Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #351  
Vanha 20.04.2013, 22:52
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Katselin tuossa netistä että tuo 38,5x14,5 16 tarttis noin 340g kuulia sisälle.
Onkohan ne airsoft kuulat käypäsiä kun niitä kuiten tulis aika moinen kasa sisälle!
340g : 0.25g = 1360kpl kuulalla on halkaisiaa 6mm
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #352  
Vanha 21.04.2013, 07:14
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Mulla on rangen renkaissa just noita airsoft kuulia ja hyvin tuntuu toimivan. Otat vaan niitä oikeita muovikuulia, jätä ne maatuvat ekokuulat hyllyyn.
Vastaa lainaten
  #353  
Vanha 21.04.2013, 08:00
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Punnitsitko niitä vai kaadoitko vain summassa?
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #354  
Vanha 23.04.2013, 07:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Kyllä punnittiin, tais olla sellanen hieno tikitaalinen kalavaaka (lue: halvin mitä motonetistä löytyi).

Mutta tuskin on gramman päälle, vaikka jostain taulukosta katsoo rengaskoon jne., niin jokaisella valmistajalla on renkaat hieman erilaisia, eikä samakaan sarja ole millilleen/grammalleen samoissa mitoissa.

Niin ja meillä oli taas se "liian kanssa pärjää aina" periaate, taidettiin hulauttaa pukkien pohjat renkaisiin kans...

Jotain kuulien toimivuudesta kertonee se, että 38" pokkeri on nykyään hitsin hyvä ajaa, ei ravista eikä vatkaa yhtään. Ja autossa oli väljiä puslia (etujakareiden akselipää) ja toinen etuiskari käytässössä irti alapäästä.
Vastaa lainaten
  #355  
Vanha 28.04.2013, 17:34
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Taka navasta oli yksi pultti poikki ja sen aattelin sitten näpätä irti!
No sehän taas onnistu niinku trömpsöössä. Porasin pikku reijän ja sitten vääntö tappi siihen. No tässä vaiheessa alkoi pikkuisen vastustamaan kun en ehtinyt edes vääntää niin tappi nasahti poikki. Jotenkin oli voittaja olo ja meinas hj vaihtua taas kerran kukkiin ja sidontaan... kokeilin porailla sitä tappia pois sieltä mutta sehän oli niin lujaa tavaraa että pora vain hylki sitä. Tässä vaiheessa alkoi reikä olla jo 10mm iso kun alkuperäinen pultti oli 8mm.
Tehin redikaalin ratkaisun ja vähän tulevaisuuttakin ajatellen empiirisen kokeen ja vedin rälläkällä navan kyljestä reijän kohdan auki että sen pääsee hitsaamaan umpeen. Leikkauksen jälkeen oli helppo irroittaa se katkennut pultti+tappi. Sitten eikun hitsaamaan ja surutta turruuttelin kolon umpeen. Navalle piti vähän näyttää sorvia että tiiviste pinta saatiin suoraksi ja ylimääräiset hitsaukset lähti pois. Tämän jälkeen rupesin tekemään uutta reikää. Otin piste puikon ja tehin aloitus merkin, ihmettelin että kun siihen ei tullut minkään näköistä jälkeä ja katsoin piste puikkoa niin se olikin tamppi? Totesin tulleni hajamieliseksi kun en muistanut tarkistaa että minkä otin sieltä pakista. Pakin tutkiessa huomasin piste puikon puuttuvan ja sitähän pitilähteä etsimään. Löysin toisen puikon ja totesin sen olevan ihan välttävä. Napautin nyt piste puikolla merkin ja huomasin että taaskaan ei jäänyt jälkeä??? Tuijotin vähän aikaa kädessäni olevaa tamppia ja tajusin mitä oli tapahtunut!
Se ensimmäinenkin tamppi oli ollut piste puikko ja koska napa oli karkaistunut niin kovaksi, antoi piste puikko pehmeämpänä materiaalina periksi. Kylmät väreet meni selkäpiissä kun mietin navan porausta...

