Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2020, 17:31
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 32
Perusasetus

Nissan gr patrol 2.8 kampiakselin hammaspyörän irroitus


Tervehdys, täällä on jakopää jumppa meneillään gr Patrolliin ja samalla pitäisi vaihtaa stefa kampuran etupäähän öljyvuodon takia. Mutta tarvittaisiin vinkkiä millä olette irrottaneet hammashinapyörän(jakopäänpyörä) kampiakselista? Ajattelin kysyä täältä apuja, ennen kun teen mitään peruuttamatonta tuhoa. Kiitoksia etukäteen vastanneille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2020, 18:51
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.058
Perusasetus

GR:ää en ole itse vielä kynsinyt, mutta montaa vanhempaa konetta kyllä.

Yleisohje: Pultin/mutterin päähän sopiva hylsy ja pitkä jatkovarsi, joka jo valmiiksi "tökkää" runkopalkkiin kierteen avaussuuntaan nähden.
Sitten vaan startilla pikkuisen napauttaa konetta pyörimään, niin pultti aukeaa ihan itsestään.

Monissa koneissa tuon pultin kierre on sitten vasenkätinen, että tässäkin pitää tietää mitä on tekemässä...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2020, 19:19
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 32
Perusasetus

Jep, näinpä. Kaiken olen saanutkin purettua jo tähän asti. Mutta Ongelmani on se että, kampiakselin jakohihnan hammaspyörä on yhtäpuuta kampiakselin kanssa. Ja itse pyörässä ei ole mihinkä tarttua ulosvetäjällä paitsi että, n. 5mm reikiä on kehällä, hammaspyörää päin katsottaessa ja niissä ei ole kierteitä. Niin sitä kyselen, että millä tavalla sen saisi revittyä irti kampuran päästä kohtuudella ja koti konstein.. kyllä kait joku on jo joskus purkanut näitä rd28t moottoreita ?? Ideoita saa laittaa tulemaan....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2020, 12:24
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.603
Perusasetus

Mä ainakin joskus hitsailin 6mm levystä semmoisen ulos vetimen tohon rd koneen dampperin irroitukseen keskellä porasin reijän ja hitsasin isot mutterin mihin sit pultin millä vedättää oli kolmella kynnellä, yks kynsi piti hitsata paikoilleen konehuoneessa että sai sen paikoilen kun en jaksanut tehdä irroitetavaa, sillä vedätin ja kaasu töhöllä lämmitin ja naputtelin vasaralla. Aikansa ku tempuilin ni irtos aika kovan pamauksen kanssa, oli joskus kiila ura murjottu jo niin kiila oli väärässä kohtaa niin ei ollut uraa tulla pois ku väkisten, no sitten sai vaihtaa ehjän dampperin ja korjailla kampiakselin päästä kiilauraa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2020, 13:28
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 32
Perusasetus

Dampper on saatu suosiolla irti, ei ollut pahastikkaan jumissa kampuran nokassa
Mutta kun tuo jakopäätä pyörittävä hammashihnapyörä tuntuu istuvan hyvin paikoillaan
Pyörän ja moottorin välissä ei ole tilaa, että saisi ulosvetäjän käpälöitä väliin...
Venäjän pojat ovat rakentaneet itse vetämiä jotka puristuvat pyöränpäälle ja sillä vetäneet sen irti kampuran nokasta??? Mitenköhän merkki korjaamot ottavat tuon pois... vai särkevätkä sen ja laittavat uuden tilalla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2020, 14:36
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.603
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juriihi Näytä viesti
Dampper on saatu suosiolla irti, ei ollut pahastikkaan jumissa kampuran nokassa
Mutta kun tuo jakopäätä pyörittävä hammashihnapyörä tuntuu istuvan hyvin paikoillaan
Pyörän ja moottorin välissä ei ole tilaa, että saisi ulosvetäjän käpälöitä väliin...
Venäjän pojat ovat rakentaneet itse vetämiä jotka puristuvat pyöränpäälle ja sillä vetäneet sen irti kampuran nokasta??? Mitenköhän merkki korjaamot ottavat tuon pois... vai särkevätkä sen ja laittavat uuden tilalla...
Se on monesti aivan saatana tiukassa, lämmittäny reilusti sitä ja koputeltu ni saanu irti. Joskus tehty kierteen niihin reikiin ja niistä vedättänyt irti sitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.03.2020, 15:58
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Se on monesti aivan saatana tiukassa, lämmittäny reilusti sitä ja koputeltu ni saanu irti. Joskus tehty kierteen niihin reikiin ja niistä vedättänyt irti sitä.
Tiukassa tuntuu olevan Jotain tuollaista olen suunnitellut. Eli kierteet pyörän reikiin, niistä vetoa ja samalla lämpö kehiin olen yrittäny kaahlata netin syövereitä jotta löytyisi kuvaa työkalusta millä ammattimiehet nyppäsee rattaan pois
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.03.2020, 18:53
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 32
Perusasetus

No niin, nyt on saatu hammaspyörä irti väsytystaistelulla ja mikä parasta niin EHJÄNÄ. Tekasin 5mm latikasta ulosvetäjän johonka porasin 4kpl 7mm reikää vastaaviin kohtiin hammaspyörän pikkureikien kohdille, joihinka olin jo aikaisemmin tehnyt 6mm kierteet. Kiristys pultiksi riitti ihan normi 10mm 8.8 pultti. Sitten romut kiinni hammaspyörään, lämpöä ja pänniä kehiin maltilla samalla koputtaen vasaralla vetäjää ulospäin, niin siitä se antautui.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Nissan King Cab YD25 kampiakselin hihnapyörä tare O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.03.2016 07:31
Ostettu patrol 3.3 kampiakselin hihna pyörä arttu76 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.01.2016 01:22
Nissan Patrol 3.3td kampiakselin stefan vaihto? Janne1986 Tekniikka & Jutustelu 19 23.08.2011 13:24
HJ61 12h T kampiakselin hammaspyörän irroitus hojo85 Tekniikka & Jutustelu 9 03.03.2011 10:09
Patrol sd33 mäntien irroitus ? bluevan Tekniikka & Jutustelu 7 13.04.2009 14:50


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).