Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2009, 08:02
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

syylärin paikkaus aine


mites pahasti se teillä on tukkinut muita vesikanavia?
itellä on vuoden vanhassa syylärissä pien vuoto ja kun on muuten niin hyvä syyläri, niin mietin paikkaamista.
kannattaako laittaa paikkaus ainetta? läjän syylärit on kuitenki toyotan tilaus kamaa ja aika hintavia

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2009, 08:05
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.603
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 Näytä viesti
mites pahasti se teillä on tukkinut muita vesikanavia?
itellä on vuoden vanhassa syylärissä pien vuoto ja kun on muuten niin hyvä syyläri, niin mietin paikkaamista.
kannattaako laittaa paikkaus ainetta? läjän syylärit on kuitenki toyotan tilaus kamaa ja aika hintavia
Lahdessa ainakin tollasen vian korjaa syyläri korjaamo tinaamalla ja ei maksa montaakaan kymppiä.
Tuota voin suositella kaikille hyvä paikka ja asiallista palvelua.
http://www.inoa.fi/companyprofile/su...a&searchType=0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2009, 08:06
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Kannattaa ennemmin korjauttaa se syyläri, Jokioisilla on ainaskin sopivan hintanen tekijä... Jäähdytinkorjaamo R.Takala
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2009, 08:09
GENOBI:n Avatar
GENOBI GENOBI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

kolvi käteen


pienet vuodot olen korjannut tinaamalla.putsaa pinnat hyvin ja kolvi kuumaksi niin kyllä pitää!älä laita mitään talkkunoita ym tököttejä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2009, 08:13
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Itse olen nyt kaksi syyläriä tinaamalla paikannu ja on pitäny vallan mainiosti. Kolvina olen käyttäny halpahallin kaasu kolvia (avo liekkinen) ja ekan syylärin varmistin vielä bilteman nestemäisellä syylärin paikkaus aineella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2009, 08:16
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Thumbs up

eli muutkin on sitä mieltä, että ei pidä laittaa niitä mömmöjä sinne syyläriin. ok. kolvaan sen kuntoon...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2009, 08:17
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.129
Perusasetus

Ite oon muutamia pikkuvuotoja korjannu paikkauslitkuilla ja ei mitään ongelmia ole ollu.Ainehan kovettuu vasta sitte ku se saa happea eli vuotopaikan kohalla.Näin ainaski mulle on sanottu...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.04.2009, 08:23
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Sisuun laitettiin jotain nestemmäistä paikkausainetta kun vuosi sellaisesta paikasta vanha laho syyläri ettei voinut paikata, hyvin on pitänyt ja Volvolta Turusta sitä hain. suosittelisin kyllä silti tinaamista
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.04.2009, 08:26
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

No tinaamalla saa aika huonon syylärin kuntoon. Tuo ei paikka litkulla pitänyt joten opettelin tinaamaan ja kaks vuotta on kestäny. Oli kolme isoa reikää/halkeamaa pisin tais olla 8cm ja millin leveä. Myös noiden pysty putkien paikkaus on helppoa.

Tuossa kuvassa siis tuli useita litroja nestettä ulos käyntilämpösestä koneesta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Toyotan savut.jpg‎
Views:	1039
Size:	7,3 Kt
ID:	4790  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.04.2009, 08:28
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Ainakin jotkut paikkausaineet kuulemma tukkii myös lämppärin kennoa ja heikentää sen tehoa. Voi tulla talveksi vilpoinen auto.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.04.2009, 08:29
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Ainakin jotkut paikkausaineet kuulemma tukkii myös lämppärin kennoa ja heikentää sen tehoa. Voi tulla talveksi vilpoinen auto.
Juu jos on kovin iso rakeinen paikka-aine niin tukkii kaikenlaista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.04.2009, 10:30
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Ite olen paikannut pienen vuodon, syyläristä (n.3mm reikä) kemiallisella metallilla ja on se ainakin 2 vuotta pitänyt ja yhellä venäjän reissulla eräästä patrollista irtos tuulettimen siipi ja teki sellaisen aika ison holen syyläriin ,paikkasin sen myös kemiallisella matellilla ja kyllä ainakin sen reissun kesti.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.04.2009, 10:35
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Oon toistakytä vuotta myyny autokamaa, myös noita syylärinpaikkaustököttejä. Sekä CRC:n ihan nestemäistä että Bar'sin rakeita. Kertaakaan ei ole kukaan tullut huutelemaan että ois tehnyt tuhojaan. Melkeen oon sitä mieltä että noi tukkimiset ja muut ongelmat on siltä ajalta kun oli 'syyläripommeja' ja 'jauhoja' ja 'palasia' - niitä menneiden vuosikymmenien paikkausaineita.

