Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1901  
Vanha 16.12.2019, 16:52
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Ite oon vähän hämilläni siitä miten helpolla turbo hajosi kun en aiemminkaan ole moottorissa mitään ihmeellisiä öljyjä käyttänyt ja turbo on kestänyt. Toi hajonnut turbo oli rakennettu ihan merkkiosista Supran koteloon mm. Garretin billetimusiivellä. Jotain likahiukkasta siellä laakeripinnoissa oli jättänyt uraa, mutta se pakopuolen männänrengas ja laakeri oli aivan loppu sekä laakeripesä. Akseli oli kans vähän kulunut, mutta ei pahasti. Mitään isoa likakökköä, metallia tms. ei ollut kuulemma mennyt läpi.

Kone on sisältä ollut kyllä aika puhdas ennen tätä casea mitä olen kansirempan ja kk-laakerien vaihdon aikana katellut. Joka öljynvaihtoa ennen olen tehnyt LiquiMolyn engine flushin. Suodattimena ollut aina toitsun orkkis.

Turboukon mukaan ois parempi käyttää esim. 10w kuin 5w öljyjä just turbon takia ja kesäl kuulemma 15w ois hyvä.

Onhan noi kalliit öljyt varmasti hyviä, mutta taidan kokeilla vaan max 8-10tkm vaihtoväliä ja 10w-40 super hpd öljyjä.
Vastaa lainaten
  #1902  
Vanha 16.12.2019, 16:55
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 824
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ite oon vähän hämilläni siitä miten helpolla turbo hajosi kun en aiemminkaan ole moottorissa mitään ihmeellisiä öljyjä käyttänyt ja turbo on kestänyt. Toi hajonnut turbo oli rakennettu ihan merkkiosista Supran koteloon mm. Garretin billetimusiivellä. Jotain likahiukkasta siellä laakeripinnoissa oli jättänyt uraa, mutta se pakopuolen männänrengas ja laakeri oli aivan loppu sekä laakeripesä. Akseli oli kans vähän kulunut, mutta ei pahasti. Mitään isoa likakökköä, metallia tms. ei ollut kuulemma mennyt läpi.

Kone on sisältä ollut kyllä aika puhdas ennen tätä casea mitä olen kansirempan ja kk-laakerien vaihdon aikana katellut. Joka öljynvaihtoa ennen olen tehnyt LiquiMolyn engine flushin. Suodattimena ollut aina toitsun orkkis.

Turboukon mukaan ois parempi käyttää esim. 10w kuin 5w öljyjä just turbon takia ja kesäl kuulemma 15w ois hyvä.

Onhan noi kalliit öljyt varmasti hyviä, mutta taidan kokeilla vaan max 8-10tkm vaihtoväliä ja 10w-40 super hpd öljyjä.
ootko jälkikäyttänny?
Vastaa lainaten
  #1903  
Vanha 16.12.2019, 19:36
sampel sampel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tullut sellainen vika että oikealle vilkuttaessa etuvilkut toimii mutta takana vilkkuu vain jarru ja pakkivalo. Luultavasti jarrua painaessa tapahtuu myös jotain outoa. Samoin kun länkyllä lähettää niin pakokaasun lämpötilamittari nousee tappiin. Jonkinlainen maadoitusvika liene mutta mistä lähtisi etsimään vikaa.
Itsellä korjaantui vastaanvanlainen takavalovika putsaamalla ne valojen liittimet, mitkä löytyy kontin puolelta verhoilujen takaa sivuista.
Vastaa lainaten
  #1904  
Vanha 16.12.2019, 19:53
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
ootko jälkikäyttänny?
Kyllä oon yrittänyt, mutta odottavan aika kun on pitkä, niin aika vähän aikaa.
Vastaa lainaten
  #1905  
Vanha 16.12.2019, 20:27
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kyllä oon yrittänyt, mutta odottavan aika kun on pitkä, niin aika vähän aikaa.
Kyllä täällä on turbo kestäny (sen minkä sulta ostin) eikä oo paljoa jälki käytelty, kun on muka kiire ja öljynä nesteen 15w40
Vastaa lainaten
  #1906  
Vanha 16.12.2019, 20:54
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Ei ole kyllä ollu hodarien turbojen kanssa koskaan ongelmia.
En ole jälkikäyttäny koskaan. Mutta kylmänä en ole kenkiny ollenkaan.
Kesällä 15w40 delvacci ja talvella 5w40 diamond diiseli.