Poraaminen onnistui niin kuin olin jo kerinnyt pelätä, ei aloitus jälkeä ja terä alkaa kirjottaa rautaapitkin ja naps... kokeilin neljästä kymmeneen milliin teriä ja oli hss ja kopolttia ja vaikka mitä. Naarmuja sain sen verran että näki mihin reijän pitäisi tulla...
Tässä vaiheessa aijempien kokemusten perusteella oppimani asia, että käänny ajoissa ammattilaisten puoleen alkoi taas tuntua hyvältä... vei navan taas yhdelle metalli mestarille tutkittavaksi ja hänkin napsutteli pari terää ennenkuin uskoi että olin onnistunut tekemään kopolttiakin kovempaa...
Sitten alkoi nämä hokkuspokkus temput eli uudellen karkaiseminen ja niihän se guru siihen reijän tempaisi. Kuumensi pillillä napaa ja antoi jäähtyä ja porasi vähän matkaan ja taas sama uudestaa...
Melko kovaksi se napa vielä jäi kun jengoja väänsin niin yhden jengatapin sain poikki kun hoppuilin liikaa. Jengatappia piti tosissaa vispata edestakaisin että sai kierteet tehtyä!


Lopputulos oli kuitenkin hyvä ja ensikerralla jos käy näin en epäröi tehdä tätä uudestaan mutta vain sillä varauksella että en yritäkkään katkoa turhaan poranteriä...

Pääsin tänään ensimmäisen kerran ajamaan ja kahlaamaan lumihankeen tällä. Kuskin penkkiä ei vain ollut ja liha laatikon päältä pari kertaa keikahin alas kun varomattomasti polkaisi kaasua...
Harmi kun ei tullut otettua kuvia kun oli taas niin kova heeperi kunsain auton ulos tallista...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #356  
Vanha 30.04.2013, 15:07
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Vinssi apinoiden penkki tuli jo verhoilusta...

Uudenlaiset mutta koitettu maltillisesti säilyttää alkuperäistä...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #357  
Vanha 02.05.2013, 17:05
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Miten muuten ensimmäiset koeajot meni noilla creepyillä?
Millä paineilla ja nopeuksilla ajoit ja kuinka voblasi? Tiedätkö mitä caster suunnilleen on?

Mulla vanteissa on jo heittoa kun ovat saaneet osumaakin, jostain käsittämättömästä syystä jätin laittamatta airsoftkuulia sisään ja nyt kaduttaa. En kai uskonut että noi mun 38x13" voisi olla maantieajettavat mutta nyt jos uskaltaa kiihdyttää 40-55kmh yli niin sitten menee tasaisesti eikä lähde voblaamaan.
Kilo kuulia maksaa 15€ joten ei olis paljoa maksanu heittää sisään kootessa.

Mulla jousitöissä kaster kasvoi n 10 asteeseen ja alkoi taas voblaan rajusti, sain pienennettyä n 6 asteeseen ja nyt parempi.
Nyt vanteet ei ensimmäistä kertaa vuoda yhtään enkä haluaisi tiivistä laippaa avata, Vois tehdä pikaventtiilin josta kaatais pavut sisään ja sais nopeesti laskettua paineet 0,5bariin.
Noissa on ilmatilaa jo reilusti ja maantiellä vois olla mukavampi ajaa yli 0,5bar paineilla, painemittari normiventtiiliin ja isommasta ruuvista paineet nopeasti alas?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #358  
Vanha 02.05.2013, 20:36
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Creepyjä en ole päässy vielä koeponnistamaan kun yksi vanne on vielä hitsuulla...

Pyörän kulmat pitäis olla millilleen alkuperäiset kun nelipyötä suuntaus laitteella ei antanut yhtään heittoa mihinkään suuntaan...
muuten nuihin kulmiin en puuttunut kuin pyrin vain pitämään ne samoina.

