Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 03.09.2011, 18:22
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

ilomantsissa käytiin tänään vikoja ajamassa pihalle ja löytyihän sieltä eka pätkällä kauhea ääni koneesta vesipumppu? hihnankiristäjän rulla? vai mikä vittu..... vesi pumppu pois... laakeri siittä väljä, nokka kotia kohti motonetin kautta ja uus pumppu ja kiristin rulla kainalossa hampaat irvessä sisulla mersu lavalla pajalle tukka putkella osia vaihtamaan. rempan jälkeen kaikki tuntui olevan hyvin ja eikun pajan pihalla testiä ja joustattelua..



ja yllätys oli suuri sieltähän löytyi paljon puhuttu tynnyri jousto



joustatuksen jälkeen taas se sama ääni koneesta... mitä helv..

hihna pois ääni kuului hetken..... venttiili koppa pois kaikki normal (sanoi ryssä) nyt saunaan ja huomenna jatkuu.. kiitos hei ps. tatti kasvaa otsassa.
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 03.09.2011, 22:46
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.283
Perusasetus

no perkuta nyt rupee näyttämää hyvältä. kaivakaahan lapsentaudit pihalle ennen himalajaa. jospa toi johtotähti selviäis saarisentien mettästä ehjänä???
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 04.09.2011, 00:10
junttijuu:n Avatar
junttijuu junttijuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.07.08
Sijainti: Kesälahti, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

näyttää kyllä hyvältä.toivottavasti vika löytys.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 04.09.2011, 00:53
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

joo toivottavasti saatte vian paikennettuu eikä ois mitään isompaa. muten näyttää lupaavalta jos kerran hihna irti ni oisko öljy/alipainepumpus jotain sanomista ? tai mistäpäin konetta ääni tuntuis tulevan ?
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 04.09.2011, 09:55
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Huomenta vaan kaikille.

Tämä ääni on kuin joku leikkaisi kiinni eli jatkuva tasainen metallinen kiljunta.

Olevinaan ääni tulee koneen etupäästä ja olisiko niin että kun kone on normilämmöissä.
Aikaisemmin se sama? ääni esiintyi satunnaisina lyhyinä kiljahduksina mihin ei tullu reagoitua.

Alipainepumppu on minullakin epäilyksen alainen...

Aloitamme öljynvaihdolla, jos sieltä löytyisi vihjettä eli jauhoo tai jotain...

Sen aikaa kun sillä kerkesi kyydissä istumaan niin alusta pehmenee silmissä...
Takaoven paino korjasi takapään jousitusta eli nyt tosiaankin pääsi noihin tynnyrijoustoihin helposti. Ja sehän se oli vähän tavoitekkin.
Renkaat tuntuvat aavistuksen liukkailta, pieni leikkaus varmaan korjaa tilannetta.

Lämmöt kesti normaalina, no eipä siellä kerennykkää lämpeemään kuin kuskit...

Ristiinaan tuleminen on ihan realistinen tavoite jos näitä odottamattomia ongelmia ei ala urakalla tulemaan.

ps. tatti kasvaa täälläkin otsassa.




Viimeksi muokannut Patu925 : 04.09.2011 10:01 Perustelu: parit kuvat lähtöiltana
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 04.09.2011, 10:57
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Talking

kilju hanhi konehuoneesta löytynyt, eli joskus koneeseen vaihdettu vesipumppu jonka takia pitää päästää ajoitus merkin rauta lämiskä irti jossa myös kampiakselin pyörintä nopeus anturi on kiinni joten siitä pellistä oli tippunut yksi kuusio kolo pultti...



hihnapyörän ja lohkon väliin kihnuttamaan





nyt voi koneen taas niputtaa...
ps. tatti otsasta on johonkin hävinnyt
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 04.09.2011, 11:07
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

pienestä se on kiinni onneks ei mitään isompaa..
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 04.09.2011, 11:08
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pienestä se on kiinni onneks ei mitään isompaa..
ai se tatin katoaminen
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 04.09.2011, 11:23
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti
ai se tatin katoaminen
nii
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 04.09.2011, 13:31
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 384
Perusasetus

Onneksi vika löytyi moottorin ulkopuolelta eikä sisältä. Ö-pohjan kun ottaa pois ja sieltä löytyy sitä kallista metallin hohto öljyä niin tatti saattas kasvaa pituutta

Viimeksi muokannut nbf : 04.09.2011 17:57
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 04.09.2011, 20:22
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus




onhan tuo jo vähän muuttunu
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 10.09.2011, 00:18
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

kultapossu kerhon pojat saanu taas jotain pientä aikaan eli tarvemetallissa tuli käytyä hakemassa vapaa ajan terästä ja siitä askarreltiin snurkkeli ja eihän sitä tohtinut jättää kiillottamatta (visiot oli päästä loppu ni on aika suora kopio eräästä yksilöstä)



ja pitihän se kokeilla miten nuo tahnat ja tappurat toimii köykämiiniin joten vena koppa käsittelyyn