Takana varmaan 150tkm ko malleilla. Yhessäkään ei ole ollu vakio pumppu joten pakopaineita on varmasti ollu tarpeeksi.


Liekkö siellä nyt jotain öljynkiertohämminkiä hessulla.

Yks turbohörhö sanoi aikanaan että öljynpaine pitää olla aina kovempi kuin pakopaine. Muuten se pakosiiven takana oleva laakeri ei kestä kun pakopaine painaa öljykalvon pois laakerin välistä.
Ja hodareissahan on tunnetusti varsin onnettomat öljynpaineet.
Väljä öljypumppu ja auki jäävät öljyruiskut edes auttaa kummasti noita turbo ja kk-laakerivaurioita.


https://amwshop.fi/tribodyn/27-tribo...eljy-378l.html

Tuollaset sinne niin on pintapaineen kestoa pikkusta vaille vitusti vs. normi moottoriöljy.

Viimeksi muokannut Mika_T : 16.12.2019 21:04
Vastaa lainaten
  #1907  
Vanha 16.12.2019, 23:11
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Joo kyllä tää mua kanssa ihmetyttää, kun ei mullakaan ole aiemmin ykskään ct26 hajonnut enkä haluaisi sen rakentajaakaan moittia kun on ilmeisen arvostettu mies alan piireissä. Edellinen vakio ct26 kesti samassa autossa ihan hyvin. Kylmänä en ole kenkinyt, yhtä kertaa lukuun ottamatta muutama viikko takaperin, oiskohan siitä sitten itteensä ottanut??

Avasin piruuttani sen öljynsuodattimen ja tasasen mustahan se oli muutoin, mutta sitä paperista tiukkaa rullaa kun puukolla paineli, niin sieltä löyty sen turbon pronssilaakerin väristä töhnää todella hienojakosena. Vähän ku kuparitahna.

Loppuviikosta pitäis olla taas ahdin kasassa, joten jännityksellä odotan mihin asti sillä sitten pääsee.

Katotaan jos tulee eurojaskassa riittävän monta oikein, niin siirryn Tribodyniin välittömästi.
Vastaa lainaten
  #1908  
Vanha 17.12.2019, 00:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Olisko mahdollista..... joku osavirhe tms/jne?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ite oon vähän hämilläni siitä miten helpolla turbo hajosi kun en aiemminkaan ole moottorissa mitään ihmeellisiä öljyjä käyttänyt ja turbo on kestänyt. Toi hajonnut turbo oli rakennettu ihan merkkiosista Supran koteloon mm. Garretin billetimusiivellä. Jotain likahiukkasta siellä laakeripinnoissa oli jättänyt uraa, mutta se pakopuolen männänrengas ja laakeri oli aivan loppu sekä laakeripesä. Akseli oli kans vähän kulunut, mutta ei pahasti. Mitään isoa likakökköä, metallia tms. ei ollut kuulemma mennyt läpi.

Kone on sisältä ollut kyllä aika puhdas ennen tätä casea mitä olen kansirempan ja kk-laakerien vaihdon aikana katellut. Joka öljynvaihtoa ennen olen tehnyt LiquiMolyn engine flushin. Suodattimena ollut aina toitsun orkkis.

Turboukon mukaan ois parempi käyttää esim. 10w kuin 5w öljyjä just turbon takia ja kesäl kuulemma 15w ois hyvä.

Onhan noi kalliit öljyt varmasti hyviä, mutta taidan kokeilla vaan max 8-10tkm vaihtoväliä ja 10w-40 super hpd öljyjä.
Onko tuo turbo tehty hodarin runkoon? (en muista/tiedä, miten öljynkiertoa/virtausta rajoitetaan hodarissa, puhumattakaan suprasta)
Hodarin turbon runkohan on vesijäähdytteinen, siis öljyn virtaus on pienempi (arvaus!) kuin noissa öljyjäähdytteisissä turboissa. Muistaakseni supran -90 luvun alun? turbon runko on myös vesijäähdytteinen?
Myös leikkauskuvissa nuo vesijäähdytteiset eroaa öljyjäähdytteisistä.
-> olisko mahdollista, että siellä olisi nyt paikoillaa kaksi "kuristinta", siis sekä supran että hdj:n? akseli ja turbiini suprasta?

Toinen asia, joka herätti epäilystä:

Miten teet tuon "LiquiMolyn engine flushin?" ja teetkö jokaiseen öljynvaihtoon?