Jos vähän tihuttaa niin oon tarjonnu tota litkumaista CRC:tä ja tota Barsia sitte suurempiin ongelmiin, se tuntus olevan tosi tymäkkää tavaraa. Barsin haittapuoli vaan on se että jäähdytysneste on sen jälkeen sitten sen näköstä ettei kukaan osta sitä autoa :-)
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.04.2009, 17:33
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Kaverin kakkoskopan golfista syyläri vuoti niin siihen laitettiin jotain litkua suoraan syyläriin ja kone sit lämpimäks. Hyvin on pitänyt. Uutta syyläria ei siihen rotiskoon halunnu ja sit kun siin on viel muovipäädyt niin tinaaminen ei käynyt.

Varaosa tiskillä suositteli et kannattaa kokeilla ennenkuin lähtee uutta syyläria hommaamaan.
En kyl muista mitä tököttiä se oli.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.04.2009, 19:04
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Laitoin itelle äskön tota brasia, ihme herne rokkaa.
Toivotaan et se pitää...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.04.2009, 22:00
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Täältä 1 ääni tinaamiselle, itse käytin Chevroletin vuotavan syylärin paikallisella "sepällä" tinauksessa ja tinaukset kyllä pitivät, oli vaan jo vanha syyläri ja alkoi vuotamaan muualta liianmonesta paikasta ettei enää lisää korjaamaminen olisi auttanut. Minulla syylärissä ollut nuppineulan pään kokoinen reikä laajeni n. 5cm pitkäksi reiäksi ennenkuin löytyi tervettä materiaalia alta, tinaamalla korjattu systeemi piti hyvin.

Lainaus:
Sisuun laitettiin jotain nestemmäistä paikkausainetta kun vuosi sellaisesta paikasta vanha laho syyläri ettei voinut paikata, hyvin on pitänyt ja Volvolta Turusta sitä hain. suosittelisin kyllä silti tinaamista
Ja noissa kuorma-autoissa on yleensä pelivaraa jäähdytyksensuhteen varsinkin suomen oloissa joten vaikka paikkausaine tukkisikin hieman kanavia niin siitä ei ole merkitsevää haittaa toiminnalle mutta toisin on maastureissa joissa kovassa maastokäytössä monesti on jäähdytysjärjestelmä muutenkin kovilla. (mutaa jäähdyttimessä + kovalla väännätyksellä moottori)
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.04.2009, 22:35
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

rockiin laitoin tuota syylärin pakko tököttii ja mystisesti kahen viikon päästä jumi vesi pumppu.
en tiedä sattuko niinki hyvin että lakeri tuli tiensä päähän vai tekikö aine haittaa.
nyt on 303c syyläri paikallaan ja hyvin rokkaa.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.04.2009, 16:43
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Viestit: 641
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ite olen paikannut pienen vuodon, syyläristä (n.3mm reikä) kemiallisella metallilla ja on se ainakin 2 vuotta pitänyt ja yhellä venäjän reissulla eräästä patrollista irtos tuulettimen siipi ja teki sellaisen aika ison holen syyläriin ,paikkasin sen myös kemiallisella matellilla ja kyllä ainakin sen reissun kesti.
Joo se pitää hyvin vieläkin... täytyyki muistaa joskus ostaa sulle sitä kemiallistametallia se tuubi...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.04.2009, 18:23
stoni stoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: anjalankoski
Viestit: 79
Perusasetus

forten aineista on hyviä kokemuksia,siellä kun ei ole mitään "rakeita" vaan nestemäinen tavara...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.04.2009, 19:04
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhoke Näytä viesti
Joo se pitää hyvin vieläkin... täytyyki muistaa joskus ostaa sulle sitä kemiallistametallia se tuubi...

