Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 01.02.2016, 07:56
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nyt olisi ohjauspylväs valmis ja kiinnikkeet puoli valmiit. Ratti akseliin tuli n.100mm etäisyys säätö. Lukitus tapaa en ole vielä päättänyt.

Muistin varassa tein unipallleja varten kierreholkit ni tuli M10 ku piti olla M12. No nyt olis uudet sorvattu, joten laikataan väärät pois uudet tilalle. Etunavat on tehty Suzuki Swiftin osista ja ainesputkesta. Pyörän laakerit on ihan normaalit kuulalaakerit. Kohtuulliset isot kylläkin, joten ajattelin että kestää. Vetoakselin pituus pitäisi keksiä ja hitsailla kestäväksi.



Tallissa oli kolmen kopla ratin takana istumassa. Leikkaa liimaa operaation jälkeen alkoi ratin paikka löytymään.



Ahdasta meinaa olla, mutta juuri sopivasti oli tilaa.



Toinen takajousi oli tallissa, joten äkkiä paikoilleen ja testaamaan miten liikeradat ja jäykkyydet passaa. Liikerata osu melko hyvin. jouseen jää pari senttiä puristus varaa ja iskarin omat pohjaanlyöntikumit alkaa pohjaamaan ennen kuin rengas ottaa runkoon kiinni = antaa olla toistaiseksi noin. Piti maski laittaa malliksi ni motivaatio taas kasvaa

__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 04.02.2016, 07:29
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Koska tähän on tulossa pikkune moottori niin ajattelin lisätä ylämäkiavustimen.



Tästä romukasasta lähdin liikenteeseen.



Ja tämmöinen siitä sitten tuli.





Elikkäs vaihdekeppi hässäkkä siitä sitten tulikin. Puuttuu enää korvakkeet ja välitanko.

Molemmat jouset on nyt paikoillaan. Minun painolla jää reilu reilu 50mm rungon ja renkaan väliin ja poikien painolla perä on tässä vaiheessa n.50mm alempana kuin suunnittelin. Onneksi tein korkeussäädettävät noista iskarin torneista. säätö tapahtuu tosin siten että leikkaa rälläkällä poikki ja tekee uuden pidemmän tornin. No eipä tehdä vieläkään mitään takajousitukselle tässä vaiheessa.

Jakkara olisi nyt suunniteltu ja poika teki ensimmäisen vähän pienemän version.





Seuraavaksi teen 1:1 joko pahvista tai vanerista. Sitten ukot istumaan niin näkee onko sinnepäinkään. Lopullinen jakkara tulee todennäköisesti s.2mm alumiinista.

Seuraava uusi projekti onkin sitten polkimet. Tallista löytyy Orionin polkimet, joista lähdetään liikkeelle.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 04.02.2016, 20:09
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Toi jakkarahomma näyttää asialliselta, oon suunnitellu samaa täyskokoselle ihmiselle kun kirkeyn tilaaminen on nuljulle kallista Tuleeko verhoilua tai pehmusteita?
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 05.02.2016, 10:53
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kiitoksia. Muutamia malleja kattelin ja tuo näytti jotenki helpoimmalta tehdä. Tuohon tötteröön kun ei aikuisten malli mahdu niin tehdään itse.

Mitoitus olis tarkoitus tehdä sillai että oma ahteri menis ilman pehmusteita ja pienemmille pitää askarrella jotkut pehmusteet. Telttapatjaa tai jotain muuta mikä ei heti vedä kaikkia vesiä sisäänsä.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 08.02.2016, 12:35
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Sinnepäin jakkara tehty vanerista. Oma arse mahtu just ja juniorit hyvinkin. Muuten vois alkaa vaikka askartelemaan, mutta tuli uus idea just eile. Noille iskareille pitää jotkut suojat tehdä niin voisi yhdistää ne istuimen osaksi. Eli tekis semmoiset iskarin kotelot että ne toimis samalla istuimen sivuttaistukena. Täytyy vähän sulatella ajatusta ennen kuin ryhtyy metallia leikkelemään. Kaikki puusepät lyö varmasti käsiä yhteen kun alla olevaa luomusta ihailee



Vaihdekeppiä kasailin ja pikkusen piti lisäillä mutkia kun otti poikkiputkeen kiinni. Pitää illalla taas uudella innolla kokeilla käykö paremmin nyt paikoilleen.





