Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2012, 15:14
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Hilux kytkinneste


Alkeiskyssäri: voiko kytkinnesteenä käyttää jarrunestettä ? Pitääkö olla jotakin ihan omaa lientä ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2012, 15:18
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Jarrunestettähän sinne pitäisi laittaa DOT4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2012, 15:36
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Kiitos


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Jarrunestettähän sinne pitäisi laittaa DOT4
Katselin tuota nestesäiliötä, oli melko tummaa lientä siellä, ehkä sen nesteen vaihdosta ei haittaakaan, mikä lienee vaihtoväli ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2012, 15:53
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Katselin tuota nestesäiliötä, oli melko tummaa lientä siellä, ehkä sen nesteen vaihdosta ei haittaakaan, mikä lienee vaihtoväli ?
joo kannattaa kyl vaihtaa jos on tummaa..ja nätti homma vaihtaa ku aukasee työsylinteriltä ilmaruuvin ja antaa valua niin kauan et puhdasta tulee ulos,sit vaan ilmaa sen ja kovaa ajoa,helpompi ilmata tälleen kuin et polkemalla puskis vanhat nesteet ulos..ainakin mun mielestä.
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2012, 16:49
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
joo kannattaa kyl vaihtaa jos on tummaa..ja nätti homma vaihtaa ku aukasee työsylinteriltä ilmaruuvin ja antaa valua niin kauan et puhdasta tulee ulos,sit vaan ilmaa sen ja kovaa ajoa,helpompi ilmata tälleen kuin et polkemalla puskis vanhat nesteet ulos..ainakin mun mielestä.
Eli lisää uutta nestettä säiliöön samalla kun antaa entisen valua ulos ? Ei tartte painella kytkintä vaan liemi tulee ihan painovoimalla ulos ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2012, 16:56
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Eli lisää uutta nestettä säiliöön samalla kun antaa entisen valua ulos ? Ei tartte painella kytkintä vaan liemi tulee ihan painovoimalla ulos ?
juuh.näin mä olen tehnyt ja ei tartte sitte ilmailla monesti..varmasti muutama polkaisu riittää ilmaamiseen sen jälkeen.jarrujen kanssa olen toiminut samallalailla..mutta onhan niitä varmasti muitakin tapoja..en tiä onko nopein mutta ihan hyväksi havaittu..onhan niitä olemassa ilmaustyökalujakin...tms..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu

Viimeksi muokannut Hailux : 17.05.2012 16:59
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2012, 17:05
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
juuh.näin mä olen tehnyt ja ei tartte sitte ilmailla monesti..varmasti muutama polkaisu riittää ilmaamiseen sen jälkeen.jarrujen kanssa olen toiminut samallalailla..mutta onhan niitä varmasti muitakin tapoja..en tiä onko nopein mutta ihan hyväksi havaittu..onhan niitä olemassa ilmaustyökalujakin...tms..
Selevähän tuo, sitten vaan vaihtamaan kunhan tuo sade loppuu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.05.2012, 17:08
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Selevähän tuo, sitten vaan vaihtamaan kunhan tuo sade loppuu.
sen verran vielä et kannattaa laittaa joku letku siihen ilmausruuviin ja toinen pää vaikka muovipulloon,säästyy sotkulta
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.05.2012, 17:17
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
sen verran vielä et kannattaa laittaa joku letku siihen ilmausruuviin ja toinen pää vaikka muovipulloon,säästyy sotkulta
Juu, näin säästyy ympäristökin paikalliselta minituholta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.05.2012, 18:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Minä olen "vaihtanut" nuo jarru- ja kytkinnesteet vuosittain seuraavasti:

Muovimäntäisellä 20 ml injektioruiskulla entiset pois säiliöstä, ja uutta tilalle.

Toki varsinkin jarruissa neste ei juurikaan vaihdu, mutta eiköhän tuo kosteus suurimmaksi osaksi mene säiliön kautta sekaan?

Kytkimessä neste sekoaa paremmin.

Tuolla "ilmaussysteemillä" lopputulos on parempi, mutta kun tuolla ruiskulla aikaa menee yksin tuunatessa varttitunti....

Ja huom: vanha, ja varsinkin huonosti suljetussa pullossa ollut "uusi" jarruneste on jo puoliksi pilalla..

Ja kun ilmaat, niin tee se rauhallisesti, ettei ilmaa mene jarrunesteen mukana piiriin. (siis odota noin 5 minuuttia kun olet kaatanut jarrunesteen säiliöön, ja ilmaa vasta sitten)

P.S ympäristöstä puhuttaessa: jarrunestettä ei saa pistää jäteöljyihin, vaan omassa pullossaan ongelmajätteisiin....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.05.2012, 19:02
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minä olen "vaihtanut" nuo jarru- ja kytkinnesteet vuosittain seuraavasti:

Muovimäntäisellä 20 ml injektioruiskulla entiset pois säiliöstä, ja uutta tilalle.

Toki varsinkin jarruissa neste ei juurikaan vaihdu, mutta eiköhän tuo kosteus suurimmaksi osaksi mene säiliön kautta sekaan?

Kytkimessä neste sekoaa paremmin.

Tuolla "ilmaussysteemillä" lopputulos on parempi, mutta kun tuolla ruiskulla aikaa menee yksin tuunatessa varttitunti....

Ja huom: vanha, ja varsinkin huonosti suljetussa pullossa ollut "uusi" jarruneste on jo puoliksi pilalla..

Ja kun ilmaat, niin tee se rauhallisesti, ettei ilmaa mene jarrunesteen mukana piiriin. (siis odota noin 5 minuuttia kun olet kaatanut jarrunesteen säiliöön, ja ilmaa vasta sitten)

P.S ympäristöstä puhuttaessa: jarrunestettä ei saa pistää jäteöljyihin, vaan omassa pullossaan ongelmajätteisiin....
Jees, kohta alkaa olemaan tuokin homma hallinnassa. Oon aikaisemmin pyytänyt jälkikasvua painelemaan jarrua tyyliin "paina-päästä" ja samaan tahtiin itse ährännyt jarrunilmausnippaa auki ja kiinni ettei ilmaa mene takaisinpäin.

Noilla keinoilla taitaa onnistua tuo nestevaihto ihan omatoimisesti.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hilux, kytkinneste


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.10.2012 21:25
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2011 08:30


Sivu luotu: 18:34 (GMT +2).