Kovasti olis kuulia tarkoitus laittaa vanteeseen kunhan saan ne taas työn alle mutta nyt mieltä painaa ja askarruttaa leimaaminen eli muutos katsastus.
11cm pitäisi puottaa autoa alaspäin jotta olis toivoakaan leimasta...
Aattelin tempoa lateja pois ravosta ja kokeilla sitten.

On tämäkin kun pitää taiteilla maksimien rajoilla...
jos oikein olen ymmärtänyt HJ saa olla 194cm korkea ja mulla se on 205cm
tämä on siis sen maksimi yhteis korotus... koriaahan minulla ei ole korotettu rungolta mutta jousitusta senkin edestä...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #359  
Vanha 02.05.2013, 23:10
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Thumbs up

perskule


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Vinssi apinoiden penkki tuli jo verhoilusta...

Uudenlaiset mutta koitettu maltillisesti säilyttää alkuperäistä...
no jukolauta,, sopii aikas hyvin sun hojoon..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #360  
Vanha 03.05.2013, 08:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mää kans stressasin korkeudesta muutoskatsastuksessa mutta konttorilla ei edes mitattu korkeutta ja totesi että mistä sitä alkuperäistä korkeutta tietäisikään. Vakaajatankoja voi joutua muokkaileen että saa ne korkeaan leimalle paikoilleen.
Mulla latien vähentely johti siihen että alusta jousteli hienosti ja kuoleentui nopeasti ja jouduin laittaan latit takaisin.
Taidan tehdä reijät vanteisiin ja kaadan aluks 250g muovikuulia sisään.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #361  
Vanha 03.05.2013, 08:51
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Creepyjä en ole päässy vielä koeponnistamaan kun yksi vanne on vielä hitsuulla...

Pyörän kulmat pitäis olla millilleen alkuperäiset kun nelipyötä suuntaus laitteella ei antanut yhtään heittoa mihinkään suuntaan...
muuten nuihin kulmiin en puuttunut kuin pyrin vain pitämään ne samoina.

Kovasti olis kuulia tarkoitus laittaa vanteeseen kunhan saan ne taas työn alle mutta nyt mieltä painaa ja askarruttaa leimaaminen eli muutos katsastus.
11cm pitäisi puottaa autoa alaspäin jotta olis toivoakaan leimasta...
Aattelin tempoa lateja pois ravosta ja kokeilla sitten.

On tämäkin kun pitää taiteilla maksimien rajoilla...
jos oikein olen ymmärtänyt HJ saa olla 194cm korkea ja mulla se on 205cm
tämä on siis sen maksimi yhteis korotus... koriaahan minulla ei ole korotettu rungolta mutta jousitusta senkin edestä...
Tai sitten hommaat valmiiksi kuolleet vakio jouet ja käytät niitä alla kun leimaat. Tai tosin otat niistä lateja pois ja lisäät sitten leiman jälkeen vain sen verran että uudet rattaat sopii pyöriin, ettei ole liika korkea ja kaatumisherkkä.
Taitaa olla helpompi tuo että etsii kuolleet vakiojouset leimalle..
Vastaa lainaten
  #362  
Vanha 03.05.2013, 14:55
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Kakslatia takaa vähennetty ja oli aikahelppo homma. Samalla löysin yhden syyn miksi taka akseli saattaakiertyä.. olin jättänyt vahingossa jousi rikka pinon henkseli pultin muttereiden alle kun toisella puolen olin tehnyt puslat putkesta... ei sitä voi aina kaikkea muistaa...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #363  
Vanha 03.05.2013, 14:56
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

