyksen" laillistamista ainakaan ensisijaisesti ole tällä topikilla vain ajamassa...kiitos linkistä, kohtalaisen vallankumoksellista uutisointia hampun suhteen kai?


Itselläni on auttanut pitkään kestäneeseen vitutukseen mm. huomattavasti paremmin kuin esim. R-juomat. .
..........
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 22.10.2008, 18:00
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Hahmoittuu sellainen kuva, että viljelyjen tarkoitus voisi hyvinkin olla jokin muu kuin ajoneuvon polttoaine.

ja mikäli oikein olen ymmärtänyt niin ainetta on käytettykin muutoin kuin ajoneuvon tankissa?
Tossa hommassa on riskinsä, että pilvipäissään unohtaa mitä olikaan tekemässä... Tulee pössyteltyä sato, ennenkuin muistaa että löpöähän täs oltiin tekemässä...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 22.10.2008, 18:15
Pexi:n Avatar
Pexi Pexi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Saimaanharju, Finland.
Viestit: 273
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Tossa hommassa on riskinsä, että pilvipäissään unohtaa mitä olikaan tekemässä... Tulee pössyteltyä sato, ennenkuin muistaa että löpöähän täs oltiin tekemässä...
ERITTÄIN HYVIN SANOTTU
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 31.10.2008, 01:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Lightbulb

taitaa toimia


taitaa hamppuöljy toimia ainakin jollakin tasolla UCB:llä ja näillä kumppaneilla, täytyy varmaan muistaa että nämähän on niitä nivan kunnostajia myös ja olen myös ymmärtänyt että linkkiä on tulossa ja ne on tehneet asioiden eteen muutakin kun kunnostaneet sitä nivaa ja mutta silti eiku ruokohelpi vaan suomessa kasvaa vaan vaikka ruosta siis ruoasta on kohta pulaa ja myrkyttää täytyy ja pohjavedet pilaa semmoinen meno ja ei ole edes yksivuotinen energiakasvi juurillaan maan viljareservivalmiuden vie ja kun ei ole edes kunnon kuitukasvi ja kun ei ole öljykasvi tai edes lääkekasvi vai ei jokainen taaplaa tavallaan ja ucb omallaan kohtakuullaan asiasta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä emmehän myrkytä omiamme emme. eiköhän siellä tosiaan UCB:llä öljyäkin ole ja kommelluksiakin on taas tullut ja meininki on käynnissä parhaillaan jos ei muu niin lakikeskustelu.

onhan meissä offareissa maanviljelijöitäkin varmaan monellako on hamppu pellossa ja moniko meinaa laittaa? kuka alkaa puristusvehkeitä, niitä kuunollisia rakentamaan ja joppaamaan? Bioöljyn tankkauspisteasemat tänne näkösälle saakinhan noita jo vermeitä alalle kotimaisia mitkä oikein kunnon parhaan Dieselöljyn tekee vai ei
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 31.10.2008, 01:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Angry

jaa vai


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
taitaa hamppuöljy toimia ainakin jollakin tasolla UCB:llä ja näillä kumppaneilla, täytyy varmaan muistaa että nämähän on niitä nivan kunnostajia myös ja olen myös ymmärtänyt että linkkiä on tulossa ja ne on tehneet asioiden eteen muutakin kun kunnostaneet sitä nivaa ja mutta silti eiku ruokohelpi vaan suomessa kasvaa vaan vaikka ruosta siis ruoasta on kohta pulaa ja myrkyttää täytyy ja pohjavedet pilaa semmoinen meno ja ei ole edes yksivuotinen energiakasvi juurillaan maan viljareservivalmiuden vie ja kun ei ole edes kunnon kuitukasvi ja kun ei ole öljykasvi tai edes lääkekasvi vai ei jokainen taaplaa tavallaan ja ucb omallaan kohtakuullaan asiasta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä emmehän myrkytä omiamme emme. eiköhän siellä tosiaan UCB:llä öljyäkin ole ja kommelluksiakin on taas tullut ja meininki on käynnissä parhaillaan jos ei muu niin lakikeskustelu.

onhan meissä offareissa maanviljelijöitäkin varmaan monellako on hamppu pellossa ja moniko meinaa laittaa? kuka alkaa puristusvehkeitä, niitä kuunollisia rakentamaan ja joppaamaan? Bioöljyn tankkauspisteasemat tänne näkösälle saakinhan noita jo vermeitä alalle kotimaisia mitkä oikein kunnon parhaan Dieselöljyn tekee vai ei
UCB suuttu kun joku pilas sen vapaamuuraritopikin ja se ei oo ollu täällä. Mutta nyt se kuulemma ymmärtää ja eihän tuossa kummia ollut. liekö sitten passivoitunut vai anti-passiivi.
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 31.10.2008, 10:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

hamppuöljy- huume?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
UCB liekö sitten passivoitunut vai anti-passiivi.
Anti-passiivi on aktiivi kai? yliopistohoojiilla nämä vaan ajelee no sekin on myyty investointien vuoksi kai toivottavasti ei pilais tewrveyttään huumeilla nämä nuoret hamppuöljyidea tarpeellinen ja pakollinenkin ruokohelpiä ei meinaa saada pellosta pois jos viljantuotannolle vaihtaa mm jne
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 14.11.2008, 19:00
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Cool

mediasota dis-informaatiota vastaan starting up


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Dieseli taitaa jäädä sivuseikaksi aina näillä veijareilla.


Mistä niin epäilet.
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 15.11.2008, 17:55
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Cool

Plantaasi mm. jne.


No niin, terveisiä vaan täältä katakombeista. Valitettavasti en nyt kovin kummoisia kuvia aikaiseksi saa, koska parhaat kuvat hamppu- eli kannabiskasveistani ovat tällä hetkellä viranomaisilla takavarikossa. ja jälleen siis on uusi esitutkinta päällä- itse olen juuri äskettäin päässyt vapaaksi 25 vrk kestäneestä pidätysvankeudesta. Eli: Kuvissa osa n. 2ha KANNABIS SATIVA- hamppupeltoplantaaseista, törkeää, eikö?





















ihmiskunnan pahuus yhteen henkilöön tiivistyneenä; epäilty törkeä kannabisrikollinen!





että näin. Puinnit taisivat jäädä tekemättä, joka asia ei v ä l t t ä m ä t t ä johdu esim. huumenarkoosissa oleiluista, vaan mm. siitä, että nimismiehen kellarista käsin on melko hankala saada teijoa pelittämään ennen talven tuloa. Pahoittelen vielä tässäkin yhteydessä sitä asiaa, etten tällä kertaa ollut halukas vapaaksi päästäkseni laatimaan yhtään minkäänlaisia paikkansa pitämättömiä tunnustuksia. Mielenkiintoiset on teillä tutkintamenetelmät siellä iisalmessa.

Viimeksi muokannut Urbancityboy : 15.11.2008 18:07 Perustelu: A-kirjain puuttui sanasta p a h o i t t e l e n.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rate my 4X4??? HEKULIINI Chit-Chat 5 08.11.2005 15:59
Rate my ride Lars Motoring 0 04.01.2002 09:31


Sivu luotu: 21:05 (GMT +2).