Minä olen kanssa miettinyt tuota TEHO pesua...
Olenko käsittänyt oikein: tuo pesuaine laitetaan ajolämpimän moottorin moottoriöljyyn, ja annetaan käydä tyhjäkäyntiä??? suuruusluokkaa 5 minuuttia; ja sitten sammutetaan, ja valutetaan kaikki moottoriöljyt pois, ja vaihdetaan suodatin?

Ja sitten laitetaan uudet, kylmät öljyt (siis esim. +10c, ja vasta seuraavana päivänä, kun kaikki vanha on varmasti valunut pois)

Ja sitten käyntiin, ja annetaan käydä tyhjäkäyntiä esim. viisi minuuttia, sammutetaan ja tarkistetaan mittatikusta öljyn määrää. Ja sitten tienpäälle hyvällä mielellä
Menikö oikein?

En ole varma, mutta epäilen (siis voin jopa liioitella) mutta kun öljynvaihdossa vaihdetaan vain osa öljyistä vaihtuu; siis vanhaa öljyä, mihin on sekoittunut tuota pesuainetta, mikä puhdistaa pikeytymät/saustumat tms. 5 minuutin tyhjäkäynnillä?, jää noin 10% ? öljynjäähdyttimeen, öljykanaviin valuraudan sopukoihin kannessa yms; ja ennen kaikkea roiskeina mm. venttiilikopassa! (hodarissa Venttiilikoppa "muovikomposiittiä", siis huomattavasti paremmin eristää lämpöä, kuin esim. alumiini; siis "piki" ei kondensoidu tms. samaan tapaan kuin alumiinisessä venttiilin kopassa)

Ja pahimmillaa vasta seuraavana päivänä, kun moottori on kylmä, esim. 10c, ja siihen kaadetaan noin 10 litraa 10c lämpöstä moottoriöljyä, ja kone "startataan tulille", niin tuosta Hodarin 2- osaisesta suodattimesta molemmat suodatin elementit on "tukossa"; siis tuo 10 asteinen oljy virtaa suodattimien ohi paineventtiilin kautta kaikkineen pesuaineen, ja siihen irroinneen pikeytymineen tms.
-> ja tukkii jonkin öljykanavan, noilla kylmän/paksun öljyn irroiitamilla "pikeentymisillä".....

Minä olen käyttänyt vain noita "peseviä-" dieselmoottoriöljyjä (Maksamaton mainos; Teboil Superhpd -shpd) ja noita öljynsuodattimia on varmaan tullut vaihdetuksi joidenkin mielestä liikaa: Näistä vuosikymmenien aikana vaihdetuista taitaa lukumääräisesti olla suurin M-filter....

Noita mäntien öljyjäähdytyksen paineventtiileitä: siis niitä "pultteja" millä tuo mäntien pohjan öljyjäähdytys aloitetaan vasta, kun tuo jousikurmitteisen kuulan paine ylittää määrätyn, oliko 1,5 kg/cm2?

Tämä on suurempi riski hiace/Hilux, minulle on sattunut HDJ:n saman varaosanumeron katkenneita jousia, siis mäntien pohjaan suihkutetaan öljyä aina... ja öljynpaine sitä kautta putoaa...

Siis 2L moottorin, 2,44 litran vapasti hengittävä, vajaa? 80 hv diesel, kärsii tuosta paineventtiiliongelmasta; noista 2L moottoreista olen löytänyt muutaman katkenneen jousen, ja muistaakseni 2L-T koneista 2?

JA kukaan muu ei ole offipalstalla kertonut noista paineventtiili-ongelmista; sama venttiili kuulemma myös D4?
Vastaa lainaten
  #1909  
Vanha 17.12.2019, 08:09
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Supran CT26 on kuten hodarin, mutta isommat pesät ja siivet. Toki kannakeraudan pultin reikä eri kohdassa ja jotain sellasta pientä. Peruskonstruktio kyllä sama. Jäähdytys ja öljykierto on samalla lailla kuin hodarissa.

Huuhtelun olen tehnyt juuri kuten kirjoitit. Kerosiinia se huuhteluaine taitaa olla pääasiassa. Kyllä sinne varmasti jotain jää, mutta onko sillä määrällä merkitystä sitten 10l öljytilavuudessa. En uskoisi, mutta voihan sekin olla.
Vastaa lainaten
  #1910  
Vanha 17.12.2019, 17:47
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.698
Perusasetus

Kaveri kyseli mahdollisia syitä kun puoli miljoonaa, tms. ajetun HDJ:n oireena on, että jäähdyttimen korkkiin kerääntyy öljyä.