Pyörännapoihin olisi nyt heppailtu raidengon kiinnityspisteitä, joten toimiva ohjaus olisi kohtsillään valmis. Onko sitten toimiva geometria ni se onkin ihan toinen juttu.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 10.02.2016, 08:10
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Ei menny niin kuin strömsöössä. Pittää ettiä Ackermannin yhteystiedot jostakin.



Hammastangon lyhensin todennäköisesti liian lyhyeksi kun tuli pikkune aivopieru. Sehän on tietenkin paikallaan ollessaan lyhyempi kun nuo varret on alaviistoon. No jatketaan tarvittaessa.

Nuo navassa olevat putket on passattu tuohon kohtaan tilanahtauden vuoksi. Renkaaseen päin ei mahdu ilman että laittaa navan ja renkaan väliin speiserit. Ennen speireiden tekoa pitäs käydy mittaamassa muulin leveys kun ajatus oli saada tämä häksätin mahtumaan jarruttoman kärryn sisään, niin vois mennä pihan ulkopuolellekin ajelemaan. Ylös- tai alaspäin ei voi siirtää kun ottaa tukivarsiin kiinni. Uniballin kierreholkit on hitsattu navan ulkoreunaan, joten niittenkään siirto ei onnistu ilman että tekeen jonkun korvakkeen. No ei siinä auta kun hakea raidetangon päälle parempi paikka ja katella sitten mitä pitää tehdä.

Edit:
Onhan noissa uniballeissä säätö mahdollisuus. Pitää hinkata kierteet laidasta laitaan ja tutkia mitä tapahtuu? Voi kun olisikin noin yksinkertaista
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen

Viimeksi muokannut Deluxe66 : 10.02.2016 08:35
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 11.02.2016, 12:03
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Hinkkasin rutosti, mutta tiesihän sen että reisille menee. Vanha kunnon rälläkkä remontti käyntiin. Ylätukivarsia lyhensin 70mm. Etunapoihin tein yläpallonivelen paikan siirron. Tuosta lähdetään liikkeelle.



Yläpallinivelen paikka on nyt tuossa putken päässä. En sitten vieläkään tiedä toimiiko paremmin, mutta tehty on jo. Ainakin raidetangolle tulee reilusti enemmän tilaa, koska siirrän ylätukivarren paikkaa ylemmäksi myös rungossa. Tällä remontilla saa myös raidentangon lähemmäksi kääntöakselia jospa vikana oli liian kaukana oleva raidetangonpää.



Seuraavaksi onkin sitten uusien korvakkeiden hitsuu runkoon. Sitten pitää nostella ja käännellä renkaita niin näkee tuliko parempi.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 15.02.2016, 11:50
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin syspension Evo2 alkais olemaan valmis. Parempi tuli mutta tuliko hyvä niin se on taaskin ihan toinen juttu. Nyt kääntyy renkaat noin summassa kateltuna riittävästi ja sisempi renkas vähän enemmän. Hammastangossakin riitti pituus kun nuo raidetangon paikat vaihtui ylemmäksi. Liimailen osat kasaan ja eiku kohti seuraavia haasteita.







Nyt on etunavat toistaiseksi valmiit. Turhan painavat tuli, mutta seuraavat voikin tehdä sitten erilailla. Tuohon vaihdekeppi hässäkkään olisi tarkoitus hitsata kaasupoljin kiinni.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 18.02.2016, 11:50
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Testikuljettaja kävi kokeilemassa vaihteiston toiminnan tason. Voipi olla että ei aski kerkeä mukaan ihan jokaiseen vaihtoon.



Oi joi pukit alta pois ja rullaava häkkyrä tallissa.



Se oli kaunis syksyinen keli 2013 vai oliko sillo paska keli, mutta kuitenki silloin laitoin rungon pukkien päälle. Eihän tuo etujousituskaan vielä valmis ole, mutta pysyi runko kuitenkin jousien varassa. Etujouset on kiina skoden takajouset. Voi joutua laittamaan vielä toiset rinnalle? Paino kun tuppaa aina vaan kasvamaan rojektin edetessä. Jospa koeajolle pääsis näillä.