__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 10.09.2011, 05:32
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti
kultapossu kerhon pojat saanu taas jotain pientä aikaan eli tarvemetallissa tuli käytyä hakemassa vapaa ajan terästä ja siitä askarreltiin snurkkeli ja eihän sitä tohtinut jättää kiillottamatta (visiot oli päästä loppu ni on aika suora kopio eräästä yksilöstä)



ja pitihän se kokeilla miten nuo tahnat ja tappurat toimii köykämiiniin joten vena koppa käsittelyyn


Pitää kiillottaa kun ei kulje

Hyvän näköinen snurkkeli Joutuko mitä kaikkea muuttamaan notta sai tuon 603 tuonne konehuoneeseen?
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 10.09.2011, 06:26
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Kiitos kiitos. Melko suoraanhan se sinne heilahtaa, välikardaania saattaa joutua lyhentämään ja koneen korvalliset tehdä vaihde laatikon palkkihan on geessä palapeli juttu eli on monta asennus kohtaa. Meillähän tietty oli vähän enempi puuha kun kone on laitettu rungolla niin taakse kun saa joten kardaani joutui avartamaan kuten ohjaamon ilmanotto tötteröstä huomaa ja keulaakin sai lyhentää vaihde vivustujen kanssa voi tulla kans puuhaa jos laittaa manuaalin
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty"

Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu".

kultapossukerho
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 10.09.2011, 11:43
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Pitihän se minunkin sotkeutua tuningjuttuihin...
Kuka sitä vanhalla autolla ajelisi...
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 10.09.2011, 19:53
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti
Kiitos kiitos. Melko suoraanhan se sinne heilahtaa, välikardaania saattaa joutua lyhentämään ja koneen korvalliset tehdä vaihde laatikon palkkihan on geessä palapeli juttu eli on monta asennus kohtaa. Meillähän tietty oli vähän enempi puuha kun kone on laitettu rungolla niin taakse kun saa joten kardaani joutui avartamaan kuten ohjaamon ilmanotto tötteröstä huomaa ja keulaakin sai lyhentää vaihde vivustujen kanssa voi tulla kans puuhaa jos laittaa manuaalin

Automaagilla olisi tarkoitus kasata kun ei ole luottoa tollaseen mersun manuaali lootaan
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 12.09.2011, 09:53
petr:n Avatar
petr petr on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Automaagilla olisi tarkoitus kasata kun ei ole luottoa tollaseen mersun manuaali lootaan
Sehän mersussa onkin loistavaa...se pakun 5v loota sillä "pikkuykkösellä". On tiheä välitys, yksinkertainen, kestävä ja 20kg kevyempi mitä automaatti
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 12.09.2011, 20:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Sehän mersussa onkin loistavaa...se pakun 5v loota sillä "pikkuykkösellä". On tiheä välitys, yksinkertainen, kestävä ja 20kg kevyempi mitä automaatti
ja toimii aina vaikka olis ylösalaisin ja vettä puolillaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 12.09.2011, 23:31
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Muutaman kerran kun öljyt kiehauttaa lootassa niin kyl se siitä alkaa totuus valjeta...
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 13.09.2011, 05:23
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Sehän mersussa onkin loistavaa...se pakun 5v loota sillä "pikkuykkösellä". On tiheä välitys, yksinkertainen, kestävä ja 20kg kevyempi mitä automaatti
Mersun manuaali lootat on omasta mielestä heikkoja ja -60luvulta
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 13.09.2011, 19:27
axo:n Avatar
axo axo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.04.06
Sijainti: Ylämylly, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mersun manuaali lootat on omasta mielestä heikkoja ja -60luvulta
Juu voihan sitä olla tuotakin mieltä.

Mutta melekein miljuunan kerran jälkeen kun paukuttaa pakki - ykkönen 37 " renkailla talla pohjassa nii saa se jo vähän naristakin syncro meinaan,,,,

Kyllä se on kestävä loota.


axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!"
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 17.09.2011, 20:03
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Kultapossukerhon askarteluiltapäivä on vietetty.
Konepeltii on ilmestyny snorkkelin mentävä kolo ja huomenna siihen tulee väriä päälle.

Ite vaihteenvuoksi nikkaroin sähköjä eli paksi numero 2 on seinällä ja nykyisille ja tuleville lisävarusteille on sähköö tarjolla siten että virtalukon ACC asento ohjaa isoa relettä minkä takaa sähköt lähtee.
Moni on jo kattonut että eikö vähempikin riittäis mutta konehuoneen tyhjennys sähkösysteemeistä ja niitten siirtäminen toiseen kohtaan vaatii paljon piuhan vetoa.

Jatkuu...
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 27.09.2011, 12:40
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Perusasetus

Menneenä viikonloppuna pääsi vihdoinkin autoo testaamaan ihan mahantäydeltä. Tälläkierroksella pääsi ajamaan kokonaista 7.5 tuntii melkein yhteen menoon mukavan vaihtelevassa maastoissa. Ainoo rikkoontunut kohta oli sivupeili, sekin meni henkilökohtaisen ajovirheen myötä.