Eläpä huoli ,ei sun mulle tartte sitä ostaa ,mutta reissuun kannattaa kyllä ottaa,
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.04.2009, 19:50
Finnmerchant:n Avatar
Finnmerchant Finnmerchant ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.09
Sijainti: TurkuH
Viestit: 234
Perusasetus

ääh mä laitan aina Carlaken engine cooler fix, systeemin jos on pieni ärsyttävä vouto
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.04.2009, 20:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ääni crc:lle

Perustelu.
Nestemäisenä helppo käyttää.Hinta.Saatavuus.

Huonoa.
Jos pääsee kone kovasti kuumenemaan niin aine menettää helposti tehonsa eli uudet litkut joutuu laittamaan.

Eikä ole tukkinut vielä lämppäriä,vaikka n.viisi vuotta oon noilla litkuilla kikkaillu.

Ja tosiaankaan eihän nuo oikeaa korjausta korvaa,mutta jos sillä avun saa,ja ongelman toisaalle,niin ei kannata ujostella käyttöä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 14.04.2009, 16:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja porakone Näytä viesti
Oon toistakytä vuotta myyny autokamaa, myös noita syylärinpaikkaustököttejä. Sekä CRC:n ihan nestemäistä että Bar'sin rakeita. Kertaakaan ei ole kukaan tullut huutelemaan että ois tehnyt tuhojaan. Melkeen oon sitä mieltä että noi tukkimiset ja muut ongelmat on siltä ajalta kun oli 'syyläripommeja' ja 'jauhoja' ja 'palasia' - niitä menneiden vuosikymmenien paikkausaineita.

Jos vähän tihuttaa niin oon tarjonnu tota litkumaista CRC:tä ja tota Barsia sitte suurempiin ongelmiin, se tuntus olevan tosi tymäkkää tavaraa. Barsin haittapuoli vaan on se että jäähdytysneste on sen jälkeen sitten sen näköstä ettei kukaan osta sitä autoa :-)
Yksi haljennut kansi korjattiin tuolla Barsin mömmöllä(Nural vai mikäseoli),kansi kesti vuosikausia ja jäi toimivana ajosta korin hapannuttua ympäriltä.Siinä kulkineessa kärsi lämppärin teho,selvästi huomasi kovilla pakkasilla kun ei oikein lähtiessäkään ollut ihmeellinen.

E:Ai niin,appiukko korjasi reissun päällä samalla aineella corollan nestehukan,kotiinpaluun jälkeen avattiin kone tarkempaa tutkimusta varten: Kannentiivisteestä puuttui pari senttiä liekkirengasta...

Viimeksi muokannut Jappi : 14.04.2009 16:14
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 14.04.2009, 17:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Varmin keino pitää tinaa ja poltin mukana.


Tieltäpoistuttessa parempi pitää mukana tinaa ja kaasupoltin vaikka sytkärin kaasulla toimiva kynämalli jos ei ole muutakaan.
Jäähdytin irti ja pinnat puhtaiksi ja ei kun tinailemaan.
Jos on suurempi reikä jäähdyttimessä niin reiät tukkoon että jää apumiehelle yksi korjattavan lisäksi mistä pitää ylipaineen puhaltamalla jäähdyttimen sisällä ettei kuumat tinat lörähdä sisään.
Näin jouduttiin tekemään itälapin korvessa keskellä ei mitään vuonna 2006.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mersun 300gd osa, mikä? ja öljyvuoto paikkaus eyeless Tekniikka & Jutustelu 2 31.01.2009 21:56
Mikä aine öljy ja rasvajälkien ulkoiseen putsailuun? Heering80 Tekniikka & Jutustelu 13 24.01.2009 21:59
Jäähdyttimen paikkaus _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 19 11.10.2007 09:40
Tankin paikkaus tinaamalla vai pinnoittamalla? kany Tekniikka & Jutustelu 37 11.03.2007 12:24
mitä tämä aine on amplifier Keittopuhe 0 06.10.2001 21:01


Sivu luotu: 18:13 (GMT +2).