Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2017, 20:09
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 918
Perusasetus

vw transporter t5 mielipiteitä


Olen tuossa varovasti katellu isompaa pakua ja kun portterilla näyttäis saavan
vetää pykälää enemmän kun useammalla muulla niin tollasia t5:sta olen varovasti
katellu.
Mutta noita kauhutarinoita olen myös näistä kuullu ja varsinkin kun yks korjaaja
kaveri pelotteli mut vielä.Varsinkin kielsi ostamasta juuri tuota himoitsemaani
2.5:sta.No noi takajouset,vetoakselit,vesipumppu ym.tyyppiviat olikin jo tiedossa
mutta varotteli vielä että nokka-akseleissa on ollu myös ongelmia.

Mites palstalaisilla onko pitempiaikaisia kokemuksia kyseisistä vehkeistä,kiinostais
myös toi kärryn veto.
Eli mikäs esim.noista koneista olis luotettava ettei tarvis jatkuvasti olla korjaamassa.
Itellä kokemuksia vain kahdesta 1.9:stä ja ainahan nuo on kotiin tuonu,mutta painava
traileri tuon koneen perässä taitaa olla liikaa.
Onko tuo uudempi 140hv kakslitranen kuinka vikaaltis?
Laittakaahan kokemuksia,hyviä ja huonoja,kyseisistä pakuista ja mieluiten
niitä pidempiaikaisia eli jätetään ne essonbaarissa kuullut jutut vaikka tonne
suomi 24 palstalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2017, 20:22
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Isällä ollu 2005 mallinen melkei uudesta asti. Tais ostaa 1ttkm ajettuna. Ollu kevyellä käytöllä ja taatusti hulllettu.
-vetoakseli katkennut muistaakseni 2 kertaa
-kytkin ravisti jo uutena
-niveliä jouduttii vaihtaa jo 30tkm jälee
-150tkm hajos vaihdelaatikosta 2. Synkro
-170tkm hajos kaksoismassa ja asetelma
-laturin vapaakytkin
-3kpl vesipumppuja menny
-laturin vapaakytkin
-taas menossa vesipumppu ku hukkaa nestettä
Nyt mittarissa 213tkm
2.5 koneella ja etuveto

Mun mielest paska jos tarttis painavaa kärryy vetää, varsinki peruuttaa.ei yhtää jaksa tyhjäkäynnillä,kytkin savuu.ja taatusti ei kestä jos enemmä sellasta.
2.5 tdi t4 mun mielest hakkaa satanolla kaikin puolin t5 mallin. Vielä ku löytää nelikon ilmastoinnilla ja 102hv koneella ni törkeeluja laite.

Muuten iha jees mut lootaremppa kallis

Kaverilla uudempaa koppaa dsg lootalla. 3kpl kytkintä meni ennen 100tkm ja noin 120tkm hajos koko laatikko
Huonompi mu mielest ku t5
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.

Viimeksi muokannut tjl : 09.03.2017 20:25
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2017, 20:37
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.002
Perusasetus

Ääni kans t4-mallille. Itellä ollut 12 vuotta, acv-moottorilla, nyt mittarissa 550 tkm. Koneesta irti liki 200 hp ja 500 nm vääntöä....
Tossa mitä ollu tutuilla t5-malleja, eivät oo paljoa kehuneet... just noita edellä mainittuja ongelmia ollu
Eli ajan tolla niin pitkään kun pellit kestää...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2017, 20:56
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Mulla on pari kappaletta 2,5tdi t5 porttereita. Toinen on reilun miljoona ajettu vanha ambulanssi ja toinen 530tkm ajettu entien taksi.