Ryssän raatojen jäljiltä on vieläkin hymy korvissa, kestävyys ja ongelmattomuus on Nivaan verrattuna ihan omaa luokkaansa.
Muutenkin luottamus autoon nousee kohisten, nyt alkaa pikkuhiljaa pääsemään suorituskyvystä perille. Meinaan nuo akselilukot kieltämättä tekevät tosinapakan lisäyksen etenemiseen...

Jarrut toimi tosihyvin eli käkkäri pitää rinteessä jopa paskavelliuittojen jäljiltä. Pitää vain muistaa tehdä putsaus sillo tällöin että ei korroosio pääse tekemään tuhojaan.

Korotuksen jäljiltä maantiellä ajaminen on karmiva kokemus... Asiaa kun tutkittiin tarkemmin niin olka-akselin pitkittäiskallistus on 2.5 astetta nurinperin kuin tehtaalta lähtiessä. Sille tehdään jotain... Voima tai sen puute on myös huomattava haitta, kokeillaan nyt aluksi että jos siihen saisi vähän voimasavua kun nykyisellään ei tuprauta yhtään...

Käytettiin vekotin puntarissa ja elopaino ajokunnossa (maastotunkki ja rampit kyydissä) ilman takavinssiä ja työkaluja ym. roinaa on 2220kg...
Siihen se 100 kiloo lisää niin ollaan ehkä lähellä loppupainoo.

Kuvia loppuun.




Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 27.09.2011, 13:46
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Menneenä viikonloppuna pääsi vihdoinkin autoo testaamaan ihan mahantäydeltä. Tälläkierroksella pääsi ajamaan kokonaista 7.5 tuntii melkein yhteen menoon mukavan vaihtelevassa maastoissa. Ainoo rikkoontunut kohta oli sivupeili, sekin meni henkilökohtaisen ajovirheen myötä.

Ryssän raatojen jäljiltä on vieläkin hymy korvissa, kestävyys ja ongelmattomuus on Nivaan verrattuna ihan omaa luokkaansa.
Muutenkin luottamus autoon nousee kohisten, nyt alkaa pikkuhiljaa pääsemään suorituskyvystä perille. Meinaan nuo akselilukot kieltämättä tekevät tosinapakan lisäyksen etenemiseen...

Jarrut toimi tosihyvin eli käkkäri pitää rinteessä jopa paskavelliuittojen jäljiltä. Pitää vain muistaa tehdä putsaus sillo tällöin että ei korroosio pääse tekemään tuhojaan.

Korotuksen jäljiltä maantiellä ajaminen on karmiva kokemus... Asiaa kun tutkittiin tarkemmin niin olka-akselin pitkittäiskallistus on 2.5 astetta nurinperin kuin tehtaalta lähtiessä. Sille tehdään jotain... Voima tai sen puute on myös huomattava haitta, kokeillaan nyt aluksi että jos siihen saisi vähän voimasavua kun nykyisellään ei tuprauta yhtään...

Käytettiin vekotin puntarissa ja elopaino ajokunnossa (maastotunkki ja rampit kyydissä) ilman takavinssiä ja työkaluja ym. roinaa on 2220kg...
Siihen se 100 kiloo lisää niin ollaan ehkä lähellä loppupainoo.

Kuvia loppuun.




Piru vie vain se on komia
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 01.10.2011, 15:05
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.560
Unhappy

Remonttia pukkaa vaihteeksi


Tänään tuli aukastua apukuskin puoleinen etunapa tarkoituksena tiukata väljää pyöränlaakeria mutta siitähän se remontti repesi...

Noh kun edellinen noheva seppä oli sitten päättänyt lukita mutterin vetoakseliin muutamalla hitsinapilla niin piti ensimmäisen kerran irvistää.
Aikansa kun porkkanan kanssa telmusi niin saihan sen mutterin liikkeelle helpostikin mutta eipä ne jengat paljoo sitä mutteria pidätelly muutenkaan...

Murroksen päästä on jengat kokolailla sileet ja tietenkin kun laakeri ja koko setti on ollut sopivan väljällä momentilla niin boorit on murroksesta ja navasta myöskin vahingoittuneet ihan kohtalaisen huonoksi.
Eli jos ja kun hyvän=katastuskelpoisen haluaa niin eikun ehjiä osia etsimään...
Ostoilmoitus navasta on täällä . Murroksia saapi uutena. Ihanan kallista taas yhden kerran...

Kamerasta kaupan päälle loppui akku just kun meinasin kuvia käydä ottamaan eli niitä sitten myöhemmällä.

Olka-akselin kulman korjaus ompi myös mietintämyssyn alla eli onkos kuka tehnyt sen millä tavalla?
Muutama vaihtoehto kävi itsellä mielessä eli napojen kääntö, jakarien kiinnityksen muutos akselin puolella ja pitkittäistankojen taivuttelu rässissä.
Kommentteja kehiin että miten tulee kohtuuvaivalla hyvä...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivan muokkausta orggisluokkaan (valmis.) Patu925 Maasturiprojektit 77 11.04.2011 20:28
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään G Mersu MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2010 19:10
Ostettu G. Mersu JEO O/M/V Ajoneuvot 8 04.12.2009 11:05
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 12:56 (GMT +2).