Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 03.04.2011, 20:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä, on toki huomattavasti parempi kuin ei mitään. En minä noita elektronisia systeemeitä aliarvioi, vaan suhtaudun niihin realistisesti. Se on nimenomaan sunnuntaioffiin kelpoinen apu, mutta ei juuri mihinkään rankempaan. On noita elektronisilla härpättimillä olevia maastureita hieman päässyt testaamaan, hienoja pelejähän ne on ja etenee kyllä yllättävänkin hyvin. Kuten sanoit niin etenee myös paremmin noitten apujen kanssa kuin avoimilla perillä oleva auto. Se nyt on päivänselvää.

Minulle on ihan turha alkaa niiden hienoudesta puhumaan ja hehkuttamaan miten ne on niin helvetin loistavia. Tiedän miten ne toimii, voisin hyvin ostaa auton missä sellaiset on ja olla siihen erittäinkin tyytyväinen. Varmasti sillä etenee perusoffissa tai paksussa lumihangessa mökkitiellä varsin pitkälle, ja paremmin kuin vekottimella missä ei akseleilla lukkoja ole ollenkaan. Mutta ne ei siitä huolimatta ikinä pysty korvaamaan oikeita lukkoja, ei vaikka miten asiaa pyörittelisi.

Näissä asioissa on paljon myös näkemyseroja, toiset tykkää siitä että elektroniikka hoitaa kaiken ja itse tarttee vain vähän rattia kääntää ja pedaaleja polkea. Toiset haluaa että on mahdollisuus itse vaikuttaa kunnolla noiden vehkeiden toimintaan.

Se mitä itse kaipaisin näissä uusissa maastureissa eniten, on juuri tuo oman kontrollin mahdollisuus. Ei minulla niistä muuten ole peruskäytössä hirveästi pahaa sanottavaa. Aina olisi parantamisen varaa, mutta eipä nuo vanhat rohjotkaan tehdasuusina mitään superhyviä etenijöitä yleensä ole olleet. Varmasti osa uusista vekottimista etenee paremmin kuin vanhat vakiot.

Niin ja mitä ainakin Jeeppeihin tulee, niin hyvin mielelläni kelpuuttaisin hanurini alle tuollaisen WK- mallin Jeepin dieselkoneella. Jos olisi vähän enempi irtorahaa, niin olisi tuo bensajuoppo ZJ- mallin V8 saanut jo aikaa sitten väistyä uudemman tieltä
No minä en ole ikinä väittänyt että ne olisivat lukkojen korvike. Jokaisessa viestissäni sanonut, ettei ne oikeita lukkoja voita. Vaan nimenomaan vakiomaasturiin hyvä lisä, joka kyllä selvästi lisää käytettävyyttä.

Helvetin hienona itse en näitä systeemejä pidä. Mutta merkittävinä sikäli, että kun vertaa mitä juurikin vanhoissa oli vakiona, niin harvassa oli mitään lukkoakaan vakiona.

Se on aivan irrelevanttia verrata rakennettua autoa mitenkään uuteen tai vanhaankaan vakioautoon. ARB ja jälkiasennuslukot on eri asia, ja niitä saa rahalla.

Se oli vain vastakkainasettelu, kun uusia maastureita niin kovasti alkutopicissa eräät parjasivat, minusta tuntuu, että kyse on enempi hyvin vahvoista ennakkoluuloista, kuin oikeasta kokemuksesta ja tiedosta ollenkaan. On niissä paljon sellaista, mikä offroad harrastajaa kauhisttuttaa, muttei sentään aivan kaikki asiat ole mennyt päin persettä ja huonompaan.

Ja ABS systeemit saa uudestakin autosta kaikki veke, vetämällä sulakkeen irti.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 03.04.2011, 20:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Se on aivan irrelevanttia verrata rakennettua autoa mitenkään uuteen tai vanhaankaan vakioautoon. ARB ja jälkiasennuslukot on eri asia, ja niitä saa rahalla.
Näinhän se on