Ambulanssi on 2004 mallinen 174hv manuaalivaihteinen etuveto. Tälle on pitkä huoltohistoria merkkiliikkeessä. Tää tuli mulle vuonna 2011 924tkm ajettuna, konevikaisena. Moottorista oli mennyt kiertokanki mutkalle. ilmeisesti kansivika oli aiheuttanut sen, että vettä oli menny männän päälle.. Kasasin koneen samalla kannella ja se toimikin muutaman tuhat kilometiä, mut sitten alkoi oireita, että startatessa kone meni jumiin... Ei muuta ku toinen kansi pikoillen ja meno jatkui. Kerran olen myös vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin. Paininkuppi kuluu puhki ja nokka nyös pyöristyy.. Tällä olen itse ajellut noin 100tkm. Miljoonassa meni matkamittarin näyttö sekaisin, näyttää vain viivaa..

Entinen taksi on 2008 mallinen 131hv automaattivaihteinen etuveto. Tähän on kertyntyt kilometrejä mulla jotain 80000km. Kerran olen vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin.

Traileria olen vetänyt tuolla manuaalivaihteisella jonkin verran.. hienosti huilaa raskaampikin kärry. Ja mielenkiintoinen oli huomata kulutuksesta... Kerran kävin hakemassa yhden t4 portterin trailerilla turusta (Matkaa n.560km sivu) Mennessä tyhjän trailerin kans kulutus jotain 10,5l/100km ja paluumatkalla t4 portteri kärryllä kulutus 10,3l/100km.

Mijnä olen kyllä tykännyt t5 portterilla ajella. Kaikkia pieniä vikoja niitä aina ilmenee, mutta aika edullisia nuo on korjata, jos itse tekee ja osista ei maksa marmoritiskille... Esim nokka-akseliremontti maksoi noin 500€, tuli uudet paininkupit(hydraulinostimet), nokka-akseli, nokkalaakerit ja pultit.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2017, 21:24
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.494
Perusasetus

Onks tää just se moottori mihin pitää laittaa sitä yhtä ja ainoaa oikeaa öljyä tai yläkerta ei kestä? Ja itellä ei mitää tietoa eikä kokemusta kunhan löpisen.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2017, 21:33
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.002
Perusasetus

Mikäs malli sen on josta korkkaa lohkosta joku kierre, tai lohkee korvallinen tms.... nimen omaan t-5 korilla oleva....
Tossa vaan yks ootteli taannoin konetta jonkun aikaa, kun joka paikasta oli lohkot loppu....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2017, 21:50
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Korjattakoon etten nyt tota faijan autoo mitenkää sysipaskana pidä.kuitenki melko luotettava on ollu.
Ja ei oo ruostevikaa kyllä sit ollenkaa,tää tosi suojattii jo uutena.
Ja ei oo longlifeä käytetty vaan 10tkm välei öljy vaihto.
Laatikkoonki vaihdettu säännöllisesti öljyt.


Mutta kyllä nuo perheessä olleet t4 ollu hyviä, luokkaa hiace. Toimii ja toimii

Itte ennemmi n jos löytää ni ottasin nelikko t4 2.5 tdi ilmastoinnilla.
Siinä se vahvempi laatikko.muutenkin vääntösauvat eessä niin mukavampi kuin t5 ajaa.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2017, 21:54
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Mulla ei ainakaan mitään pahaa.....


T5 riihikoneesta.
Pyörän laakereita varmaan on mennyt muiltakin.
Kaksoismassavauhtipyörii vaihdettu varmaan muillekin. Mun mielestä
suurin syy tähän on se jos joku on aiemmin vaihtanut alimittasen akun laitteeseen. Mulla lopuus tää oikeen kokosen akun vaihdon jälkeen
Startissa jouset hakkas laidasta laitaan.
Ja mä en aja mistään hinnasta longlife öljyillä sitä 30tkm.
Mennään ihan normeilla ja vaihdetaan 10tkm välein.
Ja noi longlife oljyt suurin syy noihin paininkuppi/venttiili/vajakki ongelmiin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2017, 23:59
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.924
Perusasetus