Yläkorvakkeet on tuommoiset väliaikaiset versiot, joilla voi siirrellä yläpäätä keskemmälle tai ihan tuohon reunaan missä kiinnikkeet nyt on. Säätelen paikan kohdilleen ja teen kiinteät yläkorvakkeet. Rinnalle tulee vielä jotkut auton iskunvaimentimet mitä lojuu tallin lattialla

Osto-osien kustannus 4 x jousituksen osille olis tässä vaiheessa n.30€. Elikkäs mitää offroad pro tason toiveita ei ole asetettu. Kattelin myös hyviä mönkijän jousitus settejä, mutta kun ei nyt olis +1000€ laittaa.

Tuohon penkin takana olevaan levyyn on merkitty +200mm viiva. Siihen korkeuteen pitäisi joku pikku nätti putkihäkkyrä rakentaa, niin pysyisi oma kuulakin putkien sisäpuolella. Työvalojen kiinnitysrautoja olen kuuklaillut, joten voipi olla että joku työvalojen + turvakaarien yhdistelmä istutetaan tuohon päälle.




Tuohon tuli kaasupoljin. Pitää vielä taivutella ja lyhennellä poljin sitten kun saapi paikoilleen. Etuvedon ketjun kiristin alkoi myös rakentumaan. Meinasin laittaa eteen ja taakse vielä semmoset motocross pyörän kumirullat jousikiristyksellä, niin vatkaaminen olisi toivottavasti minimoitu.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 07.03.2016, 13:59
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Pieni auto = pienet tilat. Tuohon kohdille asettui etuketjunkiristin. Valokuvasta vähän huonosti näkee, mutta tavaraa menee jo nyt ristiin rastiin eikä kaikkia osia ole edes tehty saatika keksitty.





Väliakselille olisi tulossa auton ainoa jarru. Joutui pultin kannatkin madaltamaan kun jarrusatula ei muuten mahtuisi. Jarruksi tulee scootterin etujarru ja joku moottorikelkan levy. Ilmausruuvin joutuu laittaa väärään suuntaan, kun tilaa satulalle ei ole. Ketjunkiristin pitäsi nyt olla valmis. Kiristäminen tapahtuu kahdella M8 pultilla noiden reikien läpi. Melko juureen meni, mutta jospa woima riittäisi noinkin.



Hidasta on tämä nippeleiden turaaminen, mutta jotakin taas valmistuu joskus.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 23.03.2016, 22:36
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Jossakin välissä ehtiny vähän talliinki.

Takatukivarsiin piti tehdä varulta annasku iskä näyttää kolmio tukia.





Väliakselille alkaa löytymään täytettä.





Pitää lisätä kohta kenkalusikka työkalupakkiin. Ostin pojan mopediin uuden pääsylinterin ja samalla tuli kolme jarrusatulaakin. Osat on alunperin 200cc kiina mönkkäristä. Väliakselille tulisi nyt sitten 200cc monkijän takajarrusatula. Siinä on vaijerillekin paikka, joten voi helposti askarrella käsijarrunkin tähän keskintöön.

Rattaat ja jarrulevy on tinattu paikoilleen. Kuvassa näkyy myös yksi takatukivarteen lisätty kolmio pala.



Etuvetareihin meinasin tehdä liitoksen putken avulla. Löytyi n.3mm paksulla seinämälllä olevaa putkea, jossa on vähän liian pieni sisäreikä. Tein koevedoksen siten että halkaisin putken ja hakkasin vetoakselin tumpit putkeen. Nyt pystyy säätämään vetarin pituuden oikeaksi paikalleen asennettuna. Rälläkän viilto aukeaa sen verran suureksi että sen läpi pääsee hitsaamaan vetarin ja putken toisiinsa kiinni. Hitsauksen jälkeen voi vaikka rälläköidä samanmoisen railon vastakkaiselle puolelle. Olen ymmärtänyt että pitkittäinen sauma voisi olla hyvä tuommoisessa vetari jatkoksessa. Ymmärryksen taso selviää sitten kun pääsee rymyämään.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 27.07.2016, 11:27
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Piitkästä aikaa kävin suzukin leimaamassa ja taitaa tulla myyntiinkin koko keksintö. Hirvee mopo kuume iskeny. Pitää tässä kehitellä ilmoitusluontoinen esitys tuonne myyntipalstan puolelle. Romujen määrä vaan lisääntyy eikä aika riitä ajeluun.