-5cm laskettu enään 6cm jäljellä. Mistähän ne ottaisi...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #364  
Vanha 03.05.2013, 16:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Mää kans stressasin korkeudesta muutoskatsastuksessa mutta konttorilla ei edes mitattu korkeutta ja totesi että mistä sitä alkuperäistä korkeutta tietäisikään. Vakaajatankoja voi joutua muokkaileen että saa ne korkeaan leimalle paikoilleen.
Mulla latien vähentely johti siihen että alusta jousteli hienosti ja kuoleentui nopeasti ja jouduin laittaan latit takaisin.
Taidan tehdä reijät vanteisiin ja kaadan aluks 250g muovikuulia sisään.
jos niis renkais on pystyheittoo niin on ihan turhaa laittaa kuulia yms hiekkaa. ei auta. jos on vaan epätasapaino ongelmaa niin voi auttaa. itte en ole huomannu että auttais. ja kolmeen rengas sarjaan kokeillu! kuulat pois ja paino tilalle niin tuli ok...
Vastaa lainaten
  #365  
Vanha 03.05.2013, 16:15
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Kakslatia takaa vähennetty ja oli aikahelppo homma. Samalla löysin yhden syyn miksi taka akseli saattaakiertyä.. olin jättänyt vahingossa jousi rikka pinon henkseli pultin muttereiden alle kun toisella puolen olin tehnyt puslat putkesta... ei sitä voi aina kaikkea muistaa...
Olikos tässä traction barit ?

Jos ei niin, kannattaa lisätä. Vähenee ristikoiden vaihtelu ja akselin kiertyminen loppuu siihen..

http://www.youtube.com/watch?v=08UIvr6Sotk

Tuossa yks ihan ok video asiasta.
Vastaa lainaten
  #366  
Vanha 03.05.2013, 16:15
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Kyl mä sain 35"x12,5" Creepy+15"x10"BL-yhdistelmän melkolailla täydelliseen balanssiin tasapainotushiekalla.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #367  
Vanha 03.05.2013, 16:55
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Kyl mä sain 35"x12,5" Creepy+15"x10"BL-yhdistelmän melkolailla täydelliseen balanssiin tasapainotushiekalla.
kokeilikko ennen hiekkaa että vemputtaa ja lisäsit hiekat ja vemputukset loppu? renkaat samalla paikalla? hyvä jos autto...
Vastaa lainaten
  #368  
Vanha 03.05.2013, 17:05
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
kokeilikko ennen hiekkaa että vemputtaa ja lisäsit hiekat ja vemputukset loppu? renkaat samalla paikalla? hyvä jos autto...
Täytyy myöntää että en koittanut. Samalla kun kasasin vanteet, laitoin hiekan.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #369  
Vanha 03.05.2013, 17:17
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Täytyy myöntää että en koittanut. Samalla kun kasasin vanteet, laitoin hiekan.
mä olen kahteen sarjaan laittanut jälkeenpäin hiekkaa, toiseen kuulia ja ei ole auttanut... toisesta imuroitiin kumisuutarilla kuulat pois ja painot tilalle
Vastaa lainaten
  #370  
Vanha 03.05.2013, 23:42
tojota tojota ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
-5cm laskettu enään 6cm jäljellä. Mistähän ne ottaisi...

Tehet niin lyhyet riiput ku mahollista, niillä tippuu jonkuverran. Ja lateja tarpeeksi pois.
Vastaa lainaten
  #371  
Vanha 04.05.2013, 06:41
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Ja kaikenlaista painavaa romua piilotettuna autoon..
Vastaa lainaten
  #372  
Vanha 04.05.2013, 07:50
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Otteessa on vaihtoehtoinen rengaskokom31 menisköhän niillä läpi leimasta...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #373  
Vanha 04.05.2013, 10:17
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ite oon käyny katastaa aina ihan jollain helvetin pienillä pyörillä ja ei koskaan oo mitään kysyneet, eikä ees mitanneet.
Vastaa lainaten
  #374  
Vanha 04.05.2013, 11:23
tojota tojota ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 31
Perusasetus

niillähän saapi sitä kokonais korkeutta pienemmäksi ja sittehän on vielä se akselin ja rungon välinen mitta jostaki kaivavat senki.
Vastaa lainaten
  #375  
Vanha 04.05.2013, 11:52
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

navan keskeltä lokarinkaaren reunaan takana 57cm ja edessä 62cm niin on lakien mukanen korotus pelkillä jousilla. elikkä sen 77mm
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
arb, hj61, land cruiser, soa, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).