Mulla on työajossa tollanen -14 mallinen nelikko sillä kireimmällä koneella. Oliko joku reilu 180 kaakkia ja 6 pykäläinen manuaali.
Nyt on takana reilu 160 tuhatta eikä mitään ongelmia. Kokoajan kutakuinkin maksimikuormalla ja paljon tulee myös kärryä kiskottua ympäri maata. Parhaimmillaan reilu 2 tonnia perässä ja ihan hyvin menee eteenpäin. HUOM, eteenpäin, peruuttaminen on saatanasta ton kanssa. Sikapitkä pakki ja koneessa huonosti alavääntöä.
Parit jarrupalat per pää ja yhdet levyt menny. Nyt on takajouset hiukan huonossa hapessa. Mut toki tohonkin vaikutuksensa kun kokoajan kuormaa. On siis yhdenlainen huoltoauto niin osia ja työkaluja sun muuta kuormaa riittää.

Yhtään en ole turhia säälinyt mut hyvin tuntuu kestävän. Välillä on oltu pahemmissakin paikoissa ja joskus revitty kaivurillakin pois että saadaan matka jatkumaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.03.2017, 20:05
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 918
Perusasetus

Kiitos hyvistä vastauksista,juuri tälläisia halusinkin kuulla eli kokemuksiin perustuvia ja hyviä sekä huonoja puolia kyseisestä merkistä.
Auton vaihto on aina yhtä vaikeaa,kaikissa kun on omat tyyppiviat.Tuntuu et on nuo
autot menny aina vaan huonommiks.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.03.2017, 20:24
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 615
Perusasetus

Työkaluina ollut T4 2,5 TDI ja T5 2,5 TDI pd ja 2.0 TDI cr koneisia.

Jos itselleni käyttistä etsisin, niin ääni 2.5 TDI T4:lle, on noista ollut huolettomin. Lyhyt ja 4WD
T5 ohjaamo on ahdas, minä en ainakaan siihen mahdu niin, ettei polvi osuisi kokelautaan (onneksi tosi harvoin joutuu itse ajamaan).
2.5 TDI pd yläkertaongelmat on esiintynyt käsittääkseni pääasiallisesti sellaisissa autoissa, jotka käyvät usein joutokäyntiä, (taxit, poliisiautot ym vast.).
Yksi 2,5 TDI pd oli totaalisen loppu yhden sylinterin osalta 300 tKm ajettuna, mutta siinä vika oli 99% varmuudella viallinen suutin, joka kusi männän päälle. Järjestelmäinssi ei toki sitä suostunut myöntämään, kun halusi puolustaa huoltovastuussa ollutta firmaa, jolle oli auto viety useamman kerran öljynkulutuksen ja öljynpaineen merkkivalon palamisen takia.

Mielummin ajan T3:lla kuin T5:lla

Jos olisi aikaa, tilaa ja joutilasta rahaa, tekisin matkailuauton lyhyestä 4WD 2.4D:stä 1.9 mTDI koneella.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.03.2017, 07:48
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Isännällä ollu 3kpl kaikkiaan. Olikohan että 1.9 2003, 2.0 2011ja 2.5 2005? En oo ihan varma nuista koneista ja vuosista. Kaikki ollu hyviä autoja, minähän niihin remontit oon joutunu tekeen muttei oo tainnu tarvia tehä juuri kummempaa ku vaihella takajousia ja iskareita... Takajouset nuista tuntuu menevän poikki.. Ja autot ollu ihan käytössä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.03.2017, 15:25
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.600
Wink

Tätä takajouset katkomista tekee kyllä t4 koppakin ihan samanlailla. Kaikki mitä nouta t4 on ja ollut lähipiirissä niin ollu jossain vaiheessa vaihdettava takajouset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Transporter T5 jarrusatulat takapää Micco O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.01.2016 11:03
Myydään MOOTTORI T5 TRANSPORTER Juha.l O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 07.11.2014 22:22
Porttaali Transporter T5 Häänrik Chit-Chat 7 02.09.2013 12:27
Myydään Transporter T5 2.5 TDI 128kW Moottorin osia oska80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.02.2013 21:45
Transporter T5 2,5 turbo rikkikö vm-09 Humu Tekniikka & Jutustelu 8 23.07.2012 13:43


Sivu luotu: 16:45 (GMT +2).