Kansipahvi on tietenkin vakiovastaus minullakin, mutta joku idea oli öljynlauhduttimessa oleva vuoto. Onko kenelläkään tullut sellaista vastaan?

Tai muita ideoita?
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #1911  
Vanha 17.12.2019, 17:52
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Kaveri kyseli mahdollisia syitä kun puoli miljoonaa, tms. ajetun HDJ:n oireena on, että jäähdyttimen korkkiin kerääntyy öljyä.

Kansipahvi on tietenkin vakiovastaus minullakin, mutta joku idea oli öljynlauhduttimessa oleva vuoto. Onko kenelläkään tullut sellaista vastaan?

Tai muita ideoita?
Jos kaveris haluaa kokeilla, niin mulla ois Hyvinkäällä halvalla myydä orkkis tiiviste siihen lauhduttimeen.
Vastaa lainaten
  #1912  
Vanha 21.12.2019, 01:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Ei määrällä, vaan sillä, että ei jää suodattimeen...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Supran CT26 on kuten hodarin, mutta isommat pesät ja siivet. Toki kannakeraudan pultin reikä eri kohdassa ja jotain sellasta pientä. Peruskonstruktio kyllä sama. Jäähdytys ja öljykierto on samalla lailla kuin hodarissa.

Huuhtelun olen tehnyt juuri kuten kirjoitit. Kerosiinia se huuhteluaine taitaa olla pääasiassa. Kyllä sinne varmasti jotain jää, mutta onko sillä määrällä merkitystä sitten 10l öljytilavuudessa. En uskoisi, mutta voihan sekin olla.
Tuosta Supran turbosta: jossain vaiheessa; jossain on niin pieni reikä, että rajoittaa öljyn virtaamaa; sillä tuota C26 ahdinta, samoin kuin muita toyotan ahtimia jäähdytetään jäähdytysnesteellä, ei öljyllä kuten noita ilman vesikertoa olevia.
(turbiinissa lämmöt kohoaa punahehkuun (800c+?) ja kuumin on nimenomaan tuo turbiinin siipi, joka on laakeroitu vajaan 10cm päässä olevaan kompressorisiipeen. Tuo rungon vesijäähdytys ei pelasta täysin noita akselin turbiinin puoleisia laakereita ja tiivisteitä, mutta varsinkin maasturissa on hyvänä apuna, koska tuo laakeri/tiiviste runko ei pääse kuumumaan vesijäähdytyksen ansiosta kovinkan paljon yli 100c)

Jos jokaisessa öljynvaihdossa teet tuon huuhtelun, niin ei varmaan enää ole noita pikikerrostumia.... Kannattaisiko lopettaa...

Ja jos alat käyttämään noita SHPD öljyjä, taikka muita ns. peseviä/parempia dsl öljyjä, niin minä jättäsin tuon "pesun" pois.
(Minä en ole koskaan käyttänyt noita "pesu kemikaaleja-" toki joskus on tullut kaadettua valopetroolia moottoriin, ennen kuin pistin osiksi, toki noita öljynsuodattimia on tullut vaihdettua pahimmillaa 200 km välein)

Tarkoitan noilla jäämillä tms. :"LiquiMolyn engine flushin?" käytöllä, ja nimenomaan miten käytetään:

Jos on mainitsemani huonoilla oljyillä, ja varovasti pätkiä ajettu auto; jossa on noita pikeytymiä paljon:

Tuo pesuaine kaadetaan käsittääkseni kuumaan öljyyn? ja sitten käytetään niin pitkään että leviää jokapaikkaan?

Ja sitten lasketaan öljyt (ja pesuaine paskoineen) pois? kuumasta koneesta?

Moottori pysyy jonkinaikana lämpimänä, ja tuo pesuaine irroittaa likaa (pikeä?) jokapaikasta missä öljyä+pesuainetta on? Ja jää koneeseen odottamaan seuraavaa käynnistystä...

Minä "pelkään-" sitä, että tuo "piki-" irtoaa pinnoista nimenomaan kalvoina ja tai hiutaleina, jopa "klöntteinä", kun tuota pesuaineella lantattua öljyä on esim. päivän "irroittamassa-"
(Siis tuo öljynvaihto aloitetaan sillä, että pesuaineet ja öljy valutetaan pois, samoin suodadin, ja seuraavana päivänä laitetaan kylmässä tallissa kylmät öljyt kylmään koneeseen (Kylmä esim. 10 c))

Ja tuo 10c asteinen öljy ei mene hodarin suodattimen kautta, vaan ohivirtausventtiilin kautta, siis öljyä ei suodateta muualla kuin imusihdissä.
Ja kun öljy "paksua", niin ottaa mukaansa kaikki pikeentymä kanavista yms.