Lainaus:
Se oli vain vastakkainasettelu, kun uusia maastureita niin kovasti alkutopicissa eräät parjasivat, minusta tuntuu, että kyse on enempi hyvin vahvoista ennakkoluuloista, kuin oikeasta kokemuksesta ja tiedosta ollenkaan. On niissä paljon sellaista, mikä offroad harrastajaa kauhisttuttaa, muttei sentään aivan kaikki asiat ole mennyt päin persettä ja huonompaan.
Kyllä, ja jonkin verran parjaan minäkin, mutta ennakkoluuloja minulla ei ole. Itse asiassa päinvastoin, olisi mielenkiintoista päästä testaamaan kunnolla, ei vain sitä vähää mitä on duunin puolesta päässyt koittamaan. Vastakkainasettelu ja asiallinen keskustelu sekä mielipiteiden ja/ tai näkökohtien esilletuonti on hienoa

Se miksi minä täällä olen pitkät tarinat vääntänyt, johtuu nimenomaan siitä että suhtaudun yleensäkin asioihin varsin kriittisesti. Ja kun kyse on jostakin ihmisen ja insinöörin kehittämästä tekoälypohjaisesta systeemistä, niin entistäkin enemmän niin. Paljon niissä on hyvää, ja paljon on huonoa. Ihan kuten on noissa vanhoissa maastureissa, ja kuten on myös laitetuissa maastureissa, on ne sitten uusia tai vanhoja.

Itse asiassa hienointa tässä on se että on saatu kunnon keskustelua aikaan

Lainaus:
Ja ABS systeemit saa uudestakin autosta kaikki veke, vetämällä sulakkeen irti.
Tästä minun piti kirjoittaa varmaan ekassa viestissä, mutta olen tainnut unohtaa. Silloin ainakin näkee että miten on onnistuttu alustan suunnittelussa oikein tosissaan, jos verrataan uutta ja vanhaa


..aijuu.. se yksi asia minkä olen ainakin unohtanut sanoa - tuo uusi Grandi on perkele asiallisen näköinen kulkine
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.04.2011, 00:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Kyllä, ja jonkin verran parjaan minäkin, mutta ennakkoluuloja minulla ei ole. Itse asiassa päinvastoin, olisi mielenkiintoista päästä testaamaan kunnolla, ei vain sitä vähää mitä on duunin puolesta päässyt koittamaan. Vastakkainasettelu ja asiallinen keskustelu sekä mielipiteiden ja/ tai näkökohtien esilletuonti on hienoa

Se miksi minä täällä olen pitkät tarinat vääntänyt, johtuu nimenomaan siitä että suhtaudun yleensäkin asioihin varsin kriittisesti. Ja kun kyse on jostakin ihmisen ja insinöörin kehittämästä tekoälypohjaisesta systeemistä, niin entistäkin enemmän niin. Paljon niissä on hyvää, ja paljon on huonoa. Ihan kuten on noissa vanhoissa maastureissa, ja kuten on myös laitetuissa maastureissa, on ne sitten uusia tai vanhoja.

Itse asiassa hienointa tässä on se että on saatu kunnon keskustelua aikaan.
Kyllä, hyvä keskustelu on saatu aikaan! Olen yleensä itsekkin kriittinen uusia systeemejä kohtaan, vaikka sitä en tässä olekkaan juuri tuonut ilmi. Ihan järkevää olla realistinen sikäli.

Tuosta, että kuljettalla pitää olla kontrolli, milloin on mikäkin veto päällä, olen kyllä täysin samaa mieltä. Tuntuuhan se vähän ihmisen aliarvioinnilta, jos kaikki päätkösenteko ulkoistetaan jollekkin tietokoneelle. Sehän on aivan selvä, että se tekee joskus virhearvioita ja niitä saa sitten ihmetellä.

Ja hienonnäköinen laite se on.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 05.04.2011, 08:50
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jeep 70v mallisto


http://www.jeep.com/en/70th/

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.04.2011, 13:14
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.881
Perusasetus

Rubiconnan venyttelyä http://www.youtube.com/watch?v=gRSVa...eature=related

Ihan kivasti venyy vakio maasturiksi...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 05.04.2011, 13:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Ihan kivat on myös noi Jenkkien hinnat autoissa. Ei tekisi edes pahaa viedä uutta Grandiä metsään jos olisi vastaavan hintainen täällä
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 05.04.2011, 16:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Sama juttuhan se on saksassa, uusi maasturi lähtee melkein puoleen hintaan siitä mitä täällä.

Tämä se on ihme tämä meidän autoverotus.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 16:48 (GMT +2).