Mini jiippiin on suunniteltu turvakaaret uusiksi. Pitää näyttää vähän rälläkkää ja sommitella takakaari ihan taakse. Yläputket tulee kaarevaksi, jolloin pitäs tulla yli 20cm lisää korkeutta ilman että tulee törkeän ruman näköinen. Tai niin ainakin toivon. Yläputkiin hitsaan 3mm pellin palan kuskin yläpuolelle niin ei tule kivet kurkaamn kabiiniin jos pyrät osoittaakin ylöspäin jossain vaiheessa. Jeeppi olis tekemistä vaille valmis
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 14.04.2017, 21:05
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No eipä se susuki tullukkaa myyntiin. Syksyllä oikein ajoinki sillä. Talvella ajeltiin pari kertaa pihassa. Yhtäkkiä hävis etuveto. Meinasin jo alkaa taas purkamaan jakolaatikon keppiä irti, kun se välillä pomppaa paikoiltaan. Korjasin tilanteen kääntämällä napalukot takaisin päälle. Pitäs varmaan vähä virkistäytyä ��

Alkasin katsastusremonttia tekemään. Jarrusatula aivan jumissa. Mistähän löytyy aisin 51mm satulaan tiivisteitä ja varmaan joutuu ainakin yhden männän uusimaan.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 15.04.2017, 05:17
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxe66 Näytä viesti
Alkasin katsastusremonttia tekemään. Jarrusatula aivan jumissa. Mistähän löytyy aisin 51mm satulaan tiivisteitä ja varmaan joutuu ainakin yhden männän uusimaan.
Eipä hirveitä maksa jos tilaa koko satulan mäntineen ulkomaita. Ite just vaihdoin koko setin ja kyllä on vanhat männät ja satulat ruosteessa, kaatopaikkakamaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 15.04.2017, 09:52
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kyllä sekin käy. Ruosteessahan nuo on ympäriinsä. Onko sulla linkkiä heittää mistä tilasit.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 15.04.2017, 17:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Korjaussetit ei toisaalta paljoa maksa: http://m.ebay.com/itm/SUZUKI-SJ-410-...%257Ciid%253A1

Ite laitoin noi: http://m.ebay.com/itm/fits-SUZUKI-SJ...257Ciid%253A16

Edullisempi vaihtoehto: http://m.ebay.com/itm/Brake-Caliper-...257Ciid%253A10

Edit: eBay:hin hakusanaksi "SJ410 brake caliper" niin löytyy kaikkee jarruhilpettä
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 15.04.2017 18:20
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 30.05.2017, 18:16
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Do diin. jarrut on kasassa. Motonetin simota vai mikä se oli osat kävi.

Meille uusi susuki



Voimansiirto- ongelmia meinaa olla, mutta josko sen tälle kesälle saisi ajoon. Aito avomalli
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 21.05.2018, 15:36
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

No niin Sj on avona ajossa ja alkaa pikkuhiljaa tympimään pakokaasun takaisinkierto. Hyttiin tulee käryä melko riittävästi.

Minkähänlainen pakojööti pitäisi olla että kaasut ei tulisi hyttiin? Tällä
Hetkellä on evo4 käytössä. Putki tulee suunnilleen kuskin kohdalta takaa hieman korilinjan ulkopuolelle ja pienellä käyrällä alaspäin.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 21.05.2018, 19:11
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxe66 Näytä viesti
No niin Sj on avona ajossa ja alkaa pikkuhiljaa tympimään pakokaasun takaisinkierto. Hyttiin tulee käryä melko riittävästi.

Minkähänlainen pakojööti pitäisi olla että kaasut ei tulisi hyttiin? Tällä
Hetkellä on evo4 käytössä. Putki tulee suunnilleen kuskin kohdalta takaa hieman korilinjan ulkopuolelle ja pienellä käyrällä alaspäin.
Mulla on kans avo ajossa eikä mitään ongelmaa vakioputkella
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 23.05.2018, 07:48
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Ookoo mun autoon ei ehkä vakioputki enään sovi sellaisenaan, koska tankki on takapenkin paikkeilla + muut muutokset.

Hetken kuukkeloinnin jälkeen näyttäs originaali putki olevan alaviistoon. Kokeilen semmosta seuraavaksi.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone juti1600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 27.12.2012 20:55
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu JMJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2012 19:43
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla Jugga O/M/V Muut 3 29.05.2012 19:34
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota Ylermi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.06.2010 21:32
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko watipaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.05.2009 06:18


Sivu luotu: 14:18 (GMT +2).