-> kaikki piki/paska, mitä tuo kylmä, paksu öljy irroittaa, niin pääsee tuon suodattimen ylpaineventtiilin kautta kiertoon; siis sinne minne öljyä tarvitaan... ja jos/kun tarpeeksi iso kökkö tms. niin tukkii kanavan, ja öljyä ei enää mene..... ja laakeri/stefa/pinta tuhoutuu.... ja Remonttia...
Vastaa lainaten
  #1913  
Vanha 28.01.2020, 19:26
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Mistä löytyy HDJ80:n sähkökaaviot ?
Vastaa lainaten
  #1914  
Vanha 28.01.2020, 21:36
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Mistä löytyy HDJ80:n sähkökaaviot ?
Mulla on kirja, kerro miltä osin tarviit, niin voin laittaa kuvana...
Vastaa lainaten
  #1915  
Vanha 28.01.2020, 23:11
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Mistä löytyy HDJ80:n sähkökaaviot ?
Tässä http://www.mudtoys.com/RM184E/D%20-%...20DIAGRAMS.pdf
Vastaa lainaten
  #1916  
Vanha 29.01.2020, 08:16
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Edellinen omistaja oli asentanut H4 95w/100w ja lampun kanta sulanut, johdot teipattu piiloon eikä tietoa, mikä on lyhyt- ja pitkävalon johto. Yhteensä 3 johtoa.

Katsoin toisen puolen lampun kantaa, en ole varma mikä on mikäkin johto. Voiko johtojen kytkentä toistua peilikuvana tai kopioimalla sama järjestys vasemmasta lampusta oikeaan lamppuun.

Tutkin yllä olevaa sähkökaaviota illalla.

Vastaus - Edestä katsottuna vasemman lampun kannan johtojen järjestys kopioidaan suoraan oikean puolen kantaan.

Viimeksi muokannut veturi : 03.02.2020 20:44
Vastaa lainaten
  #1917  
Vanha 29.01.2020, 09:10
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Menee varmaan kokeilemalla mihin tulee virta milläkin asennolla
Vastaa lainaten
  #1918  
Vanha 31.01.2020, 20:50
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Mistä etsiä vikaa kun startatessa häviää virrat sammutus solenoidilta?
Virtalukossa ei vikaa
Vastaa lainaten
  #1919  
Vanha 02.02.2020, 19:18
Bisabolol Bisabolol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.06.16
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 50
Perusasetus

Casteripuslat


Miten ootte katelleet omen casterpuslat kohdilleen asentaessa?
Vastaa lainaten
  #1920  
Vanha 02.02.2020, 23:16
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Vika löyty
Vastaa lainaten
  #1921  
Vanha 03.02.2020, 08:09
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.562
Perusasetus

mikä oli vikana?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #1922  
Vanha 04.02.2020, 19:43
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Sulanut sulakerasia takapuolelta ratin vieressä (johto poikki)
Vastaa lainaten
  #1923  
Vanha 13.02.2020, 17:12
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Onko tietoa, mikä on suurin, korkein sallittu rengas HDJ80 -90 ilman muutoskatsastusta ?
Vastaa lainaten
  #1924  
Vanha 14.02.2020, 03:51
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Noi manafrelv tukivarsien pudotus palikat oli kyllä hyvät. Tos autossa 2" jousi korotus ja tuli hyvä kun puodotti varret. Äkkiä näytti ettei enää myytäisi mut voin olla väärässäkin.

Luki tuolla myyntitiedoissa ettei sovi kuin automaattilaatikolliseen. Onkohan nuita jostakin saatavilla manuaaliversioonkin? googelilla en pikaseen löytänyt.
Vastaa lainaten
  #1925  
Vanha 14.02.2020, 06:57
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Luki tuolla myyntitiedoissa ettei sovi kuin automaattilaatikolliseen. Onkohan nuita jostakin saatavilla manuaaliversioonkin? googelilla en pikaseen löytänyt.
En tiä tosta, mutta jos laittaa samanlaiset mitkä mikjus laittoi. Tulee akseliputkeen kiinni. Helppo tehdä myös itse. Eikä valmiitkaan paljoo maksa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).